-
Re: Villa huren: gezocht / ervaringen / vragen (2)
Graag wil ik jullie meningen over het volgende:
We zitten nu in een villa die te koop staat.
nou kregen we laatst een mailtje van de eigenaar of we het goed vonden of ze langs kwamen voor een bezichtiging.
zo, ja of we dan de sleutel in de keybox wilde doen.
Nou hebben we dit gedaan met gemengde gevoelens.
ze zijn toen ook geweest toen wij weg waren.
nu kreeg ik vanavond weer een mail maar nou met de mededeling dat ze morgen tussen 9:30 en 11:30 komen.
en bedankt voor het begrip.
nou vroegen we ons af of iemand dit wel eens aan de hand heeft gehad en of dit normaal is?
-
Dit kun je ook gewoon weigeren hoor, je bent dit niet verplicht.
Je kunt er ook op staan dat het management bureau met de eventuele koper meekomt, zij hebben altijd de sleutel.
Succes.
-
Ik zou dit nooit accepteren, je hebt daar toch ook jouw persoonlijke spullen liggen. Wij laten ook nooit de sleutel in de keybox achter als wij een appartement of huis huren maar nemen deze altijd mee.
-
-
Bedankt voor de antwoorden.
Ben blij dat niet normaal is en we dus gewoon kunnen weigeren.
Voelde ook helemaal niet goed en een beetje als privacy schending.
-
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Nixo
Iemand ervaring met deze site?
Deze site is net als al die andere sites ( bv HomeAway, VRBO, etc ) gewoon een soort 'Marktplaats' waarop een eigenaar zn accommodatie kan aanbieden. Met zo'n site zul je echter nooit een slechte ervaring (kunnen) krijgen, dit in tegenstelling met de/een eigenaar die op de site zn accommodatie aanbiedt, die kan er van alles op zetten want ik neem niet aan dat dit door de siteowner wordt gecontroleerd....
-
-
Nu hebben we geboekt. Via vacationhomerentals.com ons stulpje gevonden voor 2 weken in mei volgend jaar. Heel goed, en snel, contact gekregen met de eigenaars en nu $500 overgemaakt via Paypal. Als jullie nieuwsgierig zijn hoe het eruit ziet, het is rental nr. 61547. Krijg de link helaas niet geplaatst :eek:
-
Citaat:
Nixo
Als jullie nieuwsgierig zijn hoe het eruit ziet, het is rental nr. 61547. Krijg de link helaas niet geplaatst :eek:
Deze dus : http://www.vacationhomerentals.com/v...oID-61547.html
-
Haha japp, die ja Penpe. Thanks for the help! ;)
Btw, ik vroeg de eigenaar of als hij geen early bird korting kon geven, en toen kreeg ik de prijs toch wat naar beneden :cool:
-
Tips voor een villa in Davenport - Westhaven
Ik ben voor de periode 25 april tot en met 5 mei op zoek naar een villa in 1 van de communities van Westhaven / Champignons gate.
Wij zoeken een villa op een gesloten community met het zwembad/tuin op het zuiden en het liefst vrij uitzicht en 2 master kings.
Iemand leuke tips? - wij zijn inmiddels voorzien. Hebben een mooie villa gevonden in the sanctuary@westhaven
-
Re: Tips voor een villa in Davenport - Westhaven
Wij zaten 2 jaar geleden in Minnies Sanctuary (http://www.minniessanctuary.com/index.htm). Heerlijk huis. Vooral fantasistische bank. En een koelkast met ijsblokjes machine. Wij hebben er een leuke tijd gehad.
