-
Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Melanie81
Dus bij een verkeersovertreding met alcohol in het spel (aanhouding/bekeuring)
Ik mis de veroordeling in je rijtje. Bij een veroordeling wordt het lastig adviseren wat je moet doen. Er zijn gevallen bekend bij wie het verzwijgen van een veroordeling bij de aanvraag van ESTA niet opviel maar je loopt het risico om linea recta teruggestuurd te worden.....[-o<.
-
Laten we zeggen veroordeling: een voorwaardelijke straf dmv een geldboete.
-
Maar wat mij eigenlijk onduidelijk is:
Stel je hebt je ESTA aangevraagd. Weet je dan van tevoren (en zo ja hoe snel) of je hiermee toegelaten wordt in de VS of merk je dat pas op de luchthaven?
-
Citaat:
Melanie81
Maar wat mij eigenlijk onduidelijk is:
Stel je hebt je ESTA aangevraagd. Weet je dan van tevoren (en zo ja hoe snel) of je hiermee toegelaten wordt in de VS of merk je dat pas op de luchthaven?
Met ESTA (zie ook dit topic en de handleiding op hun site) heb je toestemming om naar de VS te reizen. Of je wordt toegelaten, wordt ter plekke door Immigrations besloten.
Heb je bijvoorbeeld iets verzwegen, dan is het risico groot dat je er daar mee wordt geconfronteerd. Met als gevolg dat je direct terug kunt.....
Citaat:
Have you ever been arrested or convicted for an offense or crime involving moral turpitude or a violation related to a controlled substance; or been arrested or convicted for two or more offenses for which the aggregate sentence to confinement was five years or more; or been a controlled substance trafficker; or are you seeking entry to engage in criminal or immoral activities?
Citaat:
Bent u ooit gearresteerd of veroordeeld voor een overtreding of misdrijf met betrekking tot morele schanddaden of een overtreding met betrekking tot een gereguleerde stof;
Gerrit heeft helemaal gelijk; alcohol is geen controlled substance.
The term does not include distilled spirits, wine, malt beverages, or tobacco, as those terms are defined or used in subtitle E of the Internal Revenue Code of 1986." 21 U.S.C. § 802(6) [17] Some have argued that this is an important exemption, since alcohol and tobacco are the two most widely used drugs in the United States.
-
Citaat:
Melanie81
Weet je dan van tevoren (en zo ja hoe snel) of je hiermee toegelaten wordt in de VS of merk je dat pas op de luchthaven?
Na het invullen van de ESTA pagina's krijg je na betaling, in de regel meteen de toestemming...
ESTA geeft toestemming om te reizen naar de USA...
ESTA is eigenlijk niet voor toestemming om de USA te betreden...
daarom heet het Electronic System for Travel Authorization
-
Gewoon overal NEE invullen. Ten eerste is een voorwaardelijke straf d.m.v een geldboete een misdemeanor, en ten tweede is alcohol geen controlled substance.
Ik neem aan (door de geldboete), dat er geen arrestatie is geweest, maar dan nog, geen probleem.
http://en.wikipedia.org/wiki/Controlled_Substances_Act
-
Citaat:
Melanie81
Maar wat mij eigenlijk onduidelijk is: Stel je hebt je ESTA aangevraagd. Weet je dan van tevoren (en zo ja hoe snel) of je hiermee toegelaten wordt in de VS of merk je dat pas op de luchthaven?
Ik wist binnen 3 minuten hoe&wat met mijn esta toen ik hem afgelopen weekend had aangevraagd. En inprincipe als je een ESTA hebt gekregen mogen ze je altijd weigeren op een vliegveld. Staat ook in de voorwaarden. En als je kijkt om bijv. je gegevens te wijzigen krijg je ook dit te zien:
Citaat:
Uw reistoestemming is goedgekeurd en u hebt toestemming om naar de Verenigde Staten te reizen onder het Visa Waiver Programma. Dit antwoord garandeert u geen toegang tot de Verenigde Staten; een Douane- en Grensbewakingsambtenaar op de haven van aankomst nemen de uiteindelijke beslissing.
Dus als je overal inderdaad eerder gezegd nee invult is er ook geen probleem.
Je moet wel oppassen als je bijv. nu een esta aanvraag doet&bijv. volgende week nieuw paspoort neemt, en je geen nieuwe aanvraag doet voor de esta kwam ik achter. Dan word je hier in Nederland al geweigerd. Dit probleem had ik zelf nl. bijna toen ik na de boeking gelijk esta wou regelen(mijn oude paspoort was/is kwijt, nieuwe kon ik al gelukkig ophalen).
