Ik ben nog nooit op AirPort Düsseldorf geweest, maar die schijnt wel overzichtelijk te zijn toch?
Afdrukvoorbeeld
Ik ben nog nooit op AirPort Düsseldorf geweest, maar die schijnt wel overzichtelijk te zijn toch?
Dusseldorf is zeker overzichtelijk. Maar kan ook druk zijn. Verder prima luchthaven om van te vertrekken. Doen wij ook vaker.
Ben hier ook vroeg genoeg om door douane te komen vooral in het hoogseizoen.
Wij vliegen om 10.45 uur. Wat raad je aan?
Jazeker. Afgelopen April naar Barcelona, in Mei naar Tenerife en in juni naar Parijs. Straks nog even een op en neertje naar Sevilla en door naar Las Palmas. September nog een retour Barcelona en een retourtje UK. En in januari met LH via FFA, ook af Allen retour. Allen vanaf Schiphol.
Op de Tenerife heenvlucht na (meivakantie) geen hinder ondervonden. En de hinder die ik had was te wijten aan de Airline en niet aan Schiphol zelf. Ook op gewoon door de weekse dagen. Misschien heb ik gewoon geluk gehad.
Je weet waar ik woon overigens (je knalt er regelmatig overheen middenin de nacht) dan snap je dat DUS en CGN voor mij qua afstand niet echt een optie is als je zelf nog moet rijden na een lange ICA vlucht.
Dat zou een optie kunnen zijn Treesanne, maar mijn man moet de dag vantevoren nogmgewoon werken. En om daarna nog te vertrekken naar een hotel ziet hij niet zitten geloof ik. Wij wonen ca. 100 km van het vliegveld vandaan.
Als we rond 7.30 uur aankomen, zou dat op tijd genoeg zijn? Dan rijden we bijv rond 6.00 uur thuis weg, parkeren en door.
Als je er om half acht bent heb je tijd genoeg. Ik ben nu eenmaal een Betje Bezorgje en wil eigenlijk alles op nummer zeker spelen. Het heeft me ook wat overreding gekost met mijn man maar hij is volledig bekeerd. We vertrekken ook pas aan de avond naar het hotel. Nu ze klaar zijn met verbouwen kun je ook nog even lekker rondstruinen.
Kletskous dat is prima hoor, nog eerder weggaan is zinloos.
Jullie zijn net zo veranderlijk als het weer geloof ik haha, nu weer een topic geopend over park, sleep & fly op DUS...
Over heel veel onderwerpen zijn al diverse topics/berichten geweest. Beetje zoeken kan geen kwaad dan heb je de info ook zo bij de hand.
Zijn de vliegtuigen van Air Berlin nu wel in goede staat?? Failliet betekend ook vaak bagger onderhoud van vliegtuigen...word hier bang van..
Wij zijn vorig jaar met AB naar en van Boston gevlogen. Alles prima voor mekaar hoor!!
Nergens voor nodig.
Het vergelijk wat je hier trekt geldt misschien voor oeroboeroe airways uit een een of ander Afrikaans land, maar in Europa gelden strenge regels op het onderhoud van vliegtuigen. Daarbij is er een controlerende instantie die dat allemaal bewaakt. Daar zit meer regelgeving en controle aan als dat je durft te vermoeden. Geen zorgen dus.
Ik begreep van het reisbureau dat er een witte lijst bestaat waar vliegtuigmaatschappijen die veilig zijn op staan. Air Berlin is nog niet verbannen van die lijst :D. Tot nu toe hadden zij ook nog niets gehoord over een naderende faillissement of overname door Lufthansa...dus geen zorgen...vraag me overigens wel af of ze dat mij zouden vertellen :p.
Iemand een idee wat ik aan inbegrepen maaltijden kan verwachten?
Wij vertrekken om 10.45 uur. Krijgen we dan een lunch én een diner aan boord?
Tuurlijk kan ik zelf ook broodjes meenemen, maar als het niet hoeft, is er dus meer plek voor iets anders :)
Ja je krijgt lunch én een diner aan boord.
Wij zijn in januari met Air Berlin naar LA gevlogen en niets dan lof voor de verzorging aan tijdens de vlucht. Voldoende maaltijden en zoveel drank als je zelf wilt.
Wat vooral indruk op mij heeft gemaakt, ik zit in een rolstoel en ben niet in staat om te lopen, dus heb hulp nodig om met een klein stoeltje richting wc te kunnen. De manier waarop dat zowel tijdens de heenreis als de terugreis werd gedaan, was echt uitermate zorgzaam. Ik hoefde niet te vragen, maar ze kwamen regelmatig vragen of ik nog iets nodig had.
Voor mij heeft Air Berlin daarmee en natuurlijk met het feit dat ze directe vluchten hebben voor redelijke tarieven, gezorgd dat het voor mij de voorkeur heeft om met ze te vliegen.
Ik weet niet hoe het bij Air Berlin zit, maar lunch is bij andere maatschappijen een warme maaltijd. Ik heb nog nooit een broodjeslunch in een vliegtuig gehad.
O maar dat is ook prima wat mij betreft hoor! En als het niet te eten is, kun je vast nog wel (retedure) sandwiches aan boord kopen lijkt me.
Je krijgt eten en je hoeft het niet te kopen! Er is ook verder geen eten te koop.
Als je van tevoren denkt dat je het niet lekker vindt of voor het geval dat... kun je natuurlijk zelf broodjes meenemen of iets anders om te eten.
Lees ik dan zo verkeerd ??
Snacks & drankjes
Maak het u tijdens de vlucht gemakkelijk en ontdek het veelzijdige aanbod aan zoete en hartige snacks, smakelijke sandwiches, verfrissende softdrinks, aromatische theesoorten en alcoholische dranken, die u bij ons aan boord kunt kopen. Wat dacht u bijvoorbeeld van een lekkere dubbele cheeseburger of een mediterrane tapas-selectie?
https://www.airberlin.com/nl/site/la...rope.php?cid=2
Meestal is het zo dat als op langeafstandsvluchten eten geserveerd wordt er niet nog veel meer extra's te koop is. Op de website van AB staat dat je 2 hoofdmaaltijden krijgt: https://www.airberlin.com/nl/site/la...long.php?cid=2
Op de korte vluchten zal je wel sandwiches ed kunnen kopen omdat er dan geen maaltijd aangeboden wordt.
Deze link is voor de korte afstanden: https://www.airberlin.com/nl/site/la...rope.php?cid=2
Voor lange afstandsvluchtten, bv naar de USA gebruik je deze link: https://www.airberlin.com/nl/site/la...long.php?cid=2
Je kunt van tevoren een speciale maaltijd bestellen. Hoe? Dat staat op de site.
Het eten en de verzorging bij AirBerlin zijn prima. Wel gewoon standaard vliegtuigvoer, maar zeker beter dan TUI en United imo. En ook véél, duidelijk ingericht op de Duitsers, dat viel mij wel op.
Dankjulliewel. Ik zie nu idd ook 2 maaltijden, nou dat moet goedkomen.
Lees trouwens ook dat je een gourmet maaltijd kunt bestellen ;)
En die zijn lekker!!. In mei geprobeerd. Mijn man is een echte pikker en meestal eet hij niks.
Dit jaar de Ifleat maaltijden besteld. Lekker en ook de presentatie is geweldig. Echt porselein,katoenen servetten en een echt wijnglas.
Helaas wel plastic bestek ivm met de veiligheid. Volgend jaar wordt het New York en daar kun je ook terug vlucht ontbijt bestellen.
Het gewone geserveerde is ook prima :up:.
Hallo experts!
Misschien kunnen jullie mij vertellen hoe het zit met de stoelreservering bij Air berlin.
We vliegen eind augustus en ik zat eens te kijken naar wat stoelreservering zou kosten. Enige wat we graag zouden willen is zo'n zitje van 2 bij het raam, waar in het vliegtuig is ons verder om het even.
Ik zag dat voor onze vlucht nog amper stoelen bezet zijn (nog maar een stuk of 10) dus misschien wil ik ook wel een gokje wagen omdat dat toch 50 euro pp bespaart :). Hoe zit het dan bij het online inchecken 24 uur vantevoren? Kan ik deze stoelen aan het raam dan (als ze nog beschikbaar zijn natuurlijk) dan gratis kiezen??
Je kunt lid worden van Topbonus voor vast bedrag per jaar (ong. €120) en vervolgens gratis stoelen boeken voor heen- en terugreis. Laat je niet foppen dat er slechts 10 stoelen bezet zijn. Vlucht is waarschijnlijk volgeboekt maar nog niet gereserveerd. Je kunt natuurlijk gokken op de online check-in, wij hebben in 2015 het risico niet genomen, zeker omdat we met kind van (destijds 5 jaar) reisden.
Overigens voor ons is de reis zeer goed verlopen bij Air Berlin, dit jaar met Lufthansa vanwege vertrektijden en verblijfplaats.
Dat er slechts 10 plaatsen zijn gereserveerd zegt niets over de boekingsgraad van de kist.
Als je wacht tot 24uur tevoor heb je de mogelijkheid die plaatsten gratis te reserveren. Raamplaatsen zijn er dan vaak nog wel, stoelen met extra beenruimte veelal niet.
XL stoelen zijn zeer geliefd, op onze vlucht terug in maart 2018 zijn er al veel gereserveerd. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat dat is augustus anders is.
Waarschijnlijk kijk je alleen naar Economy ?
XL stoelen zijn zeker geliefd. Wij vlogen in mei naar Orlando en vliegtuig zat hooguit voor 1/3 vol maar XL seats zaten praktisch allemaal vol. Er was een enkeling die probeerde te profiteren door zijn gewone seat te verruilen voor een XL seat maar dat werd niet toegestaan.
Plus een gratis extra koffer met de top bonus kaart.
De XL stoelen zijn wel aanmerkelijk duurder om te reserveren.
Maar daar krijg je dan ook heel veel beenruimte voor. Meer dan bij welke maatschappij ook in Economy Comfort.
Klopt zonder meer. Het is wel makkelijker om er nu een te bemachtigen. Sinds de ombouw zijn het er aanmerkelijk meer. Ik heb menig uurtje op internet zitten zwoegen. Je moest echt vooraan staan met boeken.
Zodra de online check-in open gaat worden alle plaatsen aan de zijkanten vergendeld en zullen bezet lijken. Als jij in gaat checken kun je enkel gratis stoelen in het midden uitkiezen. Je kunt het hooguit bij de baggage drop-off vragen, en als er nog plek is en de medewerker in een goede bui is krijg je misschien gratis een plekje aan het raam.
Bovenstaande is naar mijn idee anders.
Enkel de XL stoelen zijn vergendeld. Maar je kan bij online inchecken wel degelijk nog raamplaatsen reserveren indien deze nog beschikbaar zijn.
Kan ook haast niet anders. Als alle raamplaatsen vergendeld worden maar de kist is volgeboekt loopt het online inchecken vast omdat er dan opeens stoelen tekort zijn??