14 consecutive days = 14 aaneengesloten dagen.
Afdrukvoorbeeld
14 consecutive days = 14 aaneengesloten dagen.
Een vraagje over Discovery Cove.
Het lijkt mij geweldig om met dolfijnen te zwemmen, alleen mijn vriendin zit het niet zitten om met dolfijnen of andere vissen te zwemmen/snorkelen. Stel dat we besluiten om naar Discovery Cove te gaan, is er voor haar dan wel genoeg te zien of te doen op zo'n dag, of zouden jullie het dan afraden? Ik heb ook niet zo'n zin om alleen te gaan namelijk.
je kunt je daar gerust bezig houden, wees niet bang
wij gaan eigenlijk elke keer als we in Orlando zijn en ook vaak boeken we
gewoon een dag zonder dolfijn zwemmen...een betere relax dag dan daar kan ik me niet voor stellen
Maar is het het geld waard als je ook niet gaat snorkelen en zwemmen tussen de roggen enz.? Is er een zwembad zonder vissen bijvoorbeeld?
Het is dan nog steeds all in, eten drinken, strandjes, zonnebedden..
En natuurlijk een waanzinnige lazy river, en zitplaatsen in het water waar je wat kan drinken..
Wij vinden het zwemmen tussen de roggen wel erg leuk om te doen..
Kijk anders even op ons blog van April... daar hebben wij ook niet met de dolfijnen gezwommen!
http://www.oldersom.nl/blog/dag-23-discovery-cove/
En deze dag was met dolfijnen zwemmen:
http://www.oldersom.nl/blog/dag-3-we...iscovery-cove/
Veel succes met je keuze..
ik heb een vissen fobie, dus ga niet in the grand reef, verder kun je van alles gebruik maken
bij de dolfijnen zitten overigens geen andere vissen in het water, dus dat doe ik af en toe wel als we er komen
er zijn verder geen wateren met vissen in
wij zijn inmiddels 7x geweest, en ja het is en blijft zijn geld meer dan waard
ik zou zeggen kijk dit topic eens goed door, daar staat alle informatie in, wat inbegrepen is, wat je kunt doen enz..
Het lijkt een boel geld maar als je je bedenkt dat alles erbij zit voor een dag en dat je daarna ook nog naar Seaworld en Bush Gardens kunt gaan is het echt waar voor je geld.
Het eten en drinken de verzorging van oa handdoeken en wetsuit. De snacks en de prachtige omgeving. De gratis foto, kluisjes etc.
Wij hebben er enorm van genoten en raden het iedereen aan.
Het was genieten met een groeten G
Wij vonden vooral het rif met alle vissen heel indrukwekkend en hebben daar veel tijd in doorgebracht. Er zijn natuurlijk ook andere dingen te doen (eten, vogels kijken en voeren, gewoon zwemmen of zonnen) maar ik had toch mijn bedenkingen of het wel je geld waard is toen ik de vraag las. Maar er zijn andere visfobie-ervaringsdeskundigen die het zeker het geld waard vonden dus aan hun mening zou ik meer waarde hechten. En inderdaad er zit ook nog entree voor Seaworld bij. Je betaalt trouwens minder als je de dolfijnen er niet bij doet.
Dankjewel voor jullie reacties! Ik zal het topic nog eens goed doorlezen, want ik denk wel dat we het gewoon gaan proberen. Ik dacht dat er ook een shuttlebusje vanaf Seaworld naar Discovery Cove rijdt, dus dat moeten we o.a. nog even uitzoeken. Het maakt verder ook niet uit wat het kost, maar dus meer of, als je niet met de vissen zwemt, of er dan wel andere leuke dingen zijn om Discovery Cove te bezoeken. Maar inderdaad...eten, drinken, enz. erbij + entree voor Seaworld. Nog een andere vraag omtrent het dolfijnen zwemmen...hoe koud/warm is dat water ongeveer?
