Re: Reisverslag Ta2 Gerrit: Daytona Bike Week 2010
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cindy74
domme vraag gerrit , mijn vriend heeft een harley bommer gekocht in dozen weleenswaar . Hoe zit het als we ginder onderdelen kopen geef jij die aan aan de douane en is het dan nog goedkoper dan hier
WTF !!? Om niet in de illegaliteit te geraken ga ik zeggen dat ik die onderdelen altijd aangeef :mrgreen:
Ik doe dat net zoals de rest zijn spijkerbroeken, Uggs, sportschoenen aangeeft :-k :twisted:
Maar je mag tegenwoordig voor €430,- p/p belastingvrij invoeren, en daar kun je een boel onderdelen voor aanschaffen.
Mocht je daar boven raken, en je wil dat aangeven moet je invoerecht en BTW betalen. Probeer dat als auto-onderdelen te doen (douane werkt vaak mee), dan is de BTW minder.
Mocht je moeten betalen, dan is het nog altijd veel goedkoper dan bij ons.
03-03-10, 07:28
Ta2 Gerrit
Dinsdag 2 Maart 2010
Hedenochtend ontwaken we met Nederlands weer. Het regent met donder (letterlijk) en geweld. Het was voorspeld, maar wel een uurtje of wat later. Dus gaan we er maar weer optimistisch tegenaan; alles wat nu valt kan straks niet meer vallen. En straks gaan we weer op pad. Fred, Suzette en ik (zei de gek) naar buiten en Marion op het werkpad.
Na een geweldig geconstrueerd ontbijt, met gevulde gebakken eieren, stijgen we in het ijzeren paard op weg naar de Pr1me Outlets. F&S willen Adidas en Nike onveilig maken, en bij beide verlaten ze met een merktas de zaak. Bij de Duitse firma zelfs met een gratis sporttas, dus zijn we allemaal blij. We zoeken ook nog naarstig naar laarzen, maar die zijn zeldzaam in het zomerse Florida, want inmiddels piept er af en toe een zonnetje door.
Maar waaien doet het wel, en niet zo zuinig ook. Het belet ons niet om toch maar een bevroren koffie van de koffiebranders uit Seattle te nuttigen, mijn eerste Frappuccino hier, en Suzette’s eerste Frappuccino ooit. En smaken doet ie. Voor de Pr1me waren we ook al bij Outdoor World geweest, en ook daar vielen de producten goed in de smaak. En waren we allemaal weer verbaasd hoeveel wapens je er kan kopen, en tegen zeer acceptabele prijzen.
Maar niet voor ons, en daarom gaan we maar naar de “next best option”, de schietbaan van Rieg’s Gunstore op OBT. Ook hier ben ik al bekend, getuige de begroeting van één der baliekluivers. We schrijven ons (met moeite) in, hebben absoluut geen jachtvergunning nodig, en mogen behangen met twee boodschappenmandjes, gevuld met een Glock 17, een Smith&Wesson en een Belgische FN, de baan op, die vanmiddag helemaal van ons drieën is.
Daarbij krijgen we ieder nog 50 patronen en een doel naar keuze. Er is keuze zat, van Osama tot Bert en Ernie, maar wij, als darters, gaan voor de Bullseye. Het is altijd weer even wennen, maar langzamerhand word het wapen ons eigen, Fred met de S&W, Suzette met de Glock en ikzelf met het wapen van onze Zuiderburen. Je kunt alles van ze zeggen, maar ze maken een puik wapen.
We schieten ons een slag in de rondte, en verlaten zeveneneenhalve kogel per minuut later het pand. Dat lijkt niet zo veel als bijv. bij een Uzi, maar we moesten ook het magazijn af en toe laden. En dan is een uur zo voorbij.
En ook een halve dag inmiddels, dus is Marion weer blij ons te zien. De Expedition heeft geen tijd af te koelen, want er wacht ons nog een bezoek aan de VF winkel in de Lake Buena Vista Mall aan de SR535. Wat daar gebeurt is niet van deze wereld, en ik overweeg zelfs om even naar de pomp te rijden om een Boedelbak te huren, want ik denk niet dat de kofferbak van onze Ford toereikend is. Zoveel kleding voor zo weinig dollars, om over Euro’s nog maar te zwijgen. Wat is er toch mis in Nederland.
