Je hebt met een rechtstreekse vlucht naar Orlando ALTIJD security na het uitstappen... Het is in dit geval Point of Entry...
Afdrukvoorbeeld
Je hebt met een rechtstreekse vlucht naar Orlando ALTIJD security na het uitstappen... Het is in dit geval Point of Entry...
Maar schoenen uit, koffer op de band, helemaal door security check bij Point of Entry ? Dat heb ik toch nog nooit meegemaakt hoor .... #-o? Of is dat alleen in Orlando (op New York en andere grote vliegvelden is dat toch echt niet zo; door immigratie, koffers ophalen en je staat buiten)
Is dat echt zo ? Ik heb ooit een overzichtje gehad, waar Martinair als Seat pitch (ruimte tot stoel voor je) 76cm heeft, en de 'rest' allemaal 79cm (Continental, Delta, United, etc). Dat is 'maar' 3cm natuurlijk, maar als je lang bent, is dat toch wel prettig :-\" ...
Overigens, dit is wel van een tijdje geleden, weet niet of het nog steeds klopt.
Hoi marco,
Dit is de eerste keer dat ik dit hoor, ook nog nooit zelf meegemaakt!!
Enne... mijn vrouw gaat elk jaar sowieso met Martinair naar Orlando, die wil met haar vriendinnen niet overstappen, maar die heeft dit ook nog nooit meegemaakt, ik denk dat het pure pech is! Martinair is gewoon een prima vervoerder.
Zelf ga ik meestal met een overstap, ik kijk echt naar de goedkoopste tickets.
Greetz, Remco
Ik heb in 2001 voor het laatst Martinair gevlogen en toen was de stoelafstand zeker minder dan nu bij de amerikaanse maatschappijen en BA.
Maar vanwege alle ellende toen met het toestel en hoe Martinair personeel daar mee omging heb ik resoluut geweigerd nogmaals met Martinair te gaan vliegen.
Favoriete maatschappij is toch wel Delta tot nu toe.
Ieder zo zijn eigen ervaringen! Ik heb zelf 2x met Martinair gevlogen, weliswaar ook wel vertraging gehad, maar goed, ik probeer zo goedkoop mogelijk te boeken en dit jaar weer eens rechtstreeks vliegen. Heb in november al geboekt en was toen bij Martinair EN goedkoopste EN rechtstreeks....
Neem dan op de koop toe dat het ietsje minder is dan de rest. Dit topic wordt maar groter en groter, soms met positieve, soms met negatieve ervaringen.
Maar is dat bij andere maatschappijen echt anders! Ik heb de afgelopen 2 jaar met Virgin Atlantic gevlogen, hoor je veel negatieve berichten over, maar wij hebben het fantastisch gevonden. Andere vinden het weer niets, onaardige stewardessen, slecht eten en ga zo maar door.... BA idem dito... (vonden wij nog het minst) maar ook hier duizend meningen...
V.w.b. security: Volgens mij wordt je, als je rechtstreeks vliegt en eindpunt Orlando is, met de ,,meeste zorg'' inclusief schoenen uit, riemen af en boze blikken van ambtenaren, het land in gelaten. Zeker na de affaire van het afgelopen jaar.... Is volgens mij nog nooit anders geweest.
Ach, eenmaal in Orlando, ben ik de heenreis meestal binnen het uur al weer vergeten.... En terug.... is toch al balen en slaap ik meestal zoveel mogelijk als we kunnen.... Ben dit jaar 20 kilo afgevallen tov vorig jaar, dus die 2 cm heb ik al gewonnen...