KOUD!!! hahaha
maar went snel hoor
wij nemen voor de dag altijd een zwemhesje.. maar voor het dolfijnzwemmen
ruil ik hem altijd om voor een wetsuit .. dat scheelt enorm ...
de rest van de wateren is heerlijk...
de grand reef is prachtig, dat weet ik ..vind het ook jammer het te moeten missen
maar durf totaal niet, gelukkig mijn man wel, en die maakt elke keer als we er zijn prachtige fotos onder water
zo heb ik altijd een beetje grand reef ;)
overigens is er ook een water met ottertjes ..(die zitten achter glas, dus dont worry) en kleine aapjes die leven op het eilandje midden in (geweldig)
Voor degene die Discovery Cove wil bezoeken bijna alles op een rijtje
Een dag Discovery Cove kost afhankelijk van de tijd van het jaar tussen de $ 179/ $ 219.(kan afwijken)
Hiervoor krijg je een dag verblijf in Discovery Cove van smorgens 8.00 uur tot smiddags 17.30 uur. Het inchecken begint om 7.15 uur.
Bij het inchecken word er een pasje met foto voor je gemaakt dat je bij je moet dragen.
Als je het park binnen komt word er een foto genomen die je bij vertrek gratis kan afhalen.
Hierna kun je je omkleden, en je waardevolle spullen in een van de lockers deponeren. Je kunt ook kiezen om eerst het gratis ontbijt te nuttigen.
Hierna kun je snorkel masker en een wetshuit ophalen. Het dragen van het wetshuit is verplicht tijdens het verblijf in het water.
Hierna kun je je een plaatsje bemachtigen onder een van de parasolen op de kunstmatig aangelegde stranden.
De gehele dag kan je bij de div gelegenheden frisdrank ships etc.halen . Na 10 of 11 uur kan je bier en wijn verkrijgen.
Optioneel zijn
1. Zwemen met de dolfijnen
Een half uur zwemmen met de dolfijnen kost je van $ 80 tot $ 140. (Afhankelijk van de tijd van het jaar)
Hiervoor meld je je bij de cabana die je aangewezen word tijdens het inchecken. Je ontvangt hier de basis info en instructies om met de dolfijnen te zwemmen. Het geheel word gefotografeerd en gefilmd door Discovery Cove medewerkers. Deze foto's zijn tegen een vors bedrag verkrijgbaar.
2. SeaVenture
SeaVenture is een onderwater beleving waarbij je een duikhelm draagt.
Ook hier krijg je eerst instructies voordat je aan je onderwater wandeling begint.
Ook hier word gefotografeerd en gefilmd. Je ontvangt zelf ook een camera warmee je mag fotograferen. Helaas worden ook deze foto' s tegen een vorse vergoeding aangeboden.
3. Cabana.
Voor degene die wat privacy wil is er een mogelijkheid om een prive cabana te huren. Deze kost $ 175 . Als je echter een feest paket hebt kun je de cabana voor $150 boeken.je kan dit niet direct met je ticket voor Discovery Cove boeken maar moet hiervoor tel contact opnemen met DC. De cabana bestaat uit een party tent die verscholen tussen de palmbomen staat. Met een eigeningang, en zandstranden voor de cabana. De tent is voorzien van een houten vloer, 4 stoelen 2 ligstoelen, 1tafel, een kluisje en een koelkast, gevuld met frisdrank. Om 10/11 uur zet jou persoonlijke verzorger het bier en de wijn in de koelkast. In de cabana liggen handdoeken gereed en staat er een mandje met div chips op tafel. Als je wat nodig hebt kun je dit bij de persoonlijke verzorger aangeven.
De andere attracties in het park zijn gratis en kan je bezoeken als je er zelf zin in hebt.
Om 17.30 is het einde verhaal, en kun je bij de uitgang je gratis foto ophalen en da andere foto' s bekijken en kun je besluiten om ze te kopen.
Het parkeren is gratis.
Het ticket Discovery Cove geeft je tevens het recht om 14 dagen ongelimiteerd Sea World en Aquatica te bezoeken. Het pasje van DC geeft je toegang, maar je krijgt ook op vertoon van jou E ticket met je legitimatie toegang tot de parken. De toegang van deze parken kan elk moment ingaan, zolang de dag dat je DC bezoekt zich maar binnen deze 14 dagen bevind. Voor $25 meer breid je het aantal parken uit tot 3 en kun je ook nog Busch Gardens bezoeken. Je kunt Busch Gardens met eigen vervoer bezoeken, maar ook met de gratis shuttle. Hiervoor moet je wel eerst contact opnemen met DC.
het parkeren bij deze parken is niet gratis, maar is afhankelijk van de tijd waarop je aankomt tussen de $15 en $5
uh..140$ voor het zwemmen met dolfijnen.. ??
je boekt incl. of exclusief dolphinswim ..
je betaald niet nog eens apart voor je dolfijn zwemmen..
