Goed om te weten. Ondanks dat ik afgelopen keren altijd heb gebeld met 0031 ervoor. Maar mocht dat de volgende keer niet werken, dan maar een + ervoor ;)
Afdrukvoorbeeld
Goed om te weten. Ondanks dat ik afgelopen keren altijd heb gebeld met 0031 ervoor. Maar mocht dat de volgende keer niet werken, dan maar een + ervoor ;)
Ik zal wel helemaal gek zijn maar ik hoef nooit 00 of wat dan ook te kiezen zodra ik in het buitenland ben.
We hebben meerdere abbo's van diverse telefoonboeren maar het werkt overal hetzelfde.
Dan heb je wel een hele speciale telefoon...
@ Corrus.
Nee helemaal niet.
We waren de vijfde klant van KPN toen ze met mobiele telefoon begonnen.Dat nummer en diezelfde oude telefoon werken nog steeds perfect in het buitenland en zonder 00 te moeten draaien
We hebben abbo's van KPN, Vodafone Nederland, Vodafone Duitsland, Proximus België en nog een paar pre pay kaarten en toestellen van 15 jaar oud tot tablets van gisteren en hoe dan ook ik hoef nergens geen 00 voor te draaien.
En ja ik beken ik ben totaal telefoon verslaafd.
O en sweet memories. Onze eerste telefoon woog 30 kilo omdat je alles mee moest slepen inclusief de loodzware accu. :D
Dan staat er +31 voor de nummers.
Anders is het écht onmogelijk, tenzij zoals ik al eerder zei een heel bijzondere telefoon hebt.
@ corrus.
Tja we hebben tien verschillende telefoons en meerdere providers uit zowel binnen alsook buitenland. Je hoeft me niet te geloven uiteraard.
Het zij zo.
Maar mag ik dan wel vragen hoeveel abbo's jij hebt?
Dit is een nutteloze discussie geworden...
Wat mij betreft mag dit topic worden gesloten.
als ik zo vrij mag zijn: het topic vindt ik niet nutteloos eigenlijk alleen de laatste 10 a 15 reacties hebben we niet zoveel aan....ik heb er voor mijn trippie toch wat aan gehad :)
@ corrus.
Dus als mensen met een andere ervaring en zich blauw betalen voor abbo's en een afwijkende menig hebben moet dit topic maar gesloten worden?
Sorry maar je geeft geen antwoord op de vraag over je eigen abonnementen maar zodra iemand opduikt die al meer dan vijftien jaar ervaring heeft met internationaal mobiele telefonie en je krijgt je zin niet moet dit topic gesloten worden?
Dat is toch een zwakte bod of je hebt totaal geen weet waar je over praat.
Bellen van de USA naar NL gaat maar op één manier:
http://www.howtocallabroad.com/netherlands/Citaat:
How to call the Netherlands from the USA/Canada:
dial 011 + 31 + phone number
011 - US exit code; dial first for international calls made from the USA or Canada
31 - Country Code for the Netherlands
phone number - 9 digits, area code included for fixed lines
sample call from US to a landline in Amsterdam: 011 + 31 + 20 ??? ????
En de 011 exit code kan vervangen worden door een + teken:Alle andere manieren zijn uitgesloten. Al zijn er uiteraard mogelijkheden dat slimme telefoons zelf registreren in welk land je bent en dan de juiste exit code genereren.Citaat:
Can I actually dial the plus sign?
With the advancement in technology and growing popularity of cellular phones there is now an even simpler method for dialing international telephone numbers - literally entering the plus sign before the number. Cell phone devices allow this and wireless networks automatically know that this is an international call. In this case you no longer have to enter the international exit code (00 or 011 and so on).
Of jouw telefoon dat kan? Geen idee, dat mag je helemaal zelf uitzoeken :)
Als je daar een handig app-je voor hebt, laat het dan (graag!!) even weten :)
@ Michael66 -) Waarschijnlijk heb je gelijk, want ik reis plm 15 x per jaar over de gehele wereld en al mijn telefoonnummers in mijn adres boek beginnen normaal met 06, er staat nergens een 00 of + 31 voor.
Ik heb een gewone Nokia die ik al plm 4 jaar heb, dus die is ook niet zo modern meer....
De lichttechnikus die altijd met mij meereist en thuis is in dit soort techniek, vertelde mij dat het een combinatie is van nummers, zodat de centrale kan zien in welk land je abbo is geregistreerd en zodoende is een landnummer met een mobile niet nodig.
Er schijnt geen 06 nummer ter wereld hetzelfde te zijn.
Dit is toch ook zo met banknummers, ( 9 proef)
Dit is info die ik ook van derden heb, waar ik zoveel vertrouwen in heb dat ze het wel kunnen weten.
Ja Hans, ik heb dezelfde ervaring, ook (bijna) alle nummers zonder 00 of +31 in mijn mobiel staan maar wel gewoon kunnen bellen (en juiste persoon aan de lijn gekregen). Ik heb speciaal nog gekeken in mijn mobiel of het nummer waarvan ik 100% zeker weet dat ik dat ooit gebeld heb vanuit Amerika (of een sms heb gestuurd) met 00 of +31 er in staat maar is gewoon een kaal 06 nummer en werkte dus prima.
Als we allemaal kunnen bellen met iedereen wat maakt het allemaal uit toch? :) Zo lang je iemand aan de lijn krijgt is het prima (tenminste als je dan de juiste krijgt ;) )
Hi Guyzz, op 11 oktober aanstaande vlieg ik met mijn familie van Schiphol naar Orlando en vervolgens met een binnenlandse vlucht naar Miami. Ik heb 2 weken een villa gehuurd in Ft. Myers. Mijn beide(volwassen) kinderen hebben een mobiele telefoon met een Nederlands abonnement. Mijn vraag is wat nu het makkelijkste en goedkoopste is om elkaar een berichtje te sturen(SMS of whatsapp) of even te bellen als we bijvoorbeeld aan het shoppen zijn in een mall waarbij ieder zijns weegs gaat. Internetgebruik of telefoon krijgen vanuit Nederland is niet aan de orde. Misschien dat deze vraag op 1 van de 58 pagina's aan de orde is geweest, maar ik kon niets vinden wat een antwoord op mijn vraag is. Alvast bedankt voor jullie meedenken.
Whatsapp werkt niet als je internet niet aan staat. Blijft good old sms of bellen over. Veel beter is om lokaal een walki talki te kopen of een locale sim kaart met internet.
Whatsapp is alleen handig als er gratis wifi is. Gelukkig is dat redelijk vaak in Amerika, maar lang niet altijd. Al geloof ik dat dit wel bijna in alle malls is, maar ik zou er niet zomaar vanuit gaan :)
In ieder geval niet je internet aanzetten in het buitenland, dat is niet zo goedkoop...
Elkaar gewoon even SMS-en.
Voor die paar keer, waar praat je over, zo'n 50 cent per bericht.
per toeval las ik onlangs iets over RingCredible, zijn er Florida/Amerika gangers die er bekend mee zijn??
http://www.ringcredible.com/#rates
omdat er tegenwoordig veel gratis WIFI is, lijkt het interessant..
nu bel ik (of word gebeld) altijd met mijn gsm, met nederlands abbo, mijn sms probeer ik te beperken en waar mogelijk whats app te gebruiken
en variëren mijn rekeningen per vakantie tussen de 40 en 80 euro extra belkosten
helaas ontkom ik op vakantie niet aan telefoon verkeer met nederland
Waarom niet FaceTimen of Skypen als je bijna overal WiFi hebt, zo voorkom je hoge belkosten.
bij facetimen en skypen moet de ander toch ook online zijn
dan moet je al van te voren afspreken, en dat is niet mogelijk..
het gaat me echt op het bellen via deze APP .. wat eigenlijk op het zelfde neer komt als whats app ipv de normale sms
Misschien even Googlen en hier kijken:
http://www.consumentenbond.nl/test/e.../ringcredible/
Met Skypen kun je ook naar vaste of mobiele nummers bellen. Je zet dan $ 10 op je tegoed en daar kun je heel de vakantie van bellen. Dat heet Skype out.
Met FaceTimen moet de ander de oproep zien en ook een internetaansluiting hebben op dat moment, maar in dit tijdperk van de iPhones en IPads is dat toch ook heel gemakkelijk tegenwoordig.
voor de Belgen onder ons, die bij Telenet zitten, maak gebruik van Triiing. Zolang je een Wifi connectie hebt kan je bellen vanuit Florida aan de kosten van een lokaal (Belgisch) gesprek. Heb je zelfs de Free phone optie dan kan je, in de uren dat het in België geldt, zelfs voor niks bellen.
Vraag:
is er met het netwerk van Vodafone goed gps ( bellen ) en internet bereik in de drukke parken ?