Maar gelukkig past het allemaal, en zo togen we (weer) naar onze favoriete winkel, want er moet ook nog gegeten worden. En dat doen we vanavond thuis, niet omdat het geld op is, maar Marion heeft ons erg enthousiast gemaakt met de Friday’s Wok in een Zak. En Wal*mart heeft de beste sortering, en nog wat verlangde kleding…………
En het moet gezegd, het smaakt voortreffelijk, net als het WonTon soepje vooraf. Na de gevulde maaltijd moet er natuurlijk nog wel even wat afgetraind worden, dus wordt het nieuwe speeltje, de Wii, opgestart en daar vermaken sommige mensen zich prima mee. Als je wint…… Ik vond er niks an :mrgreen: Gekheid, ik vind het leuk, misschien iets voor thuis. Je beweegt toch maar.
Na al het knalwerk van vandaag moeten we toch een rustpunt vinden dus gaan we in onze chilloutfits even lekker loungen, en hoe kun je dat beter doen dan met een heerlijke koele cocktail. En voor de één is dat een Screwdriver en de ander een bak koffie met vijf klontjes, of een MGD, maar ze smaken als de koek van Ketellapper. En dat hebben we wel verdiend, na al dat schiet- en koopgeweld. En morgen is er weer een Daytonadagje, en daarover hoort U morgen.
03-03-10, 07:54
Sunshine State
Nou bedankt weer deze morgen, lekker bij een bakkie, gaaf dat schieten Gerrit.
Nog veel plezier morgen in Daytona!!
03-03-10, 08:33
mrloes
Goodmurning!
Wat is een VF winkel?? Of is dit zo'n vraag uit de categorie 'domme vragen'?
En als ik t goed begrijp werkt Marion ook nog tijdens deze vakantie?
Veel plezier in Daytona en we wachten allemaal weer vol ongeduld op 'n nieuw verslag
vol Longhorn, shopping geweld, foto's en zon.
03-03-10, 08:37
Teleton
Zo schiet de vakantie letterlijk lekker op, Gerrit. En prijsschieten bij de VF aan de SR535 is ook de moeite waard. De verslagen zijn weer een schot in de roos en we wensen jullie morgen weer een fijne dag in Daytona.
03-03-10, 08:48
Micktomar
Wauw zeg, dat schieten ziet er stoer uit, vanaf welke leeftijd mag je dat eigenlijk doen? (Natuurlijk onder begeleiding van een volwassene...), en moet je al eerder hebben geschoten of mag elke "schietmaagd" zomaar een uurtje knallen??
(PS. niet dat mijn zoon zo'n gewelddadig persoon is hoor, maar dat heeft toch meer interesse dan Mickey!)
03-03-10, 10:18
JKG
Mooi dat er geen jachtlicentie nodig is. Zal dan over een maandje of 3 ook eens Rieg's bezoeken. Bij die automatische vuurwapens ben je binnen een paar seconden door je magazijn heen en dat laden duurt veel langer dan het lossen van de schoten. :) En niet te vergeten, hoe meer kogels erin zitten, hoe zwaarder het wordt.
Met welk model FN schoot je Gerrit? Jammer dat ze geen FN P90 sub hebben. :) Maarja, de klappen van een handvuurwapen vind ik indrukwekkender.
Qua leeftijd durf ik niet te zeggen hoe oud je moet zijn, denk minimaal 18 jaar... en ik moest op een formulier invullen dat ik er akkoord mee zou gaan dat ik dood zou kunnen gaan op de schietbaan.
03-03-10, 16:11
1250
Normaal is het niet nodig om boven de 18 jaar, alle leeftijden moeten schieten, ouder/verzorger moet wel tekenen voor verantwoordelijkheid o.i.d.
03-03-10, 16:49
mattrob
Wat een feest weer om te lezen (had even wat in te halen ;)), Life is Good is een spreuk die ook prima aan jullie besteed is :mrgreen: !
Ik ben ook wel benieuwd, wat dat schieten dan kost ?
03-03-10, 17:16
pumi1000
Wat is de VF winkel????? Erg leuk om bij iedereen te lezen dat alles daar zo goedkoop is.......