Re: Vliegen van/naar/via Atlanta
Ik heb goede ervaringen met Atlanta en de overstap naar Orlando. Twee keer heel snel langs de douane. De vorige keer zelfs maar 10 minuten wachttijd. Van vliegtuigdeur naar instapgate deden we in 45 minuten. We hadden nog alle tijd om wat te eten daar, even rond te lopen etc (we hadden 2 uur en 50 minuten overstaptijd). De overstap terug red je sowieso wel, want je hoeft niet langs de douane. Het metrosysteem in Atlanta werkt heel erg goed, iedere minuut rijdt er wel eentje.
Terminal F is trouwens een gloednieuwe terminal. Lekker ruim opgezet en oogt wat rustiger als de andere terminals. En je hebt een Belgisch biercafé :)
Nadeel van Atlanta. Geen gratis WIFI, zucht.
Andersom (dus van Tampa via Atlanta naar Amsterdam) gaat heel snel. Vorig jaar hadden we zo'n 55 minuten overstaptijd en dat ging goed. We hadden wel een plaats voorin het eerste vliegtuig gereserveerd en hebben op het vliegveld hard doorgelopen. Gelukkig hadden we daar geen security checks meer, dat was voor ons een aangename verrassing. Toen we bij de gate aankwamen, was het boarden juist begonnen en konden we meteen instappen.
Dank allen voor de reacties, wij zijn weer gerustgesteld. Gelukkig duurt het nog even voordat we weer terug moeten maar we weten nu iig dat we ons daar geen zorgen over hoeven te maken. Zitten in de buurt van Sarasote met vandaag een heuse tornado warning! Niets van gezien verder maar op radio en tv gingen alle alarmbellen af.
Kan het nu ook zelf bevestigen :). Bij ons ging het wel erg snel en heel makkelijk. Het vliegveld van Tampa was al zeer efficient, daarna aankomst op Atlanta waar we dus zo uit het vliegtuig met het treintje naar de juiste terminal gingen. Uitstappen naar instappen op Atlanta binnen een half uur :).
Ja. Ik begrijp dat je via Tampa naar Atlanta bent gevlogen. Dan hoef je daar niet meer door immigrations. Daar zit hem de crux
Een overstap tijd van 46 min op de terugreis... Waarom zo kort ter beschikking stellen? Is dit enigszins haalbaar?
Als alles op tijd is gaat het, maar het houdt niet over. Ik zou op Atlanta wat meer tijd verkiezen, vooral omdat het je intercontinentale thuisvlucht is.
Op kleinere luchthavens zoals Detroit en Phil. heb ik een paar keer 50 min tot 1 uur op de terugweg gehad en het met wat opschieten gehaald. Ze waren nog volop aan het boarden.
Wij zijn net terug van onze vakantie naar Florida. We hadden een overstap in Atlanta en we hadden een ruime 1.5 uur nodig op de luchthaven.
Het is een ontzettend grote luchthaven, alles staat duidelijk aangegeven maar we hadden hier duidelijk meer tijd nodig als in bv Newark.
Ik zou persoonlijk niet korter pakken als een 2,5 uur overstap tijd. Als het nog een beetje druk is bij customs heb je zeker 2 uur nodig.
Maar ik hou er niet van om te haasten, tis vakantie :)
Staan apparaten voor je paspoort te scannen, maar je moet daarna evengoed in de rij aansluiten.
Het is mogelijk, maar alles moet wel meezitten: geen vertraging met 1e vlucht, je moet stevig doorstappen en snel naar het treintje lopen. We raden je aan voorin het eerste vliegtuig te gaan zitten, zodat je snel het vliegtuig uitkunt en niet moet wachten op alle mensen voor je. Voordeel is wel dat je geen security checks meer tegenkomt op de luchthaven. Succes!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
ronenivonne
Als het nog een beetje druk is bij customs heb je zeker 2 uur nodig.
.
Ging toch om de terugreis? Dan heb je niets met customs te maken,....