Herz is super compleet!!!:-P en qua prijs vergelijkbaar met de rest
Afdrukvoorbeeld
Herz is super compleet!!!:-P en qua prijs vergelijkbaar met de rest
Ik vraag me echt af hoe je dat weet....
Eén steekproefje, zie plaatje. Let vooral op het verschil in huurprijs bij de populaire midsize suv. De huurperiode is twee weken, het pakket superspar plus, de broker usareisen.de. Herz is bijna 90 euro duurder dan Alamo. In de economyklasse is Herz 24 euro duurder dan Alamo en in de midsize scheelt het 12 euro. Bij het super inkusive plus pakket worden de verschillen nog groter. Qua prijs is Herz zeker niet in alle gevallen vergelijkbaar. Ik zou liever niet zo maar wat roepen zonder even te controleren.
De beste tip die je iemand kunt geven bij autohuur is: Vergelijk de prijzen! Huurprijzen verschillen immers per periode, per verhuurder, per broker, per pakket, per type auto en per leeftijd van de bestuurder.
http://img101.imageshack.us/img101/4669/aaaaherz.jpg
Uploaded with ImageShack.us
Citaat:
"Ik vraag me af hoe je dat weet"
Nou ik zal je vertellen hoe ik dat weet..
We hebben zowel bij AVIS, Dollar en Herz een keer gehuurd.
Bij AVIS en Dollar kwamen er altijd ter plekke nog (verplichte kosten) bij zodat uiteindelijk Herz nog goedkoper bleek. Bij Herz was alles al all-in. Alamo weet ik niet.
Bovendien wat ik eerder zei: Herz heeft altijd jonge auto's (max 20000 miles) Niet dat dat nu zo belangrijk is, als het maar een beetje rijdt , maar toch...
En tja.... 12 euro verschil op twee weken in de Midsize.... vind ik toch wel vergelijkbaar of niet?
Een klein verschil zal er altijd wel blijven (periode vraag/aanbod etc)
En natuurlijk checken we, we zijn toch Nederlanders...
De vraag is over welke verplichte kosten praten we dan en eigenlijk ook aan wie ligt dat? Kennelijk vind jij dat de schuld van de verhuurder. Zou het heel misschien ook aan je eigen voorbereiding kunnen liggen? We weten het pas als we de feiten kennen. Het is mij te gemakkelijk om hier maar wat te roepen. Kom dan met alle gegevens, dan hebben we er allemaal wat aan.
Voor de mensen die dit forum als naslagwerk gebruiken wat feiten: De tarieven van verhuurders als Alamo en Dollar zijn all-in verkrijgbaar, zo dat er ter plekke geen kosten meer verrekend worden. Mits je voor je vakantie het juiste pakket kiest, zijn er geen verrassingen en er zijn nooit onverwachte, laat staan verplichte kosten. Laat je niets wijsmaken[-X.
Ik heb zelf al sinds donkey years niet meer bij Avis gehuurd, maar ook daar is het tarief all in. Hetzelfde geldt voor Herz, hebben we juist gezien. Je kunt de voorwaarden gewoon op de sites van de verschillende brokers, de autoverhuurders maar ook op dit forum, precies nalezen. Sommigen zijn heel helder,(Alamo, Dollar, usareisen.de) bij anderen moet je wat meer moeite doen ( Herz, e-autohuur en sunnycars). Lees ook de ervaringen van de forumleden als het over de leeftijd van auto's gaat. Je leest zelden of nooit dat je een oude barrel meekrijgt. En mocht dit ooit zo zijn, vraag dan ter plekke om een andere auto. Natuurlijk komen foutjes bij iedere verhuurder voor. Vraag het de Floridaforumleden, die bij Herz een oude Mustang meekregen. Het zijn uitzonderingen. Verder lees je in de reisverslagen en in het betreffende topic dat zelfs de aggressieve verkoop van toevoegingen zoals verzekeringen, sterk lijkt afgenomen. Ga dus goed voorbereid op reis en laat je vooral niets wijsmaken[-X.
Kies je er voor om ter plekke nog iets aan de autohuur toe te voegen, dan komen er vanzelfsprekend kosten bij. Deze toevoegingen zijn nooit verplicht en in veel gevallen duurder dan wanneer je ze vooraf had gekozen. Al jaren wordt hier op het forum terecht beweerd dat je de autohuur vanuit ons land moet regelen en niet aan de balie van de verhuurder.
Autohuur is voor sommigen een lastig onderwerp vanwege de kleine lettertjes, de vele aanbieders en de verschillende benamingen. Raadpleeg bij twijfel altijd het forum en maak dan je keuze. Ga af op de feiten en ....laat je niets wijsmaken[-X.
Beste Teleton,
** aan wie ligt dat?
** Kennelijk vind jij dat de schuld van de verhuurder.
** Zou het heel misschien ook aan je eigen voorbereiding kunnen liggen?
** We weten het pas als we de feiten kennen.
** Het is mij te gemakkelijk om hier maar wat te roepen.
** Ik zou liever niet zo maar wat roepen zonder even te controleren.
Ik vind bovenstaande reacties niet zo vriendelijk :???: van je. Ik blijk ongetwijfeld minder ervaring met autohuren te hebben dan jij. Ik kan niet op tegen jouw ruim 2700 berichten dus je zal overal wel wat van weten, maar ik deel mijn ervaring puur vanuit wat ik heb meegemaakt en waar anderen misschien wat aan kunnen hebben.
We boeken altijd onze tickets met daarbij de autohuur all-in. Florida, Canada maar ook in Europa en Azie. Meestal bij Expedia of e-bookers. Ik heb nog nooit bij Herz iets bij te hoeven betalen alles was altijd all-in, verzekeringen CDW, etc.)
Bij de andere was dat gewoon niet zo. Misschien had dat wel gekund maar met zo'n alles in een boeking is er niet zo heel veel meer bij te regelen.
Vandaar mijn reactie: (waar deze discussie mee begon)
Re: Autohuur: Hertz
Herz is super compleet!!!:razz: en qua prijs vergelijkbaar met de rest
Ik denk dat dit gezien al het voorgaande een hele normale reactie is, want het is gewoon vergelijkbaar toch? En Herz is toch vrij compleet?
Als je je er aan gestoord hebt hierbij mijn excuses, maar je denigerende schoolmeester aanpak lijkt mij niet de juiste. Vragen staat vrij, je had mij ook kunnen vragen hoe of wat.
Daar is dit forum toch voor?
Ik wens je het allerbeste en blijf gerust kritisch!;)
Elstars
Tja na een paar jaar rekenen en vergelijken kwam Hertz er voor ons telkens als gunstige uit de bus rollen.
Hoe ik ook rekende de andere maatschappijen waren altijd duurder.
Dus we zijn die hard Herz fans en zeker nadat we vorig jaar zo maar zonder aanleiding tot "Gold Member"gebombardeerd werden.:-P
Verder wens ik jullie allemaal een gezellig carnaval vanuit een zonnig Mainz am Rhein. Alaaf en helau.
Iedereen weegt zijn auto verhuurder op andere dingen af, maar ik vraag me dan bij deze af waar Hertz dan completer in zou zijn dan een Alamo met het Gold pakket of Dollar met het platinum pakket. Het enige wat er dan op de luchthaven bij kan komen, indien gewenst, is het Roadside assistance pakket.
Zit dat er dan bij Hertz wel bij ?
Overigens is dit als je via USAreisen.de huurt en het uitgebreide pakket neemt alweer zo goed als ingesloten in het pakket.
Dus leg dan eens uit wat er niet bij zit want ik ben tot dit moment dezelfde mening toegedaan als Teleton.
Op het gevaar af dat je een inhoudelijke reactie niet vriendelijk vindt: als je inhoudelijke informatie geeft, zorg dan dat het klopt. Ik stoor me niet aan je reactie, maar wijs er wel op dat ik de inhoud niet in overeenstemming met de realiteit vind. En daar gebruik ik valide en controleerbare argumenten voor.
Als je hier op het forum beweert dat er bij Dollar en Avis altijd verplichte bijkomende kosten bijkwamen, dan vraag ik je vriendelijk en beleefd om met de feiten te komen. Voor zover hier op het forum bekend zijn er namelijk helemaal geen verplichte bijkomende kosten ter plekke te betalen.
Jouw ervaring is anders, en ik geloof heus wel dat je hebt bijbetaald. Maar niet om dat het om altijd verplichte bijkomende kosten bij Dollar en Avis ging. Je was gewoon niet helemaal voorbereid. Of je hebt je wat wijs laten maken en daar geef je de verhuurder de schuld van. En is dat nu netjes ten opzichte van Dollar en Avis? Jij vergelijkt ze toch zelf in dit topic met Herz? Ik was er niet over begonnen!
