-
Re: Vliegen met TUIfly Nederland (voorheen Arke)
Ik heb net even met Tui gebeld, maar het systeem van automatisch stoelen toewijzen is in april dit jaar beëindigd.
Het gaf te veel verwarring en technisch ging het te vaak mis op schiphol, dus helaas pindakaas er zit niets anders op dan te betalen voor je plekje.
Maar ik vind de stoel prijs van tui nog redelijk in vergelijking met wat we bij Air Berlin moesten betalen.
-
Kijk. Dan hebben we dat helder ;)
Bedankt vor de toelichting.
-
Ah vandaar! En heb er ook geen problemen mee hoor. Zit graag aan het gangpad, en heb daar graag 2 x EUR 11,= voor over.
-
Weer gratis maaltijd bij verre vluchten met TUI fly.
https://www.zakenreisnieuws.nl/nieuw...9d959-69085357
-
Artikel klopt niet echt.
Op vluchten naar Florida had je altijd al 1 gratis maaltijd en water.
-
Wanneer zijn de vluchttijden voor april/mei 2018 beschikbaar voor Tui naar Sanford?
-
Eind september begin oktober.
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
b767-300er
Eind september begin oktober.
bedankt
-
-
Nou, mijn zwager heeft een fijne reis gehad met Tui.
Zonder opgaaf van reden ging het toestel om 8 uur 's morgens niet weg. Er gingen geruchten over blikseminslag maar die zijn niet bevestigd. Uiteindelijk vertrokken ze om 10 uur 's avonds. Gelukkig werden de passagiers per SMS ingelicht over de voortgang, zodat mijn zwager, die Privium lid is, de hele dag kon rondhangen in de lounge, en zich ongans eten aan het buffet. Je moet toch wat.
In Miami aangekomen kregen ze te horen dat ze niet zouden doorvliegen naar Sanford. In plaats daarvan zijn de passagiers voor Sanford per bus vervoerd, een rit van 4 1/2 uur.
In Sanford aangekomen was de autoverhuur natuurlijk al lang dicht. Dus kon mijn zwager wachten tot de balie open ging, om zijn auto (die ik van hieruit maar heb omgeboekt voor hem tot een dag later) op te halen.
Hij is net thuis (in Sebring) aangekomen.
Zijn reactie: volgende keer maar weer United.
-
Idd blikseminslag op de binnenkomende vlucht van de PHTFM afgelopen maandagmorgen.
-
Citaat:
b767-300er
Idd blikseminslag op de binnenkomende vlucht van de PHTFM afgelopen maandagmorgen.
Kan dit dan bestempeld worden als overmacht?
Dus geen recht op schadevergoeding?
-
Wij zijn dit jaar met Tui naar Orlando Sanford gevlogen.
Onze ervaring:
Vliegtuig; prima, dreamliner, op tijd vertrokken, niets op aan te merken.
Op de terugreis vlieg je van Sanford naar Miami, en daarna door naar Amsterdam.
Wij mochten in Sanford aan boord voor de terugreis, maar zaten al bijna 2 uur in het vliegtuig voordat we toestemming kregen om op te stijgen...
De uitleg was als volgt:
De Amerikaanse autoriteiten geven pas toestemming om richting MIA te vliegen, op het moment dat alle passagiers, afkomstig vanaf Amsterdam zijn toegelaten tot de Verenigde Staten.
Mochten er passagiers zijn die de toegang tot de Verenigde Staten worden geweigerd, dan moeten zij met hetzelfde toestel direct terug naar Amsterdam, aangezien er maar 2 vluchten per week van Tui op Sanford landen.
In ons geval twijfelden de autoriteiten over 2 passagiers.... uiteindelijk kregen zij toch toestemming om de VS te betreden, echter heeft dit dus wel bijna 2 uur geduurd.
Dit is wel iets om rekening mee te houden bij het boeken met Tui.
De bemanning gaf aan dat als het nog iets langer had geduurd... er een nieuwe crew had moeten komen i.v.m. de rusttijden.
Voor ons een reden om voortaan bij voorkeur niet meer met Tui te vliegen.
-
En als er dus passagiers niet worden toegelaten dan wordt SFB-MIA gecancelled en vliegt het toestel rechtstreeks SFB-AMS? Dat kan toch niet ? :)
-
Citaat:
AlexFL
En als er dus passagiers niet worden toegelaten dan wordt SFB-MIA gecancelled en vliegt het toestel rechtstreeks SFB-AMS? Dat kan toch niet ? :)
Nee, dan moeten de 'geweigerde passagiers' met dat toestel via MIA direct terug naar AMS.
-
Dit geldt dan neem ik aan voor alle niet-amerikaanse maatschappijen op deze manier neem ik aan. Niet alleen voor TUI
-
Maar die hebben meestal elke dag wel een vlucht. En niet zoals TUI maar 2x per week..
-
Ik denk dat dit inderdaad geldt voor alle niet Amerikaanse luchtvaartmaatschappijen, die niet meerdaags op Sanford landen.
Een kleine luchthaven heeft zo z'n voordelen, maar ook zeker z'n nadelen.
Als je dit risico voor lief neemt, zou ik vliegen met Tui ook zeker niet afraden. Beviel voor de rest prima.
-
Precies onze ervaring en gebeurtenis dit jaar volgens mij vlogen wij 1 mei terug, maar we hebben verschrikkelijk lang moeten wachten om precies de zelfde reden.
-
@767-300er Wat weet jij van de vlucht Amsterdam op 24 november 2017?
Volgens Tui wordt die gevlogen met een A330-200
Weet jij hier iets van.
En zo ja waar komt dat toestel vandaan?
-
Ingehuurde machine van WamosAir
-
In tegenstelling tot bovenstaande betreft het een A330-200 van Air Tanker. G-VYGM
-
Dank je voor het antwoord.
-
Goedemorgen!
wij vliegen op 18-12 naar sfb met tui.
de laatste keer dat we met tui hebben gevlogen was in 2011. Lang geleden dus.
tegenwoordig hebben ze de dreamliner waar je grotendeels positieve verhalen over leest.
we hebben gekozen voor comfort class.
Hebben jullie tips waar te zitten, of juist waar niet te zitten?
we vliegen met zn 4en en begreep dat de indeling 3-3-3 is?
ook schin t er regelmatig gesleuteld te worden aan de vertrektijden?
we staan nu op vertrek om 08.50, als dat zo blijft dan is dat wel prettig omdat we dan vrij vroeg lokale tijd aankomen, 13.20.
-
Vertrektijden staan vast en seating inderdaad 3-3-3
-
dank!
doe je ook aan seating advies B767-300er?
-
Ik zou zeggen zo veel mogelijk naar voren en 3 stoelen aan de raamkant en 1 in het middendeel zodat jullie allemaal naast elkaar zitten. Of evt 3 in het middendeel en 1 stoel ernaast, dan zitten er 3 personen aan het gangpad als je dat makkelijk vindt....
-
Vraagje
Wij zijn aan het kijken om eind mei 3,5 week naar Miami te gaan.
De prijzen via TUI staan nu tegen de 600 euro.
Kan ik verwachten dat die prijzen nog rond de 400 komen?
Mijn ervaring bij TUI is dat de 1 a 2 maanden van te voren meestal rond de 400 zijn, maar vroeg af of iemand hier ervaring mee heeft?
-
Ik heb er geen ervaring mee, maar weet wel dat de prijzen buiten de schoolvakantie's vaak lager gaan worden.
Wel is het zo dat het dan bijv. niet de vrijdag vlucht is maar de maandag of dinsdag vlucht. (weet niet wanneer ze precies vliegen).
Je moet wel een beetje flexibel met je dagen zijn. En kijk ook eens op de tui.be pagina, vanaf brussel vaak nog beter geprijsd.
-
Volgens mij heeft TUI ook altijd gelijk met de KLM werelddealweken de tickets in de aanbieding dus dan wordt het weer ongeveer half januari.
-
De ticketsale zit er weer aan te komen, ergens eind december is dat weer. Dan zal mei er ook bij zitten. Heb vorig jaar 399 betaald voor begin juni dit jaar, ook eind december geboekt.
Even teruggezocht, 29 december heb ik toen geboekt.
-
Voor de last minute kerstvakantie boekers . Vanmidddag waren de prijzen errrug laag;
18/12 - 01/01
€349,-!!!!!
-
Citaat:
M.i.v. zondag 24 juni 2018 vliegt TUI volgens een nieuwe dienstregeling naar Orlando Sanford & Miami. De vluchten op vrijdag en maandag komen te vervallen en vervangen door vluchten op donderdag en zondag.
Donderdag: Vertrek van Amsterdam: 10:20 uur, aankomst Sanford: 14:25 uur, aankomst Miami: 17:30 uur. Vertrek van Sanford: 15:35 uur, vertrek vanaf Miami: 18:10 uur, aankomst Amsterdam: 09:35 uur op vrijdag.
Zondag: Vertrek van Amsterdam: 12:25 uur, aankomst Sanford: 16:30 uur, aankomst Miami: 19:35 uur.
Vertrek van Sanford: 17:40 uur, vertrek vanaf Miami: 20:15 uur, aankomst Amsterdam: 11:40 uur op maandag.
Net zoals nu kunnen de vluchttijden wijzigen. De exacte vluchttijden staan op de e-tickets.
Bron: Tui nl
-
Ik vind de vertrektijden uit Amsterdam veel prettiger.
In ieder geval voor mij want dan kan ik toch op mijn gemak met het OV naar Schiphol.
-
Omg wat is Tui duur geworden!
-
Komt misschien door het weg vallen van Airberlin?
-
Ik zag gisteren nog tickets voor 179 eur enkele reis.
Wil je soms in de voorjaarsvakantie? Dan betaal je bij TUI inderdaad de hoofdprijs.
-
Tui wil volgens mij van zijn klanten af, als ik kijk voor 22-07 t/m 05-08 kost dit bij Tui 1059,00 en met 1 overstap bij British Airways 550.00. Dat is toch een best prijsverschil.
-
Ja, ik zat te kijken voor sept/okt 2018 bij TUI betaal je dan €600 p.p excl bagage terwijl we nu voor €380p.p. gaan met BA (met overstap). Tja een directe vlucht is wel makkelijk maar niet voor dat geld hoor.
(en terug hebben we MCO->LGW dus in elk geval lang genoeg om te slapen dus niet eens een vervelende overstal)
-
Ach. Zolang de kisten vol zitten in genoemde seizoenen zijn ze als ondernemer natuurlijk gek als ze het niet vragen.
Vwb extreem hoge prijzen in de voorjaars en zometvakantie: ze vullen in die periode liever de stoelen met package deals dan met seat only’s. TUI blijft namelijk primair een vakantievlieger, in tegenstelling tot BA etc. Met dus een heel ander verdienmodel. Zo vlieg je in januari of maart soms lachend voor onder de 300 euro pp en betaal je tijdens de vakanties de hoofdprijs.