Re: Meebrengen van etenswaren Amerika in
De hierboven door brin beschreven werkwijze is inderdaad aan te bevelen. Laatst werd een collega van mij uit de rij gehaald voor een nadere controle. Hij had wat boodschappen bij voor een aantal collega's die in de VS wonen. Op zich allemaal zaken die je gewoon mee de VS in mag nemen. Echter, hij had de spullen niet op zijn douane formulier aangegeven. Gevolg, hij mocht alle spullen achterlaten. Kortom, als je geen risico wilt lopen om je spullen kwijt te raken dan geef je het gewoon aan. Het kost je nauwelijks extra tijd, hooguit het beantwoorden van één vraagje.
Met de huidige "controle-hype" kan vrijwel iedereen dus invullen, dat hij "food" bij zich heeft als ik bovenstaande lees.
Wie heeft er nu geen dropje, snoepje, keelpastille o.i.d. in zijn zak of handbagage, dus heb je "food" bij je.
Knaapje
Er bestaat natuurlijk altijd nog zoiets als common sense. Van dat rolletje drop hoef je niet echt wakker te liggen. Ik heb het meer over het geval je wat boodschappen voor jezelf of iemand anders bij hebt.
Waarom zou dat rolletje dan wel mogen en twee rolletjes voor een kadootje niet?
De Amerikaanse mentaliteit inschattend is het alles of niets. De Nederlandse mentaliteit van een beetje schipperen is daar niet bekend.
De snuffelhond ruikt niet hoeveel je bij je hebt.
Je hebt "food" bij je of niet.
Kijk nog maar eens naar de discussie over de 50 lbs voor de koffers.
Knaapje
Dat is m.i. een beetje appels met peren vergelijken. In de VS is het echt niet altijd zwart of wit. Ook hier zijn ze best bereid om zich in het grijze gebied te begeven. Dat heb ik recentelijk nog aan den lijve mogen ervaren. Op de achtergrond van de 50lbs discussie speelt mee dat luchtvaartmaatschappijen simpelweg extra kunnen verdienen aan hun klanten. In een tijd waarin de winstmarges marginaal zijn is dat natuurlijk mooi meegenomen.
Re: hoe zit het nou met etenswaar?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
reneefrankrijk
We willen graag stroopwafels en een blikje Haagse Hopjes voor iemand meenemen. Kunnen we dit beter in de handbagage doen en gewoon aangeven of in het koffer en "nee" aankruisen?
Koffer of handbagage maakt niet uit. Formeel moet je etenswaren - in de ruimste zin vanhet woord - aangeven. Over wat snoepjes doet hoe dan ook nietmand moeilijk. Meestal neem ik kaas en koffie mee. Ik kruis het betreffende vakje aan, omcirkel alvast 'food' aan, en vul aan de achterkant in wat dan: hard cheese en coffee. Meestal geloven ze het, soms moet het geheel bij Agriculture nog een keer door de scanner.
Let op: alleen 'harde' kaas is toegestaan. Ook jonge goudse is 'harde' kaas. Zachte kaas is o.a. Franse kaasjes. Dit omdat ze rauwmelks kunnen zijn. Rauwmelkse kaas is niet toegestaan.
misschien beetje blond maar wil even voor de zekerheid weten om geen verrassingen achteraf te krijgen.
Neem lekker mijn eigen koffie mee, maakt geloof niet veel uit of je het in de hand bagage of in de koffer doet, mij gaat het er om je vult dat dus in op dat witte douane formulier en omdat we een overstap hebben neem ik aan dat ik dat formulier dus al in washington moet afgeven en niet in Orlando pas.
Heb ik dat zo goed?
Als je er zeker van wilt zijn dat je geen gezeur krijgt, schrijf jij gewoon koffie op het wit/blauwe formulier (of meld je dat bij douane). Dat papiertje geef je af na je eerste vlucht en niet pas in Orlando.
Over een rolletje doen ze idd niet moeilijk, ik schrijf altijd nee op en heb altijd nog wel een reep chocola in m'n tas uit de United snackbox over, of een pakje kauwgom, en als ze vragen of ik eten bij me heb meld ik gewoon een dichte reep snoep en dat is nog nooit een probleem geweest, dus zwart-wit is het zeker niet.
Het is gelukkig niet Australie. :)
Dank je het ging mij er inderdaad maar om wanneer je dat witte formulier moet afgeven.
Zijn net allemaal van die kleine dingen die je te binnen schieten en toch wel makkelijk omdat hier te kunnen na vragen.
Re: Voedsel op vluchten meenemen
Heb ook gezien dat mensen van alles en nog wat hadden mee genomen het vliegtuig in, zakken chips en snoepjes.
Zou toch makkelijk zijn zoiets of een paar broodjes mee te kunnen nemen omdat mijn zoon niet zo'n goede eter is, hoeft hij geen honger te lijden, vind dat dan zo sneu voor hem dan als hij niks kan eten van wat in het vliegtuig word aangeboden.