Je kunt hem instellen op km.
Je kunt hem volledig in de Nederlandse taal instellen
Alleen er is geen Nederlands sprekende stem beschikbaar op de standaard instelling.
Deze kun je wel via de tom-ton site downloden en invoeren.
Ik persoonlijk vind het Engels spreken niet stoorend.
groetjes Peer
22-04-09, 21:57
kris65
Re: Navigatiesysteem meenemen naar Florida?
we hebben een tomtom one europe...de sd kaart usa/canada kost hier 72 €...ik stel mij de vraag dat ik niet beter een nieuwe koop in orlando walmart voor 99$ us card/canada inbegrepen. Nu mijn vraag is: kan ik deze nadien hier in europa gebruiken als ik de europeese kaarten erop zet ?
thx
23-04-09, 04:08
Michael66
Ja, dat kan.
23-04-09, 10:31
cloggie68
Ik heb van de week de download kaart gekocht voor 39 euro, geïnstalleerd en het lijkt te werken (is trouwens alleen USA Southeast, maar daar zit Florida bij).
25-04-09, 19:53
Nadine De Neef
Wij hebben ook een tom tom navigatiesysteem en zijn reeds in het bezit van het kaartje met de gegevens van Florida. Hier kan je vooraf al de routes bekijken. Kan dit dan ook in Florida ? Ik hoor en lees allerlei dingen. Aangezien ik hier die kaarten al perfect kan gebruiken om de routes te plannen ga ik ervan uit dat het in Florida ook zal lukken ? Of ben ik fout en is er toch een aanpassing nodig aan het gps toestel om dit gingder te kunnen gebruiken ?
25-04-09, 20:04
marcelis10
Nee hoor, gaat perfect. Ik heb vorig jaar ook alvast alle adressen van de hotels en zo er in gezet. Vanaf de luchthaven reden we er zo naar toe. Ik vind het ideaal.
Groetjes Monique
26-04-09, 08:58
bluedolph1n
Re: vraagje tom tom navigatiesysteem
Nee hoor, je hoeft verder niets aan te passen in Florida.
26-04-09, 09:29
6foot6
Re: vraagje tom tom navigatiesysteem
Alleen heel lang wachten (tot 5 min.) totdat er satelieten gevonden zijn.
Terug in België ook weer.
27-04-09, 17:16
Njit
27-04-09, 19:32
Valckske
Ik heb zonet de kaart van US SouthEast gekocht op de site van TomTom. Deze heb ik geinstalleerd op een sd kaart. Hoe kan ik deze gegevens nu gebruiken/overzetten naar mijn GPS?
27-04-09, 19:35
Njit
Heb je een TomTom waar een SD kaart in kan?
Op de site van TomTom staat ook een handleiding. Zie hier.
27-04-09, 19:41
Valckske
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Njit
Heb je een TomTom waar een SD kaart in kan?
Op de site van TomTom staat ook een handleiding. Zie hier.
Ja. Maar als ik de SD kaart er in steek komt er op>>geen kaart gevonden.
27-04-09, 20:53
Njit
Behalve de kaart moet je er meestal ook de laatste software opzetten.
Staat ook op die site.
28-04-09, 17:02
Valckske
Citaat:
Behalve de kaart moet je er meestal ook de laatste software opzetten.
Staat ook op die site.
Thanks. Problem solved.
Ik heb het al uitgetest, en het is echt een fantastisch hulpstuk voor onderweg en ter plaatse.
10-05-09, 15:23
yalika
Points of Interest voor TomTom
Hi allen,
Ik heb reeds de POI gedownloaded die hier op deze site aangeboden werden. Super, die zullen ons zeker verder helpen.
Helaas zijn de Algemene POI van florida en de states van mijn tom tom verdwenen.
Nu wil ik graag ook weer de Points of interest hebben op mijn tom tom, weet iemand waar ik deze kan vinden?
Hi Heel erg bedankt voor je antwoord, deze poi heb ik inderdaad al op de TOM TOM gezet, en zij vormen een uitstekende aanvulling op de POI die een TOM TOM normaliter al bevat (Parkings, hotels, treinstations, benzinestations,…) en deze algemene van Tom Tom heb ik helaas niet op mijn tom tom, ik weet ook niet waar het is misgegaan, dus ik vroeg me af of iemand eventueel de General POI van Florida heeft…
Bedankt
Yalika
11-05-09, 11:45
Njit
Re: Points of Interest voor Tom Tom
Die zitten normaal gesproken bij de kaart. Het bestand heet POI.DAT.
Heb je de kaart gedownload bij TomTom?
11-05-09, 12:57
yalika
Re: Points of Interest voor TomTom
Ja,
Ik heb de meest recente versie van de kaart gekocht. Maar ik heb een Tom Tom XL, waar zo een grote kaart van Europa opstaat, en 1.2 Giga van het interne geheugen opslorpte. Ik heb dus de kaart van USA& Canada erop willen zetten, maar die was dan weer te groot om er ook op te passen.
Omdat ik niet wist of het me zou lukken om de west europa kaart er na het afhalen weer op te zetten, had ik ergens een tip gelezen op een forum dat ik de POI er even kon afhalen, en dan er een beperkte versie kon opzetten.
Nu heb ik dus op mijn tom tom netjes mijn beide kaarten, West EU en USA en Canada, maar ik heb die POI.dat gedeleted, en ik kan het niet meer terugvinden, dus die ben ik kwijt. En op mijn Tom Tom is nog maar 11 mb beschikbaar, vandaar dat ik nu op zoek was naar de POI van enkel Florida.
Ik dacht dat het niet zo een moeilijke opgave zou zijn, maar ik heb het verkeerd ingeschat, vandaar mijn vraag hier…
Dankjewel.
Yalika
11-05-09, 13:03
Njit
Die POI van TomTom zelf horen bij de kaart van USA en Canada. Ik denk niet dat je de POI.DAT van een deelkaart er zomaar bij kunt kunt kopieren.
Wel zonde dat je de boel zomaar gedelete hebt zonder backup..
Kan je One XL niet overweg met SD kaarten?
11-05-09, 13:48
yalika
Nee, dat is dus nu net het vervelende. Ze zorgen dat de kaart makkelijk op een SD kaartje van 1 Gig past, en er zelfs nog wat ruimte over is.
Maar de nieuwe tom tom beschikt enkel over een intern geheugen van 2 gig, waarvan initieel al 1.4 wordt ingenomen door Central & Western Europe, en verder door stemmen en allerhande.
Ik heb eerst een aantal stemmen verwijderd, en netjes een back up van gemaakt, maar dan verliest een mens zijn zorgvuldigheid (geheugen van mijn laptop was ook bijna vol) dus ben ik gaan deleten. Met het reeds vermelde gevolg…
Nuja, ik blijf zoeken, en anders doe ik het maar met de gedeelde poi die ik overal een beetje bij elkaar zoek.
Dus voor zij die een TOM TOM XL kopen, let op, intern geheugen is niet altijd beter dan een SD Kaartje…
Yalika
11-05-09, 14:06
Njit
Ik weet niet of je bij TomTom de software nog een keer opnieuw kunt downloaden?
Misschien even een telefoontje aan wagen?
11-05-09, 16:09
Ebelix
Om de reden van een SD kaartje heb ik ook gekozen voor de GO 720 ipv de XL toen ik anderhalf jaar geleden een nieuwe TomTom gekocht heb.
11-05-09, 16:40
Njit
De One XL van mijn schoonouders ondersteund gewoon SD kaartjes. Maar het is wel OF SD OF intern geheugen. Als je er een SD kaartje instopt dan moet daar ook de TomTom software op staan..
