-
Re: Eerste keer WDW: Vragen en Tips!
Ik heb wat hulp nodig van ervaren WDW reizigers.
Vorige keer in Orlando hebben we enkel Seaworld, Discovery Cove en Aquatica bezocht.
We zijn in Orlando van 9 tot 23 augustus 2014 en we logeren daar 2 weken in een appartement.
Daarom denken "Disney's 14 Day Ultimate Ticket" te kopen bij attractionticketsdirect.ie, omdat het de bedoeling is zoveel mogelijk van Disney te zien
Is dit een goed idee, of zijn er betere ticket opties?
Is het doenbaar om tijdens die 14 dagen in aug. nog wat anders te doen dan Disney? (bv Universal)
-
Prima tickets als je veel Disney wil gaan doen. Je gaat dan ook wat makkelijker een halve dag of wat later op de dag naar een park. En natuurlijk Disney Quest en de waterparken niet vergeten! Of je dan ook nog naar Universal wil/kan is aan jullie. Het voordeel van 14 dagen tickets is dat je echt op je gemak alle parken kan bezoeken en het daardoor niet zo intensief hoeft te zijn. Dan kan je nog energie over hebben voor Universal.... Voor mij geen probleem maar ik lees vaker wat andere reacties op dit forum mbt tot elke dag themaparken bezoeken. Ik zou mezelf niet hyperactief willen noemen maar ik houd niet van stilzitten en verveel me snel dus als jullie dat ook hebben dan is 14 dagen Disney en Universal geen probleem. (Al is er genoeg te doen in WDW alleen)
-
Heeft iemand enig idee tot hoe zwaar je ongeveer in de attracties kunt? ( de beugels en dergelijke dichtgaan). Ik kan dat nergens vinden. En staan er misschien ook pas karretjes voor de attracties?
Klinkt een beetje gek maar ik kan in Nederland in walibi bijvoorbeeld niet overal in.
-
Attracties waarbij dat van toepassing is hebben een paskarretje bij de ingang. Ze zullen ook niet een gewicht posten op hun website denk ik. Het gaat vooral om de verdeling van dat gewicht. Je kunt lang en zwaar zijn en gewoon in het karretje passen.
-
Nikkie daar is heel veel info over te vinden. Zoek maar eens op Pooh sized wdw. Hier alvast twee sites: http://www.theinfomouse.com/pooh-siz...-disney-world/ of http://www.disboards.com/showthread.php?t=2424021
-
Bedankt. Ik kende het word pooh size nog niet.
-
Beste Forumleden!
29 april vertrekken wij met zn 2en voor 12 dagen naar Orlando Florida in het Holiday Inn.
We hebben al heel wat informatie opgedaan via dit mooie forum! Dank daarvoor.
We hebben besloten om in totaal 7 parken te bezoeken. Te weten. Magical Kingdom (2 dagen), Epcot, Seaworld, Animal Kingdom, Universal Studios, Universal Adventureland en Disney Studios.
1 dag rust ertussen maar wie weet gaat die ook nog opgevuld worden.
Een echte themepark vakantie dus! Kan ik het beste alle kaartjes vooruit kopen of maakt de prijs ter plaatse niet veel uit?
-
Vooruit kopen is meestal goedkoper...
Ik zou even zoeken op http://www.attractionticketsdirect.ie
Daar kun je ook combi tickets kopen :)
undercovertourist is ook goed
-
Bedankt voor de tip! Nu heb ik op de link http://www.attractionticketsdirect.ie gekeken.
Maar daar staat dat je hem alleen kan gebruiken tot 31 dec 2013?
The Orlando Freedom Ticket is only valid to use in the calendar year purchased. 2013 Orlando Freedom Tickets must be activated on or before 31 December 2013.
Site is nog niet aangepast op 2014 denk ik? En zijn deze sites wel betrouwbaar? Niet alleen kwa site ook met betrekking tot de post. Gaat toch om meer als 1000 euro in een envelopje.
Er zijn al meerde poststukken niet aangekomen bij mij.
Alvast bedankt!
