Dat is over het algemeen duurder dan je eigen Tom-Tom opladen
Afdrukvoorbeeld
Dat is over het algemeen duurder dan je eigen Tom-Tom opladen
Een B-rijbewijs van Nederland komt overeen met een Class E rijbewijs van Florida. Met een class E rijbewijs mag je 15 passagiers vervoeren en maximaal 26,001 lbs. Zie ook: http://www.flhsmv.gov/ddl/dlclass.html
Wat mij nou opviel is een gebeurtenis van jaren geleden.
Ik stond met een truck en 5th wheeler in Las Vegas op het RV park van Circus Circus.
Stomverbaasd was ik toen ik ineens een grote Nederlandse vlag zag en de ANWB vlag.
Bleek er een groep Nederlanders aan te komen in Moterhomes.
Het waren er ongeveer 20, denk ik me te herinneren, en het waren, zonder uitzondering, kleine campers.
De laatste wagen in de groep was, zo is mij verteld, een ANWB wegenwachter.
Op mijn vraag aan die man waarom allemaal zo'n kleine camper vertelde hij mij:
" Al die Nederlanders in deze groep hebben alleen een rijbewijs voor het besturen van een normale auto (B) en als ze dan een grote camper huren en een ongeluk krijgen kunnen er moeilijkheden ontstaan met de verzekering".
Ik heb en had daar nooit over nagedacht.
Mede omdat je met een class C rijbewijs in de USA wel een grote camper kan huren.
En de verhuurmaatschappij jou wel een camper meegeeft op alleen een B Nederlands rijbewijs.
Maar wie ben ik om de ANWB tegen te spreken? :o
Volgens mij grote klets.. alle bekende verhuurders in Nederland geven je zonder problemen het grootste formaat camper mee.
Precies Njit, zo dacht ik er ook over.
Blijft staan dat die ANWB mijnheer dat tegen mij zei en ze allemaal een kleine camper hadden.
Ik weet dat ook de verhuurder in de USA er geen moeite mee heeft.
Op Travelhome.nl (onderdeel van de ANWB) staat het volgende in hun FAQ: https://www.travelhome.nl/amerika/in...en-camper-huur
Citaat:
Q: Mag ik met mijn normale rijbewijs B een camper besturen?
A: Het is toegestaan om in de Verenigde Staten, Canada, Australië, Nieuw-Zeeland, Zuid-Amerika en Zuid-Afrika met uw normale B-rijbewijs de camper te besturen. U heeft dus geen zogenaamd groot rijbewijs nodig. Ook niet voor grote A-klasse campers.
Heel mooi Njit. Ben blij dit gelezen te hebben.
Vraag mij toch af waarom de ANWB toen deze reizen organiseerde met die kleine campers.
Misschien lekker goedkoop? :confused:
Of ze vonden het wel handig om lekker veel campers te kunnen verhuren :)
Een paar jaar geleden is hierover ook een discussie geweest. Het ging toe meen ik over het huren van een 12 of 15 persoons busje.
Toen heeft een forumlid bij de politie navraag gedaan hierover en de uitspraak was (in een officieel e-mailbericht), dat je in de USA een auto mag besturen die voldoet aan de eisen waarvoor je rijbewijs in je thuisland geldig is. Voor een B rijbewijs dus max 3500 kg en 9 personen (incl. bestuurder).
Helaas weet ik niet meer onder welk draadje het staat of wie het heeft nagevraagd.
De ANWB beweert wel meer dingen, denk maar aan het internationaal rijbewijs.
Ik denk dat je dit bedoelt:
---------- Forwarded message ----------
From: FHP <FHP@flhsmv.gov>
Date: 2008/11/5
Subject: RE: Question about foreign drivers licence...
To: xxxx xxxx <xxxxxxxxx@gmail.com>
Dear Mr. xxxx,
You must adhere to the restrictions put in place by your country while operating a vehicle in ours.
Captain Mark D. Welch
Chief of Public Affairs
Law Enforcement Services
Florida Highway Patrol
2900 Apalachee Parkway, MS 44
Tallahassee, FL, 32399-0500
Office: 850.617.2301
Fax: 850.617.5108
MarkWelch@flhsmv.gov
www.flhsmv.gov/FHP
From: xxxx xxxx [mailto:xxxxxxxx@gmail.com]
Sent: Wednesday, November 05, 2008 7:11 AM
To: FHP
Subject: Question about foreign drivers licence...