-
hoi allemaal
ik ben druk op zoek naar een leuke condo/townhome voor ons verblijf in november/december dit jaar
nu heb ik diverse aanbiedingen gevonden en gekregen via www.vacationhomerentals.com en nu ook echt zo'n goed aanbod dat we daar eigenlijk mee in zee willen gaan
de eigenaar van de condo heeft ook nog een eigen website en facebook pagina, maar kan nergens reviews vinden, ook omdat hij nog niet zo lang bezig is volgens de fb site.
het gaat om : https://www.facebook.com/bahamabaycondo en die is op vacation home rental te vinden bij: http://www.vacationhomerentals.com/v...Receipt#photos wat is jullie advies, zal ik dit doen of niet? het aanbod is 1250 dollar fully inclusive voor 3 weken, nadat ik er zelf wat afgepraat heb, was eerst 1400 dollar.
-
Citaat:
beccie25
..wat is jullie advies, zal ik dit doen of niet? het aanbod is 1250 dollar fully inclusive voor 3 weken, nadat ik er zelf wat afgepraat heb, was eerst 1400 dollar...
Voor die prijs moet je het, zeker gezien de periode, gewoon doen. Bahama Bay zit overigens op een prima lokatie
-
Dank je penpe, ik ben er een beetje huiverig voor aangezien we dit nog nooit eerder zo bij een particulier hebben gedaan, maar jij postte hier boven ook al dat via dit soort sites het wel goed is omdat deze gecontroleerd worden door de sitehost.
klopt dit?
zo ja, dan denk ik inderdaad dat ik er mee in zee ga want het is inderdaad een erg goed aanbod
-
Ik wil je wel adviseren om met Paypal te betalen.
-
Citaat:
beccie25
Dank je penpe, ik ben er een beetje huiverig voor aangezien we dit nog nooit eerder zo bij een particulier hebben gedaan, maar jij postte hier boven ook al dat via dit soort sites het wel goed is omdat deze gecontroleerd worden door de sitehost. klopt dit?
Ik weet niet in hoeverre de sitehosts dit controleren, maar heb nog nooit doemverhalen gehoord van huurders via dit soort sites...
-
Na lang zoeken voor onze kerstperiode, hebben wij nu een condo gehuurd in het Legacy Dunes complex.Wij hebben nu gehuurd via VRBO en een mooie prijs gekregen omdat we 14 dagen in deze condo verblijven. Contacten lopen prima met de owner. Moet 100 dollar aanbetalen en de rest 6 weken van te voren met creditcard. Heb netjes een contract toegestuurd gekregen. Was eerst ook een beetje huiverig en heb info in gewonnen bij medeforumer PenPE.
Maar eens moet de eerste keer zijn om zo iets te doen. Mijn zwager en schoonzus verblijven nu in Orlando en mogen van de owner gaan kijken in de condo.
-
hartelijk bedankt allemaal
ik heb besloten het te gaan doen en betaal inderdaad alles via creditcard. dus dat is in ieder geval een verzekering.
bedankt voor jullie adviezen!
-
Re: Tips voor een villa in Davenport - Westhaven
Hoi Nancy, wij gaan volgende week naar het gloednieuwe Solterra resort bij Davenport. Ze zijn nog volop bezig met de aanbouw, maar je kan er dus wel al huren. Zijn in augustus gaan kijken en vonden het schitterend. Volgende week gaan we er een week naartoe ( met z'n 10-en!) en wij verblijven er in een villa met 6 slpk waaronder 2 masters. Hebben gehuurd via citrus grove villas, contact pers Iain Kidney. Helaas ff geen link bij de hand, maar met ff googlen kom je daar vast achter ;-)
-
Hoi allemaal,even een vraagje.Is hier iemand bekend met een villa huren van Florida home?
Het is een hele mooie en nette villa.Ziet er goed uit en het contact met de eigenaar gaat goed.
Eind November een beetje aanbetalen en de rest 8 weken voor aankomst.
Hij staat ook op Marktplaats.
Hoop dat iemand hier iets van weet.
Bedankt alvast!
Wij hebben geboekt voor volgend jaar in de zomervakantie.
-
Mede dankzij de ervaringen die ik heb gelezen op dit forum, hebben we besloten om volgend jaar toch een villa te huren. Het zoeken alleen al is erg leuk, wat een keuze. Uiteindelijk gekozen voor een villa in Country Creek. Goed contact met de eigenaresse en wij vinden voor een mooie prijs. Kortom weer een gedeelte van de vakantie ingevuld en met dank aan al die forumleden die hier hun ervaringen delen. Oh ja, hij is geboekt via homeaway.nl #422080
-
Villa huren rond Orlando voor 2 personen en max 5 dagen
Hallo iedereen,
Wij zouden graag rond Orlando een villa(tje) huren met eigen zwembad voor 2 mijn vrouw en ik.
Ik zeg voor 2 personen omdat we dus prijstechnisch gezien het niet kunnen delen met anderen en ik het graag betaalbaar wil houden.
Verder zijn de plannen momenteel om niet langer dan +-5 dagen te verblijven in deze villa.
Ik vraag me dus af als dit wil mogelijk is, en indien wel vraag ik me ook af als dit dan moet starten op maandag en eindigen op vrijdag.
Bedankt alvast voor de info!
Groeten Stan
-
Re: Villa huren rond Orlando voor 2 personen en max 5 dagen
Hallo,
Dat is zeker haalbaar :-)
Wij kunnen ook nooit de kosten delen, gaan met ons gezinnetje.
Vorig jaar was het enkel met ons zoontje, nu zullen we met 4 zijn.
Afhankelijk in welke periode je wilt gaan mag je denken aan zo een 700 euro per week. Kan ook goedkoper hoor. Dit betalen wij nu met pasen.
Vorig jaar hebben wij echter goedkoop kunnen huren, voor 14 nachten betaalden we 1200 euro incl zwembadverwarming en gasbbq.
Sommige villa verhuurders verkiezen van zaterdag tot zaterdag maar dat ben ik nog niet zo heel veel tegengekomen.
Ik zou zeggen, prijsoffertes opvragen en dan nog onderhandelen.
www.vrbo.com
www.homeaway.com
Daar ben je al effe stil mee.
Persoonlijk verkies ik de buurt rond US 27 ( Davenport). Van daaruit kan je makkelijk naar de parken, stranden enz...
Walmart en Publix ligt in de buurt.
-
Ik raad je deze villa aan. Is van een Nederlandse eigenaar. Ben er 2 weken geweest in oktober.
Is van alle gemakken voorzien.
http://www.homeaway.com/vacation-rental/p601052
-
Hallo Stan, bij de meeste verhuurders kan die huur op elke willekeurige dag beginnen. Je hebt alleen kans dat je schoonmaakkosten moet betalen.
Maar dat verschilt ook hoor, soms hoeft het niet bij 5 dagen huur. Ik denk dat het zeker goedkoper kan dan 700 euro, maar hangt af van periode.
Als je boekt bij Homeaway o.i.d betaal je bijna nooit de prijs waar ze mee adverteren. Vraag eerst een quote en daarna krijg je er meestal nog wel wat vanaf, of gratis poolheat ofzo.
-
Alles is mogelijk, Stan. Maar ook alles heeft zijn prijs, zeker als je afwijkt van het "normale". Soms betaal je, net als bij huurauto's bijv., meer voor deelhuur als huur per week, zeker als je schoonmaakkosten, zoals Hannie al zei, er bij krijgt. En goedkoper als 700 moet zeker kunnen, maar is natuurlijk afhankelijk van periode en ligging.
Wij gaan al jaren naar omgeving 192 West, en de laatste paar jaar naar een vaste stek. Iets oudere communitys (Lindfields, Indian Creek), maar wel mooie degelijke huizen met goede prijzen. En het dichtst bij parken, restaurants en winkels. Ook hierover is op de genoemde sites genoeg te vinden.
