en het weer in juli??
Afdrukvoorbeeld
en het weer in juli??
Graden in Fahrenheit, kun je zo omzetten.
http://www.guide-to-disney.com/weath...emperature.png
Zo moeilijk om een goed gefundeerde beslissing te maken...
Maart:
Voor: goedkoopst, wij kunnen dan langer (16 ipv 14 dagen), ivm geen leerplicht oudste
Tegen: wellicht te koud voor zwemparken (iemand ervaring mee??), springbreak
April/ Mei:
Voor: Lekkerder weer, rustiger in de parken, zwemmen!
Tegen: Korter (14 dagen), duurder (want verplichte vliegdata ivm schoolvakantie)
Iemand nog op- en aanmerkingen of tips? We gaan met 4 personen, 2 volwassenen, een kleine van bijna 5 en een kleintje van 1 (op dat moment).
In Zuid Florida is het in maart volop hoogseizoen, dus de tickets zullen wel goedkoop zijn maar je bent dan weer meer kwijt aan verblijfskosten omdat de knip naar lagere tarieven zo ongeveer na half april ligt.
Wij waren een aantal jaren geleden in maart en toen was het waterpark waar wij naar toe wilden idd maar één dag open en we hebben alsnog kou gevat. Ook kan je het in maart qua weer best nog wat kouder hebben.
Ik zou in de meivakantie gaan als ik jullie was.
Mijn voorkeur zou ook naar de maand mei gaan. Is echt een prima maand om te gaan in alle opzichten. Misschien is het vliegen wat duurder dan in maart maar dat valt denk ik wel meer want niet iedereen heeft (hier in Nederland iig) dezelfde vakantie-weken.
Nou het weer in april en mei valt me tot nu toe erg tegen. Temperatuur is niet hoog en grote hoeveelheden regen. Althans hier in Haines City.
wij gaan normaal in juni of september en mijn verwachtingen waren denkelijk te hoog gespannen. Ik hou wel van 30gr of hoger. Vooruitzicht is ook niet echt goed, jammer maar helaas.
Wij zijn sinds 18 april in Florida en geen spat regen gehad. Temperaturen tussen de 27-32 graden. Wij waren in Miami, Cape Coral en Islamorada.
Wij hebben in Saint Petersburg en Ocala gezeten, hier hebben we geen regen gehad en hoge temperaturen. Temperatuur was hoger als normaal, dus dit is ook niet altijd zo. Sinds 3 dagen in Haines City en al 3 dagen ook regen en stortbuien met onweer gehad. Maar nogmaals mogen niet klagen, we zijn in Fl.
Al jarenlang gaan wij naar Florida, maar altijd in oktober of mei. Omdat kindlief natuurlijk 6 weken zomervakantie jeeft lijkt het aantrekkelijk in de zomervakantie een keer te gaan, maar ik zie erg op tegen bijvoorbeeld de hitte (maar villa's e.d. hebben airco en zwembad) en tegen de enorme drukte overal. Is er wel redelijk iets te doen in augustus? Of sta je overal uren in de rij? Zijn er ervaren zomervakantiegangers die hier iets over willen vertellen? Dan graag :)
Wij zijn twee keer geweest in juli en augustus. Nog nooit buiten hoogseizoen, dus ik kan het niet vergelijken. Het is inderdaad warm, maar wel goed te doen. Als wij naar pretparken gaan, gaan we op erg hete dagen 's' morgens vroeg, s' middags even terug naar hotel om te zwemmen of te gaan shoppen in een koele shoppingmall, en dan later in de middag weer terug naar het pretpark tot s'avonds laat. Het klimaat is ook zo dat er in die maanden vrij veel bewolking is, en in de middag vaak een flinke onweersbui waarna het wat afgekoeld is. Ook in deze maanden zijn wij helemaal verliefd geworden op Florida en dat zegt toch ook wat. Nee, wij laten ons zeker hier niet door weerhouden. De drukte is zeker te doen, ook wel een aantal dagen gehad waarop het zelfs erg meeviel. Bovendien valt mij op dat ik in veel reisverslagen lees b.v. er in Mei ook een behoorlijke drukte gemeld wordt. Je moet er ook een beetje mazzel mee hebben. En er zijn natuurlijk de fastpasses, toch. Wel veel drinken, rustig aan doen en geniet vooral van de sunshine state!