Dear Madam, Dear Sir,
I have a question regarding a foreign visitor driving in the US (Florida in this case). I have a normal Dutch drivers licence for driving passenger cars or other vehicles lighter than 3500 kgs.
My question is about the maximum amount of passengers I am allowed to transport.
Here in the Netherlands the maximum amount of passengers for a B-drivers licence, is 8 persons (driver not included). This means that the vehicle I am allowed to drive, may not have more than 9 seats.
If I would like to rent a car in Florida, I can rent a van with a passenger capacity up to 15, which is allowed for person with a "normal" American drivers licence (E-class).
My question: Is it allowed for a foreigner with a foreign (Dutch, in this case) driver's licence, to drive a 15 person van, while his (or hers) original licence only permits to carry up 8 passengers (in his or hers own country)?
Regards,
xxxx xxxx.
Klasse Knaapje en Corrus, is een duidelijk antwoord.
Heeft deze keer de ANWB wel gelijk gehad.
Blijft natuurljk vreemd dat je gewoon een giga camper meekrijgt als je met een B rijbewijs naar de USA gaat.
Je komt pas in de problemen na een ongeluk terwijl de meeste mensen denken geheel legaal op de weg te zijn.
@Corrus
Precies!
Ik heb even een vraagje over de pretparktickets. Hoe ver van te voren kopen jullie deze?
En hoe lang blijven ze geldig.?
Is het verstandig om ze in 2014 aan te schaffen voor 2015? Ivm eventuele prijsverhogingen in 2015?
In de regel (afhankelijk van wélke ticket) start de geldigheid op de eerste dag van je eerste bezoek aan het park.
Zolang de ticket nog niet is aangebroken blijft ie gewoon geldig. :cool:
Ieder jaar worden de pretpark tickets duurder... dus.....
Kan niet in je portemonnee kijken. ;) ;) ;)
Als je nu een goede prijs hebt voor tickets NU kopen en niet wachten.
Zoals Corrus al zei ze worden elke jaar duurder en niet goedkoper!!
Het is dus niet zo dat als je nu tickets koopt ze alleen nog dit jaar geldig zijn?
Want er is al een flink prijsverschil voor 2015 vergeleken met 2014
Let wel op dat je dan GEEN ticket koopt die speciaal is voor 2014, maar dat staat er duidelijk bij. :D
Dat heb ik inderdaad al voorbij zien komen. De meeste tickets zijn alleen dit jaar geldig. Behalve disney blijft onbeperkt.
Hallo allemaal,
Ik ga binnenkort voor 2 weken op vakantie en ik zou willen weten wat er allemaal te doen is in de buurt van Miami en Orlando.
Wat raden jullie aan om te doen en/of wat echt gezien moet worden?
Welke attracties kunnen we bezoeken?
Hoe is eten (ontbijt, lunch en diner)?
Welke hotels/motels zijn goedkoop (we slapen er waarschijnlijk alleen een paar uurtjes :P)?
Waar kan ik het beste shoppen?
Alvast bedankt.
Varsha
Beste Varsha,
Welkom op het forum, er is zoveel te doen in de plaatsen waar je naar vraagt, ik raad je aan ga eens reisblogs lezen op dit forum daar kan je mega veel info uit halen, over de Disney en andere parken, ieder blog meld wel iets over shoppen in de outlet malls maar ook over de andere winkelcentra en niet te vergeten Wallmart, eten kan je op mega veel plaatsen van heel goedkoop tot peperduur :-) en slapen kan je ook overal, geloof me ga blogs lezen je vind ze onder het kopje reisverslagen op dit forum, heel veel plezier in Florida.
Grtjes Toos
Welkom op dit gezellige Forum. Ik stel voor dat je begint met dit topic: http://www.floridaforum.nl/showthrea...Vragen-en-Tips!
Ik zou zeggen, lees jezelf eerst even in met alle leuke reisverslagen en dit informatieve forum!
Dankjewel voor jullie reacties. Ik heb op de forum rondgekeken en heb inderdaad meer informatie gekregen. Alleen had ik nog een vraag ivm een cruise vanuit Miami naar de Bahamas voor ongeveer 3 dagen. Kan ik dat in Miami ter plekke boeken of zijn er goedkope sites waar ik alvast op kan boeken? Ik hoor graag van jullie.