-
Onze periode voor villahuur is eerste volle week van mei. En we zouden genoeg hebben aan 4 a 5 nachten. Ik bekijk alvast de links die jullie gegeven hebben.
-
Hallo,
We willen volgend jaar de laatste 3 weken van oktober naar florida gaan en hebben een woning op het oog via homeaway.com. Het gaat om rental http://www.homeaway.com/vacation-rental/p27032
We moeten na reserveren binnen 14 dagen het volledige bedrag betalen aan de eigenaar waarna we alle informatie ontvangen.
Iemand ervaring met deze verhuurder en is het verstandig om alles nu al te betalen?
Alvast bedankt
Kevin
-
Beste Kevin, geen ervaringen met deze verhuurder. Maar ik vind het wel vreemd dat je binnen twee weken het volledige bedrag moet betalen. Zelf hebben wij ook een villa gehuurd, maar hebben als aanbetaling de borg betaald en betalen twee weken voor vertrek het huurbedrag.
-
Onze ervaring is Borg als aanbetaling en 6 weken vooraf alles betalen en dan ook alle gegevens te krijgen. Vind nu alles betalen wel erg vroeg.......
-
Ik vind het ook raar. Als je besluit het toch te doen zou je via het homeaway betaalsysteem kunnen betalen
Homeaway bied ook een verzekering aan.
-
Als ik het goed zie heeft deze eigenaar de betaaloptie van HomeAway niet geactiveerd (daar zitten ook kosten aan voor eigenaren) en ik vermoed dat betaling via de bank de voorkeur zal hebben. En dan is er dus geen dekking van HomeAway. Zo ver vooruit alles betalen is inderdaad niet gebruikelijk. Heb je gevaagd naar de annuleringsvoorwaarden. Zou ik zeker doen.
-
Vreemd, als ik een boeking probeer te maken via de gegeven link krijg ik een 50/50 voorstel.
Nu de helft en 2 maanden tevoren de andere helft.
-
en die 5 min vanaf Disney ga je ook niet redden 25 komt eerst een beetje vaag. wij doen altijd bij onze gasten alleen een aanbetaling vragen en 6 weken voor aankomst de rest. gr. arno
-
Ook wij hebben al een aantal malen gehuurd nog nooit alles zo ver van te voren betaald, altijd aanbetaling meestal de borg en 4 tot 6 weken voor aankomst de rest van de huurkosten, zou zelf zo ver van te voren zeker niet het volle bedrag betalen.
-
Iedereen bedankt voor de reactie's. We zien er maar vanaf en kijken nog wel even verder. Hebben nu een huis gevonden in Sandy Ridge. Iemand ervaring met deze omgeving/community
Het huis wat we op het oog hebben heeft het zwembad op het westen. is pool heating in oktober dan noodzakelijk?
-
Ik kom net terug van Sandy Ridge.
Het is niet een hele luxe community, maar alles ziet er verder goed uit.
De ligging vond ik erg goed, dicht bij de 4 en de 192.
Wij waren begin november, huis op het zuid/westen, maar wij waren erg blij met de poolheat.
-
Pool heating in oktober is wel aan te bevelen, maar het blijft altijd iets persoonlijks en het het zou maar zo prachtig warm weer kunnen zijn, waardoor het in de nacht niet al te veel afkoelt. Dan heb je het niet echt nodig. Je kunt de eigenaar vragen om daarin nu nog geen keuze te maken en terplaatse pas te besluiten of je alsnog de heater aan wilt zetten. De management company kan dan langs komen en de heater aanzetten, of zoals bij ons, dat het wordt aangezet op afstand (via internet). Zoek ook eens naar een villa met solar verwarming, meestal gratis aangeboden. Wij hebben zelf naast een gewone heater ook solar heating en dat is tot in november ruim voldoende voor een comfortabel warm zwembad. Als je echter een lekkere hete spa wilt hebben dan is de solar niet meer genoeg en heb je verwarming nodig.