Tenzij je dit 24 uur van te voren doet kun je zonder betalen geen stoelen reserveren.
Anders blijven ze niet staan.
Afdrukvoorbeeld
Stoelen zijn betaald, ben in contact met BA, ik laat weten hoe het is afgelopen.
Om een lang verhaal kort te maken, de gereserveerde stoelen stonden onder een ander boekingsnummer, vandaar dat ik ze niet kon zien, als ik met het andere boekingsnummer nu inlog, komen ze netjes tevoorschijn.
Werkt goed om contact op te nemen met BA via Twitter :)
Da's dan ook weer geregeld. :cool:
Kan iemand mij vertellen hoe het precies zit met de overstap naar een ander vliegveld in Londen?
Normaal gesproken vliegen wij altijd met Delta en hebben we een overstap op Detroit.
Nu heb ik wat goedkopere tickets gezien voor BA. We zijn met 2 Volwassenen en 3 kinderen, dus ben erg benieuwd of het goed te doen is
Houdt rekening met behoorlijk wat reistijd en een hoop gesleep tussen ik neem aan LHR en LGW. Ik zou er nooit aan beginnen iig. Vaak zijn dezelfde tickets ook net zo duur met een overstap op dezelfde haven als je even verder zoekt. Maar das mijn mening.
Ik was er al bang voor inderdaad dat het een gesleep zou zijn. En laat ik daar nou net de kinderen niet voor hebben haha.
Ik ga even verder kijken. Ik vind het wel lastig trouwens om de juiste tickets te zoeken, vooral als je vanaf Amsterdam wil reizen.
Waar zoek je dan?
Ik begin met skyscanner.
Daarna kijk ik op vliegtickets, schipholtickets en momondo.
Maar misschien is het reizen vanaf schiphol gewoon duur
Voor de periode waarin je zoekt zijn tickets natuurlijk zowiezo duurder.
ik vlieg vaak af Amsterdam maar heb regelmatig vluchten naar Amerika/Mexico gevonden van onder de 500 pp (is voor mij de maximale prijs)
Als je kijkt op vliegtickets.nl en schipholtickets.nl, dan heeft achteraf kijken op momondo weinig zin.vliegtickets.nl en schipholtickers.nl zijn bedrijven waar je tickets koopt, momondo is enkel een zoekmachine die prijzen vergelijkt (onder andere van schipholtickets en vliegtickets). Je zou jezelf een hoop tijd kunnen besparen door eerst naar bv momondo of google flights te kunnen gaan kijken. Die linken je vanzelf door naar schipholtickets.nl, vliegtickets.nl etc
zoek op meerdere dagen (flexibel zijn loont) en wisselende reisduren (niet standaard maandag maandag kijken maar bijvoorbeeld ook maandag heen dinsdag terug of maandag heen en zondag terug etc. Dit helpt.
Het wisselen van vliegveld in London heb ik een keer gedaan. Niet vrijwillig maar omdat ik mijn overstap gemist had door een vertraging in Orlando en de route met overstap de snelste was. Ik ben toen van Gatwick met de bus naar Heathrow gegaan. Het was op zich goed te doen maar ik zou er nooit vooraf op boeken. De bus was comfortabel en de rit ook niet heel lang en op Heathrow werd ik voor de ingang van de incheckbalies afgezet. Ik reisde toen wel alleen en dat is heel onhandig. Als je dan met je koffer en handbagage op de bus staat te wachten en even naar de wc wil kan dat niet (kon mijn koffer niet zomaar ergens laten staan en die paste ook niet echt in het wc hokje :(). Mijn avonturen van de terugweg zijn hier te lezen: http://justmeandmickey.blogspot.nl/2...en-animal.html
Wij hebben voor sept/okt 2018 geboekt bij BA ( maar nu zit ik een beetje met die stoelreservering.
Heenweg is via AA dus daar moet ik sowieso nog kijken hoe of wat ("try again later") maar voor de BA vlucht kan ik wel al stoelen reserveren. Voor het stukje AMS -> Londen geloof ik het wel daar wil ik de gok wel nemen. Maarja het lange stuk met 5 personen wat is dan wijsheid he? Kost toch weer even een €25 * 5 = €125 (en dan nog voor de heenreis zal wel aardig dezelfde prijs zijn). Daar kan je toch wel wat leuks mee doen.
Hoe is jullie ervaring hiermee? Als je nou stipt 24uur van de voren op de site kijkt he (dan is het gratis heb ik begrepen) is er dan nog een beetje keuze of valt dat tegen? (Ja ik snap dat in het verleden behaalde resultaten geen garantie geven voor de toekomst maar je moet je keuze toch ergens op baseren).