Kan Esther43 alleen maar gelijk geven. Ook wij zijn tot op vorig jaar wegens kinderen altijd in hoogseizoen geweest juli/augustus.
Warm, ja zeker vooral zeg maar tussen 14.00 uur en ... 16-17.00 uur als de dagelijkse bui is gevallen. Duurt maar even maar koelt redelijk af.
In de parken gingen we altijd vanaf opening tot ongeveer 13.00 uur. Daarna terug naar villa en lekker zwemmen. Na de bui weer op stap waar dan ook heen.
Ja het is drukker maar de rij bij restaurants is makkelijk te ontduiken door iets vroeger er heen te gaan.
Drukker in parken, tja altijd druk zou ik zeggen maar ook daar is het even goed uitkijken wanneer je waar in wilt.
Met andere woorden zeker te doen, maar hoor ook van anderen dat het ook heel warm (zeg maar heet) kan zijn in mei/juni/september dus tja.
Wij waren er afgelopen jaar in juli, dit jaar gaan we in augustus, ook omdat de schoolvakantie ons niet veel ruimte over laat.. Ik moet daarnaast de vakantie ook nog precies halveren.... Ivm een ex partner.. Maar goed afgelopen juli.. Ik heb het regelmatig echt zwaar gehad.. Bij aankomst in universal eerst even zitten om aan de temperatuur te wennen.. Er waren dagen bij dat er behoorlijk wat mensen binnen tegen de muren van de universal winkels aanzaten om bij te komen. Het kan echt benauwd zijn, ik vond dat de regen niet veel verkoeling gaf.. Ook later in Miami South Beach zag je de mensen Macdonalds in vluchten om even uit de hitte te zijn en even bij te komen.. We verbleven onze laatste week in Clearwater bij een Vlaams gezin in huis. Zij wonen er nu 7 jaar en gaven aan Florida is heerlijk maar 2-3 maanden per jaar is het eigenlijk te heet.. Dan wonen we eigenlijk liever in Belgie.. Dus ja het is er warm/heet/benauwd.. Maar het zal per persoon variëren hoe het ervaren wordt. Ik kan er minder goed tegen dan mijn dochter, maar lang leve de airco! Wij aten 's avonds wel regelmatig buiten bij restaurants... Want hoe warm het in Florida kan zijn, zo koud kan het in restaurants zijn... Toch gaan we dit jaar weer.. Want liever nog in een warm, benauwend Florida, dan tussen de Nederlanders ergens anders... Ik ben echt verkocht aan Florida...
Bedankt voor de reacties! Ik denk nog even hard na over augustus. Ik ben niet zo goed met extreme hitte :-)
Wij gaan nu weer in augustus (13 - 28), evenals vorig jaar. Wij vinden de temperatuur en hoge luchtvochtigheid prima. Het enige jammere vorig jaar in augustus was dat wij iedere dag vanaf 16 uur regen- en onweersbuien hebben gehad (tenminste in Orlando en Fort Myers/niet in Miami). Naarmate de maand vorderde leek het wel alsof de buien steeds vroeger begonnen, steeds heftiger werden en langer aanhielden. Ze neomen het daar heavy thunderstorms:confused:....
Hopelijk vallen de buien dit jaar mee, vond het vorig jaar toch wel irritant worden. Vooral als je in een pretpark bent en veel attracties stoppen (hebben we zowel in Seaworld als Legoland gehad) tijdelijk tot de buien over zijn. Bij de Manta in Seaworld uiteindelijk een half uur moeten wachten terwijl we aan de beurt waren en ja dan ga je niet uit de rij:D.
