-
Re: Vliegen met TUIfly Nederland (voorheen Arke)
Heb even gekeken, maar vind het wel meevallen. Normale prijzen hoor, ja, je betaalt de hoofdprijs voor schoolvakanties, maar daar heb ik gelukkig geen last van.
Komende week komt er als het goed is ticketsale (tenminste, dat was vorig jaar wel zo), dan beginnen de prijzen vaak vanaf EUR 399,= voor een retourtje. (en dat is dus niet tijdens schoolvakanties)
Maar goed, zo zijn er gelukkig meer aanbieders waardoor er voor iedereen wat wils te vinden is.
-
@b767-300er;
Ja dat is ook wel weer waar natuurlijk, het is echt een charter maatschappij.
-
Iemand ervaring met het vliegen met de Airbus 330 Airtanker?
Ik zie net in Mijn TUI dat mijn terugvlucht op 19-3 met dit toestel is i.p.v. de Dreamliner...
Heb al even gegoogled. Geen entertainmentsysteem, alleen een app. Maar ook geen USB aansluiting, dus kan mobiel niet opladen.
Heel weinig Comfort classe stoelen (heb die wel geboekt) en het schijnt, las ik ergens, dat iedereen zomaar ergens kan gaan zitten? Dat lijkt me heel vreemd.
Heb TUI al een PB gestuurd via Messenger, maar ben wel benieuwd naar recente ervaringen.
Kom evengoed wel thuis, daar niet van, maar vind dit niet echt heel fijn eigenlijk.
-
Re: Vliegen met TUIfly Nederland (voorheen Arke/Arkefly)
Air Tanker is prima. Inderdaad geen entertaintment. Dus ik zou tablet meenemen. En zorgen dat je telefoon opgeladen is voordat je aan boord gaat. Kan ook op de luchthaven.
Stoelruimte economy is 33”. Economy TUI is 32”. Comfort TUI is 35”. Seating in AirTanker is 2-4-2 (vind ik persoonlijk fijner dan 3-3-3).
Freeseating is niet van toepassing. Het is een geplande vlucht dus er geldt een normaal reserverings systeem. Freeseating is alleen van toepassing op adhoc vluchten.
Service is zeer vriendelijk en correct. 100x beter dan een HiFly of een EuroAtlantic bak. No problems dus.
-
Top, dank je wel b767-300er! Las dat al, van de seating. Hopelijk zit de vlucht niet vol, en kan ik rijtje van 2 voor mezelf scoren ;)
Zal mijn 7" tablet uit de mottenballen halen, en even helemaal leeg halen en op fabrieksinstellingen terugzetten, wat oud al en traag. Dan
kan ie weer even mee. En even vol zetten met Netflix series.
Voor mobiel heb ik 2 mobiele opladers, neem ze beiden wel mee, en zorg dat ze vol zijn. Moet dan lukken zo, toch?
Mocht ik geen Comfort klasse kunnen krijgen, dan ga ik er 2" op achteruit dus. Is te doen op zich. Vind Economy van TUI ook al redelijk goed te doen.
Ik ben weer gerustgesteld :up:
-
Als ik met een volle mobiel aan boord stap en luister 10 uur muziek dan heb ik nog genoeg stroom over. Wel even in vliegtuigmodus zetten, dan zoekt ie niet continu naar netwerk wat stroom vreet :)
Goede vlucht(en) en veel plezier!
Btw. Wacht even met stoelreserveren tot er een middenbank van 4 geheel bezet is en pak dan de stoel ernaast aan het raam. Dan blijft er een heel ongunstige plaats over die als de kist niet vol is hoogstwaarschijnlijk leeg blijft.
Succes.
-
Ja dat scheelt natuurlijk wel, dat ie in de vliegtuigmodus staat. En wil vooraf dan Netflix series downloaden, dus die speelt hij dan alleen maar af op dat moment.
En dank je wel, ook voor de tip m.b.t. reserveren, goede tip! Stellen kunnen er dan niet zitten, en overige alleenreizende passagiers zullen hetzelfde doen met een ander rijtje :)
-
Probeer Netflix wel even uit, als je tablet echt "oud" is en alleen nog een oude versie van de app support kan het zijn dat daar de "offline kijken" optie niet in zit!
-
Thanx Mattie! Ga het zeker even uitproberen. Afgelopen juni had ik vooraf ook Netflix series gedownload, op mijn mobiel, en dat deed het toen ook niet.
Het downloaden wel, maar eenmaal in het vliegtuig lukte het me niet om ze te kijken. Op de terugweg weer wel, dus waar dat nu aan lag?
-
Mijn tablet is inderdaad verouderd, offline Netflix kijken lukt niet. En hij is zo traag als dikke *piep*
Heb nu een powerbank gekocht voor mijn Samsung Galaxy, 1 met 10.700 mha dacht ik. Kan mobiel hier 3 tot 4 keer mee opladen.
Moet goed komen zo. En zo'n powerbank komt altijd van pas, ook bij dagjes weg ofzo, dus ik zie dit niet als een extra kostenpost voor de vakantie.
-
Goed dat je het test ja, als je er een dag van te voren achter komt is dat bagger. Zo had ik wat films op mn tablet gezet (5 jaar geleden.....) en die moest ik converteren. Had ik toch per ongeluk de Franse taal geselecteerd. Haha daar zit je dan, gelukkig wel de NL ondertiteling :) Maargoed dat heb je als je het 2 dagen van te voren eens uit gaat zoeken :p
-
Ja, dan loop je het weleens op haha.
-
Weet iemand wat de kosten zijn voor stoelreservering ?
-
Dat is afhanelijk van meerdere factoren.
Reisklasse ( in de starclass is het bv gratis)
Stoel vooraan in de geboekte reisklasse of achteraan ( vooraan betaal je meer)
Stoel met extra beenruimte in de geboekte reisklasse of stoel met standaard beenruimte
Stoel aan het raam of stoel aan het gangpad/middenstoel
Een standaard stoel zonder extra beenruimte zonder aan het raam en zonder voorin de geboekte reisklasse is circa 12 euro per persoon per stoel per enkele reis voor lange afstandsvluchten.
-
Ok , we reizen met zijn 2en
en heb gewoon standaard geboekt
dat zal dan op een 50€ komen retour
om zeker te zijn van een stoel naast elkaar is vastleggen
het meest verstandig denk ik ( eerste week maart)
Tui is voor ons geheel nieuw we vliegen altijd klm/ delta
-
Alle dingen die ik noemde zijn standaard economy (behalve regel 1 das starclasse)
Het is alleen de keuze van de stoel die je maakt die de prijs bepaald. Dus wil je aan het raam of voorin de reisklasse dan betaal je meer. Maar wel allemaal op een gewoon economy ticket.
Ik heb bij TUI altijd naast elkaar gezeten.
-
In 2013 was ik €11,50 kwijt p.p. (enkel)
-
30 dgn voor vertrek kan ik dat regelen in mijn account lees ik
dus volgend weekend ga ik dat allemaal eens bekijken
ik weet nu ong wat ik kan verwachten
bedankt voor de antwoorden :D
-
Klopt. Exact (op de minuut af) 30 dagen voor vertrek kan je een en ander regelen!
Veel plezier alvast!
-
Weet iemand hoe streng er tegenwoordig wordt gekeken naar de afmetingen van de handbagage?
Onze koffertjes zijn 35×20,5×56 cm,dus eigenlijk 1cm te lang,gaat dit problemen opleveren?
-
Het kan inderdaad problemen geven. Als ie niet in de bak past gaat ie niet mee.
Dus als je hem in de bak moet plaatsen kan je wel eens een issue hebben.
Tis net wie je treff
-
Hoe zijn de (recente) ervaringen met TUI fly?
We hebben een optie genomen voor volgend jaar en nu kwam ik op een of andere site allemaal klachten tegen... Over 'altijd vertraging', 'Andere toestellen inzetten', 'Slechte service', 'weinig beenruimte', en ga zo maar door...
Dus, wie kan mij gerust stellen?
-
Ik ben volgens mij nu 7 keer naar FLorida geweest, en op 1 keer na altijd met TUI gevlogen.
Heb nooit erge vertraging gehad, hooguit een uurtje later de lucht in op de terugweg. Weet dat het wel voorkomt, maar zelf altijd mazzel gehad.
En tja, van te voren weet je dat voor bepaalde dingen moet betalen, zoals stoelreservering en voorheen entertainment. Maar dat laatste is nu inbegrepen.
Ik vind de Dreamliner een fijn toestel, had de laatste keer in maart een heel fijne plek met heel veel beenruimte (eerste rij achter de Star/Premiumclass, dacht rij 6, kijk mijn verslag maar even na voor de heenreis)
Terug ging ik nu met Airtanker omdat Dreamliner in onderhoud was. Ook dat was prima voor elkaar, fijn toestel, had ook een fijne plek weer. Omdat ik vroeg geboekt had had ik gelukkig wel een Comfort class plekje behouden, hier waren er niet zoveel van, dus niet iedereen had die mazzel. Maar ook Economy scheen fijn te zijn in dit toestel.
Prima service, een gratis maaltijd, gratis water of glaasje fris, kopje koffie. De rest kun je kopen.
En heerlijk om rechtstreeks te vliegen. Nooit geen gedonder daardoor met bagage die niet aankomt.
Ik ben altijd positief over TUI! Maar weet dat er ook tegenstanders zijn. Maar vertragingen bijvoorbeeld kun je met elke maatschappij treffen.
-
Voor mij is het rechtstreeks vliegen (overigens maar op 1 leg is het rechtstreeks, de andere is sowieso met tussenlanding) het enige voordeel. Vergeleken met andere airlines is de kwaliteit echt bedenkelijk en moet TUI voor mij echt minstens €50-€100 goedkoper per persoon zijn wil ik er over nadenken om nog een keer met TUI te vliegen.
Ben nu met Lufthansa naar Miami gevlogen via Frankfurt, en dat was prima. Ruim 1,5 uur overstap, maar omdat vliegtuig ook ruim een uur eerder landde viel de reis echt mee.
Bovendien vlogen we met een A380 en dat is toch wel ff stukkie comfortabeler dan de Dreamliner. (We zaten op het bovendek, gewoon economy en genoeg beenruimte, comfortabele stoelen en super rustig omdat daar maar een man of 30 zitten...., echt een aanrader).
-
Cindy1969 en Terpies dank jullie wel voor jullie reacties.
Ik denk dat we het er toch maar gewoon op gaan gokken... Lufthansa hadden we eigenlijk op het oog, maar het lijkt erop dat we dan 1 (misschien wel 2) dag(en) korten kunnen gaan... En dat willen we natuurlijk nu niet meer :p. Dus... Morgen maar betalen zodat het definitief is!
-
Ik ben benieuwd. Over 3 dagen is het mogelijk voor mij om stoelen te reserveren maar zit echt te twijfelen want hier komt natuurlijk weer een bedrag overheen en het is niet alsof de tickets al goedkoop waren dus heb hier een dubbel gevoel over.
Wij hebben Comfort stoelen en als ik Seatguru mag geloven dan zitten die stoelen een beetje achter in.
Aan de andere kant wij zijn met z'n 4en dus om dan de stoelen een beetje gunstig te krijgen moet je bijna wel reserveren :(
-
Ik weet niet of je hij TUI tegenwoordig ook kan zien wat er vrij/bezet is maar je kan het ook om de paar dagen even controleren. Mocht je opeens zien dat het vliegtuig "vol" begint te raken en er weinig plekken met 4 bij elkaar over zijn kan je altijd nog boeken. Zo niet dan zou ik het gaan gokken. Dit is in elk geval het plan wat ik volg bij BA (bij AA is het gratis gelukkig haha)
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Mattie
Ik weet niet of je hij TUI tegenwoordig ook kan zien wat er vrij/bezet is maar je kan het ook om de paar dagen even controleren. Mocht je opeens zien dat het vliegtuig "vol" begint te raken en er weinig plekken met 4 bij elkaar over zijn kan je altijd nog boeken. Zo niet dan zou ik het gaan gokken. Dit is in elk geval het plan wat ik volg bij BA (bij AA is het gratis gelukkig haha)
Ik denk dat ik het zo maar aan ga pakken inderdaad.
Alleen de auto en de Disney Ultimate tickets nog regelen en we zijn er weer klaar voor...bah kan niet wachten ;)
-
Citaat:
Carthrax
als ik Seatguru mag geloven dan zitten die stoelen een beetje achter in.
Wanneer ik op SeatGuru kijk zie ik geen Dreamliner van Tui.
-
Citaat:
corrus
Wanneer ik op SeatGuru kijk zie ik geen Dreamliner van Tui.
Ik ben uit gegaan van de Thomson Dreamliner.
https://www.seatguru.com/airlines/Th...eing_787-8.php
-
Lijkt totaal niet op de indeling van de dreamliner van TUI.
-
-
Ik had in maart de linker indeling.
-
Dat is indd een compleet andere indeling :D
-
De linker afbeelding klopt,volgens mij idd. Dit Is de nieuwe indeling, de eerste 3 rijen noemen ze tegenwoordig Deluxe.
Wij vlogen in April en hadden toen rij 5,wel raar dat die op deze afbeelding niet bestaat...
-
En ik had in maart rij 6, zag er ook anders uit toen. Wacht, heb nog ergens printscreen van de reservering...
https://imgur.com/a/JxFHBL3
-
Had toen 6G, geen stoel voor me, zee aan beenruimte. Was 1e rij in Comfort Class. Daarvoor zat de Premium(?)
Maar zie rij 5 ook niet op deze afbeelding Erik.
-
Ik denk dat jij nog de oude stoelindeling had, Cindy. Wij vlogen half april, toen was de eerste Dreamliner ( TFK ) net omgebouwd. 2 weken later kwamen we terug met de TFL,welke toen ook net omgebouwd was. Wij zaten beide keren op rij 5, wat toen de eerste comfort rij was. Ik denk dat de laatste Dreamliner ondertussen ook omgebouwd is,zodat de indeling van alle drie nu gelijk is. Deluxe,comfort en economy.
-
Oh ja, natuurlijk! Terug vloog ik ook met een toestel van Airtanker, omdat de Dreamliner in onderhoud was, die werd toen natuurlijk omgebouwd.
-
Ik ben aan het kijken naar tickets voor mei 2019. Helaas zijn er nog geen vliegtijden beschikbaar. Hoewel ik weet dat tijden altijd nog op het laatset moment kunnen veranderen ben ik benieuwd of er mensen zijn die hun tijd waarop ze gevlogen hebben in 2018 willen delen. Het gaat om een donderdagvlucht in ons geval. Hoelaat vertrekt hij uit A'dam en komt hij aan in Orlando? En retour toelaat vertrekt hij uit Miami en komt hij aan in A'dam?