-
Re: Tolwegen / SunPass (deel 2)
Ligt eraan hoeveel dagen je de auto huurt als je meer dan 5 dagen je auto huurt heb je het er al uit, 2017 en 2018 gebruik van gemaakt en kreeg netjes een overzicht van de eenmalige kosten van rond de € 18 voor de huurperiode en het verbruik van de Tolwegen, was in totaal iets van € 45,00 kwijt voor 17 dagen
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Bullyleo
Als ik het goed lees dan breng Alamo je toch 3,95 USD in rekening per dag. Stel dat je die dag ergens een stukje tolweg pakt wat je bij cash betalen slechts 1,50 USD zou kosten, dan kost dat ritje je bij Alamo 5,45 USD, toch?
-
De Sunpass website is bereikbaar maar mijn eigen pagina al een dag of 4 niet.
Hebben meerdere hier last van?
-
Wil jij vertellen hoe niet bereikbaar?
Telefoon of computer?
-
Met alle liefde ;)
Computer probeer ik..
De app doet het wel.
-
Ik heb ook een poosje niet kunnen inloggen op de site (computer) tot het eergisteren plotseling ineens goed ging.
RaRa
-
Citaat:
Krullenbol
Met alle liefde ;)
Computer probeer ik..
De app doet het wel.
Sorry, dit berichtje beetje laat gezien.
Maar ik hoopte andersom dan had ik misschien een oplossing geweten.
Is het probleem inmiddels opgelost?
Bij mij zijn er nu in ieder geval geen problemen.
-
Geen paniek hoor Frans :-)
Ik weet wat er opstaat en wordt automatisch aangevuld wanneer nodig
en de app is wel te gebruiken. Was alleen raar dat via de pc niet bereikbaar was
voor een dag of 5.
Maar inmiddels kan ik het ook weer bekijken bedankt voor je reactie
-
Even een update:
Vandaag nog eens geprobeerd.
De app werkt plotseling, wel als vanouds moet je in de telefooninstellingen de taal op English(USA) zetten.
De site via PC werkte ook.
Geeft geen garantie voor de toekomst.
-
Bij moi, geen gebruikersgegevens (Computer)
Met mobiel zegt ie "Account not Authorized"
Ik ga gewoon maar naar hun kantoor in Orlando. (Ergens op de 50)
-
Yep met de computer had ik dat ook maar inmiddels werkt het weer.
Mobiel krijg ik die melding ook maar dan zoals gezegd de instelling wijzigen naar Engels en Engels USA
dan werkt de app prima, bij mij.
-
Ik vraag me dan ook af, of de webversie het soms gewoon doet met een Engelse US versie werkt...:p
-
Vorig jaar in november lukte het allemaal niet, maar nu toch maar weer eens geprobeerd om geld op de transponder te storten via de website en het ging gewoon in één keer helemaal goed.
Vorige keer ben ik naar Amscot gegaan om geld er op te storten, maar dat kostte $1.50 per storting.
-
Ik heb automatisch ingesteld bij $ 10,- saldo wordt er weer $ 10,- aangevuld.
Mocht er weer eens storing via de site of app dan loopt dit gewoon door.
-
Ja dat heb ik ook zo ingesteld. In mei voor het eerst de transponder gebruikt, ideaal zo.
-
Ik rij al drie weken rond met een Florida Visitors Pass uitgegeven door de staat Florida. Is gratis en werkt prima.
-
Citaat:
Krullenbol
Ik heb automatisch ingesteld bij $ 10,- saldo wordt er weer $ 10,- aangevuld.
Mocht er weer eens storing via de site of app dan loopt dit gewoon door.
Daarvoor zit ik weer te weinig in Florida. De laatste tijd doen we veel roadtrips door de rest van Amerika. Maar binnenkort toch weer eens Florida bezoeken, dus dan kan de transponder weer onder het stof vandaan. :)
Nu was de vorige keer dat we er waren november, dus zoveel stof lag er nou ook weer niet op.
-
Citaat:
Eefdepeef
Ik rij al drie weken rond met een Florida Visitors Pass uitgegeven door de staat Florida. Is gratis en werkt prima.
Kan je blijkbaar alleen ophalen in MCO?
-
-
Toch wel alleen op MCO te krijgen (en je moet ook nog een auto op MCO huren):
The Central Florida Expressway Authority is piloting a new automated toll payment solution for visitors traveling to Florida and renting a car from the Orlando International Airport called Visitor Toll Pass™. Travelers must be picking up and returning their rental vehicle at Orlando International Airport to participate.
Hier is de link voor meer info over de Visitor Toll Pass:
https://visitortollpass.com/
-
Ja, dat lees ik nu ook op de aanmeld ophalen en inleveren MCO,
In mijn link staat deze informatie:
Er zijn aanmeld-kiosken in de buurt van de balies van autoverhuurbedrijven op de luchthavens van Florida,
Misschien dat ze het nog verder gaan uitrollen.
Op MCO staan ze bij de autoverhuur balies net voordat je naarbuiten loopt richting garage
-
Het is nu een pilot, dus hopelijk wordt het verder uitgerold.
Wat me nog opviel is dat je ook op MCO moet terugbrengen, anders kun je het label niet inleveren voor automatische incasso van de tol.
-
Maar hoe zou dat dan werken, ik gebruik altijd toll by plate bij National, maar als ik visitor gebruik word dan het andere automatisch uitgeschakeld, anders betaal je twee keer.
-
Van de site die ik hierboven linkte, onder FAQ:https://visitortollpass.com/Faq
- What do I do if my rental car company charged me for a toll I paid with Visitor Toll Pass™?
Please call customer service at +14076905300 (7 days a week 9 a.m. - 1 a.m. EST).
-
Citaat:
theovg
Maar hoe zou dat dan werken, ik gebruik altijd toll by plate bij National, maar als ik visitor gebruik word dan het andere automatisch uitgeschakeld, anders betaal je twee keer.
Dat is net als alle andere forumleden die een eigen transponder hebben. Als je die in het voertuig hebt, wordt je kenteken niets aangerekend voor toll-by-plate.
-
https://www.visitortollpass.com/
Ze hebben de pilot fase nu verlengd en je kan op de website tot eind July 2020 boeken.
Bron/Meer info: https://t.co/9NItnSKUxT?amp=1
-
Jammer dat dit alleen geldt voor Orlando, had gehoopt dat ze dit ook op andere luchthavens zouden uitrollen na de proefperiode...
-
Wij zijn inmiddels terug en hebben de afrekening ontvangen. Hele nette specificatie. Voor nog geen 20 dollar door heel Florida gereden. Auto dus opgepikt op MCO en ingeleverd in MIA. Zelfs de $10 voor het niet afgeven van de pas op MCO werd niet berekend. Al met al een perfect systeem. Ook van Alamo een nul factuur ontvangen.
-
Hoe gaat dat dan, pakt die dat systeem dan als eerste. want Alamo en National en nog een paar andere hebben Toll by Plate. Ik bedoel betaal je dan niet twee keer .
-
De transponder gaat boven de camera/kentekenplaat.
Je betaald echt maar één keer.
-
Wij hebben het bij het uitrijhokje van National gemeld dat we gebruik maakte van de visitors tollpass , en dat was helemaal oké.
Ook wij hebben voor iets meer dan $20,- heel Florida in de rondte gereden, vind het een perfect systeem.
-
Je krijgt een label met een barcode van de Visitor Toll Pass (powered by E-pass )
die je aan de binnen spiegel moet hangen. Na het eerste traject op een tolweg krijg je een e-mail dat de kaart is geactiveerd. De rest gaat vanzelf.
-
Op de website staat dat de pass wordt geactiveerd als je met je auto het vliegveld verlaat. Ik vroeg mij af of de pass ook via het gebruik van welke tolpoortje dan ook geactiveerd kan worden. Dit omdat ik pas later in de vakantie een auto ga huren vanaf Port Canaveral. Ik land wel op MCO dus zou daar alvast een Toll Pass mee kunnen nemen en die dan pas later gebruiken. De pass kan ik dan wel weer op MCO inleveren want daar lever ik de auto ook weer in.
Iemand een idee of dit kan/ werkt?
-
@Mushu;
Zou dan even navraag doen voor de zekerheid. Op de website staat dit emailadres: Info@VisitorTollPass.com
Niet geschoten is altijd mis :D
-
@Mushu;
In de voorwaarden staat dat je moet huren vanaf MCO dus denk dat dit in jouw geval niet gaat werken, maar je zou ze allicht kunnen mailen met je vraag.
-
Morgen moeten wij de pas weer inleveren, ik ben erg benieuwd of alles goed gegaan is want ik heb die mail nooit gehad. Ik ga er maar vanuit dat mijn e-mail adres niet klopte... We hebben nog een keer geprobeerd te bellen maar ze zitten er maar tot een bepaalde tijd.
-
Ik ben nu in Florida, Sunpass weer op het raam geplakt, en de eerste tol is afgeschreven zag ik. Nu probeerde ik om de licenseplate toe te voegen aan mijn account maar dat lukt niet, website geeft foutmelding, dat dat nu niet beschikbaar is. Maar noodzakelijk is dat toch niet om te doen?
-
Nee hoor, niet noodzakelijk. Als de Sunpass zelf (het nummer) wel gekoppeld is aan je account. Ik geef nooit de licenseplate door ;-) !
-
Ok dank! Is inderdaad gekoppeld aan mijn account dus ik laat het zo.
-
Citaat:
Cindy1969
Ik ben nu in Florida, Sunpass weer op het raam geplakt, en de eerste tol is afgeschreven zag ik. Nu probeerde ik om de licenseplate toe te voegen aan mijn account maar dat lukt niet, website geeft foutmelding, dat dat nu niet beschikbaar is. Maar noodzakelijk is dat toch niet om te doen?
Inderdaad, net ook even geprobeerd en kan ook geen kenteken ingeven cq verwijderen ( vlgs het systeem staan er overigens nog 2 kentekens in ) maar denk dat , zoals MattRob al zegt , inderdaad dat het ingeven van kenteken niet echt verplicht is. We zien het wel ;-)
-
In de browser (brave) kan ik wel kenteken invoeren... Maar zover ik ook weet raden ze het
alleen aan..
Ik doe het eigenlijk wel altijd en zet ook een einddatum op het kenteken.