Re: Martinair comfortklasse
Op de website van Martinair kun je zien welke films er op de mediaplayer staan die je "krijgt" in de comfortklasse en die je kan huren als je in economyklasse zit. Dit verhaal is bekend. Ik heb echter zojuist op de site gekeken en het filmoverzicht voor mei staat er nog niet op. Daar ik wel van een filmpie hou en benieuwd was, heb ik Martinair maar even gebeld.
Het was nog niet helemaal bekend, maar iig staan er de komende maanden de volgende films op:
Happy Feet
Blood Diamond
Flags Of Our Fathers
Music & Lyrics
Pirates Of The Caribbean: Dead Man's Chest
Miami Vice
The Departed
Chronicles Of Narnia
Wij zijn 1 x met KLM gevlogen en hebben zelden zo'n slechte service gehad, dus die nooit meer. De laatste keer in 2000 gevlogen met Martinair met 2 kinderen van 3 en 6 jaar. Heel gunstige tarieven en ik kan niet zeggen dat we iets te klagen hadden over de service of beenruimte. Nou is mijn man "maar" 1.84 lang maar die had ook geen problemen. Het enige minpuntje vond ik toen dat er niet het beloofde pakketje voor de kinderen werd aangeboden. Gelukkig hadden we zelf voor van alles gezorgd.
We gaan in 2008 weer met Martinair, na het hebben bekeken van de reisschema's van andere maatschappijen met overstappen. Om nou op een vliegveld een paar uur te zitten wachten, of door gedoe bij de douane bang en gestresst te zijn om de aansluitende vlucht te missen, daar hebben we ook deze keer geen zin in. We zijn al zo lang onderweg, weer met de kinderen (dan 10 en 13) dat we toch de voorkeur geven aan rechtstreeks vliegen. We zitten sowieso al een dag in de auto vanuit Frankrijk naar Amsterdam.
Ik ben benieuwd of er mensen zijn die wel gewoon positief zijn over Martinair? Is de Comfort Class ruimer dan de economy van Martinair, want in 2000 vlogen we gewoon economy.
Re: Positief over martinair
wij zijn in 2003 met Martinair naar de Dominicaanse gevlogen en ik kan me echt niet herinneren dat we chagrijnig personeel getroffen hebben, of te weining beenruimte hebben gehad, of dat we vertraging hebben gehad.
Dus zelf hebben wij geen slechte ervaring met Martinair. Overigens heb ik eigenlijk met nog geen één maatschappij slechte ervaringen (heb nu zo ongeveer 10 vliegvakanties gehad en heb al met redelijk veel verschillende maatschappijen gevlogen). Wel heb ik ooit wat vertraging gehad, maar ik heb dat eigenlijk nooit als slecht ervaren qua maatschappij. Ik wist overigens niet dat vertraging iets met de maatschappij te maken had, dus vandaar dat ik vertraging niet koppel aan een 'slechte' maatschappij.
Volgende week vliegen wij dus ook met Martinair. Ik zal er dit keer eens op gaan letten wat men nou als slecht ervaart met deze maatschappij :D
Hallo forummers ,
Zeker de laatste jaren vliegen wij 2x per jaar waarvan vaak ( zeker 15 x )met Martinair. ( Wij zijn verslaafd aan Florida en aan de Griekse eilanden )
Het is wel voorgekomen dat we een uur vertraging hadden omdat ze ff een band moesten verwisselen , een keer klein uur omdat ze op Orlando een probleem hadden met de tankinstallatie
( niet schuld van martinair dus \\:D/ ).
Vanaf/naar de Griekse eilanden kwam het ook wel voor , maar meestal omdat die Franse verkeersleiders weer eens aan het staken waren.
Chagerijnig personeel hebben we eigenlijk nooit meegemaakt, behalve dat ze me 2 jaar geleden geen andere plaats in het vliegtuig wilde geven, omdat bleek dat mn stoel kapot was. Er was genoeg plek verderop in het
vliegtuig, maar ze wilden ons niet verplaatsen. Bij terugkomst wel klachtenform ingevuld en ingeleverd bij de hoofd-purser, maaar die zal het wel weggegooid hebben.
Daarna had ik het eigenlijk wel gehad met deze maatschappij , maar toen eenmaal de introductie was vd comfort-class, toch maar weer voor een keertje geprobeerd en dat beviel goed. Met als gevolg dat we over 4 weken weer met hun vliegen naar Orlando.
En ik ben van mening dat je in de comfortclass net zo goed zit als bij die amerikaanse maatschappijen. Die andere maatschappijen hebben die beeldschermpjes in de stoelen zitten , lijkt me moeilijk kijken als degene die voor je zit zijn/haar stoel achterover heeft staan ( is zowiezo irritant ), dus die mediaplayer van Martinair is toch handiger.
En volgens mij maakt de beenruimte ook niet zo veel verschil, want ik kan met mn 1.85 lengte ook gemakkelijk mn benen helemaal strekken.
Ga er overigens maar vanuit dat er door vliegmaatschappijen, autoverhuurders, accomodatieverhuurders, reisburo's ook dit soort forums worden bekeken , dus die weten best wat er allemaal speelt/leeft. :-k
Groetjes,
Pieter & Petra
Is dat tegenwoordig trouwens normaal bij Martinair, dat je geen tickets krijgt, maar gewoon je paspoort moet laten zien bij de incheckbalie en het dan schijnbaar allemaal geregeld wordt?
Comfortklasse is wel geboekt, vrij snel na boeken via Martinair geregeld.
Ze konden daar toen in het systeem alle info vinden m.b.t. onze vlucht.
Hoi Penpe, Wat fijn om nu ook eens positieve dingen te horen. Wij zijn in 2000 met Martinair naar Orlando gevlogen en hebben ook geen minpunten ontdekt.
Alle anderen die binnenkort met Martinair, wel of niet Comfort Class, gaan vliegen zou het heel prettig zijn om na jullie vluchten ook jullie bevindingen te lezen.
Ik ben een aantal keren met Martinair "de grote plas" overgestoken.
2 Keer naar LAX toen ze daar nog op vlogen
een keer of 4 naar Florida, 1 keer met United en daarnaast een aantal keren met KLM, zowel economy als businessclass naar diverse bestemmingen in de US.
Ook in de economy heb ik nooit problemen gehad. Vertraging komt overal weleens voor, maar nooit uitzonderlijk.
Misschien is het ook een typisch probleem van ons Nederlanders. Wij staan er om bekend altijd af te geven op onze nationale producten, niet alleen luchtvaartmijen.
Bij de problemen met personeel/bemanning speelt volgens mij ook de taal mee. Wij kunnen ons bijna allemaal nog steeds het beste in het Nederlands uitdrukken en die vreemde taal is toch altijd een beetje een barriere.
Wat ik in de loop der tijd allemaal door Nederlandse passagiers tegen personeel/bemanning heb horen zeggen, daar lusten de honden geen brood van. Toch proberen ze altijd beleefd te blijven. Ik heb er vaak bewondering voor.
Als Martinair de goedkoopste is...... Hoeveel procent kiest er dan toch voor? Ik geloof niet dat de bezettingsgraad van de toestellen slecht is.
Knaapje.