Als forumleden voor Herz kiezen, of Avis, Alamo, Dollar, National of Rent a Wreck, zal dat mij worst zijn. In 2700 berichten heb ik daar nog nooit een opmerking over gemaakt, waarom zou ik dat dan bij jou wel doen? Maar als je tot twee keer toe met lariekoek bij de vergelijking van aanbieders komt, neem ik de vrijheid om voor iedereen controleerbare informatie toe te voegen. Want daar hebben andere forumleden misschien echt iets aan. Als jij je daardoor op je steeltje getrapt voelt, is dat spijtig.
Kreten als 'supercompleet' en 'vergelijkbare prijzen' zijn best leuk maar hebben natuurlijk geen enkele informatieve waarde. Veel mensen hier op het forum doen hun best om de informatie voor anderen werkelijk bruikbaar te maken en te houden. Bij onderwerpen zoals autohuur is dat al lastig genoeg.
Alle huurprijzen van alle aanbieders zijn vergelijkbaar, maar liggen zeker niet op vergelijkbaar niveau. Om dat aan te tonen heb ik drie voorbeelden genoemd, waarvan er één bijna 90 euro voordeliger is dan Herz. En laat dat nu een van de meest populaire auto's hier op het forum zijn. Lijkt mij voor mensen die het forum raadplegen relevantere informatie dan supercompleet en vergelijkbaar. Daarom zette ik het even in dit topic. Voor wie het fijn vindt om te weten. Als jij dat denigrerend of schoolmeesterachtig vindt, mij best. En wie het niet fijn vindt, die leest het toch lekker niet.Citaat:
Herz is super compleet!!!:razz: en qua prijs vergelijkbaar met de rest
Beste Teleton,
Misschien kan ik het wat verduidelijken:
De vliegtickets die wij boeken (naar oa Florida) boeken wij altijd met autohuur erbij. De ene keer via ebookers de andere keer met Expedia. Het liefst boek ik bij Herz (maar dat was wel duidelijk denk ik). Maar soms kan dat niet altijd en kun je dan bijv alleen Dollar, Avis (of nog een andere kiezen).
Zo ben ik dus bij Avis en Dollar terecht gekomen.
De keren dat ik Herz als verhuurder kon kiezen zat hier alles bij in (zelfs de "pech service" waar Jeroen mij naar vroeg). Ook had ik geen eigen risico bij schade of diefstal. (normaal was dat iets van 1250 dollar) Alleen als mijn vrouw ook wilde rijden moest ik wel appart hiervoor betalen.
O Ja Jeroen: Gold pakket en platinum kun je volgens niet kiezen bij Expedia/ebooker icm een vlucht, althans ik kon het zo snel niet vinden. Het zou natuurlijk heel goed kunnen dat die nog veel beter zijn dan Herz maar daar ging deze discussie niet om.
Bij de Avis en de Dollar moest ik extra betalen voor een compleet eigen risico. Over de road service heb ik niets gehoord, weet ook niet of dat erbij zat. (kreeg wel een alarm nr. mee). Ook hier moest de bijrijder extra betalen.
Ook in Europa had ik altijd goede ervaringen met Herz, maar dat terzijde.
Mijn ervaring was dus dat Herz het meest complete bood.
Vandaar mijn (misschien ietwat te enthousiaste) opmerking over Herz!
Ik hoop dat iedereen nu blij en tevreden is dan laat ik het hier maar bij.
Een ding wil ik nog wel kwijt betreft jouw citaat:
"Als jij je daardoor op je steeltje getrapt voelt, is dat spijtig"
Ik kan wel wat hebben hoor alleen vind ik het jammer dat reacties op een goudschaaltje worden gewogen. Het lijkt mij nogmaals niet de bedoeling van het Forum. (of je moet echte lariekoek verkopen)
Groet
Wij huren altijd met een compleet ( gold of platinum) pakket en dan heb je nooit dat geneuzel over bijbetalen als je de auto afhaalt.
Bij Hertz.nl kun je op hun eigen website ook niet die optie aanklikken of vinden. Als je voor extra bestuurders moet bijbetalen kan dat naar in de papieren lopen dus wij gaan voor lekker all inclusive.
Wordt je vanzelf een "deeker".:cool: