Re: Vliegen van/naar/via Jacksonville
<<Moderator Michael66: Het volgende is gekopieerd / verplaatst vanuit het onderwerp Vliegen van/naar/via Jacksonville.>>
Alleen het duurde dramatisch lang bij de verhuurbalie van Alamo............pffff wat een ellende.
We hadden (zoals ik al vertelde voor we gingen) een auto een SUV (Jeep Liberty, Chevy Equinox or simulair) gehuurd via Economy Cars Rental. Maar we stonden bij de balie van Alamo en ze gaven ons een RAV4, Toyota. Nou ja, daar waren we het niet mee eens, we kwamen bij de auto aan, een witte en toen we erin zaten hadden we allebei zoiets van, nee dit is het niet echt. We hadden bij de balie al gevraagd om een Liberty of Equinox, maar die hadden ze niet, ze hadden zowieso niet veel auto's want vanwege de vertragingen en niet doorgaan van vele vluchten hadden mensen langer hun auto gehuurd en er was dat weekend een footballgame, waardoor er ook veel auto's weg waren.
Ik ben terug naar de balie gegaan en gaf aan dat we betaald hadden voor een SUV en geen midsize. Nee, zeiden ze, wij hadden betaald voor een midsize en die kregen we dan ook. Na ongeveer 15 a 20 minuten discussie wilde ze eindelijk op internet kijken bij de verhuurmaatschappij die ik had, want ze gaf aan dat ik een midsize had en ik wist zeker dat we een gewone suv hadden. Maar uiteraard lukte het niet om de internetpagina in beeld te krijgen " zei ze". Dus ik moest deze auto accepteren of zelf met bewijs komen dat het echt om een Liberty of Equinox zou gaan. En bovendien gaf ze aan dat het mijn probleem was en dat ik dit maar met de verhuurmaatschappij moest oplossen. Ik ben teruggegaan naar de garage, en zag een Equinox 2 vakken verder staan. In de auto had ik een mapje met papieren die ik thuis al had geprint en gelukkig stond er op het verhuurcontract Liberty, Equinox or simulair. Ik weer terug naar die balie en na een hele grote zucht en steun ging ze bellen naar de parkeergarage, de Equinox was in onderhoud. Dan had ze nog een andere auto voor me, ik heb gezegd dat ik eerst wilde zien wat ze had. Weer terug naar de parkeergarage en daar stond een Jeep Grand Cherokee, gloedjenieuw. Nou dat was een stuk beter. Ik weer terug naar de balie en niet al te vriendelijk heeft ze het afgehandeld.
Wij waren er wel blij mee, de auto had 1400 mile op de teller staan, en overal zaten de stickers nog op, zo nieuw was hij.
We zijn toen maar vlak bij het vliegveld in JAcksonville blijven slapen, t had genoeg energie gekost en intussen was het ook al half 10 's avonds.
De volgende dag via Daytona naar Fort Lauderdale, daar overnacht, 2 overnachtingen in Miami, 2 overnachtingen op Key Largo, toen naar Naples, via Sarasota naar Orlando waar we 3 overnachtingen hadden, toen via Daytona weer terug naar Jacksonville.
In Daytona kwamen we erachter dat we Orlando iets vergeten waren op de kamer, en 2x bellen met het hotel had geen zin, Thuis eerst een mail gestuurd, en na geen reactie een complaintmail, en binnen een paar uur antwoord dat het getraceerd was en dat het op hun kosten nagestuurd zal worden, dat is toch wel heel netjes.
We hebben het super gehad.
Al eerder vroegen we op dit forum naar de code op het huurcontract. IFAR of SFAR, that's the question. Merken, types, allemaal leuk om te noemen
maar het type van de autoverhuurder is bepalend, niet hoe de broker het noemt. Een SUV huren lijkt mij lastig. Als je zelf denkt dat je een SUV hebt gehuurd, dan hoort er nog iets bij, namelijk midsize, standard of fullsize.
Let op: op het huurcontract staat welk type je hebt gehuurd (IFAR) en welk type je hebt meegekregen (SFAR). Ben echt benieuwd.....
Midsize suv (IFAR) Standard suv (SFAR) Fullsize suv (FFAR)
Hallo Teleton,
Wij hadden ook wat probleempje bij Alamo. Op welk contract bedoel je. Dat van Alamo wat je meekrijgt als je de auto gaat halen of het contract van USA reisen.de.
groetjes,
Marijke8
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
marijke8
Op welk contract bedoel je. Dat van Alamo wat je meekrijgt als je de auto gaat halen of het contract van USA reisen.de.