-
vraagje: tot hoe lang na je terugkeer moet de ESTA geldig zijn? Of telt enkel de vertrekdatum?
-
Je esta is 2 jaar geldig. Moet je alleen opnieuw aanvragen als je paspoort verlopen is of nieuw paspoort voor wat voor reden ook. Of als je esta net verlopen is als je wil gaan. Weet niet hoe het zit als je daar zit&hij verloopt in de periode dat je daar zit.
-
Citaat:
loesje
Of telt enkel de vertrekdatum?
Zo is dat!
-
:razz:beste mede floridafanaten:-o
Mijn vraag gaat over waar ik kan zien of mijn esta formulier nog geldig is,wij zijn de laatste keer in de states geweest in november 2010 en gaan terug op 12 september 2012 dus zou die van mij nog geldig moeten zijn(vriendin heeft nieuw paspoort) en mijn paspoort loopt tot september 2013.
www.edwinlisatakeamerika.blogspot.com
-
Weet je niet meer wanneer je het hebt aangevraagd voor de vorige reis? Als je vriendin een nieuw paspoort heeft moet ze het opnieuw aanvragen.
-
Je status kun je gewoon uitlezen op: https://esta.cbp.dhs.gov/esta/ Zelfs als je, je application nummer kwijt bent.
-
ik heb vorige maand een mailtje gekregen van ESTA? daarin staat dat mijn 'travel authorization' binnen 30 dagen verloopt.
dus ik checken, en het verloopt op 10 dec 2011.
nu vliegen we op 9 dec naar de US...
is ESTA nog geldig, als ik op 31 dec terug reis?
of geldt ESTA alleen bij binnenkomst van Amerika?
-
ESTA moet geldig zijn bij binnenkomst.
Je vliegt één dag voor het verlopen. Wat doe je als je vlucht vertraging oploopt? Je hebt dan geen tijd meer om het opnieuw aan te vragen. Wil je het risico lopen? Da's de vraag die je jezelf het beste kunt stellen.
-
Dit staat op de site van ESTA:
Moeten reizigers hun reistoestemming aanpassen als deze voor hun vertrek naar de Verenigde Staten verloopt?
Als een reistoestemming verloopt voordat de reiziger de Verenigde Staten verlaat, hoeft de reiziger niet opnieuw toestemming te vragen. De reiziger dient echter voor toekomstige reizen via ESTA een nieuwe reistoestemming aan te vragen.
Maar zoals Michael al zegt, als je vlucht vertraging heeft dan ben je de spreekwoordelijke ...
Ik zou gewoon een nieuwe aanvragen.
-
Dank je wel rolandino voor het adres ik heb de gegevens gevonden en hoef alleen de airline en het adres te wijzigen.
-
Ik denk dat ik de gok waag, onze vlucht staat gepland om 08.25u, dus met een dikke vertraging zou het nog goed moeten zitten.. Arke.nl.. Dacht t wel
-
Citaat:
Harold
dus met een dikke vertraging zou het nog goed moeten zitten.. Arke.nl.. Dacht t wel
Tsja.... er zitten hier nu mensen die er 48 uur over hebben gedaan om in Orlando te komen, vanwege mist in Europa. Na 24 uur waren die nog niet verder dan Parijs.......
Maar als jij je goed voelt bij je beslissing en een paar tientjes uitspaart, go your gang!
-
Als je met Arke vliegt zou ik de gok niet nemen. Juist Arke staat bekend om zijn vertragingen. Als er in Europa een vliegtuig uitvalt gaan de vluchten op de verre bestemmingen gewoon een dag later. Ik zou die paar euro niet besparen en voor de zekerheid kiezen.
-
Dus met andere woorden voor zo'n €10-12 ga jij je vakantie op het spel zetten.....
je kunt zuinig zijn maar op sommige dingen moet je gewoon niet bezuinigen.
Maar goed het is je eigen beslissing en risico, ben benieuwd hoe het afloopt.
-
Of je nou met Arke vliegt of met een ander. Voor $ 14 zou ik ook geen risico willen nemen. Maar ja, dat is ieder z'n keuze. Als het goed gaat denk je misschien, yes, weer wat bespaard, maar als het niet goed gaat......
Maar goed, ik zou er niet van slapen en de stress al helemaal niet willen.
-
Citaat:
Harold
Ik denk dat ik de gok waag, onze vlucht staat gepland om 08.25u, dus met een dikke vertraging zou het nog goed moeten zitten.. Arke.nl.. Dacht t wel
Uit je reisschema blijkt dat je ook nog met een cruise gaat. Moet je dan niet opnieuw door de douane als je Amerika weer binnen komt?
