-
Re: Navigatie kopen op luchthaven (Fort Lauderdale)?
Als die uit de US komt en opgestuurd wordt, komt er nog wel een beetje bij aan invoerrechten, BTW en douanekosten. Ik vermoed zo'n 40, 50 euro.
Of je moet geluk hebben dat jouw pakketje er door flipt. Dat kan bij USPS, bij Fedex, UPS of DHL kun je dat vergeten.
-
?? Ik meen dat de grens voor het betalen van invoerrechten toch verhoogd was naar 300 of 400 euro? Of haal ik nu dingen door elkaar?
-
Dat geldt als je hem zelf meeneemt (€430,, was €175,-).
Op laten sturen heeft een belastingvrije voet van €22,-.
Dus betalen maar, ook over de verzendkosten, wat ik persoonlijk belachelijk vindt.
-
Re: Navigatiesysteem meenemen naar Florida?
Hallo allen,
Ik heb zojuist een serieuze poging gedaan om me door 51 8-[ pagina's info heen te werken maar dat komt niet goed in relatie tot mijn vraag. Dus op het risico af dat ik iets vraag dat ergens in die 51 pagina's al beantwoord is toch maar even de vraag:
Ik heb een Nederlandse TomTom One.
Als ik het goed begrepen heb werkt die gewoon in Florida als 'ie na 5 minuten de satelieten gevonden heeft. Kan iemand dat bevestigen?
Dan ga ik er vanuit dat ik dan de bijbehorende officiele software (zuid-oost USA, inclusief FLA dus) aanschaf via TomTom. Dat spul werkt ook op TomTom One voor zover jullie bekend?
Alvast bedankt voor de moeite!
-
Vraag 1: ja, zou gewoon moeten werken. Kan wel wat langer duren dan normaal.
Vraag 2: ja, zou gewoon moeten werken. Weet niet wat voor een TomTom One je hebt (V2, V3 ?). Sommige One's hebben een slot voor een SD-kaart. Hier kun je dan de kaart van Florida opzetten. Andere hebben enkel intern geheugen. Je zult dan moeten kijken of er nog voldoende ruimte is voor de kaart van Florida.
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Njit
Vraag 1: ja, zou gewoon moeten werken. Kan wel wat langer duren dan normaal.
Vraag 2: ja, zou gewoon moeten werken. Weet niet wat voor een TomTom One je hebt (V2, V3 ?). Sommige One's hebben een slot voor een SD-kaart. Hier kun je dan de kaart van Florida opzetten. Andere hebben enkel intern geheugen. Je zult dan moeten kijken of er nog voldoende ruimte is voor de kaart van Florida.
Dat was snel! Thanx!
-
Maak je geen zorgen, wij nemen altijd de Tomtom mee naar Amerika. Goede Amerika-kaart op je SD-kaart, POI's erin (staan hier op het forum) en alles werkt! Zoals Njit al aangaf duurt het de eerste keer bij aankomst wel wat langer voordat de sattelieten gevonden worden. Duurde bij ons zo'n 15 minuten in de laatste vakantie dus niet meteen denken dat het niet werkt...
-
Wij hebben de TomTom V1 (eerste en oudste versie van de One). In april hebben we daar via internet de kaart van Zuid Oost (VS) op de SD kaart bij gedownload en het werkte perfect!
-
Ik heb een Tom Tom en wil de kaart van Florida hebben omdat we in oktober naar Orlando gaan en een dagje Daytona en Sarrasota willen doen.
Hoe werkt dit? Kan ik die kaart via de site van tom tom misschien downloaden.
Sorry, ben hier niet in thuis....
Of heeft iemand al zo'n kaartje wat er niks meer mee doet.... :-\"
Alvast bedankt voor de reacties!
-
Je kunt hem downloaden op de site van TomTom. Deelkaart van zuidoosten kost €39,95 en heel USA + Canada €59,95.
Delen of overnemen gaat helaas niet (legaal) want je moet hem per Tomtom activeren.
Of je koopt daar (bij de Walmart bijv.) een nieuwe Tom met de hele USA kaart voor $90,-
-
Hallo , ik heb hem thuis in NL gewoon on-line overgezet en betaald. eerst je Europa eraf en daarna de USA versie erop. Daarna naar thuiskomst weer de USA versie eraf en de Europa weer erop. handig en ik denk het goedkoopst. prijs €39.90
-
Even een blonde vraag...
Je bedoelt de NL versie van het SD kaartje eraf halen, even op de PC stallen en dan als je terug bent visa versa? :roll: Sorry ben er niet zo geweldig in, maar als je nooit probeerd leer je nooit iets natuurlijk!
Thanks!
-
Waarom een Tom Tom ? Ouderwets kaartlezen kan toch ook ? Zo moeilijk is het niet om zonder navigatie je weg te vinden in Florida. Dat scheelt je weer geld.
