Nee, ik was serieus...
Bedoel je nu zo'n kastje of het kleine kantoortje in de garage...
Afdrukvoorbeeld
Nee, ik was serieus...
Bedoel je nu zo'n kastje of het kleine kantoortje in de garage...
Ik was ook serieus, het is een veredelde bouwkeet die in de garage staat. Maar bij dollar op MCO heb je ook nog een kantoortje als je je aan komt lopen aan de linker kant en die is het niet. Express members mogen zich rechts melden bij de keet/loket/kiosk.
Overigens heb ik bij Dollar nog nooit zo'n computer incheck kiosk gezien, want die bedoel jij. ;-)
(Dat wordt volgende week toch maar even een kijkje nemen in de Dollar garage. :-D)
Zoiets als hieronder staat er in de garage.
http://miami.e-zrentacar.com/images/...ery/kiosk1.jpg
yep, zoiets is het.
in 2010 ook rechtstreeks naar dat dingske gegaan... van te voren alle gegevens thuis al doorgegeven.
Men wordt er zo snel geholpen, dat ze bij mij nog niet eens de moeite namen mijn rijbewijs te checken. Maar goed ook want na 3 dagen kwam ik erachter dat ik dat thuis had laten liggen. #-o
Voor komende zomer voor alamo gekozen, omwille van het gemak met de toll.
Wij zijn in november in Naples geweest en hebben absoluut 100% zeker GEEN gebruik gemaakt van een tolweg.
Nu hadden we al een dispuut met Dollar over een auto die we omgeruild hadden. Daar hebben we 64 dollar voor teruggekregen.
Echter de volgende dag halen ze 25,75 dollar van de cc.
Bij navraag blijkt dit om een toll violation te gaan van 75 cent, opgehoogd met administratiekosten van 25 dollar.
Ik heb ook aangegeven dat ik 100% zeker weet geen tolweg te hebben bereden.
Wellicht dat het over de eerste auto gaat die wij ingeruild hebben en dat degene daarna dit gedaan heeft, maar de boete nog naar ons gaat?!
Lijkt me sterk maar ja.
Heeft iemand dit ook wel eens meegemaakt?
Ze zeggen een brief te sturen over de violation, maar wordt dit geen welles nietes spel?
Wat te doen? Het is geen groot bedrag, maar het gaat mij om het principe.
Ik heb gewoon geen tolweg bereden.
Ik weet wel dat wij nooit meer bij Dollar huren. Dit is het zoveelste gezeik...
Gelijk een dispuut aanmelden bij je creditcard maatschappij.!!!!!!
Bij mij werd een vooruitbetaalde huur (ongev. $ 600) nog een keer op mijn cc belast bij inleveren.
Gelijk ICS gebeld en formulier met stukken opgestuurd, werd prompt terug gedraaid door ICS.
Pas na 6 weken betaalde ook Dollar het terug.
Knaapje
Heb ING al om zo'n formulier gevraagd.
Een tijdje terug had Dollar ook ten onrechte een bedrag van mijn creditcard afgehaald. Ik heb meteen contact gezocht met dollar via email. Het bleek dat ik volgens dollar over een tolweg was gereden zonder daarvoor te betalen. Volgens hen ging het om een tolweg bij Miami. Vreemd, aangezien ik daar nog nooit van mijn leven ben geweest. Bovendien heb ik de hele vakantie in Orlando en omstreken doorgebracht.
Ik heb Dollar geschreven dat ik die dag uitgaven heb gedaan met mijn creditcard en dat ik zo dus kon bewijzen dat ik niet in Miami was. (was ook zo) Ik kreeg binnen een dag bericht terug:Mijn advies is om deze maatschappij zeker aan te schrijven. Ik heb inmiddels mijn geld weer terug, maar ben wel het vertrouwen in Dollar een beetje kwijt geraakt. Jammer omdat ik inmiddels toch al zo'n tien keer een auto bij hun heb gehuurd in Florida. Nooit eerder problemen gehad, maar dit ging mij echt te ver. Voor de volgende keer heb ik maar een auto bij Alamo gehuurd.Citaat:
After further research in response to your inquiry I have determined the information provided by the tolling authority is incorrect. We apologize for any inconvenience. A credit has been issued for $25.50 which should become available within 7 to 10 business days.
