Re: hoe zit het nou met etenswaar?
Zo lang het allemaal dicht zit is het geen probleem (en het geen zuivel/vlees/groente is). Bij immigratie vragen ze wel of je voedsel bij je hebt. Ik heb altijd nog wel een reep snoep in mn tas zitten die je bij zo'n United snackbox krijgt en die eet ik meestal pas halverwege de vakantie op als ie goed gesmolten is in de warme auto :) en dan geef ik aan 'a sealed candybar'. Is nooit een probleem geweest.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
reneefrankrijk
Wat moet en wat doen jullie qua aangeven op het formulierje? We willen graag stroopwafels en een blikje Haagse Hopjes voor iemand meenemen. Kunnen we dit beter in de handbagage doen en gewoon aangeven of in het koffer en "nee" aankruisen?
Bedankt.
Voor zover mij bekend wordt er bij dit soort artikelen toch niet gevraagd of je ze wil aangeven? Ze kunnen gewoon in de koffer.
http://img97.imageshack.us/img97/655...nform6059b.jpg
Er staat toch duidelijk in de vraag of je Food/Voedsel bij je hebt, dus ook stroopwafels, snoepjes en dergelijk dien je gewoon aan te geven, het is beter om het wel aan te geven als dat je achteraf moet uitleggen waarom je dit niet gedaan hebt en een boete krijgt.
Food is een vrij ruim gebied, en stroopwafels vallen heir wel onder!
Ik neem het risico nooit en zet gewoon ja en ben nog nooit gecontroleerd dus aanvinken betekend echt niet dat je meteen eruit gehaald word voor controle!
Kijk anders een naar het programma border security bij Veronica dan weet je dat alles aangegeven moet worden!!
Daar staan regelmatig mensen die net toch iets mee hadden en ook dachten het niet te hoeven aan te geven.
ik geef het zelf ook nooit aan maar inderdaad zoals calypso zegt het is wel voedsel dus technisch gezien moet het aangegeven worden.
Ik zeg maar zo, "It's easier to ask for forgiveness then permission" zolang alles maar goed verpakt is en geen vlees of vers fruit is er over het algemeen niet zoveel aan de hand (zelfs vacuum gesealde kaas neem ik zo mee)
Ik zie het dus ook zoals Calypso en Vondutchga, en inderdaad: Border Security. Ik wist niet wat er precies op het formuliertje staat. Food is een ruim begrip.
Ik zie dat de meningen nogal verschillend zijn. Het zal vast geen probleem zijn om stroopwafels mee te nemen, maar beter wel aangeven dan achteraf misschien een probleem hebben.
Dank voor alle antwoorden.
Al eens op deze link gekeken?
http://thehague.usembassy.gov/us_customs.html#food
Geeft op veel van bovenstaande antwoord.
Knaapje
En vermeld ook dat je 0.a. stroopwafels moet aangeven. :wink:
Declare all agricultural products when entering the U.S.
En toch zou ik ze zo meenemen en zeggen dat die toch gewoon mee mochten.
Re: Meebrengen van etenswaren Amerika in
Als ik nu een voorverpakt gesealde kaas meeneem, en netjes op mijn formuliertjes opschrijf kan ik dan toch nog in de rij staan met niets aan te geven, of moet ik in de rij met wel iets aan te geven. Yvonne
Je zult in dezelfde rij staan als mensen die niks hebben aan te geven want in de USA is maar een rij!
Iedereen moet door het zelfde poortje als het ware.
Ik neem telkens een ruime voorraad koffie, mijn favoriete keukenkruiden, een pot choco, zakjes om een instant vinaigrette mee te maken en suikerklontjes mee. Die stop ik gewoon in de bagage. Op het formulier wel aankruisen dat je voedsel meehebt. De douanebeambte stelde telkens de vraag of ik voedsel meehad. Gewoon opsommen wat je mee genomen hebt (toegelaten voedsel wel te verstaan) en je mag gewoon doorlopen. Neemt nog geen minuutje tijd in beslag.