Always look at the bright side of life
Inmiddels zijn we weer helemaal thuis. Ik moet zeggen dat ik nog nooit zo'n korte tijd van landing tot koffers op de kar heb gehad en dat ook nog eens de trein direct klaar stond. Zo sluiten we de vakantie toch nog goed af ;-)
Als ik de Martinair stewardess moet geloven die wij tegenkwamen, was het een uitzondering, want zij had het nog nooit meegemaakt.:^o
Wij hadden dus onze koffers van de band gehaald en wilden snel richting Alamo lopen voor onze auto, tot we ineens in een grote mensenmassa belandden. Het was zo erg dat men bovenaan de roltrap stond te wachten en ik een paar mensen omver moest lopen om niet te vallen op de trap (nee ik heb geen medelijden, moesten ze maar niet daar gaan stilstaan). Daar stonden wij dus met onze koffers tussen een groep verbaasde mensen. Zij hadden alleen wél te horen gekregen dat hun koffer weer op een band moest, die wij dus voorbij gelopen zijn omdat we die associeerden met een connecting flight. Oftewel wij met de lift naar beneden.... dachten we. De deur ging alleen open in het gebied van de wachtende mensen. Securitymannetje erbij, koffer alsnog op de band en weer aansluiten in de rij. Het duurde zoals gebruikelijk weer vreselijk lang.
Wat wij ook opvallend vonden, was dat we geen vraaggesprekje hebben gehad voor onze vlucht naar Orlando. Meestal moet je even bij een mannetje komen aan een statafeltje bij de gate om wat vragen te beantwoorden waarom je naar Amerika reist, wat je ga doen en of je je koffers zelf heb ingepakt. Ook heb ik nergens een bodyscanner gezien. Is het gevaar weer helemaal geweken ofzo? Bestek van metaal is ook weer helemaal in, blijkbaar kan je daar anno 2010 helemaal niks kwaads meer mee....
Tja ik heb het niet nagemeten ;) maar in ieder geval heb ik de beenruimte niet als merkbaar anders ervaren dan ik gewend ben bij BA, AA, United, Continental, Delta etc.
Dat gaan wij ook weer doen. Nu is Martinair met vluchten vertrekkend op zaterdag relatief voordelig (was 2 tientjes duurder dan BA, gezien de staking blij dat we die niet geboekt hebben), maar de volgende keer is het toch echt weer de goedkoopste die de voorkeur krijgt. Wat mij betreft bij voorkeur met een Amerikaanse maatschappij.
Ach natuurlijk zijn het geen wereldschokkende verschillen, het is vooral gevoel en wie je het gunt. Vooraf had ik al veel negatieve verhalen gehoord over Martinair. Als het verhaal over de vertragingen blijkt te kloppen, reken je ze dit extra hard aan. Ik ben nu 8 keer naar Amerika gevlogen en van de 3 vertragingen die ik heb gehad, waren er 2 bij Martinair. Andere zaken die ik minder vind; karig en goedkoop eten, personeel met teveel attitude (typisch Nederlands), geen gratis entertainment system en de oude vliegtuigen (nieteens een luchtblazertje!).
Dat is ook wel zo ja. Eenmaal in je auto wegrijdend van de airport, is de vakantie pas echt begonnen!
In 2008 via Memphis met NWA naar Pensacola ook bij aankomst het hele ritueel om VAN de luchthaven te komen. Laptop, handbagage, schoenen, riemen enz. Ik moest zelfs nog een keer door het poortje omdat ik een balpen in het borstzakje van mijn overhemd had.
Knaapje
OK, zal wel aan mij liggen dan #-o ... Ik heb toch al meer dan 10 keer op NY gevlogen en nooit een check gehad na aankomst. Ook in LA, Houston en Miami (2 keer) als eerste punt van aankomst in de US gehad, maar geen checks .... 8-[
Ook al was het naar Curacao en niet naar Orlando, ik had deze week prima ervaring met MP. Gisteravond exact op tijd vertrokken, wel een hobbelige weg genomen (turbulentie) maar dat kwam door 'wind mee' want we stond 45 min. voor geplande tijd alweer op Schiphol! Wel besloten om naar Orlando ook maar comfort class te nemen, is wel lekker (wat) ruim(er)!
Wij zijn vrijdagochtend terug gekomen uit Orlando.
Hadden comfort class geboekt.
Wij zaten op rij 6 heen en terug, heen links en terug rechts.
Op de terugweg hadden wij meer been ruimte..de eerste 2 a 3 rijen worden gebruikt voor personeel.
Heen hadden wij een vetraging van een uur.
Maar die was zo weer ingehaald, want het toestel is gewoon om 17.55 geland in Orlando.
Weinig turbelentie..
Terug gingen wij om 20.53 weg en kwamen om 10.17 aan op Schiphol.
we hebben goede service aan boord gehad en personeel was vriendelijk..
eten was ook ok.
volgende keer ( 2011 ) vliegen wij gewoon weer met Martinair rechtstreeks.
Op Schiphol moesten wij alleen door de detectie poortjes.
Orlando Airport hebben wij 4 vragen beantwoord en konden zo door lopen.
Om half acht hadden wij onze auto al bij Alamo.
Ford Escape limited edition.
Vandaag weer mail ontvangen van Martinair. Ze zullen toch niet weer zomaar een dag uit het vluchtschema hebben gehaald ? Nee, gelukkig alleen maar een tijdswijziging : tien minuten eerder vertrekken en een kwartier eerder aankomen. We vertrekken nog steeds op de geboekte datum.
Ik heb van Martinair nog niets gehoord?
Welke vertrekdatum betreft het waarvan de tijden gewijzigd zijn?
MVG
A3
Volgens mij zat onze dochter op zelfde vlucht als jij ? Het is nu voor hen:
19/7 heen om 14uur, aankomst 17:45 en
5/8 terug om 19:30, aankomst 10:05 dag erna in AMS
wij vertrekken maandag, gisteren ook dezelfde uurwijzigingen door gekregen, ze moeten zich toch met iets bezighouden. Wat maakt die 10 minuten nu, ze vliegen toch met vertraging:lol:
Wij vertrekken za 31.07 en komen terug aan in A'dam vr. 21.08. Ook hier zijn de tijden voor de zoveelste keer veranderd met enkele minuten, zelfde aanpassing als bij jullie vluchten.
Vooraleer we vertrekken, vrees ik nog wel enkele mails te zullen ontvangen van Martinair.
Die 10 minuten eerder weg bij Martinair houdt toch eigenlijk in dat je nu ipv 1 uur na de oorspronkelijke tijd, slechts 50 minuten na de oorspronkelijke tijd weggaat vanaf Schiphol?
De gemiddelde vertraging van Martinair was toch iets van een uur. :lol:
OOk wij hadden geboekt via WTC al in december, nadat ik op het forum las dat er twee dagen uit de vluchten waren gehaald meteen gebeld
Wij gaan nu ook op 19-07 en 05-09 terug ,ook met gewijzigde tijden.
Maar ik heb wel twee keer moeten bellen met WTC voordat de goede E-tickets in mijn mailbox kwamen.
Ik begrijp de verhalen over nieuwe e-tickets niet. Ik heb een reserveringsnummer in een boekingssysteem (uit mijn hoofd Amadeus) en daar staan gewoon al mijn gegevens. e-ticketreceipt, vluchttijden etc. Dat print ik gewoon de dag voordat ik weg ga uit. En volgens mij is dat zelfs niet nodig, je paspoort is in principe toch voldoende?
Yep, dat is precies zoals het is. Je hebt voor het inchecken eigenlijk alleen je paspoort nodig. Voor de strenge controle om aan boord te mogen, is het wel handig je 'reis' uitgeprint bij je te hebben.
2de wijziging doorgekregen voor deze vlucht geboekt bij WTC voor
> 19/07/2010 MP635 Amsterdam - Orlando 14:00 - 17:45 - Totale reistijd:
> 9Hrs 45Min
>
> 12/08/2010 MP636 Orlando - Amsterdam 19:30 - 10:05 Friday - Totale
> reistijd: 8Hrs 35Min
Ben benieuwd of dit de laatste zal zijn,..
zelfde tijden wijziging gehad voor 4 oktober heen en 23 oktober terug. Wel dezelfde tijden...
Ik hoop dat ze niet nog meer gaan wijzigen want ik heb voor deze tijden gekozen omdat het zo fijne tijden zijn voor ons.
Andere vraag?? Mag dat zomaar???
Kort antwoord. Ja.
Maar wat als je door de vroegere terugvlucht van een uur niet op tijd in Orlando kunt zijn? Bijvoorbeeld omdat je binnenlandse vlucht vanuit weet-ik-waar precies was afgestemd op de oorspronkelijke vertrektijd van MP?
Dan heb ik toch een probleem, en dus volgens mij MP ook! Toch?
MVG
A3
Dan heb jij een probleem en Martinair niet. Alleen als je de vluchten in 1 ticket hebt geboekt. Is dit niet het geval dan is het jammer maar zijn alle kosten voor het wijzigen van het andere ticket voor jou.
Maar voor een doorgewinterde reiziger als jij is dit toch gesneden koek?
Gelukkig nog nooit aan de hand gehad. En volgens mij het toch zo dat MP echt mee moet werken aan een voor beide partijen acceptabele oplossing.
En het betreft hier een hypothetisch geval, gelukkig geen reëel.
MVG
A3
Nee hoor Martinair is niet verplicht om mee te werken. Hun contract met jou betreft het vervoer van bijvoorbeeld Orlando naar Amsterdam en niet van bijvoorbeeld Mobile, Alabama naar Orlando wat je bij een andere maatschappij hebt geboekt.
Wij hadden 3 jaar geleden genoeg mijlen bij Lufthansa voor 2 "gratis" tickets. Nog voor onze vakantie in 2007 moesten we de tickets al boeken in verband met de houdbaarheid van de mijlen. Eigenlijk hadden we geen plannen maar we vonden dat New York weer aan de beurt was voor een bezoek. Dus tickets geboekt voor een bezoek aan New York met een verblijf van 10 dagen in 2008. Naar mate de tijd voor vertrek dichterbij kwam wilden wij langer in Amerika verblijven en de zon opzoeken. We besloten de vakantie te verlengen met nog eens 10 dagen Florida. Het was bij Lufthansa niet mogelijk om het ticket qua vertrekplaats (Orlando in plaats van New York) te wijzigen. Wel was het mogelijk om de vertrekdatum te verzetten.
Om toch in Florida te komen hebben we bij Continental 2 tickets gekocht voor Newark naar Orlando. Dit was een apart ticket, derhalve een apart contract. Ik heb express een overstaptijd van 6 uur genomen op Newark om problemen uit te sluiten.
We moesten ook na de vlucht Orlando - Newark onze bagage ophalen want deze kon niet worden doorgelabeld naar Amsterdam omdat de vluchten niet op hetzelfde ticket stonden. Vervolgens de bagage weer ingecheckt bij Lufthansa.
Gelukkig had ik voldoende tijd tussen de vluchten genomen want Lufthansa heeft de vlucht een uur naar voren gehaald waardoor de overstaptijd een uur korter werd. Het was nu niet zo beland maar als ik de vlucht had geboekt die aansloot op de vlucht van Lufthansa was ik toch het haasje geweest en moest ik tegen kosten de tickets bij Continental wijzigen.
Veel mensen zullen deze constructie niet kiezen we zien toch met regelmaat reisplannen voorbij komen waar een bezoek aan New York gecombineerd wordt met een vakantie in Florida en hierdoor alles in 1 boeken.
Ik denk dat we nu weer terug moeten naar Martinair want we zijn wel een beetje off topic bezig:-D
Zal wel ergens in dit fantastische forum aan de orde geweest zijn, maar toch even de vraag.
Wij (mijn vrouw en ik) vertrekken volgende week zaterdag 17 april met Martinair naar Orlando. Voor ons de eerste keer na 21 jaar in het vliegtuig door mijn vliegangst. BRRR, moet er nog niet aan denken maar ga toch. Nu blijft er een onduidelijkheid bestaan over de mee te nemen handbagage. Ikzelf neem een trolley welke aan de gestelde eisen voldoet plus een fototasje. Mijn vrouw heeft haar dames-schoudertas, daarnaast meent zij dat het is toegestaan om een beautycase mee te nemen. Is dat waar of niet waar? Ik zou daar heel graag wat duidelijkheid over willen krijgen, want voel totaal niets voor problemen.
Beautycase mag je wel meenemen, maar geen vloeistoffen. Alleen flesjes, tubes, etc. kleiner dan 100ml moeten in een apart zakje aangeboden worden. Dus het heeft niet zoveel zin om een beautycase mee te nemen.
Als dit alles de gangbare maten heeft zal het geen probleem zijn.
Let echter wel op de inhoud.
Vooral de beautycase met vloeistoffen en gels. Kijk even goed op de site van Martinair i.v.m. de voorschriften van de USA.
Knaapje
Ik lees in dit topic dat je bij Martinair 90 dagen van te voren je stoelen (ook als je gewoon economy vliegt) kunt vastleggen. Weet iemand hoe dat werkt? Alleen telefonisch of kun je dat ergens ook online doen. Ik kan dat bij mijn gegevens van de vluchten nergens vinden.
met alle mei-vakantiegangers op dit forum =D>, moet er toch iemand zijn die ons kan helpen om te vertellen of het online kan en waar je dit dan kan vinden. Ik heb niet via een reisbureau geboekt, dus die zullen mij zeker niet helpen....
Dit dien je telefonisch te doen en kan NIET online...
Tel: 020 - 6011767
Stoelen bespreken hebben wij ook telefonisch gedaan. Kon 3 maanden van te voren. Voor de terugreis ook weer 3 maanden van te voren. Het is handig als je op internet even een plattegrondje hebt van het vliegtuig waarmee je vliegt, zodat je ziet voor welke stoelen je kiest.
Groetjes
Vandaag over 3 maanden is het weer zover maar eerst even een vraagje.
De comfort class voor de heenreis heb ik al geboekt maar voor de terug reis wil ik de stoelen vastleggen (geen comfort class) kan ik dit dan vandaag al doen of zoals hierboven beschreven pas over 25 dagen (3 maanden voor terug komst).
Heb net even gebeld kan 14 mei (vliegen 12 aug terug) dus inderdaad 90 dagen voor vertrek en terugreis.
even een vraagje:
ik zag dat als je koffer de 158cm overschrijdt (L+B+H) je €430 moet betalen :shock: Laat de mijne nou 159.5 zijn... iemand hier ervaring mee?
Ik denk niet dat ze daar echt moeilijk overdoen maar goed aan de andere kant regels zijn regels. Of ga ik me nu echt onnodig druk maken om dat de vakantie al zo dichtbij komt:-k hellup!
Nou laten we hopen dat ze daar nu niet heel moeilijk over gaan doen,.......
Opmeten is wel wat lastig maar ben zelf toch ook even gaan meten en ook hier te groot allemaal 163 (zijn samsonite 78cm koffers) gaat een dure grap worden dan. Ik heb deze koffers al heel vaak meegenomen en er is nog nooit iets van gezegd of nagemeten. Waar heb je deze info vandaan als ik vragen mag,....
Ik had het vorig jaar ook nagekeken bij United en toen zat ik er ook 2 cm overheen. Volgens mij kraait daar geen haan naar hoor. Ze gaan echt niet met een meetlint alles exact na, het gaat meestal op oog en gewicht natuurlijk.
Bij handbagage zijn ze strenger omdat dat het in de ruimte boven de stoelen moet passen!!
ik zag het op de site van martinair. Bij reisinformatie dan naar voor vertrek en naar bagage. Daar staat dit stukje:
Orlando1 stuk bagage van max. 23kg en 158cm (L+B+H)2de stuk bagage max.23kg
3de stuk bagage of meer/per stuk max. 23kg
55
200 (per stuk)
Tussen 23kg en max. 32kg100
en dit:
Voorbeeld: U vliegt naar Orlando en wilt het volgende meenemen:
1 stuk bagage van 23kg = Gratis
1 extra stuk bagage van 24kg en met een afmeting van 160cm = € 55 (voor extra stuk bagage) + € 100 (voor overgewicht) + € 300 (voor afmeting die groter is dan gratis toegestaan) Total:€ 455
de toeslag is dus €300, niet zoals ik eerder zei €430. Maar dat vind ik nog steeds veel en zo groot is mijn koffer nou ook weer niet...