-
Re: Eerste keer Florida: Vragen en Tips!
De lange termijn weersvoorspelling voor Ft. Myers in oktober: http://www.accuweather.com/en/us/for...nyr=10/01/2013.
Je zou natuurlijk een rondje kunnen maken van Miami naar Orlando, dan naar de westkust Tampa/Clearwater Beach, Fort Myers en dan retour Miami.
Wat je echt niet mag missen is afhankelijk van je eigen interesses (Pretparken ja/nee, Cultuur/natuur ja/nee etc.) Volgens mij moet je dat eerst bepalen en dan is er volgens mij idd. al heel veel geschreven op dit forum.
-
Re: Klimaat in oktober (ervaringen, tips?)
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Tessa88
Wij willen half okt 2 weken naar Florida, maar wat is nu de beste bestemming?
het beste voor wat? Beste voor shoppen? Beste voor lekker eten? Beste voor pretparken? Beste voor zwemmen?
-
wij zijn vorig jaar van 12 okt tot 21 okt van key west naar orlando geweest
strand, snorkelen, shoppen, en pretparken in zoverre je alles in een week kan proppen
echt elke moment van de dag en de avonden prachtig weer gehad
geen moment een vestje of lange broek nodig gehad, de avond tempraturen lagen toen zelfs hoger dan dat we in mei gewent zijn
maar tja, dat geeft geen garantie dat het dit jaar weer zo zal zijn!
-
We zijn net een aantal dagen terug uit Florida en we hebben vooral veel plezier beleefd aan Fort Lauderdale. Mooie omgeving en uit de drukte van Miami.
Verder zijn we naar Orlando geweest voor de pretparken en naar Key West. Voor het shoppen zeker een dag uittrekken voor Sawgrass Mills. Zeer goedkoop en overzichtelijk.
Vooral ook rondrijden met de auto is een beleving op zich.
-
Ik heb samen met mijn zoon een visum MOETEN kopen. €45
-
Citaat:
suskenl222
Ik heb samen met mijn zoon een visum MOETEN kopen. €45
Dit vraagt toch om wat nadere uitleg. Waar vandaan, waar naar toe ? Wat voor visum en waarom ?
Zo als het nu hier staat is er geen koekie van te bakken, dus verklaar U nader.
-
Eerste reis naar Florida 12 dgn en auto
Hoi allemaal,
Wij gaan voor de eerste keer naar Florida voor 12 dagen en ik heb wat vraagjes zoals: welke prepaidkaart, welke verzekering is het beste.
Er zullen nog wel meer vragen komen, maar alvast bedankt voor de antwoorden.
Wat betreft de prepaidkaart hoef ik niet naar Nederland te bellen, maar om daar te kunnen reserveren en voor nood etc.
Is het handig om direct op het vliegveld een prepaid te kopen? en welke provider heeft de beste dekking?
Ook zal ik een ongevallen verzekering moeten afsluiten voor deze periode. Maar welke is goedkoop en goed?
Groetjes,
TS
-
Re: Eerste reis naar Florida 12 dgn en auto
Hoi! Voor wat betreft die prepaidkaart zou ik je adviseren om in Amerika een prepaidtelefoon met beltegoed te kopen, voor rond de 30 dollar ben je dan klaar en kun je de hele vakantie bellen. Wij hebben zelf AT&T, deze kun je volgens mij ook bij Walmart kopen of bij de winkels van AT&T. De dekking van deze provider is geweldig, wij hebben nooit problemen. Waar je bij je verzekering vooral op moet letten is dat je werelddekking hebt, ik denk niet dat het heel veel uitmaakt bij welke verzekeraar je 'm afsluit.
Hopelijk kun je hier iets mee!
Groetjes, Monique
-
Re: Eerste reis naar Florida 12 dgn en auto
Ja dank je.
Wie heeft er ervaring met de tollwegen naar de Keys? en heeft iemand nog tips?