Wellicht dat je hier al wat wijzer van wordt? http://www.floridaforum.nl/showthrea...ahama-s-tripje .
Hallo allemaal,
Mijn vriend (25) en ik (20) gaan in september naar Florida. Wij hebben daar een auto gehuurd en gaan verschillende plekken bezoeken. (Orlando, St. Pete beach, Naples, Everglades, Key-West en Miami).
Heeft er iemand tips waar wij zeker naar toe moeten gaan of wat wij zeker moeten gaan doen?
Ik ben erg benieuwd!!
Dat is maar net wat jullie aantrekt natuurlijk. De een houdt van pretparken, de ander van natuur of strand, of beide, of museums. Zoveel mensen zoveel wensen. Het enige wat ik jullie kan aanraden, tevens een goede tip, is het forum via de index of zoekfunctie eens rustig door te spitten. Over alle plaatsten die je noemt staan al aparte topics, zowel over de omgeving als wat er te doen is.
En mocht je dan nog wat meer gerichtere vragen hebben, zullen ze/we die hier zeker beantwoorden.
Orlando>pretparken en shopping outlets / St. Pete's Beach>beach / Naples>zou ik overslaan / Everglades>leuk / Key-West>sla ik over / Miami>beach>art deco district. Maar dat zijn dus mijn voorkeuren, net als Daytona Beach en Harley Davidson dealers bezoeken. Ieder zo zijn ding :cool:
wij willen net na de kerst ca 16 dgn naar orlando om de pretparken,waterparken te bezoeken en om te gaan shoppen.wij zijn een gezin van 5. 3 kids leeftijd 14,10 en 5.iemand leuke reisverslagen van rond die tijd?!
graag horen wij ook tips wbt alles.het is voor ons de eerste keer vliegen en dus ook 1e keer orlando.
heb al een hoop gelezen hier op het forum,maar krijg graag gerichte tips.
dag liekey
wat leuk om dan je eerste Florida reis te maken, voor ons word het dit jaar ook onze eerste kerst vakantie daar,
hoe wel we na al aardig wat keren Florida ons weg er redelijk kennen, vond ik het samen stellen van deze reis iets moeilijker
omdat je in die periode een ongelofelijke drukte treft..maar met adviezen en leesverslagen hier zijn we tot een mooi schema gekomen
en zien er erg naar uit
als je de zoekfunctie gebruikt kom je zeker topics en leesverslagen tegen over die periode
en als je vragen hebt kun je ze altijd stellen
Wij zijn 3x in die tijd geweest. Misschien heb je iets aan onze reisverslagen.
toch besloten om 1 januari te vertrekken.kwam er idd achter dat het dan ongelofelijk druk is in de parken en het scheelt bijna 400 euro pp,als we dus een week later vertrekken.iemand ervaring met de meerdagen passen?
is het voordeliger om een pas te kopen voor alle parken in één?
wie kan mij daar wat over vertellen,en waar boeken jullie de tickets...of kopen jullie ze pas daar?!
Wij gaan niet rond de kerstperiode maar in juli-augustus maar gaan wel met 2 kinderen van 9 en 6 jaar oud! Het wordt ook onze eerste keer in Florida. Misschien heb je wat aan ons blog en kan je daar (tegen de tijd dat we gaan) wat tips uit halen.
De meeste floridagangers kopen tickets hier. Er zijn al verschillende topics over prijzen en waar te kopen.
Moeten jullie kinderen niet naar school in die tijd?
wij hebben verlof gekregen van school.ik heb namelijk een eigen bedrijf ;-)
Hallo allemaal,
Ik ga in november richting Orlando en Miami! echt super veel zin in alleen proberen we een beetje een inschatting te maken wat je kwijt bent aan eten en drinken in beide plaatsen, de omgeving en natuurlijk ook in de pretparken! kan iemand mij daar iets over vertellen? We hebben echt een te volle agenda dus moet alles redelijk strak plannen ook qua het bezoeken van de parken!
Heeft iemand ervaringen met het zowel bezoeken van een park en daarna een waterpark bijv? We zijn flink aan het puzzelen dus vandaar de vraag!
