Re: Advies veiligheid alleen met kind in Orlando
Da's niet echt een juiste vergelijking.
E.e.a. geldt voor Orlando, maar de meeste toeristen zitten toch in het onderste deel (lake Buena Vista, Kissimmee, International Drive, Davenport etc) en in die omgeving is het toch wat anders dan in de rest van (greater) Orlando.
Datzelfde geldt ook voor andere steden: wat in die "meter" staat geldt voor de gehele stad, en dat is dus een gemiddelde over alle wijken. Het zegt dus helemaal niets over de plek waar je heen gaat c.q. verblijft.
Wat al eerder gezegd is, je moet het ook niet opzoeken door in achtebuurten te gaan wandelen bijvoorbeeld. Ik ben nu zo'n 6 keer in Los Angeles geweest en ben tijdens het eerste tripje 's nachts per ongeluk in Compton terecht gekomen. We knepen hem behoorlijk, maar zijn er zonder kleerscheuren weggekomen.
Criminaliteit is overal, ook buiten de grote steden. Goed opletten, autodeuren op slot, enz enz enz
Gelukkig bestaat Orlando voor het grootste gedeelte uit leuke dingen.
Wij hebben tijdens een vakantie in de Los Angeles wijk Norwalk gezeten. We waren al weer hoog en breed thuis toen we hoorden dat dit de slechtste wijk van LA was. Wij hebben er niets van gemerkt. En kwamen ook regelmatig 's avonds pas weer terug in ons hotel.
Ook zijn we nu al diverse keren in Orlando area geweest, waarvan we zelfs afgelopen zaterdag tijdens het Mardi Grass weekend in Downtown Orlando zijn wezen stappen met vrienden uit Orlando. We hebben helemaal geen enge dingen gezien of enige vorm van criminaliteit. Dus inderdaad als je je gezond verstand gebruikt en je hotel goed uitzoekt en een auto neemt die na een paar meter rijden meteen in de automatische deurvergrendeling schiet lijkt het me dat je een fantastische tijd gaat hebben met je dochter. Ik weet in ieder geval dat ik wel gegaan zou zijn in jouw situatie.
Groetjes,
Bianca