Er zijn echter ook mensen die de voorkeur geven aan de Atlantische kust boven de Gulf Coast. Ik bijvoorbeeld.:)
Afdrukvoorbeeld
Er zijn echter ook mensen die de voorkeur geven aan de Atlantische kust boven de Gulf Coast. Ik bijvoorbeeld.:)
En waarom als ik vragen mag .
Omdat ik de stranden daar mooier vind en ook de kustweg. Aan de Gulf coast is het veel meer volgebouwd. Ik hou meer van de Atlantische kust.
Ik dacht dit is wel een mooi topic is om deze vraag te stellen. Tijdens mijn vorige reizen ging ik altijd per Openbaar Vervoer van Orlando naar Miami en vice versa. Sinds een jaar heb ik een rijbewijs en ben van plan om een auto te huren wanneer ik Florida weer bezoek in Augustus. Al ken ik Florida redelijk goed geografisch, ik heb geen idee hoe ik het best van Orlando naar de Florida Keys moet rijden. Wat het rustigst is en het makkelijkste.
Ik weet wat de optie's zijn:
Optie 1, vertrekkend vanuit Orlando via de SR 528 (ook wel Beach Expressway genoemd) en daar nabij Cocao de I-95 op richting Miami. Dan is soort van zigzag door Miami heen tot de Florida Turnpike (Homestead Extension) wat door loopt tot de US 1.
Optie 2, (ook het simpelste) Vanaf Orlando de Florida Turnpike volgen tot en met Homestead en daar verder de US 1 volgen.
Optie 2 is qua tol natuurlijk wel duurder maar je bent ook in de Florida Keys, omdat je langs Miami rijdt.
Zelf had ik ook nog een 3e optie bedacht waar ik beide bovenstaande opties combineer:
Vertrekkend uit Orlando via SR 528 en bij Cocao de I-95 op richting Miami. Vlakvoor West Palm Beach (voordat het dus echt druk wordt) de I-95 bij Jupiter verruilen voor de Florida Turnpike die ik dan zal volgen tot aan Homestead.
Dus zijn er ervaren mensen die naar Florida zijn gegaan en die dit stuk wel eens vaker hebben gereden en me kunnen adviseren wat het beste en snelste is. Waar ik de minste kans op vertraging heb, het is trouwens een geplande reis op een zaterdag, waarbij ik tamelijk vroeg (rond 8:00) uit Orlando vertrek.
Tsja, de beste en de snelste route..die willen we allemaal wel weten. Net als de snelste rij in de supermarkt of bij immigrations. Een onbesuisde truc van een truck en de weg is geblokkeerd. En zo kan je gemakkelijk vijf, zes oorzaken noemen waar je totaal geen invloed op hebt maar die je plannen behoorlijk kunnen verstieren. De glazen bol bood geen uitkomst, theeblaadjes wilden niet zakken en koffiedik was prut.
Zelf hadden we wel succes met je eigen optie drie, maar resultaten uit het verleden..etc. Succes met de keuze!
Ik heb eigenlijk geen idee hoe wij altijd rijden... Volg meestal blindelings de Tom Tom :o
(vermoed dus via de Turnpike?)
En verder inderdaad wat Teleton al zegt... "Waar is het minste kans op vertraging?" dat weet niemand. Gok de Turnpike, maar als daar een groot ongeluk gebeurd, zit je natuurlijk ook weer uren vast in de file...
En toch zou ik desondanks de Turnpike nemen... recht toe - recht aan...
Kost een beetje maar nog steeds het snelst.
Bedankt voor snelle reactie en tips, ook voor degene die nog een imput willen geven.
Het hangt natuurlijk af van inderdaad verschillende gebeurtenissen op de weg, wat gewoon niet te voorspellen is.
Als ik kijk naar verkeers intensiteit statistieken is het gemiddeld over de Florida Turnpike relatief rustig (tussen de
25.000 tot 60.000 auto's per dag) tot aan West Palm Beach. Dan wordt het iets drukker, maar ook niet verschrikkelijk.
Op de I-95 tussen Cocoa en Jupiter is het slechts iets drukker, maar ook nog steeds tussen de 35.000 en 67.000 auto's.
Dus daar hoef ik het niet echt om te doen. Wat er ná Jupiter/West Palm Beach zal bepalend zijn, voor de rest van de reis.
Als ik dit zo bekijk, ga ik mijn "optie 3" proberen en hopen dat het goed gaat.
* SR 528 volgen tot aan Cocoa (42 mijl)
* Bij Cocoa de I-95 op en deze tot aan Jupiter volgen (zo'n 120 mijl) waar ik nog diverse uitwijk mogelijkheden heb
* Bij Jupiter de I-95 verruilen voor de Florida Turnpike en die verder tot aan Homestead (107 mijl) Waar ik tot aan Miami kan kiezen voor verschillende wegen, mocht zich iets voldoen onderweg.
* Bij Homestead de US 1 op en dan doorrijden naar Marathon (zo'n 75 mijl) Op deze weg ben ik simpelweg overgeleverd aan de "weg-goden"
Op papier klinkt het goed, maar calamiteiten kunnen zich altijd voor doen. Op hoop van zegen!
Zo erg is het nu ook weer niet, je hebt vakantie. Rijd mee met het verkeer kijk goed uit wat anderen doen. Ook wij rijden overmorgen naar Orlando maar zeker over de Turnpike. Gaat prima en druk ja / nee. Ja absoluut meer auto's op de weg, nee de weg heeft iets meer banen en algemeen wordt er rustiger gereden.
Dat is ook weer waar :)
De beslissing zou ik uiteindelijk zelf moeten maken, desondanks nog steeds bedankt voor de reactie's.
Het zou worden besloten op die ene ochtend, haha. Maar inderdaad ik heb vakantie en moet er ook
zeker van kunnen genieten.
PS. alvast een goede autorit toegewenst naar Orlando.