wij betalende 149$ excl. dolfijn voor een dag in oktober, de gene in onze groep met dolfijn zwemmen betaalde 249$ die zelfde dag , en gelang de periode waarin je boekt
variëren de prijzen voor een dag met dolfijn zwemmen.. of niet
het is dus niet zo dat er standaard 140$ meer gerekend word voor dolfijnzwemmen boven op de gewone resortdag
het is zelfs zo dat als je nu boekt voor okt 2014, er maar een prijs verschil van 80$ is tussen geen of wel dolfijn zwemmen
zonder 179$ , met 259$
Je betaald voor een dag DC, en apart maar meestal tegelijk hiermee reserveer je ook het dolfijn zwemmen. Je moet dus voor deze optie kiezen en er dus ook appart voor betalen. De basis is een bezoek aan DC. Al het andere is optioneel en hoef je niet bij te boeken. Je kunt de opties niet los van het bezoek aan DC boeken
De prijs voor het zwemmen met dolfijnen blijkt ook flexibel te zijn.
Kijk eens naar juli 2015 dan zie je dat het verschil $140 kan zijn.
dat klopt het is flexibel ligt er ook weer aan of je ver van te voren boekt,
wij hebben inmiddels 7x discovery cove bezocht, met en zonder dolfijn zwemmen ,vroegboeking maar ook wel enkele weken voordien
en de prijs verschilt in de meeste gevallen gezien de periode, geloof niet dat we ooit het zelfde hebben betaald..
Ik heb het geheel niet geschreven voor de prijs van DC, maar meer om wat je voor het geld krijgt en wat je gaat ervaren. Wij vinden dat DC een geweldige ervaring is. Maar dat DC zelf B.v. Het gebruik van de cabana niet stimuleerde omdat er maar een beperkt aantal van zijn. Al met al is DC een belevenis op zich. Wij vinden het geweldig.
Welzijn van dolfijnen
Weten jullie hoe het met het welzijn van de dolfijnen is gesteld bij DC? Bij bv het dolphin research centre in Florida werken ze met het SMART systeem en vangen ze dolfijnen op die van attractieparken vermoeid zijn, dus echt een non profit organisatie. We willen graag naar DC en SEA World, maar we twijfelen nog wel, ook omdat ik begreep dat de lagune bij DC vrij klein is. En mijn twijfel is mede versterkt door de discussie van orca's bij Seaworld op dit moment...
Ga er maar van uit dat SW zijn dieren goed verzorgd. Natuurlijk hebben ze veel minder ruimte dan in de natuur, dat in inherent aan het "gevangenschap". Als je er geen goed gevoel bij hebt, dan moet je het niet doen. Je zal dan niet kunnen genieten van een onvergetelijke dag die je kan hebben in DC.
Alles wat er te zeggen is over Discovery Cove kun je in deze draad lezen. Over de behandeling van de dolfijnen en andere dieren het volgende. Ik en vele anderen met mij hebben geen verstand van dolfijnen maar ik vind het leuk om met de dolfijnen te zwemmen. De kunstjes die ze doen zijn hetzelfde als bij het dolphin research centre, alleen word het commercieel omdat DC je ook een compleet strand een snorkel set met zwemvest en gratis eten en drinken aanbied. of de lacune te klein is weet ik niet, wij hebben er een geweldige dag gehad.
Ik weet niet of er een discussie is over de grote van het orca verblijf. Wel weet ik dat men het wil vergroten, niks mis mee dus. Wel is de orca show sterk aangepast omdat in het verleden de trainer is aangevallen en gedood door een van de orca's. waar in het verleden er mensen bij de orca's in het water doken en een hele show gaven, bestaat de show nu voor het grootste deel uit het spuiten en spetteren met water. Dus als je vooraan zit trek dan je regenjas maar aan.
De meeste bezoekers beleven veel plezier aan hun bezoek aan DC en SeaWorld en laten dit niet afhangen van de grootte van het dolfijnen verblijf.
Ik heb een mail gestuurd naar Discovery Cove en kreeg onderstaand antwoord. Die wil ik graag met jullie delen. Het geeft mij nu een goed gevoel en ze doen ook veel met programma's voor zieke dieren en dieren die niet meer naar het wild terug kunnen gaan ed, dat wilde ik gewoon even weten (dat het niet een puur commercieel gebeuren zou zijn met verplichte kunstjes elke dag). Dus ik ga er nu met een goed gevoel heen
-----
Thank you for contacting Discovery Cove. We always like to help assist our guests with any questions or concerns about our park.