11-05-09, 16:46
yalika
Hi,
Goed idee, ik heb een mailtje naar de tom tom klantenservice verzonden, eens kijken wat ervan terechtkomt.
Groet
Yalika
12-05-09, 11:58
Ebelix
Citaat:
De One XL van mijn schoonouders ondersteund gewoon SD kaartjes. Maar het is wel OF SD OF intern geheugen. Als je er een SD kaartje instopt dan moet daar ook de TomTom software op staan..
Ik weet dat TOMTOM op een gegeven moment gestopt is met het leveren de ONE in alle soorten met een sd slot. Ik weet niet of dat nu zo is maar ten tijde, 1,5 jaar geleden, dat ik de GO 720 kocht was dat wel het geval.
De oude modellen van de one en one XL hebben inderdaad een sd slot ipv een intern geheugen.
12-05-09, 13:04
Njit
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ebelix
De oude modellen van de one en one XL hebben inderdaad een sd slot ipv een intern geheugen.
De One XL heeft intern geheugen EN een SD-slot. Maar hij kan maar van 1 tegelijk gebruik maken.
12-05-09, 20:09
yalika
POI in Tom Tom
Hi,
Ik heb een Tom Tom kaartje van USA/Canada aangeschaft. Het is me gelukt om mijn Tom Tom eindelijk aan de praat te krijgen, maar als ik de nuttige plaatsen/points of interest open, dan zie ik enkel Car Repair Centre en Petrol Stations. Hebben jullie dit ook, of krijgen jullie andere nuttige plaatsen te zien zoals parkings enzo?
Bedankt
Yalika
12-05-09, 23:32
cvr
Heb je al geprobeerd om in het scherm met de POI-iconen op de pijl rechtsonder te drukken? Als het goed is kom je dan in een overzicht met alle beschikbare POI's terecht...
17-05-09, 18:27
Connie
tomtom kaart
Weet iemand waar ik een goedkope tomtomkaart kan kopen voor amerika en Canada?
17-05-09, 19:10
knaapje
Re: tomtom kaart
Je kunt hem legaal aanschaffen op de site van Tomtom.
22-05-09, 00:41
pascal s
Navigatie kopen in Florida
Zo, na veel gelezen (en geleerd) te hebben op dit forum, nu maar eens geregistreerd. We gaan nl in oktober voor het eerst op vakantie naar Amerika, de keus is gevallen op Florida (1 week Fort Lauderdale/Miami, 1 week Orlando).
En nu zit ik met een vraag: is het mogelijk een navigatie-systeem te kopen op het vliegveld van Fort Lauderdale?
We willen nl een auto huren, maar vinden het wat zonde voor de navigatie te betalen; liever kopen we een GPS met de kaarten van de USA erop.
Nu zijn die in Nederland moeilijk te vinden (of erg duur), en via Amazon of Walmart online shop worden ze niet naar Europa verstuurd.
Iemand die toevallig weet of je op de luchthaven van Fort Lauderdale GPS-systemen kunt kopen? Ik zit te denken aan een Navigon 2000S ($85 op Amazon) of iets soortgelijks.
Bij voorbaat dank!
22-05-09, 01:02
Teleton
Re: Navigatie kopen op luchthaven (Fort Lauderdale)?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pascal s
We willen nl een auto huren, maar vinden het wat zonde voor de navigatie te betalen; liever kopen we een GPS met de kaarten van de USA erop.
Over de faciliteiten op het vliegveld lees je hier meer. Ik denk niet dat ja daar zult slagen. Waarom rij je niet naar de eerste de beste Walmart? 100 SE 6th St, Fort Lauderdale lijkt de dichtsbijzijnde.
22-05-09, 01:14
pascal s
Bedankt voor je snelle reactie Teleton! Ik had al gevonden dat er 2 tax free shops op het vliegveld van Fort Lauderdale; wat ze allemaal verkopen kon ik helaas niet terugvinden.