If you have any further questions or concerns please give us a call at 866-255-0794.
En gewoon even naar Dollar mailen of bellen om duidelijkheid te krijgen in het waar, wanneer, hoe laat en met welke auto dit dan gebeurt zou zijn.
Je kan altijd ergens even een misser gehad hebben maar dan moet Dollar dat kunnen aantonen. En heb je inderdaad een tolpoort verkeerd genomen dan kost dat je de tol + een boete van $25,- bij Dollar.
Maar ik zou eerst even contact op nemen om de gegevens op te vragen.
Dit hebben ze net teruggehaald:Maar mijn vertrouwen in Dollar is ook wel weg...Citaat:
Hello,
Per our history, this toll charge was billed in error. We issued a refund in the amount of $25.75 back to the credit card on file. Please allow 7 to 10 business days for credit to appear on the card. We apologize for any inconvience this may have caused. If you have any additional questions please let us know. Thanks
Waarom is je vertrouwen weg? Je had een dispuut over een afschrijving, die is keurig opgelost binnen een dag. Zoiets kan gebeuren. En volgens mij siert het Dollar dat ze dit zo snel voor je hebben opgelost. Daar kunnen heel veel andere partijen een voorbeeld aan nemen!
Kortom:
- Altijd goed de afschrijvingen online of op je creditcard afschrift controleren.
- Bij onduidelijkheid over een afschrijving de afschrijvende partij om opheldering vragen.
- Bij onenigheid over de afschrijving dit direct duidelijk maken aan de afschrijvende partij + bij je creditcard bedrijf (bank, ICS, etc) aangeven dat je een dispuut hebt.
- Zodra je het afgeschreven bedrag terug hebt gekregen van de afschrijvende partij licht je uiteraard je creditcard bedrijf in dat het dispuut is opgelost.
En de case van Lindaa is ook weer opgelost.
Ik sluit me volledig aan bij Michael, dit is toch keurig en zeer snel opgelost.
Dit kan je overal gebeuren. Maar de keuze uit de verhuurbedrijven is groot genoeg om het eens elders te proberen natuurlijk.
Waarom mijn vertrouwen weg is:
- tot twee keer toe een auto met mankementen meekrijgen
- teveel benzine moeten betalen als je de auto omruilt
- medewerkers die je op een agressieve manier extra's aan willen smeren
- en het toch wel heel raar is dat ik mijn geld terugvraag en ze dan gelijk daarna een tolboete eraf halen
- en " zoiets kan gebeuren" vind ik niet als je tol en boete heft terwijl iemand zeker geen tolweg heeft bereden en dan er als iemand bezwaar maakt achter komt dat het niet klopt
- er zijn in zuidwest Florida geen wegen waar je 75 cent tol moet betalen...
Dollar schijnt dit regelmatig te doen.
Dit had ik eerder al op het topic over Dollar gemeld (bericht 465, 31 oktober):
Op deze site heb ik recentelijk 2 topics gelezen over de Dollar tol oplichters:
http://www.thedibb.co.uk/forums/show...ht=dollar+toll
http://www.thedibb.co.uk/forums/show...ht=dollar+toll
Als het wordt afgeschreven gelijk naar je bank om door te geven dat het een frauduleuze incasso is.
Succes.
Oplichters is wel een zware beschuldiging. Ik denk dat het meer is dat ze hun administratie niet goed op orde hebben. En zo kan het dus voorkomen dat er Toll wordt afgeschreven op jouw account terwijl je de auto allang ingeleverd hebt.
Ik heb ook achteraf een rekening gehad voor een tank benzine die nog al aan de stevige kant was.
De dame aan de balie wist me ervan te overtuigen dat ik al betaald had voor die tank benzine en dat ik hem dus leeg moest inleveren.