Pretpark + waterpark bezoeken lijkt mij zonde van het geld. Meestal combineerden we een waterpark met een Mall/Outlet.
Hallo,
Ik ben relatief nieuw op het Florida forum, ik lees hier vooral veel mee en ben wat posten betreft tot hiertoe ietsje actiever bij de collega's van Alles Amerika.
In 2016 gaan we wellicht onze eerste gezinsvakantie in Florida doorbrengen.
Ivm schoolgaande kinderen wordt dat ofwel de Belgische paasvakantie ofwel ergens in juli/augustus. Beide hebben hun voor- en nadelen: in maar/april is het weer aangenamer, maar dan hebben we maar maximaal 14 dagen (paasvakantie 25/3 tem 9/4) en zit Pasen daar middenin, wat grote drukte betekent in de pretparken. De zomervakantie hebben we meer ruimte (2,5 tot ruim 3 weken), maar dan zit je met tropische warmte.
De keuze is dus nog niet definitief gemaakt, er moet nog heel wat tegen elkaar afgewogen worden en natuurlijk is het financiële aspect van vrij groot belang. Ik heb het afgelopen jaar al geprobeerd om wat prijzen te vergelijken, maar waar ik maar moeilijk zicht op krijg is of er tussen de maanden juli en augustus enig prijsverschil merkbaar is in zowel vluchten als accommodatie. Heeft iemand daar enige ervaring mee?
En is het de hele zomer quasi even druk qua toeristische trekpleisters (o.a. in de pretparken) of zitten daar ook drukkere periodes bij, ik zeg maar wat, omstreeks 4 juli bijvoorbeeld?
Juli/augustus is de drukste periode in Florida (naast de kerst). Half augustus wordt het wel iets rustiger maar het is nog steeds niet te vergelijken met het voorjaar.
4 juli is het topdrukte in de parken. Wij zijn wel eens in die periode in Orlando geweest en waren toen rond 18.00 uur in Island of Adventure. De drukte viel om dat tijdstip heel erg mee, maar alle eet/drinktentjes waren gesloten. Amerikanen maken zich dan op voor het vuurwerk.
Niet alleen is het drukker in de zomer, het is ook duurder. Naast de vliegtickets en kosten voor hotel/huis zijn ook de prijzen voor bv Discovery Cove of express passen in het voorjaar veel goedkoper.
Minime ,wij gaan altijd in de paasvakantie . Wij zorgen we vrijdag kunnen vertrekken ook al betekent dat ik een dagje vroeger vertrek dan eigenlijk van school mag . Voordeel heerlijk weer zonder de klammigheid en vele buien , als je een beetje uitkijkt zijn de vliegtickets een stuk goedkoper als je via schiphol vliegt in nederland hebben ze geen paasvakantie . Ik heb gekeken en pasen valt heel erg vroeg op 28 maart volgend jaar en jullie hebben verlof tot 10 april . Dus ik zou de eerste week geen pretparken doen en de tweede week wel dan is het er een stuk rustiger .
Wij zijn van plan volgend jaar 2 week naar Florida te gaan. Nu zijn wij enorme Disney fans en willen ook zeker een aantal dagen naar de parken. In ieder geval de Disney parken en Universal staan op de lijst.
We gaan met 2 kinderen die dan 10 en 2 jaar oud zijn. Hoeveel dagen kunnen we het beste uittrekken voor de parken? We zijn geen achtbaan fans dus dat scheelt weer wachttijden ;)
Ook op het lijstje staat voor mij het Dolphins stadion en misschien naar de Keys maar dat ligt er aan hoeveel tijd wij overhouden.
@Carthrax, hoeveel dagen je kan doorbrengen is eigenlijk moeilijk te beantwoorden.
Ligt er een beetje aan hoeveel tijd je hebt en hoeveel energie.
Wij deden in het verleden altijd zo dat we één dag een park gingen doen en de andere dag iets rustig.
Disney heeft al vier parken die je, m.i. , geen van allen goed kan zien in één dag.
Dus daar ga je al.
Wij hebben een jaarpass en zijn het afgelopen jaar royaal meer dan tien keer geweest.
En we hebben nog steeds niet alles gezien.
Maar goed, je zal je dus niet vervelen. :rolleyes: