-
Re: Villa huren: gezocht / ervaringen / vragen (2)
Ook wij zijn van plan het deze keer zelf te regelen, altijd via een tussenpersoon geregeld en nu wil ik graag proberen alles zelf te regelen, best spannend eigenlijk.
Ben net als jullie bang voor de bekende horror verhalen.
Nu moet ik wel eerlijk zeggen dat ik die over Florida nog niet echt gehoord heb, zoals villa`s die niet bestaan of overboekingen, of zijn er wel mensen met slechte ervaringen?
-
@meh1965:
Ik heb dit jaar geboekt via Airbnb. http://bit.ly/1et7zcW
Je betaalt aan Airbnb en zij betalen de verhuurder 24 uur nadat jij in de woning bent aangekomen. Geen woning? Dan bel/mail je en ze betalen de verhuurder niet.
Uiteraard kost die service iets, maar dat zie je als huurder niet terug aangezien die kosten door Airbnb op het door jou betaalde bedrag worden ingehouden en de rest naar de verhuurder gaat.
-
Wij boeken al jaren via Airbnb en dat gaat altijd goed ook als we binnen europa blijven.. Zeker een aanrader.
-
Ja hoor. Je onderhandelt ook bij Airbnb gewoon met de eigenaar.
Tenminste ... dat is mijn ervaring.
-
hi wij gaan dit jaar huren via www.floridavipvacations.com
Zij bieden verschillende villa's aan en in voorwaarden is opgenomen dat zei bij het niet beschikbaar zijn van de gehuurde villa er een minstens gelijke wordt geleverd. de communicatie verliep prettig en vlot.
-
Ik zit even te zoeken op de verschillende sites, maar ik schrik een beetje van alle opties/ prijzen. Wij willen volgend jaar maart (ja ik ben er vroeg bij :p) weer naar Florida. Idee is om in maart/ april ongeveer 2,5 week te verblijven in Orlando (of ergens in de buurt van Disney). Budget is voor ons redelijk belangrijk, we zaten te denken aan +- € 800,-- (dus $1100) voor +- 16 dagen. We zoeken geen villa, eigenlijk is een huisje met minimaal 2 slaapkamers, 1 badkamer, keuken en living voor ons al voldoende. Het zou wel mooi zijn als het een kindvriendelijk resort/ hotel is (kids van 4 en 1 gaan mee). Is dit niet te vinden of zoek ik niet goed genoeg?
-
Misschien club cortille in kissimee iets voor jullie?
Dit zijn town houses , met een gezamelijk zwembad, leuk speeltuintje voor de kinderen en lekker centraal gelegen.
Te huur via usafun vacations maar misschien ook wel via een particulier.
-
@masch;
Of kijk eens op volgende link dit is een townhouse in een kindvriendelijk resort
http://terraverdetownhouse.com/
-
Is er dan geen springbreak?
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Eljo
De villa waar ik op dit moment in verblijf en ook de villa die ik voor komende september/oktober heb geboekt worden aangeboden op deze site, niks mis mee en als er iets aan de hand is wordt het snel opgelost. Overigens heb ik de villas rechtstreeks bij de respectievelijke eigenaren m/v geboekt.
-
Misschien is een condo op een resort iets voor jullie. Je moet ook niet uitgaan van de geadverteerde prijzen. je kunt bij diverse eigenaren een offerte opvragen. Als je die dan hebt kun je nog onderhandelen over de prijs. Ik heb nog nooit de prijs betaald die ze in 1e instantie opgaven.
En ik denk dat het idd springbreak is in maart. Dus dan kan het drukker en wat duurder zijn.
Heb je al op homeaway gekeken?
-
Volgens mij is het inderdaad springbreak. De eerder genoemde site usafunvacation ken ik en heb ik goede ervaringen mee, maar zij hebben in die periode nog geen 'Disney appartementen' (2 bedrooms) op de site staan. Wellicht komt dat nog??
Condo op een resort zou perfect zijn, wij hoeven geen prive zwembad. Ik zal de andere genoemde sites eens bekijken. Volgens mij ben ik gewoon nog erg vroeg, want heel veel beschikbaarheidsinformatie is nog niet gevuld. Maar jullie denken dat het voor +- 800,-- wel te doen moet zijn voor 16 dagen?
-
Anders gewoon even bellen met usafunvacations, nee heb je ja kun je krijgen.
En voor condo's kun je eens denken aan Cane Island als je langs de 192 wil zitten en als je wat rustiger wilt zitten aan Terrace Ridge een klein stukje rijden vanaf Disney maar heerlijk rustig en mooi resort. Overigens kun je als je vanaf het complex Terrace Ridge rijdt richting Disney bij de eerste verkeerslichten gewoon rechtdoor rijden dan rij je binnendoor naar Disney toe en is de kortste weg.
-
Citaat:
De villa waar ik op dit moment in verblijf en ook de villa die ik voor komende september/oktober heb geboekt worden aangeboden op deze site, niks mis mee en als er iets aan de hand is wordt het snel opgelost. Overigens heb ik de villas rechtstreeks bij de respectievelijke eigenaren m/v geboekt.
Goed om te horen dat als er iets aan de hand is dat dit dan snel wordt opgelost.
-
Iemand nog ideeën over waar te kijken voor een leuke villa (Orlando) en omgeving van 13-8/27-8? 3 slaapkamers en liefst zwembad op t zuiden...voor een leuke prijs;)
Heb alle reguliere sites al afgezocht, wel wat leuke villa's gezien maar dacht vraag het nog even rond hier....
-
Wij hebben via www.floridaholiday.nl geboekt. Is een Nederlands stel met (ik dacht) 6 villa's in Clermont e.o. Hele schone en zeer ruime villa gehuurd. Echt uitstekend bevallen. En handig dat het Nederlanders zijn, gewoon euro's overmaken binnen Nederland. Zie ook:
http://reisflorida2014.blogspot.nl/2.../de-villa.html
En voor tieners is Islands of Adventure van Universal echt aan te raden. Vol met 'rides'. En een airboat tour in (of eigenlijk langs) de Everglades is een aanrader.
-
Hallo digitalman. Ik denk dat er een foutje in de link staat, want hij werkt niet. Wel via je eigen reisblog en het ziet er erg leuk uit. Bedankt voor de tip.
-
Citaat:
ferret
Hallo digitalman. Ik denk dat er een foutje in de link staat, want hij werkt niet. Wel via je eigen reisblog en het ziet er erg leuk uit. Bedankt voor de tip.
Je hebt gelijk, staat een foutje in:
www.floridaholiday.nl
-
@betsy: Wij hebben twee keer (april 2011 en mei 2012) via nova-tours.nl geboekt. Dan kom je terecht bij ustravel.nl (even doorklikken naar villahuur florida (rechter menu)). Even bellen met José Kraan (als die er nog werkt). Voor die periode kost een bronze-villa €72 per nacht. Hebben 1x bronze en 1x silver gedaan. Verschil nauwelijks merkbaar. Je weet bij het boeken niet direct in welk park je welk huis krijgt, dit hoor je kort van te voren. Altijd in de buurt van de parken (20-30 min. rijden). Is helemaal prima verlopen, voor ons geen probleem. Eerste keer in Calabay Parc at Tower Lakes, tweede keer in Southern Dunes. Prima woningen, schoon, ruim, een overvloed aan kamers.
Volgens mij zitten we in hetzelfde vliegtuig....... :) Begin deze week geboekt, prijzen zijn daarna weer omhoog geschoten.......
-
bungalow wijk
Hallo, Denk dat we toch via reisbureau gaan boeken. Op mijn vraag waar de bungalows liggen kreeg ik Southern dunes 2 westridge3clear creek,4 four corners 5florida pines 6 esprit 7 linfields 8doral woods we mogen een soort van voorkeur opgeven. Wij willen niet naar disney wel universal ivm tijdgebrek. Is er iemand bekend met deze wijken, waar zouden we het beste kunnen gaan?:cool:
-
Re: bungalow wijk
Je zou ook eens kunnen kijken op vrbo.com of homeaway.com (is ook een Nederlandse website van) je huurt dan vaak bij de eigenaar of bij een manager. Je kan natuurlijk ook hier op het forum kijken wie welke villa heeft geboekt. Vaak kun je bij de eigenaar ook nog onderhandelen over de prijs en weet je van te voren precies waar je zit. Lindfields en 4 corners zijn wij geweest, beide prima.
-
-
Citaat:
angela67
Hallo, Denk dat we toch via reisbureau gaan boeken. Op mijn vraag waar de bungalows liggen kreeg ik Southern dunes 2 westridge3clear creek,4 four corners 5florida pines 6 esprit 7 linfields 8doral woods we mogen een soort van voorkeur opgeven. Wij willen niet naar disney wel universal ivm tijdgebrek. Is er iemand bekend met deze wijken, waar zouden we het beste kunnen gaan?:cool:
Wat is precies het voordeel door naar een mystery villa te gaan?
Is het goedkoper?
-
haha gemak via reisbureau. willen in meivakantie gaan en vind beetje griezelig en moeilijk om zelf te speuren naar tickets. Ik denk dat ik dan duurder uit ben.de mogelijkheden hiervoor duizelen me een beetje.ben bang te lang te moeten wachten op goede aanbieding. Misschien ben ik dan te laat en betaal de hoofdprijs. Houd van zekerheid.
-
Angela67, als jij je daar het prettigst bij voelt moet je gewoon je gevoel volgen. Zelf heb ik een aantal jaar alles los geboekt maar nu vergelijk ik vaak de prijzen en kan ik bij het reisbureau vaak goedkoper boeken. Al gaan wij niet voor een villa maar prefereren wij een condo (meestal Terrace Ridge) met gemeenschappelijk zwembad. Doordat wij veel weg zijn maken we weinig gebruik van het zwembad en de kinderen vinden de zwemparken ook veel leuker om te zwemmen dan zo'n klein zwembad bij de villa.
-
Hoi allemaal,
Gisteren heb ik een offerte aangevraagd voor een villa bij Solterra. Nu krijg ik de offerte van de Engelse eigenaar en die vermeld dat ze een damage waiver hebben van 39 ponds per dag en dat is not refundable.
Ik heb vaak een damage waiver betaald bij het huren van een huis/villa, maar nooit dat het niet refundable is.
Hebben jullie dit ooit meegemaakt? En hebben jullie advies hoe ik dit zou kunnen onderhandelen?
Alvast bedankt!
-
Ik heb ff bij de door ons als laatste gehuurde villa gekeken. En wij hadden een rufundable damage DEPOSIT dus geen WAIVER. Zou het een soort van verzekering zijn?
Maar 39 pond per dag lijkt me wel heel veel. Is het niet voor de hele huurperiode?
-
De waiver is, net als bij de auto (CDW), een manier om je verantwoordelijkheid voor schade af te kopen.
39,00 per dag is wel wat veel maar kijk gewoon naar de totaalprijs.
Ik betaal voor mijn volgende huis $45,00 voor 8 dagen.
-
Ik heb weer met de eigenaar gesproken. Hij bedoelde 39ponds per 'Stay' en niet per 'Day'. :rolleyes:
-
Wij zijn op dit moment aan het kijken naar een villa voor de periode midden december 2014 tot midden januari 2015. We hebben een aantal villa's in de Doral Wood community voorbij zien komen. Is er iemand die bekend is met deze community en de villa's die daar staan? De community ligt ten zuiden van Kissimmee langs de S Poinciana blvd.
Het valt ons op dat de percelen een stuk ruimer zijn dan in de andere communities.
-
Wij zijn aan het kijken voor een villa voor midden april volgend jaar voor 12 nachten. Nu heb ik al even gezocht op dit forum voor een gemiddelde prijs, maar dit loopt allemaal erg uiteen. Ik ben van € 600,- voor 1,5 week tot € 2300,- voor 2 weken tegengekomen.
Nu heb ik een aanbod gehad voor een villa in Tuscan Hills voor € 1.000,- voor 12 nachten incl. taxes, cleaning fees & pool heating.
Is dit een beetje een redelijke prijs of kan ik misschien beter nog wat meer onderhandelen? (ben slecht in onderhandelen haha)
-
Citaat:
chili
Nu heb ik een aanbod gehad voor een villa in Tuscan Hills voor € 1.000,- voor 12 nachten incl. taxes, cleaning fees & pool heating.
