Na een paar dagen is hij ook vies. Lijkt me voldoende reden om hem om te ruilen :)
Afdrukvoorbeeld
Na een paar dagen is hij ook vies. Lijkt me voldoende reden om hem om te ruilen :)
Day 11 – 8 Maart– Koopjesdag, voet en voedsel.
Had ik al verteld hoe koud het gisteren was ? Nou, dat was het. De voorspellingen gaven rond de 23 graden, tot zover niks aan de hand. Maar als je dan naar Daytona gaat is het misschien wel verstandig om ook de Piet Paulusma van Volusia County even te consulteren. Die had dan gezegd dat het 57 Fahrenheit zou worden, en dat is 14 op de schaal van Celsius.
Dan had ik waarschijnlijk niet op de nieuwe jerusalem-nikes en met de korte boks aan daar rondgelopen. Wel lekker opvallend, maar ook wel frisjes.
Nu had ik ook niet veel andere keus, want het dichtst bij een lange pantalon is de Adidas uitvoering voor in het vliegtuig, en de dichte schoenen staan gewoon thuis.
In Orlando was het dus temperatuursgewijs een stuk aangenamer, alleen dat was afgelopen op het moment dat wij lekker buiten wilden gaan zitten met de visite. De alcoholische versnaperingen hielpen wel een beetje, maar in de loop van de avond moesten de vliegtuigkleren (Adidas en vest) toch danig bijspringen. Alleen, nog steeds geen dichte schoenen, dus nog wel kouwe tenen.
En omdat het Vrijdag ongeveer hetzelfde weerbeeld (18C + zon) in Daytona verwacht wordt, en wij daar weer heen gaan, staan er nu ook schoenen op het verlanglijstje. En daar gaan we vandaag naar op zoek. En dat is ook zo’n beetje alles wat we gaan doen.
http://img51.imageshack.us/img51/9374/zwembade.jpg
Het is schitterend weer vandaag, rond de 27 graden en het zal tot ver in de avond warm blijven, Een wereld van verschil met 24 uur eerder, en we profiteren er ten volste van. We hangen de ganse dag rond het zwembad, hebben de laptops naar buiten verplaatst en gaan pas laat op de dag op schoenenjacht.
In de ochtend krijg ik een mailtje uit Nederland met een teleurstellende mededeling. De motor die ik samen met Marcel voor hem aan het bouwen ben is bij de eerste RDW keuring op een paar kleine punten afgekeurd. Da’s balen, want nu duurt het weer een maand voordat hij weer aan de beurt is voor een herkeuring. Wat wel weer leuk is, is dat de keurmeester hem keurig afgewerkt vond, en dat er al wel een naam bij de RDW op papier staat als merknaam; Gerrit. Ik voel me erg gevleid, en vindt het wel grappig.
Marion doet nog wat thuiswerk, ik doe nog wat uitzoekwerk voor een uitje van morgen, samen Wii-en we nog wat, en dan is alle activiteit (buiten zonnen en zwemmen) wel zo’n beetje op papier gezet. Tegen een uur of vijf vertrekken we richting Florida Mall, volgens mijn plan via de I4 en 528, wat de kortste/makkelijkste weg is, en de eerste paar mijl gaan voortvarend. En dan staan we weer stil, voorbij de eerste afslagen natuurlijk. Maar uiteindelijk gaat het nog vrij vlotjes. In de Mall doen we, tevergeefs, wat schoenenzaken aan, en komen uiteindelijk bij Dillards terecht, één van de grotere zaken in de FM, waar we nog nooit binnen waren. Maar Marion slaagt er wel, en wel voor een paar Ecco’s die we bij de Ecco winkel niet konden vinden. Mission accomplished.
Op naar de volgende schoenenzaak. Die hoef ik niet te zoeken, want die zitten op Lake Buena Vista Outletcenter. Bij deze Converse ben ik al eerder geweest. Om er te komen is nog wel lastig, want op de 535, net onder het viaduct (voor de kenners) voor de afslag naar LBVO is een “kopstaartje met” geweest en diverse politie- en paramedic-auto’s er omheen maken de doorgang er niet makkelijker op. Maar we komen er, en ik wil gewoon een paar zwarte stoffen hightops, dus dat moet zo gebeurt zijn. Nu is er een “50% en meer off” actie aan de gang, dus slaan we onze slag.
Twee paar Chuck Taylor Hightops, zwart en donkergrijs, en een paar lage zwarte glimmers voor Marion gaan mee de deur uit voor $79,-, nog net geen 60 euro.
Dat hebben we maar mooi meegenomen, en opgetogen schuiven we deze Dinsdag bij Friday’s aan voor wat Jack Daniels vleeswerk. Zitten en bestellen gaat lekker vlot, en de maaltijd staat ook snel op tafel. 30 seconden later staat er al een manager aan tafel om te vragen of alles goed is. Prima, alleen de “medium rare”is een beetje doorgeschoten naar “medium well”, en zo hadden we hem niet besteld. Maar ach, het smaakt, dus laat maar lekker zitten.
Daar is hij het niet mee eens, en hij zal wel wat met ons regelen. Wij denken aan een gratis biertje, maar op de rekening zien we dat hij aan half geld dacht. Dus zijn we voor $30,- ex. tip (en die doen we wel volgens de juiste prijs, het meisje kan er niks aan doen) klaar. Wederom voor een koopje klaar.
Thuis wacht de koffie met cheesecake, en natuurlijk de TV, en de Wii. Daar aan raken we nog verslaafd. Na Jay Leno gaan we ten ruste. Morgen is onze laatste volle dag in de villa, en wacht mij nog een leuk uitje. Maar daarover morgen.
Actuele status auto; onveranderd ](*,)
Zien we jou binnenkort op op TV bij Discovery Channel? Gerrits Custom Bikes..
Weer prima geregeld bij de TGI!
De auto nog steeds niet vies?
Goedenmorgen Marion en Gerrit,
Dat was zeker een lekker rustig dagje voor jullie.
Ik ben al aardig nieuwsgierig aan het worden, wat het leuke uitje is, in iedergeval geniet er maar lekker van wat het ook moge zijn.
Nog steeds dezelfde auto, het is echt ongelooflijk.
Tot morgenochtend maar weer.
grtjes Mineke
Tja, als ervaren Floridaganger heb je je toch nog laten verrassen door het weer. :-\"
Maar lekker verslagje weer en de motor zal vast goed komen.
Prachtig shot: Gerrit in z'n Stars & Stripes. Dacht heel even dat je in de pool stond te sauzen, maar het bleek gelukkig de handrail te zijn. Helemaal opgelucht!
Leuk uitje? Landing van de Discovery misschien? We lezen het morgenvroeg wel....
Als dat zo is, dan ben ik daar wel héél erg benieuwd naar.
(zie mijn vraagje hier :wink: )
Maar ik blijf jullie reisverslag in ieder geval volgen.
Echt heel leuk geschreven!! =D> En nog informatief ook!! :idea:
Prachtig shot: Gerrit in z'n Stars & Stripes. Dacht heel even dat je in de pool stond te sauzen, maar het bleek gelukkig de handrail te zijn. Helemaal opgelucht!
hahahahahahahhahahahahahahhahaha