Als dit vaak voorkomt, zie andere fora, dan vraag ik me af of dit "administratieve ongelukjes" zijn.
Precies,zie deze lijst van het gerenommeerde J.D Power.
Een uitgebreid consumenten onderzoek van alle verhuurbedrijven in de US.
http://www.jdpower.com/Travel/rating...l-car-ratings/
En wat is nu precies het probleem want ik weet niet wat je bedoelt? Afhankelijk van wat er in de huurvoorwaarden staat, betaal je de tank benzine inclusief je huurtarief of apart. Je levert de auto met een zo leeg mogelijke tank in en er wordt geen restitutie verleend over de tankinhoud. Dat is het spel, zo zijn de regels.....Tenzij je speciale voorwaarden hebt vastgelegd die je met het forum zou willen delen.
Alleen wordt er bij de best presterende bedrijven nooit gehuurd door Forum-leden. Enige echte uitschieter is National.
Alamo, Dollar en Hertz scoren allemaal 'About Average' volgens JD. Vind het overigens wel opvallend dat Avis 'Below Average' scoort. Dit is een dure maatschappij om te huren.
Maar je kan uit het onderzoek niet opmaken welke luchthaven nu het best presteert. Toeristische bestemmingen als Orlando en Miami zullen anders scoren dan een plaatselijke vestiging.
http://img259.imageshack.us/img259/4093/20111921.jpg
De Press-Release is ook wel leuk om te lezen. Ik heb wat interessante stukken gemarkeerd:
Citaat:
Overall satisfaction in 2011 averages 758 on a 1,000-point scale, up from 750 in 2010, driven by increases in satisfaction across all six factors compared to 2010.
“Rental car companies continue to build upon the improvements made in 2010 and are bouncing back from the lower satisfaction levels reported in 2008 and 2009,” said Stuart Greif, vice president of the travel practice at J.D. Power and Associates. “As positive as this increase in satisfaction is, there remains ample opportunity for rental car companies to further delight their customers in the future, particularly in leveraging technology.”
According to Greif, there are opportunities for rental car companies to enhance the rental car experience, save customers time, better inform and set customer expectations and create efficiencies for rental car company operations. These include integrating customers’ mobile devices within rental cars for hands free communication, music or navigation; digitally measuring gas tank levels for more accurate charges; communicating mileage and gas information digitally from the vehicle as customers return cars; and providing real-time estimates of shuttle van or bus arrival times to customers.
The study finds that the average wait time to pick up a rental car is 17 minutes, which improves from 20.5 minutes in 2010. However, in one key area, the pick-up process, satisfaction drops considerably among customers who have to wait more than five minutes to receive their vehicle (An overall satisfaction score of 825 among customers who wait one to five minutes vs. 809 among customers who wait six to 10 minutes).
“The culture of immediacy creates expectations around timeliness of service that can be challenging to meet,” said Jessica McGregor, manager of the travel practice at J.D. Power and Associates. “While the improvement in wait time is certainly positive for the industry, rental car companies must continue to balance the need to serve their customers more quickly with the need to provide improved levels of service by their employees.”
ACE Rent A Car ranks highest in customer satisfaction among rental car companies for the first time with a score of 793, performing particularly well in the shuttle bus/van and costs and fees factors. This is also the first time the Indiana-based independent rental car company appears in the study rankings.
Enterprise follows in the rankings with 787, performing particularly well in the leisure/personal customer segment. National ranks third with 768.
The following tips may be helpful to consumers when renting a car:
- If a kiosk is available, use it instead of waiting in line at the counter. While very few customers currently use kiosks, those who do tend to be more satisfied with the experience overall.
- Understand the different options offered—such as insurance and fuel—before reserving or picking up a vehicle.
- Reserve a navigation system in advance if necessary and leverage smartphones if you are traveling with someone who can help you navigate.
- Bring a Bluetooth or other wireless hands-free device so you can use your phone safely while driving.
- If a problem with the rental car experience occurs, be sure to report it to the company. Many customers never report their problems, so the company doesn’t have the opportunity to resolve them.
