Re: Hoe maak ik een Blog?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
dito2003
Ik heb een vraagje aan de bloggers hier. Ik maak zelf gebruik tijdens mijn vakantie van waarbenjij.nu. Het werkt op zich prima alleen het uploaden van de foto's is altijd erg traag waardoor ik uiteindelijk na vier foto's stop.
verklein je de foto's voor je ze plaatst? Want anders kan het inderdaad erg lang duren..
Zelf gebruik ik altijd een combinatie van Word (of een andere tekstverwerker) om het het verhaal in te tikken en Livewriter om het verhaal samen met de foto's te plaatsen.
Nou ik heb al een aantal dagen wordpress maar ik kom er niet uit... Heel omslachtig en moeilijk.
ik krijg het in de app van wordpress niet eens voor elkaar om iemand anders te volgen !!
heb echt alle knoppen al geprobeerd !!
en dan ook nog eens wat njit zegt ... Alle foto's verkleinen .... Echt veel en omslachtig werk.
je moet er een halve computer expert voor zijn denk ik
Citaat:
Ferry77
Nou ik heb al een aantal dagen wordpress maar ik kom er niet uit... Heel omslachtig en moeilijk.
ik krijg het in de app van wordpress niet eens voor elkaar om iemand anders te volgen !!
heb echt alle knoppen al geprobeerd !!
en dan ook nog eens wat njit zegt ... Alle foto's verkleinen .... Echt veel en omslachtig werk.
je moet er een halve computer expert voor zijn denk ik
Ferry,
Je kunt beter met blogspot beginnen, ik was zelf ook niet zo handig toen ik ermee begon en het is me gelukt om een aantal leuke blogs in elkaar te knutselen :). Nu ik er wat beter in thuis ben heeft mijn man me geholpen om een Wordpress site te maken.......
Citaat:
dito2003
Ik heb in deze topic een aantal tips voorbij zien gaan voor het maken van een blog en die zien er stuk voor stuk heel mooi uit. Maar krijgen jullie lezers ook bericht als je weer wat geplaatst hebt? Dat vind ik eigenlijk wel belangrijk omdat de ouders wat ouder worden en het moet voor hen makkelijk en gebruiksvriendelijk zijn om mijn blog te kunnen lezen als wij met vakantie zijn..
Ik gebruik WordPress en ook daar kan ik de mogelijkheid niet vinden om na een update een mail te versturen, waarschijnlijk is in het template welke ik gebruik hier niet in voorzien. Ik heb dat opgelost door op de diverse fora en op Facebook dagelijks een berichtje te zetten met daarin de link naar de nieuwe update en diegene die niet lid zijn van de fora en geen Facebook hebben kregen van mij elke dag een mailtje met daarin de nieuwe link. Heel simpel maar wel doeltreffend ;-)
In Wordpress moet je daar een Widget voor in je ontwerp slepen.
Citaat:
PENPE
Ik heb dat opgelost door op de diverse fora en op Facebook dagelijks een berichtje te zetten met daarin de link naar de nieuwe update en diegene die niet lid zijn van de fora en geen Facebook hebben kregen van mij elke dag een mailtje met daarin de nieuwe link. Heel simpel maar wel doeltreffend ;-)
Ja maar daar ben ik misschien wel een beetje oneerlijk in. Want ik vind het fantastisch om blogs van anderen te lezen, de vele linkjes onder de forumberichten heb ik wel eens aangeklikt. En ik heb er al de nodige tips vandaan gehaald. Maar ik hoef niet zo nodig mijn reisverhaal met iedereen op Facebook te delen. Sorry :(:o
Citaat:
dito2003
Ja maar daar ben ik misschien wel een beetje oneerlijk in. Want ik vind het fantastisch om blogs van anderen te lezen, de vele linkjes onder de forumberichten heb ik wel eens aangeklikt. En ik heb er al de nodige tips vandaan gehaald. Maar ik hoef niet zo nodig mijn reisverhaal met iedereen op Facebook te delen. Sorry :(:o
Daar hoef je toch geen sorry voor te zeggen? Ik vermeld mijn blog ook niet op Facebook om de simpele reden dat ik vind dat het merendeel van mijn FB-vrienden niet hoeven te weten wat ik op vakantie doe :).
Ik deel jullie mening ook... Op Facebook heb ik vele volgers/vrienden en ik gebruik mijn account dan ook niet voor privé doeleinden. Echter op dit forum lijkt het me leuk om onze gezamenlijke hobby ( florida ) te delen via een blog.
maar eerst ff hoe het werkt ... Zoals ik al aangaf , met wordpress gaat het mij niet lukken....
Probeer dan Blogspot Ferry. Heb je een gmailadres?
Je kiest een kant en klare layout, voeg wat gadgets toe en klaar ben je.
Een avondje stoeien....