Re: Naar Florida met kind van 15 maanden?
Het tijdverschil zou ik me niet zo druk om maken. Die kleintjes slapen altijd weer bij in autozitjes of buggy's. De vlucht lijkt me het meest lastige. Mijn vriendin vloog ooit in haar eentje met 2 kleine kinderen naar haar schoonouders in the States. Overstappen met 2 kinderen (een baby in een maxi cosy en een kindje van anderhalf).......leek mij heftig. Ik vroeg haar hoe ze het gefixed had. Ze had van de huisarts een hoestdrankje gekregen voor de oudste die slaperig maakte. De jongste sliep al meestal de hele dag. Daarnaast moet je zorgen dat je zelf heel uitgerust bent voordat je weg gaat. Dat scheelt al! En een hoop leuke dingetjes meenemen om je kind mee te vermaken. Het ene kind is het andere niet. Bij mijn eigen trips was mijn jongste 2 jaar en dat ging ook goed met vliegen.
Florida in juni of september met kind?
Hallo allemaal,
Wij willen volgend jaar naar Florida reizen. We hebben dit jaar mei een zoontje gekregen en hij zal dan volgend jaar rond 1,5 jaar oud zijn als we gaan.
Wij willen 1 week een hotel in Miami en 1 week een hotel in Orlando boeken, en dan met een huurauto daagjes erop uit gaan.
Maar voordat we iets gaan boeken heb ik enkele vraagjes, wellicht dat jullie me hierbij kunnen helpen.
1. Heeft er iemand ervaring hoe het is om met een kind van 1,5 jaar oud naar Florida te gaan?
2. Is het beter om in juni of september te gaan met een kind van 1,5 jaar oud? (ook ivm het orkaan seizoen rond september)
Ik hoor het graag.
Alvast bedankt!
Re: Florida in juni of september met kind?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
emma82
2. Is het beter om in juni of september te gaan met een kind van 1,5 jaar oud? (ook ivm het orkaan seizoen rond september)
tsja, wat is beter....Een ding is zeker, juni is de warmste en de natste maand en bovendien een stuk drukker en daardoor ook duurder. Het orkaanseizoen loopt van begin juni tot en met november. Lees het topic dat hier over bestaat eens na.
Wist je dat er ook een topic Florida met kleine kinderen is? Over het algemeen kan je zeggen dat velen zich goed voorbereiden en dat het daardoor leuke vakanties zijn. Ouders met kleintjes denken wel twee keer na voor ze een week in een hotel gaan. De meesten kiezen voor een villa of een condo. Alle vrijheid en de luxe en het comfort van wasmachine en droger geven vaak de doorslag. Ook de eigen pool is met een kleintje natuurlijk aantrekkelijk.
Re: Florida in juni of september met kind?
Hoi Emma,
Wij zijn September 2010 naar Florida geweest en mijn zoontje was toen net 2 geworden.
Wat Teleton al zegt, Juni is een erg natte en warme maand. We zijn de laatste keren in September geweest en dat bevalt ons ook beter. Orkanen hebben we eigenlijk maar 1x meegemaakt en het viel me reuze mee, maar ook die kunnen in Juni voorkomen.
Een villa is ideaal met kleine kinderen! Ook zonder kinderen trouwens ;-)
Als je zoontje een dutje zou doen, dan kunnen jullie lekker aan het zwembad liggen.
Met een hotel wordt dat toch al moeilijker. Ook dat je lekker kan wassen is een pluspunt.
Wij gaan volgend jaar ook weer, waarschijnlijk in September en dan hebben we er ook een kleintje bij( ben nu 37 weken zwanger) en ook wij gaan weer voor een villa, het is gewoon heel relaxed..
Succes met de voorbereidingen!