-
Wat bedoel je precies met de tolwegen? Ik kan je wel vertellen dat je twee manieren hebt om te betalen: contant of via de SunPass. Als je een SunPass transponder in je auto hebt mag je overal gewoon doorrijden, het bedrag wordt dan van je creditcard afgehaald. Contant kan uiteraard ook, het hangt er vanaf hoeveel je van plan bent op tolwegen te gaan rijden :)
-
-
De eerste dag dat wij er aankwamen (met 2 auto's) vonden wij de tol van Sanford naar Davenport naar Kissimmee een beetje te gek worden.
Toen zagen we op de Garmin een functie "vermijd tolwegen" hierdoor kom je zelfs vaak 10 minuten eerder aan en kom je langs vele mooiere plaatsen dan de snelwegen. Ideale tip dus, vermijd de tolwegen!
-
Vliegen via Tampa kan misschien een alternatief zijn om tolwegen te vermijden.
-
Citaat:
verbeek
Vliegen via Tampa kan misschien een alternatief zijn om tolwegen te vermijden.
Ik weet niet of er een volgende keer komt. Misschien als opstap plaats Miami om weer een cruise te doen maar ik wil andere staten ook een kans geven om door mij bezocht te worden :p
Al was die "vermijd tolwegen" wel een fijne oplossing vooral omdat je dan meer van Florida zelf ziet. Nadeel is wel, je komt langs veel shopping centres/malls en met een koopverslaafde vriendin is dat duurder dan de tolwegen
-
Na flink wat rondreizen willen we nu in 2015 naar Florida. Wat is internet dan toch makkelijk.
Heb al heel veel tips gevonden op dit forum. Alvast dank hiervoor.
Heb het reisschema zo goed als klaar (21 juli-22 augustus 23 augustus thuis)
2n Daytona beach of Cocao beach (Kennedy space)
5n Orlando (Universal studios en Universal Island of adventure, Disney Dowtown, Kelly Park of Blue spring park)
4n Tampa (Bush Garden, Jet ski huur, Dali museum, Chihuly collection, wandelen in de prachtige parken)
3n Sanibel Island (Fietsen in Ding Darling state park, relaxen)
3n Florida city (Billy swamp, wandeltochten, bezoekerscentra everglades, fietstocht shark valley)
3n Key west of ander eiland. Twijfel nog.
2n Miami beach (Hop on hop off bus)
Vlucht waarschijnlijk via Arke. Heen naar Orlando Sanford en terug via Miami.
Auto via Alamo.
Hotels en B&B via booking.com even wachten totdat we augustus 2015 kunnen boeken.
Heb nog een paar vraagjes:
Wat is leuker: Kelly Park of Blue Spring?
Wat adviseren jullie Key West of een ander eiland?
Heeft iemand ervaring met de hop on hop off bus in Miami? Kon het niet vinden via zoekfunctie.
-
voor miami is dit een aanrader: http://secure.miamibeach411.com/tour-of-miami.html een bustour van 4 uur..is geen hop on hop of maar we hebben alles gezien :) en hij pikte ons op bij ons hotel en smiddags zijn we wel bij een ander hotel uitgestapt vanwege de rest van de planning van die dag :) ideaal :) (owja als je ook nog lekker wil racen in een speedboat moet je een ritje maken op de thriller vanaf bayside market place :P )
Keywest vond ik persoonlijk iets minder maar dat zal aan mijn verwachtingen hebben gelegen en ook aan de tijd want we er waren er maar 1 dag...dus das al 1 tip! Blijf wat langer als je kan :) En als 2e hebben wij een rondje eiland met de conchtrain gedaan...het was vrij prijzig vond ik maar de ideale manier om toch in het korte tijdsbestek alles te zien :) Je kunt gewoon daar op verschillende plekken kaartje kopen en opstappen...leuke tourguide ook...bob :D
-
Ik zou in de zomer voor Kelly Park gaan. Lekker tuben in de natuurlijke lazy river.
En je zou natuurlijk ook 2 nachten Key West kunnen doen en 1 nacht ergens in het midden van de Keys. B.V. Marathon of Islamorada.
Je zou ook nog kunnen overwegen om niet OP Sanibel te overnachten maar er net voor. Accomodatie is vrij prijzig op het eiland zelf.
Ik weet niet met hoeveel personen jullie reizen maar voor hotels zou je je ook kunnen verdiepen in Priceline en/of Hotwire.
-
Kwa hotels (ook vlucht plus auto trouwens) hebben wij alles geboekt bij Exit Reizen. Wilde nl. wel alles beetje zelf uitzoeken maar het wel graag onder 1 dak hebben :) was prima geregeld! maar idd de priceline kun je ook mooie deals vinden :)
-
Wij reizen met 4 personen. 2 volwassenen en 2 pubers. Een van bijna 13 en 14.
Bedankt voor de tips. Ik had zelf ook zitten kijken bij Priceline. Maar een groot nadeel vind ik dat de kamers, die ik heb zitten bekijken, allemaal non refundable waren.
Het grote voordeel met booking.com is dat ik hotelskamers en B&B's kan selecteren die gratis te zijn annuleren. Helaas moesten wij vorig jaar een vakantie annuleren vanwege ziekte van een familielid en het geld voor de hotel kamer waren we kwijt. Ik neem het risico liever niet meer. De annuleringsverzekering vergoede de kamer niet omdat het niet levensbedreigend was.
De prijs Priceline en booking.com verschilt ook niet veel. B.v. hotel in Miami priceline 132 euro en Booking.com 134 euro. Maar misschien kijk ik in het verkeerde deel van de site. Ik zag ook dat je naar een bepaalde prijs kunt vragen.
De rondreis heb ik een afgekeken van exit reizen. Ze hebben een kant en klare reis. Maar als je een beetje goed kijkt op internet kan het voor minder geld.
Goed idee 2 dagen key-west en 1 dag ander eiland. Wat is een leuke snorkelplek?
Hop on hop off bus had ik de volgende gezien: http://eng.bigbustours.com/miami/home.html
Iemand ervaring mee?
-
Citaat:
cbo1710
De prijs Priceline en booking.com verschilt ook niet veel. B.v. hotel in Miami priceline 132 euro en Booking.com 134 euro. Maar misschien kijk ik in het verkeerde deel van de site. Ik zag ook dat je naar een bepaalde prijs kunt vragen.
het gaat inderdaad om het 'Name your own Price' gedeelte van Priceline. Het normale gedeelte is niet interessant.
-
Wij hebben al een keer gesnorkeld bij Key West en bij Islamorada. Allebei in combinatie met een boottocht. Bij Islamorada vond ik iets leuker omdat we daar meer hadden gezien. Maar dat kan misschien ook toeval zijn.
-
Wij hebben in juli de big bus tour gedaan in miami. en ik moet eerlijk zeggen dat het ons een beetje tegenviel. We hebben de beach loop gedaan en de city loop. wij dachten van alles te zien onderweg, art deco district, strand maar niets van dat alles. Je rijdt helemaal niet langs het strand maar een paar straten erachter. De cityloop kon ons ook niet bekoren. Uiteraard kan je overal uitstappen en gaan wandelen maar ik hoopte op een echte sightseeing tour. Kelly park hebben wij ook gedaan en dat was helemaal top!
-
Hi,
We gaan in de herfstvakanie voor het eerst naar Amerika (Orlando). We willen daar een villa huren.
Ik was benieuwd of iemand wat over de recente boodschappen prijzen weet in verouding met Nederland.
Alvast bedankt.
Vikash
-
Daar kan ik wel iets over zeggen, alle gezonde dingen zijn duur, alle ongezonde niet! ;)
Soms is uiteten goedkoper! (McDonalds $ 1 voor een hamburger)
Maar zonder gekheid, vers fruit (kiwi's gaan per stuk) en groenten (paprika's bv) vonden wij erg prijzig.
Als we met z'n vieren uit gingen eten, tijdens happy hour :), waren we altijd tussen de $ 70 - $ 100 kwijt incl tip.
-
Bedankt Esther :up:
Ik was van plan om het redelijk gezond te doen. Maar aan je reactie te begrijpen zal dat kwa kosten tegevallen :(.
gr,
Vikash
-
Als je uit eten gaat in een buffetrestaurant kun je pakken wat je wilt. Zoals bij b.v. Golden Corral heb je erg veel salade's die jezelf kan samenstellen en ze hebben er ook veel fruit etc.
-
Wij hebben een paar keer salades gekocht bij de publix. En die waren heerlijk de seven layer was mijn favoriet en volgens mij waren die rond de zeven dollar. Met een stokbrood erbij hadden we er echt genoeg aan. Ik had ook een aantal keer die doosjes gekocht met partjes appel, worteltjes en druiven. Gewoon lekker voor onderweg en niet duur. Op zich vielen de prijzen wel mee bij de publix vonden wij.
-
Citaat:
K.V.S.
Ik was benieuwd of iemand wat over de recente boodschappen prijzen weet in verouding met Nederland.
Boodschappen zijn, in dollars, het dubbele van de Nederlandse prijzen. muv frisdrank
-
Hallo,
Weet iemand waar ik in florida/orlando het beste de euro kan omwisselen in dollars?
-
Als het al mogelijk is dan wordt het erg duur, beste kans is op het vliegveld
Voordeligste plaats is Amsterdam, op het Damrak
GWK Travelex Damrak 1 020 6203236
Exchange Corporation Damrak 12 020 6248117 extra goedkoop boven €($?) 10.000,-
Sunro Change Damrak 17 II 020 4270260
GWK Travelex Damrak 85 020 6246682
Pott Change Damrak 95 020 6263658
-
Je kan bij de grote shopping mails wisselen.
-
Het beste kan je een credit card of je pinpas gebruiken. Veel betere koers dan wanneer je euro's gaat omwisselen voor dollars.
-
Zoals iemand anders al zei , gewoon daar je pinpas en/of CC gebruiken.
Ik wissel meestal toch ff 50,00 euro in Nederland voor de tolwegen
-
Citaat:
Ebelix
Het beste kan je een credit card of je pinpas gebruiken. Veel betere koers dan wanneer je euro's gaat omwisselen voor dollars.
Helaas, niet waar
-
Bedant voor je tip
Heeft iemand een goedkope navigatie voor florida?
-
Citaat:
K.V.S.
Heeft iemand een goedkope navigatie voor florida?
Gewoon bij je huurauto huren.
Misschien lenen van familie of vrienden.
Eentje kopen bij de Walmart of zo
-
Andere mogelijkheid: navigatie-app op je smartphone zetten.
-
Ik heb er al een gereserveerd bij mijn huurauto maar kan dit ook annuleren.
Ik heb wat onderzoek gedaan en het beste zou zijn om er eentje mee te nemen of daar te kopen.
Dit zou goedkoper zijn en je hebt het voor altijd zolang het aparaat het nog doet.
vandaar dat ik mijn afvroeg of er iemand eentje te koop heeft met een kaart van florida erop.
(bedankt voor jullie reactie's)
-
Kijk eens op marktplaats voor alleen een sd kaartje met daarop Amerika of alleen florida.
Heb ik een aantal jaren geleden ook gekocht voor onze garmin werkt perfect.
-
Heeft iemand ervaring met het rijden van een 12-persoons busje (m.b.t rijbewijs B) in Orlando?
In nederland mag je alleen maar 9 personen vervoeren inclusief jezelf.