Ik zou even bellen. De borgsom is in ieder geval afhankelijk van je leeftijd en of je de borg cash of per credit card voldoet.
Afdrukvoorbeeld
Ik heb net gebelt en daar kunnen ze niet zeggen hoeveel de borg bedraagd, ik heb er eigenlijk ook nooit opgelet bij het huren.
Ik wist ook niet dat als je borg betaald het bedrag wordt gereserveerd op je cc mbt leeftijd ik moet nog gewoon werken teleton:( ben 44 jaar.
In theorie klopt dit, de praktijk is echter anders. Volgens de meeste Amerikaanse hotels valt het gereserveerde bedrag weer vrij bij afrekening. Als deze bedragen echter niet overeenkomen, en meestal is dat niet het geval, dan blijft het gereserveerde bedrag maximaal één maand staan. Daarna vervalt het. Is overigens altijd nog beter dan een paar jaar terug. Toen werden dit soort bedragen in 3 maanden afgebouwd.
Hoeveel borg wordt er bij hotels ingehouden en is dit bij elk hotel of sommige?
De kosten voor het verblijf plus ‘incidentals’. Indien je vooraf hebt betaald alleen een bedrag voor ‘incidentals’.
Wij hebben de cc van de ANWB aangevraagd en krijgen deze over enkele dagen binnen. En je betaald hem inderdaad pas op het moment dat je hem gebruikt, dit is onze eerste en enige cc. Maar angezien ik hem eigenlijk alleen maar gebruik voor de huur van een motor en wat shop werk verwacht ik geen problemen.
Nog maar 5 weken en we gaan\\:D/.
Gr. Bob
Hallo,
Ik heb een vraag en hoop dat ik hem hier mag posten...... 8-[
Vandaag wilden we de betaling doen bij paypal om onze condo te betalen. (via de site van homeaway gehuurd) De creditcard is niet geregistreerd op Paypal, maar het is normaal gesproken mogelijk toch te betalen zonder registratie en account. (staat er)
Nou geeft Paypal een error en zegt dat "met dit creditcard nummer geen betaling mogelijk is. Probeer een andere creditcard nummer".
Ik heb op google wel iets gevonden van mensen die hetzelfde probleem hebben. (het schijnt vaker voor te komen) Alleen staan er geen oplossingen.
Heeft iemand hier ervaring mee / hetzelfde meegemaakt?? Hopelijk heeft iemand een tip voor ons.
Heb je al contact met Paypal opgenomen? Als zij je CC weigeren zullen zij ook kunnen aangeven waarom en hoe je e.e.a. kunt oplossen. Er kunnen nl. zoveel redenen zijn.
Ik dacht dat het wel moest maar kan fout zijn hoor. Ik betaal bijna maandelijks dingen met paypal en voor dingen te betalen zonder dat er geld in je account staat of je geen visa kaart hebt ingegeven kan ik niet , ook heb ik 4 dagen moeten wachten voor ik met visa kon betalen maar dit is wel voor belgie en het kan ondertussen ook veranderd zijn
Het beste kun je je creditcard en/of bankrekening die je aan je paypal-account koppelt (laten) registreren. Als je opgeeft dat te willen doen, dan wordt er een klein bedrag af- of bijgeschreven en vind je een code op je afschrift bij die af-/bijschrijving. Door die verificatiecode dan weer in je Paypal-account op te geven is de cirkel rond en je CC/rekening geverifieerd en geregistreerd. Ook kan ik zonder problemen dingen betalen zonder dat er geld op mijn account staat; het wordt dan direct afgeschreven van mijn bankrekening of zie ik terug op mijn maandelijkse afschrift van Visa.
Sinds ik dat gedaan heb heb ik geen enkel probleem meer gehad.
Maar nogmaals: Als je een probleem hebt met een betaling, informeer dan eerst even bij Paypal waarom het niet goed gaat.
Heb reeds bij Paypal geinformeered. Zeggen er niets aan te kunnen doen..... Soms pakt hij bepaalde kaarten gewoon niet, kan allerlei oorzaken hebben.
Heb het nu via iemand anders geregeld.
Dus het is gelukkig toch nog geregeld. :-)
Maar in ieder geval bedankt voor de reakties!
ik heb in het verleden ook wel eens problemen gehad met de CC van de rabobank die aan mijn paypal gekoppeld zat
ondertussen heb ik die niet meer ,en heb nu een Visakaart
sindsdien heb ik nooit geen problemen meer gehad met mijn paypal betalingen, ook heb ik mijn bankrekening er aan gekoppeld
zodat ik bij een betaling zelf kan bepalen of ik het van mijn bank of cc af laat boeken
ik doe regelmatig betalingne over de hele wereld via Ebay, en altijd is het per direct betaald
Hallo ik ga in maart naar Amerika (miami) maar wou alvast een credit card aanvragen nou vroeg ik me af wat kan ik dan het besten aan vragen een Master Card of een MasterCard met VISA erbij?
Alvast bedankt
Twolde
Je kunt een MasterCard óf een VisaCard aanvragen, meestal als je het via je eigen bank doet hebben hun 1 van de twee dus dan kun je niet kiezen. Beiden worden vrijwel overal in de vs geaccepteerd.
Ik heb ze allebei genomen voor het geval dat er eentje blokkeert,
dan sta je mooi daar ver van huis!
Ik zit bij Rabobank en dan kan ik dus kiezen uit VISA of Mastercard maar als ze ze allebei accepteren dan haalt ik de mastercard wel die is goedkoper :D
Ik heb ook gewoon Mastercard, geen problemen mee.
Greetz
Goedkoopste Visacard is volgens mij van de ANWB (als je daar lid van bent).... zelf heb ik de Mastercard van de Bijenkorf als back-up. Beiden hoef je niet te betalen zolang je ze niet gebruikt (dus mooi als reserve kaart).
Iets anders; ik kreeg een telefoontje van de creditcardmaatschappij dat mijn kaart in Florida geskimd is :-0
Mooi verhaal ;-) Lang leve ICS die er direct is achter gekomen dat er iets niet in de haak was en contact met mij heeft opgenomen om te controleren of ik nog wel in de US was.
Wel goed de voorwaarden lezen of het iets voor je is. Die limiet is niet veel als je hem in de USA gebruikt (borg is al $500, boek er daarna nog wat hotels mee etc dan zit je er zo aan). Ik zou dus wel kijken of die limiet aan te passen is.
De voordelen op een rij:
- Gratis*
- GAMMA Voordeelpas en Visa creditcard in één!
- GAMMA welkomstcoupon t.w.v. € 20.-
- Wereldwijd betalen en geld opnemen
- Altijd een gratis Partner Card
- Standaard bestedingslimiet van € 1.300.- (hogere limiet op aanvraag)
- Alle creditcard-aankopen 180 dagen gratis verzekerd
- Mogelijkheid om alle aankopen gespreid te betalen
- Online direct inzicht in uw rekening
*De GAMMA Visa Card is helemaal gratis, mits u er in totaal minimaal € 500.- per jaar mee afrekent, waar dan ook ter wereld. Indien u minder dan € 500.- per jaar besteedt, wordt er over dat jaar na afloop € 15.- in rekening gebracht.
Na een paar dagen Florida weigerde mijn Visa card, een paar minuten later kreeg ik een sms van Visa of ik contact met ze wilde opnemen, tel nr. in Amsterdam werd genoemd, omdat er fraude met de cc werd vermoed. Eerst mijn aankopen\\:D/ met Mastercard betaald (altijd 2 CC's bij me) en voordat ik Visa kon bellen, belden ze mij al met de vraag waar ik was omdat er in Amerika met mijn cc werd betaald. Uitgelegd dat ik het echt was, ze adviseerden me voortaan even door te geven wanneer je in het buitenland van de Visa card gebruik gaat maken.
Limiet is inmiddels verhoogd tot EUR 2500 volgens de ANWB site.
De voordelen van de ANWB Visa Card
........enz.
- Minimale bestedingslimiet van € 2.500,-.
- Gratis tot het moment dat u de ANWB Visa Card gebruikt.
Knaapje
Wij hebben de ICS Card ook gebruikt in florida dit jaar.
Geen problemen gehad, en werkt perfect.
Wij waren altijd een beetje anti-creditcard. Maar daar zijn we na een vakantie U.S.A op terug gekomen. Met een credit card kun je daar werkelijk ALLES. En dat is toch wel prettiger dan een pinpas kan ik je vertellen. Ik zou er dus echt een meenemen.
Wij hebben anderhalf jaar gelelden alleen maar ellende met onze twee mastercards gehad. Ze deden het allebei niet! We hebben toen alles met onze pinpas gedaan, en de auto via internet geboekt. Ik neem de volgende keer liever geen cc meer mee. Gewoon pinnen en cash betalen gaat net zo makkelijk!
Daarom is het ook beter om twee verschilende kaarten (Visa/Mastercard of AMEX) te hebben zodat tenminste eentje het doet.
En het telefoonnummer van je bank of CC-verschaffer. CC-mijen hebben nou eenmaal verschillende manieren om misbruik te detecteren en soms (helaas) wordt gewoon gebruik door de analyse-programmatuur gezien als mogelijk misbruik. En dan wordt de kaaty geblokkeerd. Men probeert dan contact met de klant op te nemen, maar dat lukt ook niet altijd (logisch: vaak zijn die op vakantie). Als je dan merkt dat je CC geblokkeerd is kun je altijd zelf contact opnemen om de blokkade terug te laten draaien.
Als je net een nieuwe CC hebt of hem al een tijdje niet hebt gebruikt is het ook handig om deze een keertje te proberen in NL, bijv. bij het tanken. Dan weet je zeker dat die werkt en mocht die niet werken dan kom je daar niet pas achter als je de plas al over bent.
Kortom: Ook voor de CC geldt dat een beetje voorbereiding geen overbodige luxe.
Wij hebben voor vertrek allebei de nieuwe kaarten uitgeprobeerd! Zowel met de pinautomaat als boeken via internet. Al onze hotels waren met deze kaarten geboekt. Uiteraard hadden wij ook de telefoonnummers van de maatschappijen bij! Ben wel blond maar niet dom. We kregen geen enkele hulp van de maatschappijen. Die bleven volhouden dat er niets mis was met de kaarten, maar beiden gaven aan 'diclined'. Gelukkig was de receptioniste van het hotel zo slim om de kaart handmatig in te voeren en dat werkte wel. Probleem was alleen dat heel veel winkels dit niet wilden doen. Alleen Tommy en Nike hebben het op deze manier gedaan. Achteraf bleek dat de nieuwe chip die in onze kaarten verwerkt zit op heel veel systemen in de States gewoon niet werkt. Goed voorbereid of niet: daar kan je weinig tegen doen. Wij hebben dus alles met de pinpas gedaan en dat gaf geen enkel probleem.
mijn creditcard waarmee ik het nickhotel via de eigen website geboekt heb is vermist (incl. mijn gehele portemonee) en dus geblokeerd
ondertussen heb ik een nieuwe cc
nu zag ik op mijn rekening overzicht dat het nickhotel nog niet heeft afgeschreven
dus heb ik een mail gestuurt over hoe en wat omdat de cc waarmee ik geboekt heb,niet meer van toepassing is en daar door er dus niets meer
afgeschreven kan worden
nu krijg ik een mail terug, en begrijp het niet helemaal:oops:
althans ik denk het verhaal te snappen ,maar twijfel of ik wel goed zit
zie hier hun antwoord:
For reservations booked directly through the Nick Hotel website or reservation’s department with standard rates (all rates excluding advance purchase rate codes), authorizations are charged 24 to 72 hours prior to your arrival date. The Credit Card on file will be authorized in the amount of the first night's room & tax.
This authorization guarantees your reservation, however, upon your arrival to the resort you may change the form of payment for your reservation and that authorization will be released back to your card.
Please note:
Reservations with declining Credit Cards are not guaranteed and may be cancelled if availability changes
wie helpt me even op weg..........
Moest je een aanbetaling doen voor je in het hotel bent? Zo niet is het totaal niet belangrijk met welke cc je betaald.
Ik had afgelopen vakantie alle kamers voor mijn zus op mijn cc geboekt en bij aankomst betaalde ze gewoon met haar eigen cc.
Even in de Google-translate machine gegooid :wink: en voila:
Voor reserveringen rechtstreeks boeken via de Nick Hotel website of reserveren afdeling met standaard tarieven (alle prijzen exclusief vroegboekarrangement codes), zijn vergunningen 24 tot 72 uur voorafgaand aan uw aankomst in rekening gebracht. De Credit Card van het dossier zal worden toegestaan in het bedrag van de kamer van de eerste nacht & belasting.
Deze machtiging garandeert uw reservering, wordt echter bij aankomst op het resort kunt u de vorm van betaling voor uw reservering te wijzigen en dat de vergunning zal worden vrijgegeven terug naar je kaart.
Let op:
Reserveringen met dalende Credit Cards worden niet gegarandeerd en kan worden ingetrokken indien de beschikbaarheid veranderingen
Ok, het is geen perfect nederlands, maar ik denk dat het wel wat duidelijker is.
In het kort: je CC wordt pas 24 tot 72 uur voor aankomst belast.
Maar bij aankomst kun je ook nog wijzigingen doorgeven m.b.t. je CC.
De laatste opmerking is dan wel tricky, omdat daar staat dat reserveringen met een geweigerde CC niet gegarandeerd zijn en bij gewijzigde beschikbaarheid kan worden geannuleerd.
Lijkt me ook tricky. Ik zou vragen of ze het nummer 'on record' kunnen wijzigen.
dat vond ik dus ook een raar zinnentje
vandaar dat ik het dus niet helemaal begrijp
als ze tussen de 14 en 72 uur voor komst afboeken
gaat dat dus niet omdat het een geblokkeerde cc betreft
dus loop ik het risico dat ik naast die kamer grijp
ik had voorgesteld om of het nieuwe cc nummer door te geven of dat ik bij aankomst in orlando op 22 april, daar persoonlijk kon langs komen met mijn nieuwe cc
maar daar geven ze totaal geen antwoord op
Kun je de bestaande reservering niet annuleren? Meestal kan dit kosteloos als je zelf geboekt hebt. Ik zou eerst kijken of ik een nieuwe reservering kan maken en dan de oude annuleren.
annuleren had ik ook al aan gedacht
en opnieuw boeken
dit is hun annulerings voorwaarde:
Reservations must be canceled by 4:00pm local hotel time at least three days prior to arrival to avoid a one night cancellation penalty charge.
vind het alleen een beetje L*llig
dat ik enkele voorstellen doe om de overnachting te betalen ze er
geen gehoor aan geven ...
en dat ik feitelijk maar mag hopen dat ze de reservering niet gecanceld hebben als ik daar aan kom
maar ja zal wel taktiek zijn:-?.... nu aardige vroegboek korting natuurlijk
kan ik dan de volle mep afrekenen
heb visa gebeld en het schijnt dat er een reservering op dat bedrag is
en dat ze ook als een cc geblokeerd is ,ze tot een half jaar kunnen afschrijven
met een code die ze krijgen bij reservering
ik heb in aug. al geboekt, dus ze zouden nu nog kunnen innen van de oude cc
ik heb dat nu dus voor gesteld..
mochten ze hier geen gehoor aangeven ...cancel ik en boek ik opnieuw
Is dat meteen je eerste hotelovernachting als je aankomt in Orlando? Als dat niet zo is zou je persoonlijk langs kunnen gaan om je nieuwe CC te laten zien en zeker te zijn van je kamer, omdat ze pas net van te voren 1 nacht afboeken.
Als het wel je 1e overnachting is dan zou ik annuleren en opnieuw boeken met je nieuwe CC of als je korting hebt gehad die er nu niet meer is bellen en uitleggen, dan zullen ze het zeker veranderen in de computer of een aantekening maken.
Gewoon cancelen en opnieuw boeken. Dat is voor de meeste hotels en reserveringscomputers een veel eenvoudiger oplossing dan in de reservering gaan zitten klooien.
En dan heb je voor jezelf ook zekerheid dat je een kamer hebt.
De reserveringen woorden veelal centraal geregeld, dus vandaar dat het hotel niet direct antwoord, omdat ze het zelf gewoon niet weten.