De keuze 24u vooraf viel mij tegen. Ik weet niet meer precies hoe en wat maar de keren dat ik met BA heb gevlogen had ik zelden een goede plek of was er wel weer wat (een van de laatste keren kon ik niet online inchecken en had dus helemaal geen stoel). In het vliegtuig was het vaak ook rommelig omdat dit systeem er voor zorgt dat veel mensen niet bij elkaar zitten en dat natuurlijk wel graag willen. De keer dat ik naar Vancouver vloog, hadden we heel behulpzaam cabinepersoneel en na een stoelendans zat iedereen weer netjes bij elkaar. Als solo reiziger heb ik ook ronduit slechte service ervaren op een vlucht en werd mij een plek geweigerd (daar mocht niemand zitten) en niet veel later gingen daar wel 2 mensen zitten (die blijkbaar een stuk aardiger waren dan ik en dat dus wel mochten). Zie ook mijn eerder geplaatste bericht. Ik ben dus niet zo'n BA fan. Succes met de stoelen. Persoonlijk heb ik er wel wat geld voor over om goed te zitten.
Hm, bedankt in elk geval voor je antwoord. Tja persoonlijk ben ik er ook wel voor maar de meningen zijn wat verdeeld in de groep. Maargoed de terugreis slaap je toch (hopelijk haha) dus dan maakt het iets minder uit. We gaan er nog eens overna denken.
Wij hebben in 2015 ook met BA gevlogen, is ons goed bevallen. Juli 2018 gaan we weer met BA.
De stoelen hebben we 24 uur van te voren vast gelegd, was geen enkel probleem om met zijn vieren bij elkaar te zitten.
Hm ik bedenk me nu wel het volgende, kan natuurlijk gewoon iedere week ofzo even inloggen en kijken hoeveel er "vrij" is. Mocht het op een gegeven moment (erg) krap worden dan kunnen we boeken en als er week ofzo van te voren nog een half vliegtuig vrij is naja dan is het makkelijk!
Wij hebben voor de zomer ook geboekt bij BA, een gemiddelde stoelreservering kost Euro 50 pp. per vlucht. Voor de heen- en terugreis komt dat op totaal E800,= voor 4 personen. Dat vind ik veel te veel, ik kijk daarom iedere week hoeveel stoelen er nog vrij zin. Het valt me tot nu toe op dat er nog bijna niets is vastgelegd. Mocht dit wel gebeuren dan kan ik nog besluiten om alleen voor de langere vluchten te reserveren. Ik hoop maar dat er nog veel keuze is als je precies 24 uur van te voren incheckt.
Pfoe zo duur is het bij ons nog niet (~25 p.p. enkel) maarja het tikt wel aan he.... En ik ben het met je eens voor dat uurtje naar Londen hoef ik echt geen vaste stoel. Ja 24uur van te voren ga ik wel proberen natuurlijk. Maarja zo verdienen ze ook weer wat extra geld natuurlijk de meeste mensen willen toch wel met zo'n lange vlucht bij elkaar zitten. En bij een ticket wat 2x zo duur is is het misschien wel inclusief maar dan heb ik toch liever de keuze ;)
Wie o wie weet welk vliegtuig dit precies is?
Cabin class:World Traveller | Aircraft type: 777 | Flight number: BA2038
Depart: 19:50 Sun 21 Oct 2018 |
Als ik op SeatGuru kijk zie ik alleen 3-3-3 terwijl bij de stoelreservering 3-4-3 staat
Ik zie toch echt 3-4-3 op seatguru
http://i68.tinypic.com/2a7ah6o.png
Vwb dat reserveren, je kan al 24h voor vertrek van je eerste vlucht (vertrek AMS) reserveren voor de gehele heenreis. Dan loop je altijd voor op de Engelse passagiers. Daarnaast ook nog een uurtje tijdverschil in "Nederlands voordeel".
@b767-300er
Hoe kom je daar dan? Ik gebruik flight search en dan zegt hij dit:
https://upload.mattie-systems.nl/upl...39-capture.png
Klik ik dan op "view map" krijg ik dit vliegtuig te zien: https://www.seatguru.com/airlines/Br...tno=2038&date=
Dus: waar zie jij dat het de 777-300ER is? En welke maatschappij? Het betreft BA dus voor deze vlucht
https://upload.mattie-systems.nl/upl...18-capture.png
@Ruud2004
Bedankt voor de tip, maar de heenreis is alleen AMS->LHR en dat uurtje maakt me niet zo veel uit. De rest is inmiddels via AA gelukt zodat je in dat topic vast ook wel gezien hebt :) Voor de terugweg maar even de wekker zetten dan want tja het is toch wel een hoop geld.
Omdat er op die dag een 773 wordt ingezet volgens BA en er daar maar 1 van is bij BA.
Ik heb gekeken bij BA wat voor kist er wordt ingezet en vervolgens zoek ik bij seatguru de plattegrond erbij. Is vaak even betrouwbaarder dan alleen maar info zoeken bij een thirdparty. (=seatguru)
Het vliegtuig wat je hier neerzet is van United. Bij BA is de 773 een 3-3-3 verdeling.
