Re: Vliegen met Aer Lingus
Je zit met de vrije markt binnen Europa, maar dat wil niet zeggen dat je tax-free koopt.
Je koopt je producten en betaalt aan de lokale overheid de taxen op die producten.
Als je echter buiten Europa reist, heb je het voordeel van tax-free te kunnen kopen, zolang je producten niet verbruikt zullen worden in het land waar je ze koopt.
@mattrob;
Ze vragen naar je eindbestemming. Als dit Orlando is dan wordt het als tax free bestempeld en gelden de de goedkope prijzen voor sigaretten en drank. Je voert het immers de EU uit. Het kassasysteem op Schiphol is zo ingericht.
Dus ik betaal ook echt minder als ik naar de US vlieg; ik dacht dat dat dus niet zo was, doordat ze korting gaven van 19% als je binnen Europa blijft. Maar dat is dus niet zo ?
Nooit opgelet, RJ ?
Er staan zelfs 2 prijzen bij veel artikelen op Schiphol, één voor binnen Europa, en de ander voor daarbuiten a.i. USA.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Ta2 Gerrit
Nooit opgelet, RJ ?
Er staan zelfs 2 prijzen bij veel artikelen op Schiphol, één voor binnen Europa, en de ander voor daarbuiten a.i. USA.
De 2 prijzen gelden alleen voor tabak en drank. Alle overige prijzen zijn wel hetzelfde. Alleen moet de winkelier dan later BTW afdragen voor de verkoop aan bestemmingen binnen de EU en niet voor de verkoop buiten de EU. Dit was 10 jaar geleden maar ik denk dat daar niet veel veranderd is. De winkeliers en Schiphol hebben hierover afspraken gemaakt met de belastingdienst. Ook hoeven ze minder concessie aan Schiphol te betalen over de verkopen binnen de EU. Dit is de reden dat ze altijd vragen naar je eindbestemming.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Ebelix
De 2 prijzen gelden alleen voor tabak en drank. Alle overige prijzen zijn wel hetzelfde.
Kijk, dat wist ik dus weer niet, ik kom alleen in de Alcohol/Tobacco/Perfume winkel :oops:
We hebben weer geboekt bij onze Ierse vrienden, voor Maart 2013; €756,50 p/p incl. boekingskosten.
Note; voor de Europese vlucht komt er nog wel vanaf €2,50 p/p/p/v (dus minimaal €10,-) stoelreservering bij.
Wij hebben "uitgepakt" en zitten voor €7,50 op rij 1. Intercontinentaal is het gratis.
Niet echt goedkoop, maar de rest zat of dicht in de buurt, of wat lager met onmogelijke vliegtijden en toestellen. We zijn met z'n tweëen, en willen dus met z'n tweëen zitten.
Dus hebben we maar, met de ervaring van afgelopen Maart, voor de, in onze ogen, beste oplossing gekozen. Lekker in ons "eigen stekkie" tegen het raam hangen, C&I al in Dublin, en om 5 uur aankomen in Orlando, om 2 weken later pas om 10 over 7 weer uit te vliegen.
Zoals gezegd zijn we ook lid geworden van hun frequent flyer programma, en de geboekte vlucht stond dan ook keurig in mijn account. Maar niet die van over 4 weken, en bij Marion al helemaal niks.
Dus maar even een telefoontje gepleegd met reservations in Amsterdam. Die gaven een mailadres (op de site niet te vinden) waar ik alles naar toe gestuurd. Volgende ochtend antwoord en een paar uur later bijgewerkt. Ook weer heel netjes. Ik wordt nog fan van de groene brigade :lol:
Weet iemand vanaf wanneer we voor mei 2013 bij Aer Lingus kunnen reserveren?
Hebben zij ook een comfort class stoelen?
Boeken kan meestal 330 dagen vóór de vertrekdatum (terugreis). Zo te zien hebben ze geen comfort class.
Geen comfortclass, maar ook in Economy is beenruimte behoorlijk, althans volgens mijn maat, die toch 1.85 (en redelijk fors) is en prima kon zitten. Zelf (10cm korter) heb ik helemaal geen probleem :lol:
Zaterdag gaan we het weer ondervinden, al is de ruimte dan wel significant groter ;-)