Ja vast wel!!!! Heb er zo verschrikkelijk veel zin in, kan haast niet wachten :-D:-D:-D:-D:-D
Tel de dagen nu echt af \\:D/
Afdrukvoorbeeld
Je krijgt nu € 20,- korting bij het bestellen van een auto bij usareisen.de!
Misschien een tip voor de mensen die nog niet hebben geboekt.
Nog een tip: Als je www.eautohuur.nl BELT krijg je een iets beter tarief dan op de site zelf! Scheelt niet veel maar op internet te boeken voor 448,00 en via telefoon 435,00. Goedkoper dan www.usareise.de en je leest alles in het nederlands ipv duits ook wel makkelijker.
Alle kleine beetjes helpen :)
PS betreft midsize 4 deurs periode 2/7/2009 t/m 23/7/2009 vanaf vliegveld Tampa
Heeft iemand wel eens met pech langs de weg gestaan zonder die wegenwacht verzekering te hebben afgesloten? Heb inmiddels zo'n zes keer een auto in USA gehuurd zonder deze verzekering te hebben afgesloten en tot heden gelukkig geen pech gehad (bv lekke band). Is het gewoon een kwestie van bellen met je verhuurbedrijf zeker?
Je krijgt altijd hulp bij pech. De Roadside Plus (bij Alamo) is alleen voor de extra's, sleutel kwijt, benzine op, lekke band e.d.
Dingen die je zelf kunt oplossen of voorkomen.
Voor echte pechgevallen (Roadside Assistance) kun je altijd bellen en wordt het vrij vlot opgelost (auto ruilen bijv.), is onze ervaring.
En met een NL ANWB pas kun je ook altijde de AAA bellen.
TIP!!
Zojuist (zaterdag) met Alamo gebeld want had afgelopen week een EQ geboekt en 40 euro meer betaald dan de huidige prijs. Aangezien ik een echte Hollander ben ..... niet geschoten is altijd mis.
Maar goed, even de boeking geevalueerd en tot de volgende conclusie gekomen:
LET VOORAL OP DE TIJD (UREN) HOE LAAT JE EEN AUTO GAAT INLEVEREN!!!
Ik had namelijk om 17.00 uur ingevuld om op te halen en om 18.00 uur in te leveren.
DAN REKENEN ZE EEN DAGTARIEF MEER
Zorg er dus voor dat je inlevertijdstip gelijk is aan het ophalen. Een uurtje later kost gewoon een dagtarief meer. Kun je beter andere leuke dingen van doen!
USAREISEN.DE maakt nu een nieuwe boeking en stort netjes de 40 euro terug! Klasse van die Duitsers!
Prijzen zijn overigens verlaagd door Alamo
Ik heb de prijzen van usareisen.de vergeleken met rechtstreeks boeken bij de aanbieders Alamo en Dollar. Die prijsverschillen zijn zo groot (bv. 456 euro versus 1234 dollar voor dezelfde auto in dezelfde periode), dat ik me afvraag of ik iets over het hoofd zie. Bijvoorbeeld bijkomende kosten ter plaatse?
En dan heb ik nog een andere vraag. Wij reizen met een tweeling-kinderwagen, een behoorlijk groot ding. In Europa huren we daarvoor altijd een Volkswagen Caddy of iets vergelijkbaars. Iemand enig idee waar we dan in Amerika voor zouden moeten kiezen?
En let er ook op dat je de auto op tijd terug brengt. Op de bon van Alamo staat de tijd waarop je hem hebt opgehaald en de uiterste tijd waarop je hem mag terugbrengen. Kijk er ook naar of deze tijden kloppen!
Meestal heb je een speling van 29 minuten (dus bijvoorbeeld om 17:00 opgehaald is om 17:29 terugbrengen). Te laat is een dag extra betalen. Liever iets te vroeg dan te laat dus :)
Rechtstreeks boeken bij Alamo.com / dollar.com is altijd veel duurder dan dat hier in Europa te doen. Je kan ook nog bij eautohuur.nl kijken om te vergelijken.
Caddy lijkt meer een bestelbusje. Die zul je daar niet veel vinden.
Een Fullsize SUV of een Minivan komt denk ik het meeste in de buurt.
Met een midsize SUV (EQ) kun je m.i. ook goed uit de voeten. Ter plaatse even goe kijken welke modellen er staan en welke voldoende bagageruimte heeft voor jullie. Bij een Jeep is het erg beperkt, maar bij een Toyota RAV4 of een Saturn Vue heb je meer ruimte.
