Klinkt weer als muziek in onze oren! Foutloos parcours....
Afdrukvoorbeeld
Mensen, wat een geweldige vakantie hebben jullie! Het spat van het scherm af (als orange juice, om in de sfeer te blijven...). Veel plezier in Daytona!
Wow, jullie verslag is weer geweldig om te lezen, bedankt voor het plaatsen, nog heel veel plezier voor de rest van jullie vakantie.
Grtjes Toos
Wat een geweldige avond hebben jullie beleefd zeg \\:D/ !!! Echt helemaal top, wat een luxe en dat voor een 'vriendelijke' meerprijs. Heerlijk om jullie enthousiasme te lezen en weer prachtig verwoord :mrgreen: !
Day 10 – 7 Maart– ToDay To Daytona.
Vandaag gaat het dan eindelijk gebeuren, ons eerste bezoek aan Daytona Bike Week, in 2011 althans. We gaan niet te laat weg, om de drukte en beetje te vermijden, dus springen we rond 11 uur in de Tahoe. Ik ga maar weer eens een poging om via de Interstate 4 de kust te bereiken.
En wederom, net als vorige week Maandag, is dat een onwijs besluit. Eveneens net als vorige week staan we na een halve kilometer stil, dat wil zeggen; hadden we stil kunnen staan. Maar dankzij de hoge zit in de Chevy zie ik het van verre, en duik direct de afslag Epcot op, en ga, weer, via de 536 naar de vertrouwde 417 tolweg. En daar kunnen we, zoals gewoonlijk, doorstomen naar Sandford.
De ervaren lezers weten inmiddels dat we Daytona Bike Week altijd in secties doen, en voor vandaag staan Miller’s Custom Parts en North Beach Street op de rol. Miller’s zit in Daytona Noord, aan de US1, en al 20 jaar een vast bezoekadres.
We worden dan ook weer hartelijk verwelkomt door Glen, zoon van de oorspronkelijke eigenaar, en hij vraagt belangstellen naar de laatste vorderingen van de projecten. Ik beloof hem wat foto’s te sturen, en heb helaas deze keer geen bestellingen voor hem, maar dat maakt ons niet minder welkom, zegt hij.
Het enige wat we vandaag hier meenemen is een verzoekshirtje, want die zitten volgens de verzoeker zo fijn en zien er mooi uit. Het vorige exemplaar heeft helaas met oudejaarsavond gefungeerd als vuurwerkvanger, en daar worden ze niet beter van. Gelukkig was er geen blijvende schade aan de inhoud van het shirt, maar het shirt zelf heeft het niet overleeft.
We doen nog een rondje langs de diverse kramen rondom Miller, maken wat foto’s van antieke Harleys en auto’s en schuiven dan aan bij Wendy’s voor de lunch. De Tahoe stond daar toch al, want we houden van dichtbij parkeren.
http://img688.imageshack.us/img688/2...iekemotors.jpg
Volgend adres is North Beach Street, waar de plaatselijke Harley dealer zetelt en er rondom allerlei vendors hun handel proberen te slijten. Eén van de vendors waar we voor kwamen, en die er al jaren te vinden is, staat er nu dus niet meer. Kuryyakin, fabrikant van supermooie accessoires voor motoren, is verkast. Dat horen we van Rick Olsen, eigenaar van Xtreme Machine Wheels, waar ik ooit een wiel van gekocht heb, en ons weer meteen herkend. Kuryakin staat nu bij de Speedway, dus dat wordt een ingelast bezoek voor deze middag.
We struinen nog wat kramen af, vinden een verkoper die nu al 4 shirts voor $20,- in de aanbieding heeft, die dus ook mee gaan en zoeken onze auto weer op, die ook deze keer weer zwaar illegaal bij het Courthouse staan, maar wel op minimale loopafstand staat.
http://img823.imageshack.us/img823/7166/motoren1.jpg
International Speedway, waar je voorheen nog makkelijk de auto tegen de kombaan kon parkeren, wordt je nu weggeleid naar de ingang bij het vliegveld. Van daar wordt je met een trammetje naar het grote terrein gebracht, dus je hoeft niet te lopen. En dat helemaal gratis, voor zo lang dat duurt.
Kuryakin wordt snel gevonden, hebbedingetjes snel gekocht, en binnen een half uur zitten we weer op de weg. 75 mijl verder stoppen we bij de Publix voor het avondmaal. Ik had wel weer eens zin aan een pizza, en maak een snelle keuze uit het onvoorstelbaar grote assortiment. Marion gaat voor een ordinaire uitsmijter, en zo is de voedselvoorziening weer geregeld.
http://img714.imageshack.us/img714/8664/pizzak.jpg
Onder het opstoken van de oven komt er een telefoontje van Richard, Neder-Amerikaan ter plaatse, die de Facebookafspraak bevestigd door te melden dat hij onderweg is. Hij heeft alleen nog wat moeite met de uilezijk (mijn woorden) die wij MGD noemen, en daarom beginnen we maar met een lekker bakkie koffie.
Het wordt, ondanks onze bierkeuze :twisted: toch nog een heel gezellige avond, en we spreken af dat we deze week nog wat gaan ondernemen. Al met al is het inmiddels al weer een nieuwe dag, dus wordt het tijd om de slaapzak op te zoeken.
Alleen moet eerst wel het verslag afgemaakt worden, dat snapt U natuurlijk.
En morgen zien we nog wel wat we gaan doen.
Actuele status auto; onveranderd :-#
Zo, de foto's zijn toegevoegd. We gaan de zon weer in :mrgreen:
Krijg er meteen honger van met die pizza zo groot en goed in beeld. ;-)
Wat een belevenis op dag 8, heerlijk zo worden vertroeteld.
Verslag van jullie aktiviteiten is weer helemaal top!\\:D/
Die hotrod op de foto zou niets zijn in Nederland met alle drempels. :(
En nog steeds dezelfde auto.. dat is niet goed! Ach, wie weet gebeurd er nog wat. Zo had ik ook pas een storing na een aantal dagen. :)