Dus hopelijk droger weer dit jaar:cool:
Beste allemaal .
heeft iemand ervaring hoe het is qua drukte en warmte in mei ( de eerste 2 weken ) in orlando en met name WDW. Is het te doen qua warmte en drukte en zijn er nog tips ?
dank alvast
gr fer
We hebben geen glazen bol maar er zijn wel statistieken gelukkig :) Hieronder wat voorbeelden.
Er zijn meer sites... En uiteindelijk is het een verwachting. Of hij klopt weet je pas achteraf ;)
Weer: http://www.weather.com/weather/wxcli...graph/USFL0372
Drukte: https://www.undercovertourist.com/or...2015/#calendar
Dank je top
qua weer hebben we in mei altijd prachtige tempraturen en weinig tot geen regen ervaren
wat drukte betreft,,,tja daar valt weinig van te zeggen, onze ervaring is dat het per vakantie veel scheelt
de ene meivakantie waren de wachtrijen ,minder dan de andere keer
ook al de bewuste crowd kalenders aangehouden ,die een goed beeld van de drukte in de parken aangaven
daar hebben wij echt geen baat bij gehad, wat het rustigste park zou zijn die dag, was echt mega druk met giga wachtrijen..dus ja
het kan in mei alle kanten op wat dat betreft...
Mei is een prima tijd om te gaan. Temperaturen zijn lekker warm maar met de regen weet je het nooit. Ik kan me herinneren dat we een aantal jaar geleden alleen zon hebben gehad en vorig jaar juist veel regen (bijna elke dag en ook meer dan een uurtje). De drukte in WDW is goed te doen. Ik ga nooit van crowd calendars uit maar heb mijn eigen systeem: logica, FASTPASSES!! en alle rijen van langer dan 15-20 minuten voorbij lopen en later eventueel terugkomen. Werkt echt heel goed, geen crowd calendar nodig!
Bedankt voor de antwoorden....
De warmte kan nogal wisselen. Wij hebben al een aantal keren temperaturen boven de 30 graden gehad..... Als je met zulke temperaturen een park bezoekt is het prima te doen, gewoon genoeg drinken dan kun je het goed volhouden!
Je bedoelt nu het fastpass+ systeem ingevoerd is? Ik ben afgelopen zomer in juli geweest (ook op de 4th of july) en dus in de drukke periode en verbleef inderdaad in een Disney resort. Het enige voordeel dat je dan hebt is dat je vooraf fastpasses kan reserveren en dat zal inderdaad uitmaken voor een aantal attracties die nieuw en/of populair zijn (bv de 7 dwergen mijn-trein) want die waren waarschijnlijk niet meer te reserveren. Je hebt natuurlijk ook als voordeel dat je soms extra vroeg naar binnen mag alleen maken wij daar nooit gebruik van. Meestal zijn wij niet voor 10u in een park. We doen dus vooral niet wat iedereen zegt dat je moet doen..... Ik denk dat wij vooral gebruik maken van niets hoeft vandaag, nu op dit moment, we kijken morgen/vanmiddag/vanavond wel of het beter is. Maar dan maakt het niet uit of je in een WDW resort verblijft of ergens anders. Het belangrijkst is dan, wat heb je voor entree kaarten en hoe vaak ben je van plan te gaan. Als resort gast mag je overigens ook maar 3 fastpasses vooraf reserveren, daarna is het 1 per keer bij de kiosks net als de andere gasten. Ook dat hebben wij nooit gedaan dus met maar 3 fastpasses in een drukke periode lukt het ook. Er is bijna altijd wel ergens een rij te vinden die korter is dan 20 minuten. Maar inderdaad ik heb geen ervaring met het nieuwe systeem en buiten een resort verblijven (wel heel veel met het oude systeem) en maar 1x met het nieuwe systeem en in een Disney resort verblijven.
Voor wat de temperatuur in mei betreft: Als ik naar de foto's kijk heeft iedereen bijna altijd een korte broek aan en af en toe lopen we (vooral ik) met een vest. In mijn herinnering was het niet koud, ook niet als het regende. We zijn toen een week geweest (eind april - begin mei) en hebben op 1-2 dagen na elke dag flink regen gehad (maar niet de hele dag door). Boven de 30 graden is het niet geweest, ik denk meer zo rond de 25 graden met uitschieters naar de 30. Dat je 17 dagen lang elke dag regen hebt in mei lijkt me niet waarschijnlijk, wij hadden die week gewoon pech maar nog steeds heel veel plezier!
@mushu
duidelijk bedankt !!
Hallo, Wij gaan in mei naar FLorida, wat raden jullie aan wat voor kleding mee te nemen. Alleen korte broeken of ook lange vesten? alleen shirts? Schoenen? welke raad je aan. En wat zou makkelijker zijn koffers of trolleys? eerste week rondreis met hotels met auto, tweede week villa Orlando? Veel vragen,hopelijk kunnen jullie advies geven
in mei nog nooit een lange broek of vest nodig gehad.. onze ervaring is dat het er vanaf smorgens tot savonds behoorlijk warm is in die periode
onze koffers zijn altijd op en top zomers gevuld in de meivakantie..
volgende week zitten we er ook, en daarover heb ik meer twijfels wat wijsheid is, om in te pakken:confused:
In mei is het al lekker weer - vaak tussen 25-29 graden. Vanaf de 2e helf van mei gaat het soms al boven de 30 graden. Dat is mijn ervaring in de periode. Over het algemeen neem ik zomerkleding mee en ik neem altijd een lange broek en een vest of fleece trui. Dat gebruik ik vaak alleen tijdens de vliegreis en als ik 's avond een strandwandeling ga doen bijvoorbeeld. Dan kan het frisjes aanvoelen, maar anders is het gewoon makkelijke kleding. Het liefst van de type je niet hoeft te strijken! :rolleyes::)
Onze ervaring is dat het lekker weer is in deze periode.
Ik neem altijd wel een dun vestje mee voor over een topje maar dat is puur dat het in sommige restaurants nog wel een fris kan zijn door de airco.
Lange broek voor de heen en terugreis voor de rest alleen maar zomer kleding.
Schoenen ja dat is persoonlijk ik loop het liefst op birckenstocks en een paar stevige sandalen.
Koffer of trolley ? mijn voorkeur gaat uit naar een koffer maar ook dat is een persoonlijke keuze , ik vind een goede stevige koffer met stevige wielen en een uittrekbaar handvat ideaal ( bv samsonite)
we zijn in 2011 eind april tot half mei geweest en 17 dagen lang 36 tot 38 graden gehad. gewoon lekker zomerkleding dus. evt een vestje voor in restaurants ivm de airco
Als je naar de parken gaat, neem goede wandelschoenen mee. (sneakers, goede sandalen enzo)
Je loopt op zo´n dag best veel. Je ziet ze wel lopen op slippertjes en naaldhakken naar comfortabel is het niet.
ik neem altijd zo weinig mogelijk mee ik koop het daar wel.
Toch zou ik aanraden altijd een lange broek en vest/jasje mee te nemen naast de zomerkleren, vrienden van ons troffen het een keer niet met het weer in mei en waren dolblij dat wij ze geadviseerd hadden toch een lange broek en vest/jasje mee te nemen.
Wij doen dat zelf overigens ook altijd, in welke maand we ook gaan. Daarnaast nemen wij slecht voor enkele dagen kleding mee aangezien we een condo boeken en daar om de dag de wasmachine even aanzetten.
@angela67. Wanneer gaan jullie en waar gaan jullie allemaal heen ?
wij gaan 4 mei
Het weer is over het algemeen lekker warm, zoals al gezegd neem een vest mee voor in een restaurant airco staat vaak op standje vries :-), neem ook iets mee voor de regen bij de action of xenos is een regen poncho goedkoop ook de dollar shop in Florida scheelt veel geld, in de Disney parken betaal je de hoofdprijs, het regenseizoen is van mei tot oktober, het vaak een hoosbui in de middag maar dan is het best handig als je niet kan schuilen een poncho bij je te hebben.
@cant51 is het elke dag in mei een hoosbui ? En daarna gewoon de zon weer of veel bewolking ?