Ja nu snap ik het helemaal niet meer haha :)
Het is een vlucht via BA, niet AA. Volgende de BA website is het een "777". b767-300er jij geeft aan "het is de 777-300 (773), maar volgens seatguru is die (in economy) 3-3-3
https://www.seatguru.com/airlines/Br...ng_777_300.php
Maar: bij het reserveren van de stoelen zie ik alleen 3-4-3.
Dus: of seatguru heeft het verkeerd of er moeten meerdere uitvoeringen van dit type rondvliegen?
Ik haal nu 2 dingen door elkaar zie ik. Kom er later nog even op terug
Super, bedankt alvast!
Excuus voor late reactie. Iets met kerst en familie enzo.
Ik geraak er vooralsnog niet uit. Ik kan je wel helpen maar dan heb ik nog iets meer informatie nodig.
Onder andere de stoelplattegrond welke in beeld komt
@b767-300er
Ach het is ook niet dat ik al 2 dagen het forum zit te F5'ven hoor :)
Hier is de plattegrond:
https://upload.mattie-systems.nl/uploads/92059-ba.png
Het blijft toch vreemd dat deze layout niet terug te vinden is :p
Inderdaad bijzonder. Ik ga bijna denken dat BA net als vele andere maatschappijen een cabine update gaat uitvoeren en voor (een deel van) haar 777 vloot kiest voor 3-4-3 ipv 3-3-3 zoals bijvoorbeeld KLM dat ook recentelijk heeft gedaan in haar 777 vloot.
Dan hoop ik maar dat dat klopt anders hebben een aantal mensen straks toch wel een probleem als hun stoel er toch opeens niet staat :) Maargoed ik baseer mijn keuze voorlopig wel even op de reviews van een AA 3-4-3 777. Sowieso gaan we voorlopig nog geen stoelen vast laten leggen, houd het ff in de gaten maar als het rustig blijft kunnen we 24uur van te voren mooi gratis stoelen uitzoeken....
Ben wel benieuwd wanneer ze dat dan door gaan voeren maar naarmate de tijd vordert zal het vast wel op een gegeven moment ook op Seatguru beschikbaar komen.
Maar bedankt in elk geval!
edit:
Heb ze voor de gein even een tweet gestuurd wat ze van plan zijn :)
Deel je met ons ook het antwoord?
Ik zou niet prat gaan op seatguru. Op de site van BA zelf kan je de plattegronden van de machines ook vinden :)
Ja het antwoord deel ik zeker :) En mooie van seatguru is dat er dan wel bij staat van "hey hier zit precies geen raam" of "hier zit een 'equipmentbox' onder de stoel dus minder ruimte.
Maar ben benieuwd of BA antwoord geeft.
Tja heel veel details geven ze niet maar volgens BA is het wel degelijk 3-4-3 maar op mijn vraag of dit een nieuw type vliegtuig of een retrofit is heb ik geen antwoord gehad.
Daar schieten we weinig mee op :)
Nee dat ben ik met je eens, maar ach blijkbaar klopt het dus wel dat het een 3-4-3 layout is dus dat scheelt dan weer. Maargoed wij vinden het toch te duur om stoelen te reserveren en op dit moment zijn er pas 3 plekken "unavailable" dus we wachten mooi nog even af. Als het echt "vol" dreigt te raken zien we wel weer verder.
In elk geval bedankt voor het uitzoeken b767-300er!
Graag gedaan.
En jahoor daar komt het gedonder al!
https://upload.mattie-systems.nl/upl...03-capture.png
Dit was de originele vlucht:
https://upload.mattie-systems.nl/upl...61-capture.png
Dus er komt gewoon even 7 uur bij de reis eeeeeeh ??? Heb BA maar meteen even een tweet gestuurd want op de website staan nog 4 alternatieven van AMS->MCO die een stuk beter zijn (aankomst rond 1830 dus dat is nog prima)
Idd geen fijne wijziging. Hoop dat je op één van de alternatieve vluchten kunt komen.
Nou ik moet zeggen de klantenservice doe wel goed hun best, had het ff op twitter gedumpt en binnen en half uur hingen ze aan de telefoon das toch wel netjes :) Ja excuses dit automatisch blablabla maar er is ook een andere vlucht (ook gewoon JFK->MCO) van 15:55 -> 19:00 (oorspronkelijk 15:00 -> 17:48). Naja goed een uurtje later is alsnog minder fijn (want: een uur langer overstap) maar zo erg is het ook weer niet dus maar meteen vast laten leggen.
Schema ziet er nu dus zo uit
07:45 AMS -> LHR 08:00
(2:15 transfer)
10:15 LHR -> JFK 13:10
(2:45 transfer)
15:55 JFK -> MCO 19:00
Naja blij ben ik er nog steeds niet mee maar dit is nog te doen, moet niet nog eens wat gaan gebeuren anders wordt het toch wel heel vervelend met 2 overstappen :(