Er is maar één huurcontract, dat krijg je ter plekke van Alamo. Zij hanteren altijd de categorieen zoals die in de branche worden gehanteerd, zoals IFAR etc op het huurcontract. In de volksmond gebruiken we andere aanduidingen, zoals economy, midsize etc.
Van usareisen krijg je een voucher waarop staat voor welk type auto je hebt betaald en onder welke condities. Hierop vind je het type auto dat je hebt gehuurd. Deze typering is niet altijd gelijk aan die van Alamo.
In het verleden was de EQ bijvoorbeeld een aparte typevermelding van usareisen die stond voor de Equinox klasse. Op je huurcontract van Alamo stond dan dat je een IFAR had gehuurd. En de IFAR is een midsize SUV.
Inmiddels bestaat de EQ klasse niet meer bij usareisen in de midsizeklasse. De 'goedkope' categorie heet bij hen nu JL; Jeep Liberty. De midsize categorie noemt usareisen IW. Aangekomen in Orlando of Miami, kies je een auto uit de categorie 'midsize suv'. Op je huurcontract staat IFAR.
Lekker handig allemaal, dit zorgt voor veel verwarring. Daarom adviseer ik (van wc eend...:wink:) om op je huurcontract te kijken als je wilt weten wat er nu precies is gehuurd en wat je hebt meegekregen.
De stennis die Lynda heeft gemaakt, is alleen terecht als er op haar contract staat: Rented SFAR. De Toyota RAV4 is een IFAR; een midsize SUV, de categorie waar ze volgens mij voor heeft betaald.
Maar, klantvriendelijk als de amerikanen zijn, geven ze je gewoon een grotere auto mee, als je aangeeft dat niet tevreden bent. Ze vermelden wel op je huurcontract Driven SFAR, als je een Jeep Cherokee meekrijgt. Vergeet nooit dat je op deze service geen recht hebt, het lukt dus niet altijd.
Voorbeeld voucher usareisen:
Citaat:
Typ/Type: EQ Equinox 4türig 4WD o.ä. AUT AC
incl. Unlimited Mileage
Free Tank of Petrol
CDW, EP, Theft Protection
Taxes, Surcharges, Airport Fees
All Additional Drivers Fees
O, ja....Wat hebben we dus geleerd? Huur geen IW, en bespaar 5 euro per dag. Er is ter plekke geen verschil tussen een JL en IW categorie.
Citaat:
Teleton
Let op: op het huurcontract staat welk type je hebt gehuurd (IFAR) en welk type je hebt meegekregen (SFAR). Ben echt benieuwd.....
Midsize suv (IFAR) Standard suv (SFAR) Fullsize suv (FFAR)
Teleton ik heb een vraagje aangezien jij er nogal veel vanaf wet als ik het zo lees.
Als ik het bovenstaande lees bestaan er dus 3 klasse voor SUV's, van klein naar groot;
1. Midsize suv (IFAR)
2. Standard suv (SFAR)
3. Fullsize suv (FFAR)
Ik had vorig jaar een IFAR gehuurd maar heb volgens het contract een SRAR gereden. Wat voor een klasse is dat dan als ik vragen mag?
Auto type was trouwens een Jeep Loredo!
Citaat:
calypso
Wat voor een klasse is dat dan als ik vragen mag? Auto type was trouwens een Jeep Loredo!
Dan heb je goed geboerd; meer gekregen dan je mocht verwachten.
Ik weet zo 1,2,3 niet meer waar de afkortingen voor staan, ergens op dit forum zwerft er ook nog een vertaalslag, maar ik kan hem even niet vinden. Volgens mij komt' ie van Corrus.
De SRAR kent modellen als de Tahoe en de Toyota Highlander en de Jeep Laredo kennelijk. Fijne kar, zeker voor de prijs van een midsize!
Citaat:
Teleton
Dan heb je goed geboerd; meer gekregen dan je mocht verwachten.
De SRAR kent modellen als de Tahoe en de Toyota Highlander en de Jeep Laredo kennelijk. Fijne kar, zeker voor de prijs van een midsize!
Ja moet zeggen was een heerlijke wagen om te rijden en heb er de nodige miles mee gereden ook zo'n dikke 2500!
Maar was een genot moet ik zeggen. :grin: