Met de camper door Florida. Wie heeft er ervaring en tips.
We gaan begin februari met de camper door Florida rijden en zijn op zoek naar een leuke route.
Wij gaan niet speciaal voor het Disney-spektakel, maar zijn vooral geinteresseerd in het fijne klimaat, zwemmen en de natuur. Ook leuke stadjes en of andere "musts" komen wij graag aan de weet. Alle kusten zullen zeker aan bod komen, wij zijn dol op zwemmen. Tips over fijne campings( liefst betaalbaar) zien wij ook graag tegemoet. Ook van uw ervaring op de tolwegen willen wij graag horen.
Is het overigens toegestaan en veilig om zoals in Europa "vrij te kamperen"?
Bedankt voor uw tips.
de Hollanders
Re: Met de camper door Florida. Wie heeft er ervaring en tips.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
hollanders
Is het overigens toegestaan en veilig om zoals in Europa "vrij te kamperen"?
Eigenlijk is de eerste vraag hoe jullie route er dan precies uit zou zien. 'Door Florida rijden"nodigt niet direct uit om actief met jullie plannen mee te denken. Of verwacht je dat forumleden een route voor je ontwikkelen? Als je een campervakantie plant, denk je toch eerst zelf na over je route, voor je je vliegtickets en je camper huurt?
Wanneer je dit topic even doorneemt, zie je al al snel dat je niet bij een stel geestdriftige camperreizigers terecht bent gekomen. Soms meldt zich iemand met plannen maar je zult hier niet veel verslagen vinden. Helaas koppelt zelden iemand zijn ervaringen terug. Florida is nu eenmaal geen camperstaat zoals de staten aan de westkust. Voor info over camperreizen is google je vriendje, hier vind je bijvoorbeeld info over vrij kamperen. Of het veilig is? Tsja.....is het uberhaupt veilig om langs de weg te overnachten? Ieder maakt zijn eigen keuzes, mijn kopje thee zou het niet wezen Onze lieve heer heeft rare kostgangers en die zijn soms ook gek op het lekkere klimaat in Florida. Je zal er maar eentje tegenkomen in het donker.
Verder kan je zo je bedenkingen hebben over zwemmen in open water zonder wetsuite in de maand februari. Florida heeft een heerlijk klimaat, ook in februari. Maar schrik niet van een paar nachtvorstjes en ook zijn er een paar hle koude dagen geen uitzondering. Maar misschien heb je geluk en tref je dagen met 30 graden....luchttemperatuur.
Over de tolwegen is een faq waarin je alle info over dit onderwerp vindt. En voor de leuke stadjes zou je ook de reisverslagen en de informatie over de steden en streken aan de kust kunnen raadplegen. Hierin vind je veel tips en informatie zodat je zelf kunt beoordelen welke plaatsen voor jullie de moeite waard zijn.
Re: Florida per camper / campings
Bedankt voor uw antwoord.
We trekken ons plan en hopen op het belangrijkste in februari. Geen winterweer!
Re: Hoe slaapt een klein kind in een camper??
Hallo,
Wij willen van half Januari to half februari met een camper rond trekken in Florida. Nu is mijn vraag is het dan hoog seizoen? en of je op campsites moet reserveren?
Wat zijn de gemiddelde kosten voor een camper per dag op een plek.
Alvast bedankt voor jullie reaktie.
MVG, Jan.
Kijk eens op deze site:
http://koa.com/
Januari en februari zijn hoogseizoen in Florida. Dan trekken alle snowbirds uit het koude noorden naar het warme zuiden. Hier zitten ook heel veel mensen bij die dat met een RV doen. Of de RV camps dan helemaal vol zitten durf ik niet te zeggen. Mag ik vragen waarom je met een camper door Florida wil trekken?
Hi Ebelix,
Wij hebben een kindje van 2 jaar en dat lijkt ons leuk om te doen. Aangezien we wel twijfelen.
Camper kost voor 3.5 weken ongeveer 1600,- Euro, exclusief benzine.
De camp site zijn volgens mij rond de 70 a 100 dollar per nacht, dus wordt het voor 4 weken een dure bezigheid.
Dus vandaar de twijfel, misschien beter via hotels/hostels.
Ik vraag me dus ook wel af wat de gemiddelde kosten voor een hotel/hostel zijn, we willen wel budget reizen.
Moet je van tevoren reserveren voor een hotel of kan je op de bonne fooi gaan.
Wat raad je os aan.
Alvast bedankt voor je reaktie
Wij kiezen ervoor om wat langer op 1 plek te blijven en vandaar uit bezoeken te brengen aan omliggende bezienswaardigheden. Wij proberen altijd een villa met eigen zwembad te huren. Heerlijk een goede plek om terug te vallen met je kind. Zijn er geen villa's of onbetaalbaar dan zoeken we een zogenaamd suitehotel met een klein keukentje en indien mogelijk een aparte slaapkamer.
Ga je rondtrekken in de periode van januari/februari dan is het op sommige locaties beter om te reserveren. Denk hierbij aan Miami Beach, Naples en de keys. In de rest van Florida valt het wel mee en kan je op de bonnefooi gaan.
Hotels kan je zo duur maken als je zelf wilt. Je kan voor usd 50 per nacht een motel 6 of een red roof inn vinden maar ik denk niet dat je dat wilt met je kind. Wanneer je planning maakt kan je bijvoorbeeld via Priceline goede hotels scoren voor "weinig". Je zit dan op de wat betere plekken in de betere hotels. Hier op het forum wordt uitgelegd hoe het werkt.
Met een auto en hotels ben je goedkoper uit dan met een camper.
Veel plezier met de voorbereiding.
In de meeste plaatsen kun je ook 1 bedroom suites huren. Dan heb je meer ruimte en ook kookgelegenheid.
Iemand ervaringen met kamperen met een camper? Zie dat niet iedereen positief is maar ik zou graag verhalen willen zien/lezen van ervaringsdeskundigen.
Wij gaan in februari met een kind van 3 en van 6 maanden... We willen in iedergeval naar de Keys, Napels en Miami.