-
Yep. je moet weer opnieuw alle papieren invullen en door de douane als je van het cruise schip komt
-
Dan moet je ESTA op die datum dus ook geldig zijn. Denk ik. Verlengen dus voor die paar euro.
-
Citaat:
Harold
Ik moest opeens denken aan dichte mist en aswolken met als gevolg annuleringen.....:?:
-
Citaat:
trails
Ik moest opeens denken aan dichte mist en aswolken met als gevolg annuleringen.....:?:
Die dichte mist heb je de laatste tijd inderdaad veel gehad.
En die aswolk, word je zeker niet vrolijk van(spreek uit ervaring, die aswolk heeft me toen 2 theaterkaartjes a 90 euro de stuk gekost). Bij annulering krijg je inieder geval je geld terug als je reisverzekering hebt(theaterkaartjes helaas niet), geen kans dat er dan gevlogen word als het echt erg is. Maar zelfs in mindere mate dan zal je inderdaad zo'n vertraging kunnen hebben dat je esta verlopen is tegen de tijd dat je aankomt.
Harold, zoals eigenlijk iedereen aanraad: Zeker verlengen, en niet de gok gaan nemen. Zeker zoals trails zegt, en als je door mist of aswolk dus zo'n vertraging oploopt zit je toch echt met de gebakken peren. En van zo'n aswolk of van de mist(piloot ziet nota bene amper tot niets) word je echt niet vrolijk.
-
ik weet niet of Arke ook werkt met het `fenomeen` wachtlijst
maar ik had bij de laatste vakantie(KLM) mooi de pech daar op te staan..
en het zag er naar uit dat ik pas de volgende dag op een vlucht omgeboekt kon worden....
in dat geval sta je daar met een verlopen ESTA
ik zou het risico daar niet op nemen.,ESTA is 2 jaar geldig dus komt hij vast nog wel een keer van pas
(gelukkig kon ik toch nog mee op de geboekte vlucht, maar je word daar niet vrolijker op)
-
Een vakantie naar Amerika kost toch ook al wat centjes ... waarom dan zitten melken over 10 EUR voor het in orde brengen van je ESTA???? Als dit eventuele problemen voorkomt dan moet je toch niet twijfelen!!!
-
Ik zou ook het risico niet nemen, maar er staan tegenwoordig op schiphol vlakbij de incheckbalies allemaal terminals van ESTA waar je direct een invraag kunt indienen. Omdat wij onze reis van oktober moesten annuleren ivm met mijn operatie was mijn Esta verlopen (had hem in oktober gecheckt) dus bij het inchecken bleek mijn Esta niet te werken. Moest toen een nieuwe aanvragen. Maak dan bij het aanvragen niet dezelfde domme fout als ik, gebruik geen letter o bij je paspoortnummer, is altijd een nul. Dat werd mij pas bij de balie verteld toen de nieuwe aanvraag, betaald en verleend weer niet bleek te werken, dus weer opnieuw moeten aanvragen opnieuw moeten betalen. Hadden ze aan de balie wel eerder kunnen vertellen vind ik, het geeft net even weer iets meer stress op zo,n moment, en ook de tijd ging dringen, waardoor we geen tijd meer hadden om even rustig iets te eten/drinken of taxfree shoppen. Dus om alle vakantiestress te minimaliseren zou ik hem gewoon thuis aanvragen, het gaat maar om een paar euro op een flink bedrag van een totale vakantie.
Ik weet trouwens niet hoe het precies zit met die toestemming, het lijkt mij, dat wanneer je bent ingecheckt, de toestemming om naar de USA te vliegen nog geldig is, dus verlengd en die lijkt mij dan ook nog geldig als die tijdens je reis verlopen is.
-
Citaat:
jena1953
Ik weet trouwens niet hoe het precies zit met die toestemming, het lijkt mij, dat wanneer je bent ingecheckt, de toestemming om naar de USA te vliegen nog geldig is, dus verlengd en die lijkt mij dan ook nog geldig als die tijdens je reis verlopen is.
Wie is de eerste die het even gaat testen?
-
Citaat:
Njit
Wie is de eerste die het even gaat testen?
Waarschijnlijk zal dat iemand zijn die graag risico's neemt.:razz:
De uitkomst lezen we dan graag zodat we weten hoe dit afloopt.
-
Bedankt voor alles bezorgde reacties.
