Inmiddels is er al veel geschreven, maar ben gisteren terug gekomen uit Florida en heb daar heel veel gehad aan mijn TomTom 510 met als aanvulling de Floridakaart. Je bent er vreemd en het was mij een genoegen om zonder het gedonder met de kaarten in het donker vrijwel rechtstreeks naar het hotel te rijden. Ben bijzonder positief. Er was een schrijver op het forum dat aangaf dat je teveel op het systeem gaat vertrouwen, daar had zij/hij gelijk in. Viel ons op dat wij minder dan anders bewust waren van de richtingen. Ook op het moment dat het wegennet ingewikkelder begint te worden (de diverse fly-overs in Miami) moet je goed op blijven letten, je zit zo verkeerd. Maar ook hier wen je aan, na een dag weet je ook hier mee om te gaan. Kortom, voor mij was het de investering meer dan dik waard. Geen herrie in de auto om wie er gelijk had over de richting, maar een rustige stem die ons (soms met een omweg) naar de plaats van bestemming bracht. Een ander voordeel: het systeem anticipeert sneller op een veranderde route dan dat je met een kaart kan uitzoeken.
En op een andere opmerking over het meenemen: zat gewoon in zijn hoes in mijn rugzak, hoefde hem bij geen enkele controle uit te halen. Kortom, vriend TomTom heeft zeker een bijdrage mogen leveren aan de toch al fantastische vakantie.