-
Re: Bron voor weersverwachting
Wij hebben gebruik gemaakt van MyRadar App op de iPhone, het beste is naar buiten kijken, het kan er binnen 5 minuten opeens stormen zonder dat iemand iets aan zag komen. Verder kan je wat op TV zappen en ze vertellen op bijna iedere zender of "er iets aankomt".
-
-
Ik kijk meestal wel CF News 13 of Fox 35 en heb van Fox 35 dan ook een app op mijn telefoon.
En verder geeft in elk geval de standaard weer-app die op mijn telefoon staat (van Accuweather.com) redelijk aan wat voor soort weer het gaat worden.
-
weer in Florida
We zijn een gezin van 5 met 3 boys van 20 en 2x 16. We wilden nog een keer met het hele gezin een hele mooie reis maken. We kwamen op Florida omdat daar voor iedereen wat moois en leuks is. Tot zover geen probleem, allerlei uitstapjes en steden bekeken en we hadden de route al een beetje uitgestippeld en ook hier op het forum tips gelezen. Totdat ik ineens ergens las dat het er zo warm is en dat de luchtvochtigheid zo hoog is. Nu kan ik niet zo goed tegen de warmte dus ineens lijken de plannen die we hadden niet zo leuk en mooi meer :-( ik begrijp dat mei een betere temperatuur heeft maar dan kunnen we maar 1 week ivm de verschillende scholen, ik vind 3 weken het minimum ivm de hoge kosten van de vliegtickets. Mijn vraag is dus is het er echt zo warm of valt het mee? Ik weet dat het moeilijk is voor een ander te bepalen maar graag hoor/lees ik jullie ervaringen. Bedankt alvast.
Met vriendelijke groet
Sandra
-
Re: weer in Florida
Ik vond het er in mei/juni en augustus/september erg warm. Had beide keren dagen van 35 graden. Maar daarin tegen doe je alles met de auto. Als je ergens iets wilt bezichtigen ga je met de auto met airco. Overdekte shoppingmalls, restaurants, musea, alles heeft binnen airco. Ik kan zelf ook niet zo goed tegen hitte, maar je kan wel regelmatig ergens afkoelen.
Florida is echt een aanrader, dus zou het niet voor de hitte laten. Het was in mei/juni alleen wel een stuk minder vochtig dan toen ik er in augustus/september was. Dus dat is een overweging die je dan moet maken..
-
Hoi Sandra, inderdaad lastig om te bepalen. Wij zijn dit jaar in juli geweest en het was steeds rond de 35 graden. Toch heb ik de warmte niet als vervelend ervaren. Wel aangepast bijvoorbeeld door wat langzamer te lopen. Ook hadden we altijd koud water bij ons. Daarnaast is er op heel veel plaatsen airco. In de pretparken hebben we wat meer shows bezocht, dan dat we normaal doen. En veel de schaduw opgezocht. Wij hebben de warmte in ieder geval niet als storend ervaren, maar wel rekening mee gehouden.
-
Wij zijn één keer in juni geweest en daarna nooit meer. Alleen nog maar in onze winter. Ik vond het er echt verschrikkelijk en niet leuk. Terwijl we altijd naar de Griekse hitte gaan, maar dat is een droge en imo veel beter te handelen.
Dus ik raad het iedereen af die in de zomer wil gaan. Maar als mensen goed tegen die vochtige hitte kunnen moeten ze het vooral niet laten.
-
Hahaha! Ik vind het juist heerlijk in de zomer! Ja, het is flink zweten buiten, maar daar kan ik goed tegen. Veel drinken is voor mij dan wel heel belangrijk. Heerlijk tot laat in de avond en nacht. En op het heetst van de dag zoek ik de koelte van huis, hotel, mall of restaurant op.
Ik ben één keer in feb/mrt gewest en vond het toen juist raar dat ik niet altijd in een korte broek en T-shirt kon lopen. Frisjes, vooral in de ochtend en avond.
-
Hoi Sandra. Wij gaan 4 mei naar florida. De reden voor ons was dat in deze maand de luchtvochtigheidsgraad het minst is.
ben er nog nooit geweest maar wel heel veel tips op gedaan
-
Ik ben in de loop der jaren wel in iedere maand van het jaar in Florida geweest en alles heeft zijn voor en nadelen, mei is vaak veel regen zoals ook september zelden heel de dag regen maar flinke buien waar je goed nat van wordt :-), de zomer maanden zijn vochtig en warm maar zeer goed te doen met een beetje aangepast gedrag, van oktober t/m april vaak super mooi weer op de dag 's avonds vroeg donker en kunnen de avonden fris zijn tot nachtvorst zoals wij hadden afgelopen oktober :-), en op het moment is het voor de tijd van het jaar behoorlijk warm in Florida.
In de 30+ jaren dat ik nu in Florida kom heeft het weer nog nooit invloed gehad op mijn vakantie plezier, ga in de zomer wat vaker de airco in ff bijkomen is ook in de parken altijd ergens voorhanden maak je niet te druk, pas je tempo aan, veel drinken en GENIET !!
-
Wij lopen in de winter ook altijd in korte broek 's avonds, maar moet daarbij wel zeggen dat we nooit noordelijker gaan dan de lijn Naples - Boca Raton. En vaak is het in Orlando wel een stukje frisser.
-
Wij zijn in september geweest, warm en vochtig, maar aan de andere kant, een airco is snel opgezocht.
We hebben een hoop gedaan, veel parken, maar op tijd zitten en wat gegeten en gedronken, maar op maar één dag na, maar toen was ik al niet lekker, en had ik heel slecht geslapen die nacht, eigenlijk geen enkele dag last gehad van de hitte.
-
Hi Sandra, het is natuurlijk wel een subjectieve vraag, wat de een te doen vindt, vindt de ander veel te warm.
Ik kan er ook niet zo goed tegen, maar met een paar handigheidjes is het best te doen.
Wij zijn in de zomer van 2013 naar Orlando geweest en ik vond parkbezoeken bijna niet te doen. Het beste kun je dan 's ochtends bij opening gaan tot ca 13:00 of vanaf 17:00 als de ergste hitte voorbij is. Daarentegen zijn de waterparken wel weer super om te bezoeken.
In de zomer van 2014 zijn we 3 weken naar de westkust geweest van Florida. Hier zijn de temperaturen vaak een stuk aangenamer met een verkoelend windje, maar uiteraard ook ca 35gr.
Verder zijn alle Malls, hotels, huizen, auto's etc allemaal airconditioned en kun je toch een hoop doen. Ik zou het er niet om laten in ieder geval!
-
Hoi, ook wij kunnen alle vier slecht tegen de warmte (25 graden is prima maar hoger is puffen) maar gaan toch weer voor de derde maal op rij naar Florida. Zoals Esther al aangeeft zijn de parken (op de waterparken na) alleen smorgens tot 12.00 en na 17.00 te doen. Wij kiezen er bewust voor om de volledige periode aan zee te zitten (Cape Caneveral, Dunedin en Naples) met het zee windje en in de zee is het prima uit te houden waarbij we ook aan zee de ochtend en avond actief zijn en de middag gebruiken voor mall bezoek, bioscoop, filmpje kijken etc.
Los van de warmte vinden wij de vakantie in Florida het hoogtepunt van het jaar en gaat het erom dat je bewust bent van de beperkingen (in de middag dingen doen in het park of op het strand liggen is onverstandig) dit is afdoende om een geweldige tijd te hebben in Florida en ook wij vinden drie weken minimaal.
-
Ik ben in november, januari, april en juli geweest. In juli ga ik nooit meer, echt te warm vond ik. De andere seizoenen zijn perfect, waarbij het in januari soms wel eens te fris was om lekker bij het zwembad te liggen. In november hadden we geluk, toen was het bijna altijd 30 graden.
-
Wij gaan regelmatig door het jaar heen maar wij vinden het in de zomer ook best uit te houden. In Nederland heb ik het al niet meer als het +25 graden is. Voldoende drinken is belangrijk. Daarnaast is Florida volledig ingesteld op warm weer. In vrijwel alle malls en huizen is airco. Ook de meeste auto's zijn voorzien. Daarnaast vind je zwembaden in overvloed.
-
Ook wij zijn inmiddels al 4x geweest in juli/augustus omdat dat de enige vakantie is waar je meer dan 2 weken kunt gaan met schoolgaande kinderen. Wij hebben geen last van de warmte. 'S ochtends vroeg op pad of juist langzaam opstarten en pas na het heetst van de dag op pad. Airco's heb je overal en buiten is er veel schaduw. In de parken vonden wij het wel warm, maar dat doen we niet iedere dag. Als je je erop instelt kun je een heerlijke vakantie hebben in de zomermaanden. Vergeet ook de dagelijkse regenbui niet aan het eind van de middag. Dan koelt het heerlijk af. Ook onze volgende Florida vakantie zal gewoon weer in juli/augustus zijn.
-
ik ben eigenlijk ook wel benieuwd wat de ervaringen zijn qua weer in februari. Ik lees in de verslagen dat het prima is (20/25 graden), maar dat het soms wat koud kan zijn. Maar verstaan jullie daar onder? Moeten we echt truien / vesten / jassen mee?
-
Ik ben nu 3 keer in februari geweest. Het kan variëren van een graad of 13 tot een graad of 30. Maar die 13 is wel extreem hoor. Ik neem meestal gewoon een lekker warm vest mee, voor in het vliegtuig, en gelijk handig voor een wat koudere dag. Jassen is m.i. niet nodig. Wellicht wel als je het snel koud hebt.
-
Re: Het weer in Florida / weersverwachting
In januari hadden wij temperaturen tussen de 16 en 25 graden. Overdag is het prima te doen, maar in de ochtend en avond kan het fris zijn.
-
Maar als is het soms fris in de ochtend, altijd een heerlijke zon, geweldig om de dag te beginnen met een fijne wandeling.
-
Op dit moment is het in sommige delen van Florida nu niet echt warm?!
-
Winter in Sebring!
De winter is met ongekende kracht toegeslagen in Sebring.
Voor de mensen die denken dat wij zo maar de winter doorwandelen even een huiveringwekkend verhaal.
De eerste vooruitzichten kwamen al het afgelopen weekeinde.
De extreme koude die het noorden van de USA al weken in de greep hield zou doorstoten tot centraal Florida.
De stemming in het park sloeg om.
De winterjassen werden te voorschijn gehaald.
De kachels opgestookt.
Heel veel struiken en planten buiten werden toegedekt met lakens en dekens om het te beschermen tegen de verwachte ijskoude vorst.
En ja hoor . Woensdagnacht was het zo ver.
De verwachte vorst deed zijn intrede.
Het was bar en boos. De temperatuur zakte in de vroege ochtenduren tot min 1 graad.
De rillingen liepen over onze rug.
Hoe zouden de planten en struiken deze Siberische kou het hebben gehouden.
Gelukkig viel het mee, in de middag met de zon op de auto hadden we de airconditioning al weer aan.
Met recht kunnen we zeggen dat deze winter viel op een woensdag.
Vandaag (zondag) is de temperatuur weer terug op een redelijk niveau.
Zo'n dikke 25 graden op de schaal van Celsius.
Dus de TV aktie "Help Frans en Ineke de winter door" is ook afgeblazen.
Straks weer een duik in het zwembad
-
We hadden al zo'n idee dat dit een koude dag zou zijn,dat zagen we bij de weersverwachting. Wij hebben vorig jaar ook eens een heel koude dag gehad in de winter. Gelukkig duurde het net als nu maar 1 dag. Hopelijk zijn de komende weken weer volop zon en met aangename temperaturen.
-
Als het maar lekker opgewarmd is al ik in april ga
-
@ Ritchie, wij zijn hier nu voor de eerste keer zes maanden.
Lang geleden ben ik eens drie maanden in Florida geweest en naar mijn beleving was het toen flink kouder.
Maar het weer is ons enorm meegevallen.
En dan te bedenken dat heel veel mensen hier deze winter geklaagd hebben over een langdurig koude winter.
Deze week wordt de 30 graden Celsius alweer gehaald.
Wij zijn de gehele winter enorm blij geweest met de ver boven onze verwachting temperaturen.
-
we gaan dit jaar voor het eerst in december, dus vandaar ook mijn vraag. wat kan ik qua temp. verwachten. ik begrijp dat het 's avonds afkoeld, maar vanaf hoe laat is dit ongeveer en hoe fris wordt het dan. truien en lange broeken weer??
-
Mijn ervaring dit jaar dat je in december echt alles kan verwachten.
Het is meerdere malen voorgekomen dat je een trui nodig hebt ( kachel aan) in de ochtend en in de middag de aircon.
Jammer maar mooier kan ik het niet maken.
Ik heb wel regelmatig in de middag in het zwembad gelegen.
Na zonsondergang koelt het wel af.
-
-
Jaah..en wij waren erbij..
Met twee truien en een jas in het Magic Kingdom
het heeft zo zijn charme
-
Wij gaan elk jaar in december (Kerstvakantie) en verblijven meestal aan de Golf van Mexico (Cape Coral).
De laatste jaren hebben wij niet binnen gegeten, zowel ontbijt lunch als diner. 's Avonds kan je wel een trui verdragen. Ik schat dat het zo rond de 25° was.
Volgens insiders (Florida inwoners) zou de winter daar maar 3 weken duren :) De laatste 3 weken van januari ....
-
Hallo allemaal,
Wij gaan 1 nov tot 21 nov naar Florida, We verblijven van 1 nov tot 13 nov in Orlando en de overige dagen verblijven we in Miami! Kan iemand ons vertellen of we een trui of iets mee moeten nemen voor in de avonden? Of is dat totaal overbodig?
Groetjes Laurens
-
Wat Orlando betreft, iets warms voor de avond zou ik zeker meenemen. Ik vond het in de avond vaak erg afkoelen en soms overdag ook wat fris. Ik heb het wel snel koud dus als je een echte Nederlander bent ;) die het bij 18 graden al strandweer vindt dan zal je de trui niet zo snel nodig hebben (misschien wel voor de airco). Ben je zoals ik nogal kouwelijk aangelegd dan is wat warmers voor de zekerheid nooit weg. Je weet het in Florida toch nooit in die maanden, de ene keer is het overdag 28 graden en dan opeens weer 18.
-
wij zijn rond die zelfde koers geweest en de temperatuur lag toen tussen 20 en 25 graden maar inderdaad savonds koelt het best af...dus een trui is zeker geen overbodige luxe, ook in het vliegtuig kun je hem wel eens nodig gaan hebben ;) maar behalve als je nog wat verder naar beneden zakt dan blijft het lekkerder :) (st.petersburg, miami en key-west zaten ook bij ons op de route)
-
Bedankt voor de tips, een polo met lange mauwen en een trui gaan dus de koffer in haha thanks nogmaals! Mochten jullie nog andere tips hebben hoor ik t graag!
-
Dan ga je daarna vast heel lekker zitten spinnen... hahahaha ;)
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Frans1949
Winter in Sebring!
De winter is met ongekende kracht toegeslagen in Sebring.
Voor de mensen die denken dat wij zo maar de winter doorwandelen even een huiveringwekkend verhaal.
De eerste vooruitzichten kwamen al het afgelopen weekeinde.
De extreme koude die het noorden van de USA al weken in de greep hield zou doorstoten tot centraal Florida.
De stemming in het park sloeg om.
De winterjassen werden te voorschijn gehaald.
De kachels opgestookt.
Heel veel struiken en planten buiten werden toegedekt met lakens en dekens om het te beschermen tegen de verwachte ijskoude vorst.
En ja hoor . Woensdagnacht was het zo ver.
De verwachte vorst deed zijn intrede.
Het was bar en boos. De temperatuur zakte in de vroege ochtenduren tot min 1 graad.
De rillingen liepen over onze rug.
Hoe zouden de planten en struiken deze Siberische kou het hebben gehouden.
Gelukkig viel het mee, in de middag met de zon op de auto hadden we de airconditioning al weer aan.
Met recht kunnen we zeggen dat deze winter viel op een woensdag.
Vandaag (zondag) is de temperatuur weer terug op een redelijk niveau.
Zo'n dikke 25 graden op de schaal van Celsius.
Dus de TV aktie "Help Frans en Ineke de winter door" is ook afgeblazen.
Straks weer een duik in het zwembad
Fantastisch :D
-
Het weer in Miami begin oktober
Beste leden,
Ik ben voornemens begin oktober anderhalf weekje met mijn vriendin naar Miami te gaan, mijn vraag aan jullie is of de verwachting wat betreft het weer dan oke zal zijn. Ik ben drie jaar geleden eind augustus/begin september gegaan en toen hadden we met geluk orkaan Isaac ontweken, en hadden we elke dag niks anders dan zon (geen druppel neerslag gezien).
Zouden we dit geluk ook begin oktober kunnen hebben, of is de kans op neerslag dan groter? Een buitje op een bepaald tijdstip per dag vind ik niet erg, hele dagen in de regen lijkt me toch minder..
-
Re: Het weer in Miami begin oktober
Oktober ligt aan het einde van het regenseizoen en het kan dus alle kanten uit. Onze eerste keer in Florida (1995) heeft het zo ongelooflijk veel geregend dat de weervrouw op het nieuws de staat had omgedoopt tot the downpour state. Dagelijks beelden van mensen die tot hun enkels of tot hun knieën in het water stonden. Magic Kingdom was een park vol gele Mickey Mouse regenponcho's die gratis werden uitgedeeld (normaal zijn ze best duur). De volgende dag Epcot in de stralende zon. Vanuit de airboat in de Everglades niets gezien behalve een regengordijn (en lol voor tien; want wij hadden die gele regenponcho nog), in Miami zelf tot mijn enkels in het water gestaan. Tussendoor ook stralende dagen.
Het heeft ons niet weerhouden terug te komen. Een volgende keer in oktober geen drup regen gezien. Het weer in Florida is wat lastig te voorspellen, zo een paar maanden vooruit.
-
Vraag over Orlando 30 dec-9 jan Weer en watertemperatuur
Ik ben al vaak in Florida geweest maar nog nooit in de kerstvakantie in Orlando. Wel op een andere plek (Sarasota) in december waar het destijds zo koud was dat we zelf de zwembadverhoging erg hoog moesten zetten. Uiteraard zat daar een prijskaartje aan vast.
Nu vind ik het moeilijk om een accommodatie te zoeken: kies ik een villa met zwembad ( is het veel te koud om te zwemmen, zelfs met poolheat?) Of huur ik een timeshare resort Room en moet ik dan iets kiezen met zwembaden erbij of ga ik daar waarschijnlijk toch geen gebruik van maken door het koelere weer?
Ik twijfel, een oplossing kan ook zijn:
Ik huur een townhome en we bezoeken de waterparken omdat de zwembaden daar beter verwarmd zijn? Of is dat niet zo? Ook daarover lees ik graag ervaringen!
we zijn een gezin met 21,18 en 12 jarige kids.