Ik heb nooit gezegd dat ik de gok wil wagen om 2x $14 te besparen, dus waarom men hiervan uitgaat in zijn/haar reacties snap ik niet. Ik snap de gedachte, maar daar had naar gevraagd kunnen worden. Maar goed.
In dit geval de gok wagen betekent voor mij een stukje thrill seeking. De een houdt van rollercoasters, de ander van slingshots etc. Dit is voor mij lekker spannend.
Mocht onze vlucht vertraagd zijn dan kun je binnen een paar minuten een nieuwe aanvragen.
Zoals misschien bekend heb ik ook 2x een hotel via Priceline geboekt, waar algemeen bekend is dat je standaard een king kamer krijgt, wij zijn met z'n vieren, dus ook hoe dat gaat uitpakken vind ik een vorm van spanning.
Toch nogmaals iedereen bedankt voor zijn/haar actie en speciaal dank aan Hrjhaan!
Ik had er natuurlijk niet bij stilgestaan dat je na afloop van de cruise weer voet zet op Amerikaans grondgebied.
Concluderend ga ik dus toch een nieuwe Esta aanvragen.
-
Graag gedaan. We denken hier graag met iedereen mee.
-
Citaat:
Harold
Mocht onze vlucht vertraagd zijn dan kun je binnen een paar minuten een nieuwe aanvragen.
Zeker....en ga je er dan ook van uit dat die aanvraag wordt gehonoreerd? Dat is namelijk helemaal niet zo vanzelfsprekend.
En voor al die mensen die, net als ik, je vraag en opmerking "Ik neem de gok" serieus hebben genomen: Ik ben gewaarschuwd; Harold is een thrillseeker, hij houdt het graag lekker spannend.....[-o<. Hij leeft graag gevaarlijk. Ik hoef zijn vragen en berichten dus voortaan niet meer serieus nemen. Weer een zorg minder......
-
Zoals Teleton ook al aangeeft worden de meeste ESTA aanvragen meteen goedgekeurd maar ook wij hebben vaak dat 1 van de 4 aanvragen niet direct gehonoreerd worden en dat zal dan maar net met die van jou gebeuren. ](*,)
Maar goed, dan hopen we in dat geval maar dat de rest van je gezelschap wel kan genieten van hun vakantie en niet de dupe worden van jou thrill seeking. :roll:
-
Goed te weten, als ik dat had geweten had ik niet gereageerd en meegedacht.
-
zoals algemeen bekend Teleton, garandeert een gehonoreerde ESTA aanvraag je nog steeds geen toegang tot de VS..
ik begrijp niet hoe je er nu weer bij komt komt dat ik graag gevaarlijk leef. ik zeg alleen dat ik van een stuk spanning hou. en op basis daarvan moet je mij en mijn berichten 'niet meer serieus nemen'?
eerder meende je al te moeten concluderen dat ik 'een paar tientjes wilde uitsparen' omdat ik zei dat ik de gok wilde wagen'. je zou wat meer kunnen reageren op wat er daadwerkelijk geschreven wordt ipv je eigen conclusies eraan te verbinden
maar je moet mij en mijn berichten absoluut niet serieus nemen joh
daarnaast ben je niet verplicht om te reageren.
maar dat jij en alle anderen dat wel doen, stel ik wel op prijs vandaar dat ik ook een ieder vriendelijk bedankt heb.
ik ga hier niet halen en trekken, laten we het gezellig houden, we zijn hier om elkander te helpen.
en voor wie het serieus wil nemen, mijn 2 nieuwe Esta aanvragen zijn goedgekeurd
groet Harold
-
Citaat:
Harold
Bedankt voor alles bezorgde reacties.
Ik had er natuurlijk niet bij stilgestaan dat je na afloop van de cruise weer voet zet op Amerikaans grondgebied.
Concluderend ga ik dus toch een nieuwe Esta aanvragen.
Wij zijn net terug van een cruise, en om je de waarheid te vertellen, de douane controle stelt dan weinig voor. Je laat je pas zien en geeft het formuliertje dat je op het schip hebt ingevuld af, en klaar is kees. Het gaat dus niet zoals op een vliegveld, foto maken, fingerprints en de hele rattaplan.
-
Citaat:
jena1953
Wij zijn net terug van een cruise, en om je de waarheid te vertellen, de douane controle stelt dan weinig voor. Je laat je pas zien en geeft het formuliertje dat je op het schip hebt ingevuld af, en klaar is kees. Het gaat dus niet zoals op een vliegveld, foto maken, fingerprints en de hele rattaplan.
Dit heb je nl al gedaan bij binnenkomst in Amerika. Als zij je paspoort door het apparaat halen hebben ze alle gegevens.