The 2011 North America Rental Car Satisfaction Study is based on more than 12,500 evaluations from business and leisure travelers who rented a vehicle at an airport location within the previous 30 days to being surveyed. The study was fielded between January 2011 and September 2011.
Mijn punt was dat ik werd overgehaald te geloven dat ik al voor een tank brandstof betaald had.Ik neem aan dat de dame in kwestie hier financieel beter van werd.Ze liet een contract zien waaruit zou moeten blijken dat ik er al voor betaald had en de auto dus zo leeg mogelijk in moest leveren.
Ik had natuurlijk alle andere verzekeringen die deze dame mij aanbood afgeslagen,nu had ze toch nog iets aan mij verdiend.
Dan snap ik het nog niet. Je schrijft dat je een contract te zien kreeg waarin stond dat je de tank benzine al betaald had. En dat je hem leeg moest inleveren. En je kreeg nu een rekening omdat je hem vol had ingeleverd? Wat voor een pakket had je afgesloten bij Dollar?
De volledige Gas Policy staat op Dollar.com
Citaat:
I. Gasoline Policy: The renter must refill the gas tank of the vehicle within a 10-mile radius of the rental return facility and present a fuel receipt to avoid a refueling charge unless the renter chooses the prepaid fuel option. If the renter chooses the prepaid fuel option, the renter will pay a specified charge as set forth in the rental agreement and have no obligation to return the vehicle with a full tank of fuel. There is no credit or refund given for any fuel in the tank at the end of the rental. If the renter does not choose the prepaid fuel option and does not return the vehicle with a full tank of gas, the renter will be required to pay a fuel charge to compensate DOLLAR for the cost and service of refueling the vehicle. The fuel charge is based on the estimated number of gallons needed to refill the tank multiplied by the rate per gallon charge specified in the rental agreement. DOLLAR locations may use different methods of estimating the number of gallons needed to refill the tank and these methods of estimation necessarily rely on human judgment. Most DOLLAR locations estimate the number of gallons needed to refill the gas tank either (1) by reading the fuel gauge to estimate the approximate amount of fuel needed to refill the tank (for example, one-half tank) and multiplying that number by the manufacturer's specified fuel tank capacity, or (2) if the renter did not purchase any fuel during the rental, by reading the odometer to determine the amount of miles driven during the rental and dividing that number by the vehicle's estimated average fuel efficiency (miles per gallon) based on the manufacturer's fuel efficiency specifications. When renting in Canada, miles and gallons shall be kilometers and liters.
geboekt via expedia,zonder volle tank.
Die dame toonde mij echter een contract waarin stond dat die volle tank al wel inbegrepen was.
Ik heb vorig jaar via Expedia een Dollar auto gehad. (MCO)
Het was precies zoals hierboven door Njit gepost, volle tank bij afhalen en of vol terug met bewijs van aftanken of per gallon afvullen betalen.
Knaapje
Dan snap ik het nog niet. Als je de tank benzine al betaald hebt dan mág je de auto leeg inleveren maar het móet niet. Zou wel erg krom zijn in mijn ogen..
Citaat:
If the renter chooses the prepaid fuel option, the renter will pay a specified charge as set forth in the rental agreement and have no obligation to return the vehicle with a full tank of fuel.
De verwarring ontstaat door twee mogelijkheden:
1 volle tank bij afhalen, maar nog niet betaald en dus vol terug of verbruik betalen.
(Dit had ik dus)
2 volle tank bij afhalen en al in huursom betaald of (misschien ook nog mogelijk, lijkt mij uit de posting van JBdutch) ter plekke bij afhalen betalen en dan zo leeg mogelijk terug.
In beide gevallen krijg je de auto dus afgetankt mee.
Ik denk dat JBdutch daar in de fout gaat met zijn postings.
Knaapje
Maar 'leeg' terug is een geen verplichting indien je optie 2 hebt. Het is niet zo dat je dan maar rondjes moet gaan rijden om de tank leeg te maken. Je krijgt enkel geen geld terug voor de benzine die er nog inzit.
