Zomer 2018 is vrij gekomen, je kan nu eindelijk boeken.
Afdrukvoorbeeld
Zomer 2018 is vrij gekomen, je kan nu eindelijk boeken.
@ wehave.
Oeps niet genoeg gekeken maar gelijk geboekt.:cool:
Wow bedankt voor alle reacties mensen!
Meningen zijn dus wat verdeeld over het feit of het nu wel of niet mogelijk is om gratis stoelen bij het raam te reserveren bij het online inchecken 24 uur vantevoren.
Ik ga nog even twijfelen of ik het gokje wil wagen of toch maar stoelen ga vast leggen, net nog even gekeken maar er zijn ook nog genoeg XL stoelen vrij. Misschien ook wel lekker... Keuzes! :)
Ik zou als we ooit weer met Air Berlin zouden vliegen echt de XL stoelen kopen, zat behoorlijk klem in economy.
We zijn vrijdag aangekomen na een verttaging van 3 uur met Air Berlin maar nu zijn ze 150 koffers vergeten mee te nemen waaronder die van ons. Ze staan inmiddels in Orlando maar immigratie houdt ze vast tot maandag omdat de koffers zonder persoon gereisd hebben. Air berlin houdt ons totaal niet op de hoogte. We zijn zelf naar het vliegveld gereden om informatie te krijgen als we dat niet hadden gedaan hadden we nu echt een probleem gehad omdat air berlin niet wist dat we gaan cruisen Maar inmiddels zitten wij op die cruise en zie dan de koffers maar eens bij je te krijgen. Personeel is druk voor ons bezig maar elke keer krijgen we te horen dat de koffers een dag later komen. Inmiddels moeten we wachteb tot woensdag. Hoop gedoe niks geen relaxte vakantie. Maar weet iemand ook waar ik de gemaakte kosten van extra kleding terug kan vragen? Air berlin heeft aangegeven dat we de bon kunnen declareren maar hoe zeggen ze er niet bij. Gewoon naar de website gaan zeggen ze maar daar kom ik niet verder. Iemand ervaring ermee??
Neerleggen bij je reisverzekering en deze het laten regelen bij AB?
En anders zoals ze zelf zegen een ticket aanmaken via de website.
Heel herkenbaar ...... op de site erg moeilijk om reactie te krijgen weten we helaas uit ervaring. Wij hebben toen echt alles via het Contact formulier op de site moeten doen omdat je geen direct mail adres krijgt.... !! Ik weet de reden van de vertraging niet maar bij 3 uur heb je ook recht op vergoeding mits het een situatie is waar ze niks aan kunnen doen. Blijf volhouden.......... Aanhouder wint.
Hou er rekening mee dat het een aankomstvertraging moet zijn en geen vertrek vertraging. Een vertrek vertraging van 3 uur hoeft geen aankomstvertraging van 3 uur te betekenen. Verder krijg jepoas maximale vergoeding na 4 uur vertraging. Bij meer dan 3 uur vertraging bedraagt de vergoeding "slechts" 50 procent.
De klantenservice van Air Berlin is ruk. Per telefoon, email, messenger en Facebook. Allemaal ruk. Weer een reden om niet met AB te vliegen...
Hoezo 'weer een reden' ?
Het is echt ruk!! De servicelijn van air berlin kan ons niet helpen. We hebben eindelijk een telefoonnummer in Orlando weten te bemachtigen van air berlin daar maar daar pakt of niemand op of ik krijg een VoiceMail of er wordt weer op gegooid. We moeten doorgeven dat de koffers naar jamaica moeten ipv haiti maar dat is dus onmogelijk. We kunnen nu alleen maar hopen dat air berlin er zelf achter komt dat de koffers niet bij het schip kunnen komen in Haïti. Ben bang dat we ze nooit weer zien.
Die service lijn werkt idd niet. Enige wat bij ons werkte was het contact formulier in blijven vullen..... niet 1x niet 2x maar in blijven vullen..... Helaas was dat de enige optie en hebben ze uiteindelijk zelf contact met ons opgenomen.
Geen goede berichten uit Düsseldorf:
http://www.spiegel.de/wirtschaft/unt...a-1162831.html
Zonde. Fijne club, dat AirBerlin/LTU.
Op zich jammer, heb deze zomer prettig gevlogen met Air Berlin. Rechtstreeks naar Orlando is wel zo fijn (vanuit Dusseldorf). Terugweg was toestel wel maar voor 50 - 60 % vol, dus bezetting is inderdaad wat mager ..
Afwachten nu....vliegtickets geboekt met vertrek na begin November is afwachten.
Over 3 weken mogen wij, fingers crossed.
Net gebeld met de CC maatschappij en hier is wel eea mogelijk bij een faillissement.
We wachten het maar af, meer kunnen we niet doen.
Hoop ook dat Lufthansa de boel overneemt. En dat de rechtstreekse vlucht dan blijft! De kans op dat laatste is denk ik vrij klein. Daar was het ons om te doen met onze kleine meid.
Dat zal wel goed komen Elstars.
Voor ons is het afwachten hopelijk kunnen we de 17de november heen vliegen. En misschien vliegen de 13 december terug.
Ik verwacht binnen een maand meer duidelijkheid te krijgen en anders ga ik op zoek naar andere tickets. Jammer van het geld, maar die vakantie gaan we ongeacht wat, vieren.
Regelmatig met Air Berlin gevlogen, onder andere rechtstreeks naar Fort Myers. Echt nooit een probleem gehad. Service was niet beter of slechter dan bijvoorbeeld Air France.
Het laatste nieuws wat betreft falliet Air Berlin...
http://www.nu.nl/economie/4883939/lu...overnemen.html
Wat betekend dit dan voor bestaande boekingen?
Voor zover ik weet zijn de vluchten voor het zomerseizoen gegarandeerd door de kapitaalinjectie van de Duitse overheid (€150 mljn) en is er over de vluchten na 31/10 (grofweg) nog niets bekend.
Als je via een CreditCard hebt geboekt zou er wellicht nog wat te regelen zijn. Heb je een pakketreis geboekt bij een Nederlanse touroperator dan dekt de SGR (heet tegenwoordig anders maar weet de naam ff niet meer) een en ander. Heb je los ticket geboekt dan zou het zo kunnen zijn dat je naar je centen kan fluiten als de vluchten niet overgaan naar een andere maatschappij.
Nogmaals dit is de kennis die ik heb en kan niets garanderen op juistheid.
Wat betreft de CC had ik voor gebeld en hier kun je idd aanspraak maken op een vergoeding. Gaan we ook zeker doen indien nodig. Ben benieuwd wat er verder gaat gebeuren. We dachten een rustig verloop naar onze vakantie te hebben dit keer, wordt het nog allemaal spannend.
Succes!
Alhoewel het zoals gezegd voor mij totaal niet onverwacht kwam, blijft het voor de betrokkenen vervelend. Zowel het personeel wat er werkt als de klanten die er geboekt hebben.
Niet dat je er veel om geeft, maar in jouw geval had ik de CC vergoeding genomen en andere tickets geboekt. Geeft in ieder geval rust. Maar dat is hoe ik het zou doen. Een ieder is anders :)
Succes in ieder geval.
Ik denk niet dat een CC maatschappij nu al een vergoeding geeft zonder te weten wat er daadwerkelijk gebeurt met de tickets.
Helaas ben ik echt de pineut, betaald via overschrijving. Ik hoop echt dat Lufthansa in de vorm van Eurowings wat routes overneemt.
Dat bovenste klopt.
Neemt niet weg dat ik alvast op zoek zou gaan naar nieuwe tickets. Je hebt nu nog de tijd. Als je er op het laatste moment achter komt betaal je wellicht de hoofdprijs (aannemende dat jullie na 1/11 vliegen)
Als wij op korte termijn ( binnen 2 maanden ) zouden gaan en ik kon voor de rest niets annuleren en ik had met eenbankoverschrijving betaald zou ik ook alvast voor andere tickets gaan.