:cool:
-
Citaat:
FloridaVerslaafde
Waarom een Tom Tom ? Ouderwets kaartlezen kan toch ook ? Zo moeilijk is het niet om zonder navigatie je weg te vinden in Florida. Dat scheelt je weer geld.:cool:
Waarom een auto huren? Ouderwets met de bus kan toch ook?
Waarom met het vliegtuig? Ouderwets met de stoomboot kan toch ook?
Waarom een weblog bijhouden? Ouderwets een kaartje met de 'Groeten uit...' kan toch ook?
Waarom een mobiele telefoon mee? Ouderwets een telefooncel opzoeken kan toch ook?
Volgens mij kiezen de meeste mensen ervoor 'omdat het KAN'. Waarom moeilijk doen met een kaart als je gewoon het adres in kan tikken en je daarna gewoon van de omgeving kan genieten. Ik weet dat het bij ons iig een hoop stress scheelt.
-
En de laptop gaat ook mee omdat opa en oma dan zo lekker de kids kunnen zien zwemmen via Skype :) .... Ik vind de Tomtom in NL al een heerlijke uitvinding (ja, ik ben een vrouw) en in Florida hebben we er helemaal van genoten... we maken het onszelf makkelijk en het draagt bij aan een ontspannen vakantie..
-
Citaat:
FloridaVerslaafde
Waarom een Tom Tom ? Ouderwets kaartlezen kan toch ook ? Zo moeilijk is het niet om zonder navigatie je weg te vinden in Florida. Dat scheelt je weer geld.
:cool:
Omdat we in Miami in "klein Havanna" verzeild raakten door eigen schuld en ik god nog op mijn blote knieën dank dat ik niet uit hoefde te stappen om de weg te vragen.:razz:
-
hahaha, juist!! Dit is tegenwoordig de makkelijkste manier... dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan. [-o<
En dan, dan moet ik ook een kaart aanschaffen van Florida. Heb ik namelijk niet in de kast staan....
Maar kaartlezen is zeker een optie... maar ik verkies toch liever de TT... Hihihihihi.
Stoomboot?? Zo lang krijg ik helaas geen vrij.... [-X
-
ik heb een navigatie systeem van Navigon.
iemand ervaring mee met rijden in florida
en wat lees ik mag je em niet op de ruit plakken. en kan ik dan zo'n zuignap hier al aanschaffen?
en een kaart is natuurlijk wel handig want stel dat dat ding zegt vandaag doe ik het niet waar kan je van te voren al een goede wegenkaart van Florida kopen.
-
Citaat:
Lea
en wat lees ik mag je em niet op de ruit plakken...
Ik heb alleen niet de indruk dat veel mensen zich er iets van aan trekken....
Citaat:
Lea
Waar kan je van te voren al een goede wegenkaart van Florida kopen.
Bij de betere boekhandel en natuurlijk bij onze vrienden van de ANWB kan je vast wel een kaart van Florida kopen. Maar waarom zou je het doen?Gebruik de routeplanner van Google Earth om je route naar hotel, villa of sleuteladres uit te printen. Mocht je navigatiesysteem er iets langer over doen om de satelieten te vinden, dan heb je toch "iets". Verder is er ook nog een Engelse site met foto's van ieder kruispunt op je route. Helaas ben ik mijn waardevolle archief kwijtgeraakt, dus kan ik hem op dit moment zo snel niet vinden. Moderator Gerrit; heb jij hem nog?
Als je navigatiesysteem hier goed werkt, dan zou ik niet weten waarom hij het in de USA niet zou doen. Snoertje mee? Batterij opgeladen zodat je, als je van de zenuwen de aansluiting niet kunt vinden toch vooruit kunt? Kaart van Noord Amerika geinstalleerd? Thuis zoveel mogelijk vast instellen en de benodigde adressen invoeren....en tuffen maar.
-
Citaat:
Teleton
Verder is er ook nog een Engelse site met foto's van ieder kruispunt op je route. Helaas ben ik mijn waardevolle archief kwijtgeraakt, dus kan ik hem op dit moment zo snel niet vinden.
Moderator Gerrit; heb jij hem nog?
Ik denk dat je Google Maps bedoelt, en dan "streetview" (klik op het poppetje)
http://img195.imageshack.us/img195/1424/streetviewz.jpg
-
Citaat:
Lea
en wat lees ik mag je em niet op de ruit plakken. en kan ik dan zo'n zuignap hier al aanschaffen?
Je mag je zicht niet belemmeren. Maar die regel is enkel in California en Minnesota van kracht.
Zie http://www.gpsreview.net/windshield-...n-some-states/
-
Citaat:
Ta2 Gerrit
Ik denk dat je Google Maps bedoelt, en dan "streetview" (klik op het poppetje)
Daar kom je natuurlijk ook een eind mee, maar er is een UK site met routebeschrijvingen naar veel bekende communities met foto's van de parkeergarage op MCO, de verkeersborden bij de uitrit van de garage, de tolbooths en alle afslagen tot en met bijvoorbeeld de afslag op de 192, bijwijze van spreken! Perfect for beginners:-#.
In een ver verleden heb je er ook wel eens naar verwezen op dit fraaie Forum, vandaar dat ik een beroep op je geheugen deed. Het is al meer dan 500 berichten geleden, ik kan het bericht niet meer vinden......
-
Streetview is echt super. Van te voren zien wat je ongeveer moet verwachten van een hotel, wat er omheen zit etc. etc. jammer dat je er nog niet virtueel door heen kan rijden. Komt vast nog wel.
Gerrit, blij ook om te lezen dat het maar in 2 staten verboden is en dat het dus wél in Florida mag. Heb ik toch niet voor niets m'n houder gekocht voor m'n PDA. :)
Zal 'm dan ook weer meenemen de volgende trip.
-
past de stekker daar ook gewoon in de sigarettenaansteker of moet je weer iets aparts aanschaffen ( ben lastig maar wil zo goed mogelijk voorbereid zijn als het zover is)
-
Is dezelfde stekker als in Nederland.
-
Nou als ik echt pech heb kan ik mijn eigen navigatie systeem niet eens gebruiken
hier staat regelmatig kaart van usa ff op geheugenkaart zetten en rijden maar maar volgens mij is mijn navigatie systeem daar niet geschikt voor dien ik dan in amerika er nog een te huren met de auto.
is natuurlijk wel niet zo heel erg maar je eigen navigatie ken je het best moet je dat ander ding weer leren kennen plus het praat niet nederlands
-
lea: wanneer kom je naar FL? ik kan mischien wel wat voor je regelen
-
weet nog niet exact wanneer ik naar florida kom hoor
ligt een beetje aan de datum wanneer de eind examens volgend jaar zijn en de eventuele her examens. bedoeling is om te gaan als de examens klaar zijn maar ja heb daar nu nog geen duidelijkheid over(helaas)
maar wel vast bedankt voor het aandbod
-
Ervaring Igo 8 navigatiesoftware in USA?
Ik vroeg me af of iemand reeds ervaring heeft met het gebruik van Igo 8 navigatiesoftware in Florida???
Ik hoor van iedereen dat Tomtom prima schijnt te werken..ben dus benieuwd naar Igo 8 ervaringen...:grin:
-
Re: Ervaring Igo 8 navigatiesoftware in USA?
Ik sluit me hierbij aan, ben ook zeer benieuwd naar I-Go ervaringen. Toevallig 't weekend op m'n Mio gezet, kaart van Florida erin geladen. Hij heeft (zoals verwacht) wat problemen met het vinden van m'n huidige locatie 8-[, maar het zoeken naar verschillende hotels of als test achterafsteegjes ging op zich goed.
-
Inderdaad, ook de POI staan er juist op, adres ed kloppen... :) maar hoe zit het met vinden van satellieten??
-
Citaat:
alexmb78
:) maar hoe zit het met vinden van satellieten??
????
Heb zelf geen I-go maar als ie hier satellieten vindt zal ie dat ook zeker in florida doen hoor.
-
Gezien op speurders.nl Provincie Gelderland Land Nederland Conditie Niet van toepassing Omschrijvinghttp://images3.speurders.nl/images/4...49111673_1.jpg
Te huur Tomtom
U kiest uw kaart
De nieuwste kaarten van oa West en Centraal Europa, USA, Turkye, Griekenland,Australie, Zuid Afrika
3 euro per dag
12.50 euro per week
20 per 2 weken
30 per 3 weken
borg is 100 euro
-
Heeft iemand ervaring met het nav. systeem in florida met een nederlandse iphone?
-
Citaat:
nbh
Heeft iemand ervaring met het nav. systeem in florida met een nederlandse iphone?
Welk systeem..
-
Het navigatiesysteem dat je kunt aanschaffen bij de iphone. Ik vraag me af of iemand deze al gebruikt heeft in florida ( hoop dat deze vraag iets duidelijker is;))
-
Citaat:
nbh
Het navigatiesysteem dat je kunt aanschaffen bij de iphone. Ik vraag me af of iemand deze al gebruikt heeft in florida ( hoop dat deze vraag iets duidelijker is;))
Er zijn verschillen de systemen te koop, waaronder o.a. navigon.
Deze gebruik ik zelf.
http://www.navigon.com/site/nl/nl
Heeft bij mijn weten nog geen usa kaarten
Een concurent Sygic heeft op dit ogenblik noordamerica te koop
http://www.sygic.com/
Ik denk dat binnen korte tijd ook tomtom zal komen.
Groet,
Pascal
-
Dank je voor je snelle reactie. Ik geloof dat we de sygic maar gaan aanschaffen!
-
Citaat:
nbh
Dank je voor je snelle reactie. Ik geloof dat we de sygic maar gaan aanschaffen!
Voor wat recensies kijk eens op bv het http://www.iphoneclub.nl/forum/
Gebruik wel effe de zoekfunctie.
Pascal
-
Blijkbaar moet ik toch aan een ander navigatie systeem dus dan maar een nieuwe aanschaffen met de VS kaart erbij