Inclusief poolheat lijkt me dat een mooie prijs, 83 euro per nacht. Zwembadverwarming is erg duur.
-
Ik heb 3 villa's op het oog, voor volgend jaar April/Mei
Kunnen jullie eens meekijken, de prijzen komen denk (na wat afdingen ;-) tussen de 1000 en 1250 euro voor 13 dagen met pool heat.
Van goedkoopst tot duurst
http://www.homeaway.com/vacation-rental/p904349
http://www.homeaway.com/vacation-rental/p74065
http://www.homeaway.com/vacation-rental/p428523
-
Vraagje: heb een prachtige villa gevonden bij Calabria: http://www.homeaway.com/vacation-rental/p3672514
Maar bij de opmerking staat: Property Subject to Change: In the unlikely event that the property you reserve becomes unavailable, we will make every attempt possible to move your reservation to another approved accommodation.
En deze villa is volgens mij niet via een management agent (of toch wel?)
Betekent dit dat het huis te koop staat?...
-
Nee dat bedoelen ze niet. Ze bedoelen hiermee dat als de villa om een of andere reden niet beschikbaar zou zijn ( overboeking bijvoorbeeld ) dat ze er alles aan doen om dan een gelijkwaardige accommodatie te geven .
-
Hoi Penpe!
Dank je voor je antwoord!
Dit lijkt me echt een mooie villa en volgens mij goede ligging tov Disney & 192. Als ik het goed begrijp, Calabria is nog redelijk nieuw. Ik kan zelf weinig informatie hierover vinden. Dus was ik benieuwd of iemand iets meer weet over deze community? Als ik het goed heb is dit een klein -niet-gated community. Correct?
Wat ik mij ook heb zit te vragen is m.b.t. ligging van de villa. Die zit redelijk aan de kant van de weg (westside road) - zouden wij hier last hebben van het verkeer? (er zit nog een grote muur tussen, natuurlijk, maar ik ben niet bekend met deze weg & omgeving, dus weet ik niet hoe druk het is in mei)?...
http://www.homeaway.com/vacation-rental/p3672514#map
-
Ja graag gedaan ;)
De community is niet gated inderdaad, je kunt er zo naar binnenrijden. De weg die er langs loopt is heel rustig, het zal hooguit 's morgens vroeg en aan het einde van de middag wat drukker zijn ivm de schoolbussen die van/naar de een stuk verderop gelegen school rijden. Vanaf Calabria zit je lekker snel (nog geen 5 min rijden ) op de 192
Je kunt op het trottoir langs die weg heerlijk joggen als je dat wilt, wij zien daar altijd wel mensen lekker sportief bezig zijn.
Meer weten ? Dan hoor ik het wel :p
-
En nagenoeg rechts om de hoek bij de 192 zit een lekkere ijsjeszaak "Twistee Treat" :)
-
Re: Villa huren: gezocht / ervaringen / vragen
Hallo,
Ik zie de bomen door het bos niet meer, dus daarom deze inleg.
Wij gaan in mei 2015 naar Orlando voor 12 dagen en ik ben op zoek naar een villa. Heb dit nog nooit eerder gedaan, al de andere keren we naar Florida zijn geweest hebben we altijd een hotel genomen. Zou graag een villa hebben met minstens 5 slaapkamers (we zijn met 3 volwassene en 2 kinderen 11 en 1,5 jaar) en 2 badkamers, pool en jaccuzi in de omgeving van Orlando (Kissimee). Om te voorkomen dat ik zonder villa sta als we daar aankomen zou ik het via een bureau willen huren. De prijs zou rond de 1000 euro mogen liggen voor 12 nachten.
Wie kan me hier tips geven waar ik een villa kan huren?
Alvast bedankt!
-
Re: Villa huren: gezocht / ervaringen / vragen
Citaat:
Nixo
Wie kan me hier tips geven waar ik een villa kan huren?
Ga eerst hier maar eens even kijken : http://www.homeaway.nl/vakantie-vaka...-omgeving/r697 en wie weet slaag je hier wel en heb je nog vragen dan hoor ik het wel ( desnoods pb )