Ik denk dat de fout er al in ligt dat hij dus blijkbaar niet wist wat er in zijn contract stond. Je moet toch echt zelf goed opletten welk contract je afsluit met de verhuurder.
En op een eerder bericht omtrent het betalen van brandstof bij het omruilen van een auto als er een gebrek mee is, daar heb ik nog nooit voor een tank brandstof hoeven te betalen. Maar ik huur dan ook altijd met volle tank benzine vooraf betaald.
Ik wist wel dat het niet in mijn voorwaarden stond maar deze dame hield vol dat de eerste tank altijd inclusief was als de auto bij expedia geboekt werd.na een lange reis geef je het wat sneller op.mijn punt is dat de medewerker altijd zal proberen om iets extra's aan je te verkopen ook als je nergens op in gaat.
Mijn ervaringen bij Dollar op dit punt zijn vele malen beter dan bij Alamo, waarbij ik elke keer werd lastig gevallen omtrent upgrades en extra verzekeringen. Afgelopen week bij Dollar hoefde ik slechts te tekenen en werd er helemaal niets geprobeerd aan te smeren.
Maar ik blijf erbij dat je zelf altijd moet weten hoe je contract in elkaar zit en anders altijd gewoon "all inclusif" moet huren.
Hallo!
Hebben jullie goede/slechte ervaringen met Dollar rent a car op Tampa Airport?
Zien op internet diverse slechte beoordelingen en zijn nu beetje huiverig om daar een auto te huren.
Hoor graag!
Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties!
Vr. gr.
Ik heb hier wat ervaringen gelezen: http://www.yelp.com/biz/dollar-rent-a-car-tampa
De meeste klachten zijn uit onbekendheid met het systeem.
Persoonlijk zou ik overigens bij Alamo huren. Dan ben je meestal qua Toll veel goedkoper uit. Zie ook FAQ: Tol betalen via de autoverhuurder
Wij hebben vele malen bij Dollar op Tampa gehuurd en geen problemen ondervonden.
Omdat we nu op Orlando vliegen zijn we overgestapt naar Alamo i.v.m. hun handige Toll systeem, zoals Njit hierboven aangeeft.
bedankt voor de reacties!
We hebben weer voor Alamo gekozen. Idd goede ervaringen met hen.
vr. groeten
Wat is jullie mening over het optioneel te boeken roadsafe - bij Dollar -.
Is het zinvol? De verkoper probeert je altijd te overtuigen dat het nodig is, wij hebben het nog nooit gedaan.
De vraag is eigenlijk eerst wat je met roadsafe bedoelt? Mocht dit het Roadside Plus programma van Alamo zijn, dan is hier al veel informatie over uitgewisseld. Het komt er simpel op neer dat ieder zijn eigen afwegingen moet maken voor deze optie, die risico's dekt zoals zoals het kwijtraken van de sleutel, het zonder benzine komen te staan of het risico van een versplinterde ruit.
De een vind het prettig om dit risico af te dekken, de ander lost het zelf op. Of zorgt dat hij de voorziening niet nodig heeft, want laten we eerlijk zijn; hoe vaak ben je je sleutel kwijt of sta je zonder benzine? Maar zie je zelf geen kans om een wile te wisselen bij een lekke band, dan ben je zeker voor een korte vakantie, goedkoper uit met Roadside Plus dan dan je een garagist moet laten komen.
Als ze bij Dollar huurt dan zal ze wel niet het programma bij Alamo bedoelen denk ik ;) Bij Dollar heb je een aantal Extra's: http://www.dollar.com/en/Car_Rental_...al_Extras.aspx
Maar het verhaal van Ton gaat ook hierbij op..Citaat:
RoadSafe
If you don’t have a credit card or auto insurance with built-in roadside assistance, this inexpensive little add-on will save you from having to hire a tow truck or locksmith if an unforseen incident occurs on the road.
Ach ja, je had ook zelf even verder kunnen denken als Alamo ;) Dat Linda haar bericht even verduidelijkt is alleen maar goed lijkt me..