Hoi iedereen,
Over 3 weken vertrekken we eindelijk naar Florida. We hebben reeds een compact auto gereserveerd bij Avis. Maar we hebben 2 grote en 2 kleine koffers bij, dus vrezen dat de compact niet voldoende groot is (Op de website staat 2 grote en 1 kleine koffer). We zouden graag naar een jeep willen upgraden =P~ Kunnen we dit best nog van thuis uit upgraden, of is de prijs beter als we daar onderhandelen? Alle tips zijn welkom!
Bedankt!
Hoe sterk is je onderhandelingspositie? Je komt in het hoogseizoen aan, ze weten dat je net een lange reis achter de rug hebt. Als je daar met 2 grote en 2 kleine koffers staat, weten ze donders goed dat jij een probleem krijgt:-k:-k.
Aan de andere kant zullen ze proberen je een grotere auto te verhuren. In de regel komen ze niet zo snel met een Jeep, dus daar zul je dan naar moeten vragen. Weer een lastig punt bij het onderhandelen. Buiten het seizoen heb je, als je geluk hebt, voor 10 dollar per dag een upgrade naar een Hummer(tje). Het is allemaal een kwestie van vraag en aanbod en je kent de situatie onvoldoende. Daarom is er geen standaard advies. 't Kan vriezen en 't kan dooien.
Stap 1 zou kunnen zijn om eerst uit te vissen wat een upgrade van 'thuis' kost. Heb je zelf direct bij Avis gehuurd of zit er een broker tussen? In het eerste geval kan annuleren wellicht een oplossing zijn.
Bedankt Teleton. We hebben de auto via Connections geboekt. Vorige week koste een upgrade naar een Jeep maar 2 dollar extra per dag, maar toen we enkele dagen geleden wouden upgraden was de prijs opeens gestegen met maar liefst 50 dollar per dag. Voor een paar 100 euro heb ik wel een standaard wagen die volgens de website wel al mijn koffers aankan! Kan ik dan best hier upgraden of kunnen ze me daar ook voor die prijs iets regelen? Ben absoluut geen onderhandelaar, maar ben wel iemand die gewoon nee zegt als de prijs in mijn ogen te hoog is! Mogen onze koffers eigenlijk zichtbaar op de achterbank liggen als ze niet in de koffer gaan, of krijg ik dan problemen?
Groetjes
Dit is precies wat ik bedoel. De prijzen ontwikkelen zich per soms per dag en ik ben bang dat niemand dit verschil kan uitleggen
Als je goed weet wat een upgrade vanuit huis zou kosten, loop je niet het risico dat je veel te veel betaald. Maar als je de koffers echt niet kwijt kunt, kan je moeilijk weigeren. Of je hier juist wel moet upgraden of niet, blijft een lastig advies.
Misschien bedoel je misschien "problemen" in verband met je reisverzekering? Bij een rondreis zit er niets anders op dan dat je de bagage in de auto laat. Bagage in koffers op de achterbank zijn goed uit te leggen lijkt mij. Waardevolle zaken zoals laptop, camera etc leg je natuurlijk uit het zicht. Geld en waardepapieren draag je best bij je.
Nog even dit: persoonlijk zou ik 16 dagen voor vertrek ook niet meer upgraden naar een jeep voor zoveel geld. Wacht het aanbod van de medewerker bij het verhuurstation af. Biedt hij/zij niets aan (zal je net zien deze keer) vraag je terloops naar de upgrades. Let op, boven op het bedrag dat wordt genoemd, komt nog tax. Als je zelf een bedrag "in je hoofd" hebt dat je er voor over hebt, kan je toch niets gebeuren? Ik begrijp dat jullie maar met z'n tweetjes reizen, dus een of twee koffers op de achterbank is geen gekke oplossing. en dan huur je toch de volgende keer een Equinox bij www.usareisen.de.......;-)
Dank je wel!
Dan maar afwachten en onderhandelen bij aankomst! Hope that luck is on my side that day!
Greetz
Wij gaan in 2010 met 2 volwassenen en 4 kids (9,10,13 en 14) en bagage 13 dagen op pad in Florida.
Nou valt het uitzoeken van een auto niet mee omdat ik een minivan voor 15 pers nogal overdreven vind en mijn vraagtekens heb bij de ruimte in een 8 pers minivan.
We hebben nog ruim de tijd maar is er iemand die hier ervaring mee heeft; ik heb trouwens wel liever ruimte over dan dat we er maar net in kunnen.