It should be recognized that marine mammals are not collected indiscriminately from the wild. We acquire our animals in many ways. SeaWorld has an amazing breeding program, for example, and we have had more than 21,000 animals born throughout our parks including more than 20 successful killer whale births. We have the best facilities in the world for breeding many types of animals, such as killer whales and dolphins.
With proper governmental permits, we may collect animals from the wild or rescue sick, orphaned or injured animals. SeaWorld has the finest facilities on the planet for the rescue, rehabilitation and release of stranded animals, and many of the creatures that you see at our parks have been rescued. Our primary goal is to release these animals, however, some of them are so badly injured that they cannot be released or they would die. We have endangered manatees and sea turtles that cannot be released due to their severe injuries and others such as brown pelicans and sand hill cranes that have had their wings damaged in the wild and can no longer fly.
Haha, het standaard antwoord van Seaworld en DC. Ga maar niet zoeken op youtube of internet want dat is dan behoorlijk schrikken :( Er was al eerder verwezen naar waar je op het Forum de uitgebreide discussie over dierenwelzijn in Seaworld kan volgen maar als je tevreden bent met het antwoord van DC dan is het lezen ervan misschien niet nodig. Het houden van dolfijnen in gevangenschap en ze dan kunstjes laten doen is altijd voor het plezier van mensen en om geld te verdienen. Is niet een idee van de dolfijnen zelf. Moeilijk onderwerp, ik kom altijd in conflict met mijzelf als ik er over nadenk.
Dat is een algemene dierentuin discussie
Ik vind het in Discovery cove er heel goed uitzien voor de dieren en het respect voor de dieren en hun leefomgeving is heel goed gedaan. Ook het feit dat je er echt de ruimte heb voor zowel mens als dier (ze laten een max aantal mensen per dag naar binnen ) Vind ik een goede keuze.
Ik vond het in het begin een dure dag maar als je het allemaal nabeschouwd vond ik het het geld meer dan waard en zou ik het zo weer doen. Wat een ervaring en wat een waar voor je geld.
Ben het met bovenstaander eens.
Het park is echt geweldig en heeft veel ruimte, ook de dieren.
Wij hadden dolfijn Kaylee en die had totaal geen zin om kunstjes te doen.
Ze lieten haar gaan en wij hebben gewoon gewacht tot ze wel wilde en anders had er een andere dolfijn gekomen en mocht zij aan de andere kant van de lijn spelen met de boeien.
Uiteindelijk kwam ze wel maar de dieren hebben het goed daar.
Dolfijnen hoeven niks, als ze niet willen dan niet.Ik was daar 2 maandjes geleden en zou het zo weer doen.Tis wel duur maar ja deze ervaring vergeet je niet meer!
Krijg net een mail binnen met een hele goede aanbieding voor DC:
FOUR DAYS ONLY DAY RESORT PACKAGES STARTING AT $99 Book by October 23, 2014 for visits through December 15, 2014
Day Resort Package without dolphin swim experience $99*
Zonder zwemmen met dolfijnen dus, maar wel met 14 dagen onbeperkt toegang tot Seaworld en Aquatica
Zie de website: http://commerce.4adventure.com/EStor...ontent=DIGITAL
Oh laat maar, zie dit bij de kleine lettertjes staan in de e-mail: Offer valid for US residents only.
ja helaas zijn die mooie aanbiedingen altijd voor de us residents of zelfs voor Florida only
jammer dat er nooit eens een aanbieding is voor regelmatige terug kerende bezoekers,,
Jammer...................
http://links.connect.seaworld.com/se...U2S0&mt=1&rt=0
Ik heb gisteren geboekt met deze bovenstaande link. We gaan op 30 november zwemmen met dolfijnen voor $219.00!
Is de zelfde aanbieding als al aangegeven..check de kleine lettertjes onderaan
US only..
Aangezien je in discovery cove incheckt met je paspoort
hoop ik dat je niet voor on aangename verrassingen komt te staan
Ik heb gisteren geboekt met deze bovenstaande link. We gaan op 30 november zwemmen met dolfijnen voor $219.00![/QUOTE]
Als je de tickets al hebt betaald en hebt uitgeprint zou het kunnen dat je voor die prijs een dagje DC hebt. Als je ze nog niet met credit card betaald hebt zou het bij het afrekenen wel eens mis kunnen gaan omdat je met een Europese CC betaald. Succes.