Martijn
-
Wij gaan in van 17 juli t/m 7 augustus voor het eerst naar Florida. Onze meiden zouden graag de 4 Disneyparken bezoeken. Hoeveel tijd zouden jullie per park adviseren aangezien het hoogseizoen is. Dit ivm met het aanschaffen van toegangstickets
-
@Martijn1984;
Attractiontickets.ie is betrouwbaar. Ik heb er wel eens tickets besteld en ook een paar keer bij de Duitse versie ervan. Er zijn nog vele andere forumleden die er ook besteld hebben.
Wat betreft de Orlando Freedom Ticket. Er staat bij dat je 'm moet gebruiken (activeren) in het jaar dat dat je 'm gekocht hebt. Dus als er een van 2014 is dan is deze het hele jaar geldig en per 1 januari 2015 niet meer te activeren. En anders moet je het even navragen bij attractiontickets.
Als je verder in het verkoopproces komt op de site, krijg je de optie om de tickets te verzekeren tegen verlies of diefstal. Dus als je de post niet kan vertrouwen dan zou je daarvoor kunnen kiezen. Voor twee Freedom tickets was het 37 euro zag ik.
-
Wij zijn aankomende zomer 5 dagen in orlando waarvan we 2 dagen willen gebruiken voor de parken. We hebben twee meiden van dan 6 en 8 jaar dus welke parken zijn het leukst voor hun. Ik zelf zat te denken aan Magical Kingdom en Animal kingdom mijn man aan animal kingdom en Epcot, dus helppppp haha wat adviseren jullie. Het is voor ons ook de 1e x in Orlando.
-
Magic Kingdom is de echte Disney sfeer met veel characters die rondlopen. Animal Kingdom is een keer wat anders dan een standaard pretpark. Ook leuke shows. Epcot is wat educatiever. Het is ook het grootste park van Disney waardoor je eigenlijk 2 dagen nodig hebt.
Wellicht een idee om de DVD van Disney te bestellen in de Forum shop: http://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/f...ning-dvd-2013/
- A complete tour of the 4 Theme Parks, 2 Water Parks and over 20 Resort hotels at the Walt Disney World® Resort in Florida
-
Inderdaad arke is op dit vlak wel goedkoper omdat je het hotel en het vervoer (vliegtuig) naar orlando hebt,
je kan zelfs vervoer naar het hotel meeboeken als je dat wilt.
-
Hey , welke reisbureau heb je wdw geboekt ?
Ik wil ook graag zo een dvd (disney vaction ) maar dat gaat alleen als je in amerika of canada woont ?
-
Lijkt me sterk.. je koopt het via de Florida Forum Shop,... dat is via dit forum dus ;)
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Antonee
Ik wil ook graag zo een dvd (disney vaction ) maar dat gaat alleen als je in amerika of canada woont ?
Wat SpaceAce al aangeeft, mede-Moderator Michael runt de Florida Forum Shop als extra service.
Daar zijn ook kopietjes te krijgen van de Disney DVD (en méér): http://goo.gl/maiEgY
-
Ook te vinden op YouTube.
-
-
Youtube is toch niet hetzelfde als een DVD'tje.... Mijn dochter vindt de DVD schitterend, hoewel ze er geen snars van begrijpt.
-
Ach, tegenwoordig zit de jeugd meer achter de iPAd dan voor de TV..
-
-
50 veelal nuttige tips van DisDining.
De uitgebreide versie vind je hier: http://www.disneydining.com/50-tips-...orld-vacation/
1) Use Sunscreen
2) Drink Plenty of Water
3) Travel Off Season
4) Bring Snacks
5) Study the Map
6) Eat at Off Hours
7) Make a Plan
8) Make Reservations (restaurants)
9) Stay on Property…Yes or No?
10) Don’t Forget the Resort Restaurants
11) Plan an Off Day
12) Order Something Different
13) Try Some Free Activities
14) Share an Entree to Save Money
15) Prepare for Rain
16) Check Out the Disney Dining Plan
17) Arrive Early
18) Read Menus Before You Leave Home
19) Save the Shows for the Heat of the Day
20) Don’t Forget the Tip (full service restaurants)
21) Don’t Forget the Free Celebration Buttons!
22) Make Special Requests Ahead of Time
23) Learn the Parade Routes
24) Ask Questions (in restaurants)
25) Use FASTPASS
26) Look for Some Healthier Options
27) Check the Weather Before You Leave Home
28) Remember the Rides When Eating
29) Take an Afternoon Breather
30) Eat Breakfast
31) Order the DVD (http://bit.ly/FFS-dvd)
32) Read Restaurant Reviews (but Take Them With a Grain of Salt)
33) Wear Broken In Walking Shoes
34) Take Your Time and Pay Attention
35) Don’t Force Your Kids
36) Refillable Mugs?
37) Experience the Special Events
38) Be Prepared to Pay
39) Buy Only as Much Ticket as You’ll Use
40) Split Dessert
41) Remember That Walt Disney World Is a Family Destination
42) Don’t Forget the Caffeine
43) Plan a Meeting Place
44) Try the Classics (food)
45) Teach Kids to Recognize Cast Members
46) Stop by a Lounge, Even if You Don’t Drink
47) Write Down Where You Parked
48) Don’t Overdo the Sweets
49) Give Yourself (and Your Family) a Break
50) Have Your Camera Ready Inside the Restaurants
-
-
welk park moeten we kiezen!!
In juli gaan we eindelijk een paar dagen naar Orlando. Nu zijn we aan het kijken naar welke parken we dan moeten gaan we zijn namelijk 5 dagen in orlando en dan rijden we door naar Miami. We hebben 2 meisjes van dan 8 en 6 jaar. Wie o wie kan ons helpen welke 2 parken we zeker moeten bezoeken en waar de dames ook in genoeg attracties mogen. Heb al heel wat reisverhalen gelezen maar ik kom er niet uit...zo alles wel willen zien maar dat gaat helaas niet. Dus mensen help hahahaha.
-
Re: welk park moeten we kiezen!!
Wat een lekker vooruitzicht!! Met jullie gezelschap zou ik kiezen voor Magic Kingdom (voor de prinsessen en het kasteel, de vele characters ;-) en veel voor de dames toegankelijke ritjes) en Animal Kingdom (mooi aangelegd, veel dieren en leuke attracties en shows). Dan heb je een mooie afwisseling tussen twee sferen. Ik weet niet of jullie onderweg ook nog naar Bush Gardens in Tampa gaan. Dan zou ik Animal Kingdom vervangen voor Hollywood Studio's! Dat is een iets 'volwassener' park, met ook nog genoeg leuke dingen voor de dames :-) Staat Seaworld ook nog op jullie lijstje?
-
Magic Kindom en Seaworld.
Magic Kingdom is heel erg leuk voor kinderen in die leeftijd en Seaworld eigenlijk net zo.
-
Re: eerst x orlando maar welk park moeten we nu echt bezoeken.
Ik vind voor kleine kinderen Magic Kingdom een must en ik zou voor Hollywood studio's gaan, beide parken van Disney World. Veel te doen, leuke attracties. Het voordeel is ook dat je dan volgens mij in verhouding wat goedkoper uit bent dan b.v. Voor 1 Disneypark en voor 1 universalpark. Ik had vroeger ook twee kleine meisjes en nu nog, ze zijn inmiddels 18 en 22, bewaren ze hun de meest dierbare herinneringen aan De Disneyparkbezoeken.
-
bedankt voor jullie antwoorden. Seaworld stond wel op ons lijstje maar na blackfish gezien te hebben niet meer zo.....maar wie weet misschien moeten we ons niet zoveel laten beinvloeden door die film....... Maar we hebben er zoveel zin in en de kids ook.
-
-
Ik zou ook kiezen voor het Magic Kingdom en Hollywood Studio's. Offtopic: wellicht is Legoland een optie?
-
Ikzelf zou kiezen voor Magic Kingdom, zoals hierboven beschreven een echte must en Sea World.
-
Onze kids vinden Seaworld helemaal top! Dit park staat ook dit jaar weer op de planning.
-
bedankt. Wij wilde eerst niet meer naar seaworld gaan ivm de film blackfish die we hebben gezien maaar....het trekt ons wel. Misschien moeten we ons niet zo laten beinvloeden en toch gaan.
-
Als je al een keer naar Disney in Parijs bent geweest zou ik niet naar Magic Kingdom gaan want dat is bijna helemaal hetzelfde.
Wij gaan dit jaar met ons kleintje naar Disney Animal Kingdom dan heb je ook meteen een safaripark :)
-
Wij zijn al vaak naar Disneyland Paris geweest en inderdaad er zijn een aantal ongeveer gelijke attracties. Maar ik vind Magic Kingdom toch wel van een ander kaliber. In Animal Kingdom zijn niet zoveel geschikte attracties voor kleinere kinderen, onze meiden waren op die leeftijd geen helden moet ik zeggen. Zij hadden echt niet in Dinosaur o.i.d. gegaan.
Ik vind Animal Kingdom een prachtig park maar als dientuin/ safaripark niet zo geweldig. Wel heel mooi aangelegd. Downtown Disney is ook zeker aan te raden. Niet te vergelijken met Disney Village in Parijs, veel groter, veel meer diversiteit en een hele grote Disney store waar kleine meisjes geschminkt, haren gedaan worden etc totdat ze eruit zien als Disney prinsessen. In ieder geval leuk om een tijdje naar te kijken.
Maar goed, het is maar net wat je voorkeur is en wat je zoekt.
-
Wij zijn er ook nog niet echt uit welke parken we zullen kiezen. Aangezien het waarschijnlijk behoorlijk warm is (juli/augustus) willen we niet elke dag een park bezoeken.
We hebben één week en willen in ieder geval naar Seaworld en de kids willen naar Magic Kingdom. Ondanks dat we al diverse keren in Parijs zijn geweest, is dit voor hen een must.
Zelf dacht ik aan Epcot, is dit leuk voor kinderen van 9 en 12 jaar?
Twijfel nog of we een 5-daagse baseticket (dan kunnen we ook 's avonds) moeten aanschaffen of toch alleen twee losse parktickets. Scheelt totaal zo'n $ 400.
En is Aquatica iets? Onze kinderen zijn geen 'helden' :).
-
Epcot is een heel mooi park dat onze kinderen (13 en 6) ook erg mooi vinden. Er zijn een aantal attracties die voor iedere leeftijd leuk zijn maar het park is vooral een themapark waarin diverse landen centraal staan. Voordeel van dit park vinden wij dat het erg mooi is aangelegd en vaak wat rustiger is dan de andere parken. Kinderen kunnen in het landengedeelte een kartonnen bordje halen (van Duffy the Disney Bear) waarop ze bij ieder land een stempeltje kunnen halen en hun naam in bijv. chinees kunnen laten schrijven. Magic Kingdom is ontzettend leuk voor kinderen en heeft een paar andere attracties dan die in Parijs, bovendien is de sfeer er leuker dan in Disneyland Parijs. Kijk voor tickets ook eens op http://ticketmomma.com . Die hebben vaak leuke aanbiedingen. Aquatica weet ik helaas niets over te vertellen, wij gaan daar pas naartoe als zoonlief zijn zwemdiploma's heeft. Oh ja, Seaworld is ook erg leuk met kinderen en de shows zijn prachtig! Succes met plannen :)
-
Wij zijn zelf al tig x in euro disney geweest en de kinderen 1 keer maar toen waren ze nog klein dus weten er niet veel meer van af. Ik denk dat we dan toch naar het magic kingdom park gaan en nog een andere.....toch seaworld doen of animal kingdom. En hoe doen jullie dat met entreekaarten....bestel je die van te voren via internet of gewoon daar....jaaa ben een leek hierin 1e x florida :-).
-
Ik ben ook al tig keren in Disneyland Parijs geweest, maar je kunt het totaal niet vergelijken met het Magic Kingdom in Orlando.
Ik vind de sfeer, aankleding en de mensen (blijft Frankrijk he :( ) veel minder dan in Orlando. Maar dit is puur mijn mening.
Het Magic Kingdom is ook veel groter, en er zijn veel meer attracties.