Wij hebben dan nog "het geluk" dat we via de CC geboekt hebben, de auto kunnen annuleren, en met de eigenaar van de villa overlegd hebben en we kunnen kosteloos de aanbetaling terug krijgen of de datum verzetten. Wij wachten het daarom even af, ook omdat we in Januari gaan. We besluiten ergens de komende weken/ maand. Als we op tijd weten gaan we misschien wel later in het jaar. Afhankelijk van wat er nu gaat gebeuren.
https://insideflyer.nl/gevolgen-voor...ent-airberlin/
Duidelijk artikel hoe het momenteel in elkaar steekt. Geleend van het Allesamerika forum
Helder verhaal.
Wijkt niet veel af van hoe ik het schetste. Alles valt of staat (in jouw geval) met een eventuele doorstart en onder welke voorwaarden dat gebeurd.
Ik had begrepen dat die "paar" maanden waarover werd gesproken de maanden augustus september oktober betrof, de maanden van het IATA zomerseizoen. In dit artikel wordt alleen gesproken over "zomermaanden"
Nogmaals succes met je overweging(en)
Zelf ook betaald met mijn visa (CC) via supersaver.nl
Op dit moment wacht ik gewoon rustig af, maar moet ik indien het fout gaat met Air Berlin, contact opnemen met mijn CC-maatschappij ? of supersavers ?
Eerst supersavers en indien zij niet leveren dan met je CC maatschappij.
Voor wat het waard is.
https://www.reuters.com/article/us-a...-idUSKCN1AX2KP
https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieu...erlin-failliet
Dat was het topbonus programma.
Beste Mensen. Kijk uit waar je je geld insteekt als je nu alsnog een reis boekt met AirBerlin en onder welke garanties je dat doet...
Behalve dat je je geld wellicht niet terug krijgt, krijg je er ook een hoop onzekerheid gratis bij.
Dan kan "goedkoop" wel eens "duurkoop" worden...
Je bent toch gek als je nu, terwijl je weet dat ze faillissement aangevraagd hebben, nog een ticket bij AB boekt ?
Reeds vluchten geschrapt naar de VS.
https://insideflyer.nl/airberlin-vlu...reserveringen/
Gisteren in de mailbox:
"
Dear Mr ...,
topbonus filed for insolvency today.
This unfortunate development follows airberlin's decision last week to file for insolvency.
Given airberlin's current situation and the consequential impact on the frequent flyer program, topbonus was left with no other option.
The earning and redemption of miles remain suspended.
The account access to review your profile and miles balances and your topbonus membership remain valid.
We will keep you informed about further proceedings.
More information can be found here in our FAQs.
Anton Lill
Managing Director
topbonus Ltd. "
Dat is dus inderdaad einde verhaal.
Dat is mijn idee ook. Maar als je kijkt in het topic van ticketprijzen 2018 zie je dat er toch iemand geboekt heeft/had. (En zo zullen er wel meerdere zijn)
Alleen was die persoon er heilig van overtuigd dat het door zijn creditcard werd gedekt en daarna door zijn reisverzekering want dat was van te voren uitgezocht...
Die persoon wist op moment van boeken niet over de faillissementsaanvraag, wordt ook niks over vermeld op de website van airberlin dus kan me dan wel voorstellen dat je 'er in trapt'...
Nee hij wist van niets. Daarom check je het van te voren bij je CreditCard maatschappij:
:):):)
Maar goed. De kranten/reisfora/nieuwsapps etc hebben er vol mee gestaan of staan er vol mee. Enige vorm van research zal natuurlijk wel helpen :)
Blijft wel vreemd dat AirBerlin niets meld op de (Nederlandse) website. Aan de andere kant, uit bedrijfseconomisch oogpunt wel weer te begrijpen.