Ze zijn al betaald met een Nederlandse CC, de tickets zijn ook binnen in de mailbox, op de tickets staat niet vermeld dat het alleen voor US residents bestemd is.
Ik ben aan het orienteren of het voor ons gezin leuk zou zijn om tijndens onze vakantie volgend jaar oktober naar Discovery Cove te gaan. Mijn dochter is 5 en kan zwemmen dus voor haar zal dit een superervaring zijn maar mijn zoon is dan pas 2,5. Heeft iemand ervaring met Discovery Cove met een kleintje en is er voor hem wel voldoende te doen? De planning was om ook naar Typhoon Lagoon of Blizzard Beach te gaan maar omdat er bij de kaartjes van Discovery Cove al toegangskaarten voor Aquatica zitten slaan we dit liever over denk ik? Of zijn de Disney waterparken echt veel leuker voor kleine kinderen dan Aquatica?
ik denk dat voor een 2,5 jarige DC ook een leuke dag is
spelen in het zand , aapjes en otters kijken in het water
vogels voeren in de Aivery ..heel veel gratis ijsje eten:D
wat de Disney water parken versus aquatica betreft ..tja wij vinden ze alle 3 leuk
ik vermoed ook dat het voor een 2,5 jarige geen verschil maakt..
We gaan er gewoon voor. Die ijsjes doen het hem hihi.
Als ik alles bij elkaar optel valt de prijs heel erg mee en inderdaad elk waterpark is voor een 2-jarige toch wel gaaf. Ik geloof dat er geen speciale aanbiedingen komen voor DC dus dat gaat boeken worden whoopwhoop haha.
Ik heb vorige week onze tickets voor DC geboekt (mei 2015). Wij gaan met 5 volwassenen, een 11 jarige en onze zoon die dan 1,5 zal zijn. 3 volwassenen en de 11 jarige gaan met de dolfijnen zwemmen en ook de onderwaterwandeling doen. Ook heb ik het VIP-package genomen ($799 + tax). Daar zit oa een private tent in waar je kan relaxen als je niet in het water wil. Zeker voor onze jongste zoon zal dit leuk en praktisch zijn als je hem niet de hele dag in de zon wil laten spelen. Ok al de fotos en videos van het zwemmen met dolfijnen zit invegrepen in dat pakket. Moet je niet staan te twijfelen of als je nu toch of niet die (dure) fotos wil als herrinering...
Nixo, voor jullie is het al bijna zo ver! Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen. Die cabana spreekt mij ook wel aan. Inderdaad lekker een beetje schaduw voor de jongste. Ik ben zelf geen fan van zwemmen met dolfijnen. Heb dit gedaan op de Bahama's waar een van de dolfijnen mij en een andere jongen heeft gebeten. Hoewel dit niet pijn deed ben ik er toch van geschrokken. Voor mij dus geen tweede keer met deze vrolijke jongens haha. Die SeaVenture lijkt me dan wel weer gaaf.
Ja Laura, zo een cabana is echt wel zijn geld waard denk ik als je met kleine kinderen naar DC gaat. Er zijn natuurlijk ook goedkopere paketten waar een cabana inzit. Als je alleen een cabana wil, dan kan je die pas 3 weken voor je dag deze boeken, het risico bestaat natuurlijk, dat de cabanas uitverkocht zijn....
Net met mijn jaarkaart van Seaworld/Busch Gardens/Aquatica, een dagje Discovery Cove geboekt voor op mijn verjaardag (zonder zwemmen met dolfijnen), flinke korting van $100 p.p. gehad.
Leuk zulke voordelen van een jaarkaart
Hallo, wij willen kaartjes bestellen voor Discovery Cove, met het zwemmen met dolfijnen en Bush Garden en Seaworld, nu zie ik op de site's van Attraction tickets, dat de kaarten in Augustus niet beschikbaar zijn! Iemand ervaring mee, zouden ze al uitverkocht zijn of komen ze pas later beschikbaar?
Wij hebben beide keren rechtstreeks bij Discovery Cove zelf geboekt..... daar kun je nog gewoon boeken.
Gewoon rechtsreeks boeken.... zoals Ilse aangeeft.
Hun service is perfect. Twee jaar geleden was onze dochter ziek geworden en konden we niet gaan. Met even bellen konden we de gereserveerde dag verzetten.
Heeft zo z'n voordeel als je rechtstreeks boekt.