Thanx
Miischien stomme vraag maar hoe zit het met de radio/cd speler in de auto ik denk mijn eigen in nederland gebrande cdtjes dat ik die daar niet in kan afdraaien en of er een manier in zit om dan eventueel de ipod aan te sluiten.
De meeste huurauto's zijn een paar maanden oud. Die spelen gebrande cd's prima af. De meesten zullen ook cd's met daarop MP3 afspelen. iPod dock zal er waarschijnlijk niet inzitten...
Bij sommige auto's heb je al wel een radio met een mini-jack AUX ingang voor de pod.
DE Nissan Murano en de Saturn Vue hadden dat i.i.g. de laatste keer wel.
Ik ben ook druk aan het kijken voor een auto, maar lees nu dat je de credit card moet afgeven. Ik neem aan dat je die wel direct weer terug krijgt nadat ze wat gegevens genoteerd hebben.
grtz, Sander
Wij gaan weer in oktober voor 1 weekje naar Orlando.
Dit keer samen met vrienden en aagezien wij graag met elkaar zijn hebben we besloten om een grote bus te huren.
Maar nu vraag ik me af ,mag ik daar eigenlijk met mijn gewone internationale rijbewijs wel in rijden.
Heb wel in de algemene voorwaarde van het verhuurbedrijf(national) gekeken,maar niet gezien of elezen dat het niet mag.
Er staat alleen dat personen onder de 25jaar of boven de 65jaar meer moeten betalen.
Wie weet hier antwoord op of heb ditzelf meegemaakt.
Gr Desiree
welke auto's zijn het meestal dieje krijgt als je de kleinste klasse neemt groter heb ik ook niet nodig meestal staat de chevrolet aveo als voorbeeld maar kan me voorstellen dat je wel keus hebt uit andere modellen
Informatie hierover vind je in dit topic.
dank u wel
Ik ben echt een superleek wat auto type's betreft, helemaal de merken in USA.
Bij boeking hebben we een Equinox aangevraagd, maar ik heb ondertussen begrepen dat het een uniek iets is als je die dan ook mee krijgt!
Nu ben ik dan zeer benieuwd wat een beetje een "vergelijkbaar" merk/type auto is die ze je dan in de plaats kunnen geven, soms zie ik nl op de site van Alamo een hogere klasse, maar dat is dan volgens mij een compactere auto.
Kunnen jullie misschien wat merken roepen die ook lekker groot zijn en waar toch op z'n minst 3 koffers of meer in passen!
Groetjes Marja
Hallo,
Toen wij in februari de equinox geboekt hadden en deze ook niet aanwezig was, hadden wij de keuze uit een Toyota Rav4 en een Jeep (denk Freelander). Wij hebben de Rav 4 gekozen en waren daar supergelukkig mee. Echt een zalige auto. Hebben er veel geniet van gehad. Heel veel plaats om al onze aankopen in op te bergen....En onze drie koffers en handbagage.
Grtz,
Lisje
Saturn Vue, KIA Sportage, Toyota RAV4, Jeep Freelander en Dodge Ram Van behoren tot de mogelijkheden, maar ook Chevy Trailblazer, Nissan Murano kunnen in beeld komen als de eerstgenoemden op zijn. Kortom, alles is mogelijk.
Zelfs de Equinox ;-)
Nog een: de Pontiac Torrent. een supergave 4*4
Wij hadden ook de RAV4 maar er stonden ook 2 KIA's (Sorrento??)... De RAV4 V6 die wij hadden was echt een super auto, heerlijk ruim en lekker op de weg!
Ik heb zelf een Mitsubishi Colt dus geen al te grote wagen. Ben zo bang dat ik er een krijg die veel te groot is dan dat ik gewend ben.
Ga wel voor de kleinste klasse want met zijn tweetjes heb je niet zoveel ruimte nodig is hoofdzakelijk toch voor rijden van en naar de parken en voor de boodschappen.
Voordeel van een SUV is dat je wat hoger zit. Daardoor heb je een veel beter overzicht.
Maar wees gerust, de wegen in de USA zijn veel ruimer dan je in Nederland gewend bent.
Dat weet ik ja( maar parkeren dat is niet mijn sterkste punt)
Ook dat is in Florida heel anders dan hier... Heb je hier vaak te maken met krappe parkeerplaatsen, in Florida is alles echt ruim afgemeten qua parkeerplaatsen. Daar hoef je je dus echt geen zorgen over te maken!
Gelukkig scheelt weer ben daar toch al zo'n held in en dan met name het fileparkeren.