Re: Tolwegen / SunPass (deel 2)
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Niels82
Probeer nu op dit gebied door de bomen het bos weer te zien :) Lees dat het een voordeel is om de sticker te kopen voor die 5 dollar, maar kun je ook bij alle tolwegen in Florida nog gewoon met cash betalen of is dit afgeschaft?
Houdt er rekening mee dat er bij steeds meer tolpoorten niet meer cash betaald kan worden. Als ik jou was zou ik toch gewoon kiezen voor het gemak van 'Toll-by-Plate', dit ondanks de horrorverhalen die elders op dit forum staan. De kans dat er inderdaad iets mis gaat is net zo groot als bij het gebruik van de sticker-variant.
Overigens denk ik, gezien de route die je gaat rijden, dat je toch wel beter af bent met met de sticker-variant. Wel even rekening mee houden dat als je naar Sanibel/Captiva Island gaat, de tol $6 bedraagt dus bij het opwaarderen van je tegoed moet je daar wel rekening mee houden.
Re: Tolwegen / SunPass (deel 2)
Sunpass Transponder aanschaffen?
Hallo,
We gaan voor de tweede keer naar Florida.
Vorig jaar hebben we een transponder via de verhuurder van de vakantievilla waar we toen zaten gebruikt. Die had hem toen van te voren naar ons toegestuurd.
Maar helaas konden we niet naar dezelfde villa.
Nu moeten we dus zelf eentje regelen. Huren vinden we wat duur aangezien we van plan zijn vaker naar Florida te gaan
Is het mogelijk om van te voren hier iets voor te regelen?
Omdat je ook geregistreerd moet zijn bij sunpass en daarvoor moet je een Amerikaanse creditcard hebben?!?
Als iemand hier enige informatie over heeft horen we dat graag!
alvast bedankt
Re: Transponder aanschaffen?
Op vele plekken kan je een transponder kopen.
Om maar een dwarsstraat te noemen. Publix en AAA.
Ik zou niet weten of je hem al van te voren terwijl je in Nederland ben kan kopen.
Persoonlijk zou ik, na aankomst in de USA, gewoon via geen tolwegen naar mijn hotel o.i.d. rijden en dan de volgende dag op mijn gemak een Publix opzoeken.
Dan je transponder actieveren gewoon met je Nederlandse CC betalen.
Ok wij dachten namelijk dat je een account moest hebben voor een transponder ivm met afschrijven van tol bedragen.
Zelf hadden we gedacht om daar een account aan te maken maar ook daar hebben we twijfels over omdat wij geen vaste verblijfsplaats hebben in florida.
Ook geprobeerd een mailtje te sturen naar sunpass maar ook dat wil niet echt lukken :-(.
Toch bedankt voor je reactie.
Afgelopen week voor kennissen nog een transponder geactiveerd, gewoon het verblijfadres in Amerika invoeren met je creditcard gegevens en geen enkel probleem, wel kregen we de melding dat het 1 dag zou duren voordat de transponder actief zou zijn. Ze zijn tegenwoordig wel klein.
@JenR;
Natuurlijk kan je een account aanmaken. Maar daar heb je geen vast adres voor nodig. Natuurlijk wel een email adres en je kan, moet niet, er een creditkaart aanhangen en ook eventueel automatisch opwaarderen. Als je niet automatisch opwaardeert dan moet je het natuurlijk zelf in de gaten houden.
Wij hebben ook een transponder gekocht toen we nog geen vast adres hadden.
Als je een smartphone hebt is het handig een APP van sunpass te installeren. Je kan dan ook makkelijk iedere keer een andere (lees b.v. huurauto) er in zetten.
Bedankt voor alle reacties.
Als ik het goed begrijp kunnen we dus de app installeren, bij de publix een transponder kopen en de huurauto daar op aanmelden.
Hij werkt dus niet per direct?
En wat betreft navigatiesysteem? Heeft iemand daar ervaring mee?
Kunnen we beter daar een kopen of hier in Nederland met wereldkaart?
Zijn het navigatiesysteem alleen in Florida nodig.
Alvast bedankt voor reacties!
Nee hij werkt zeker niet direct.
Maar als je op voorhand een account aanmaakt, en daar heb je niet meer voor nodig dan een Email adres, dan kan je op je account geld zetten.
Als je dan je (huur) wagen hebt en natuurlijk de transponder dan kan je de transponder activeren en allemaal via de app ook je wagen erin zetten.
Voor een navigatie systeem gebruiken wij al vele jaren een gewone Tom-Tom.
Werkt perfect maar dat zullen er wel meer doen.
Ik denk dat een Tom-tom in de USA goedkoper is maar het zal niet zo vreselijk veel uitmaken.
Hallo wij hebben een transponder. De eerste keer waren we al in Florida toen we hem aangeschaft hebben. Dus hoe lang het duurt voor hij actief is weet ik niet. Je kunt natuurlijk vanaf het vliegveld gewoon betalen bij de tolpoortjes en de volgende dag zo'n ding aanschaffen. Dan een account aanmaken en de transponder activeren. Als we nu aankomen op Orlando airport plakken we hem achter de voorruit en gaan naar onze accomodatie. De volgende dag melden we dan de auto aan. Wij zorgen er wel voor dat er altijd genoeg geld op het account staat. Het mooie van dat ding is dat je nog korting krijgt op je tol ook.
je kunt bij Walmart TomTom en Garmin navigaties kopen voor om en nabij $ 100,00, let wel op dat je er één neemt met levenslange gratis kaart updates. Wij hebben een Garmin Nuvi en voor we op vakantie gaan hangen we hem even aan de computer en laten we hem bijwerken. Dat werkt perfect want we zijn nu op dit moment met een rondreis bezig en hij brengt ons precies waar we naartoe willen.