Ik had ook al gezien dat er 3 Walmarts in Ft Lauderdale zijn, maar ben wat huiverig dat ik op die 6-baans wegen daar er niet zo gemakkelijk heenrij... :oops:
22-05-09, 01:42
Teleton
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pascal s
Ik had al gevonden dat er 2 tax free shops op het vliegveld van Fort Lauderdale; wat ze allemaal verkopen kon ik helaas niet terugvinden.
Maar hoe wil je in de taxfree shop komen als je aankomt? Over het verkeer zou ik me maar niet zo'n zorgen maken. Bovendien wordt een zesbaansweg met een GPS echt niet smaller.....;). In de meeste gevallen heeft de huurauto een boordcomputer die niet alleen het verbruik aangeeft, maar ook de windstreken. Draai thuis de route via Google Earth uit. Zet je koers op Noord en....go with the flow!
22-05-09, 09:22
Tinkerbell
Zo maar even een idee. Kijk eens op Ebay of Marktplaats of er niet toevallig een Tom Tom 910 aangeboden wordt. Amerika kaart zit er al in en je kunt alvast thuis op je gemakkie alle adressen invoeren.:-\"
22-05-09, 13:21
knaapje
Ik wil niet zeggen, dat het goedkoop is, maar momenteel wordt het topmodel van TT met Europa/USA kaarten (de nieuwste!) voor zo'n EUR 425 aangeboden en dan krijg je van TT EUR 100 retour en 2 jaar gratis updates voor alle kaarten.
Je kunt daarvoor haast het risico van een gebruikte met wellicht wat oudere kaarten niet lopen.
22-05-09, 14:04
Tinkerbell
Onze Tom Tom is gelijk gekocht toen deze versie uitkwam. Daarnaast hadden we een auto met een Neverlost van Hertz deze reis. We hebben alle twee de systemen gelijktijdig gebruikt wat natuurlijk wel als nadelig gevolg hadden dat de"dames navigatie" regelmatig :"shut up" tegen elkaar riepen.:)
We hebben geen enkel probleem gehad met de kaarten die de eerste versie Tom Tom gebruikt.
Aanvankelijk waren we ook bang dat we met een verouderde versie zaten maar dat was gewoon niet waar.
22-05-09, 20:16
disney-golf
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door knaapje
Ik wil niet zeggen, dat het goedkoop is, maar momenteel wordt het topmodel van TT met Europa/USA kaarten (de nieuwste!) voor zo'n EUR 425 aangeboden en dan krijg je van TT EUR 100 retour en 2 jaar gratis updates voor alle kaarten.
Je kunt daarvoor haast het risico van een gebruikte met wellicht wat oudere kaarten niet lopen.
De Garmin Nuvi 275T is een compleet navigatiesysteem in zakformaat. De Nuvi 275T brengt u waar u zijn moet, iets meer en niets minder. Met dit systeem vindt u moeiteloos de weg in Europa, de VS en Canada. Plaats hem in uw auto en u kunt direct op weg. Bovendien past hij gemakkelijk in uw zak.
Een zeer goed toestel en garantie hier bij ons...:idea:
22-05-09, 20:38
pascal s
Zo, je kijkt een halve dag niet en het topic staat al vol nuttige reacties :p
Heb intussen al zitten googlen, en gezien dat in Nederland de TomTom 930/940 en Garmin 275T de VS-kaarten bevatten. De 910 op marktplaats is ook een prima optie.
Toch overweeg ik ook de Navigon 2100 met VS-mappen te halen via E-Bay; hier heb ik een account en kan middels Paypal deze kopen voor $145 incl. verzendkosten. Daarvoor moet je wel goed zoeken, maar het is hier en daar mogelijk.
Ik hou jullie op de hoogte van wat ik doe en/of ik meer interessante opties tegenkom - misschien ook handig voor mensen die ook zo'n aanschaf overwegen :)