Arkfly vliegt niet op de Westcoast, alleen Miami en Stanford.
Afdrukvoorbeeld
Ah vandaar, dank je voor de toelichting 76-er!
En idd, voorheen, tot vorig jaar ofzo, vloog Arke wel op de westcoast, misschien doelden ze daar wel op?
Ben ik nou gek? Arke vloog tot vorig jaar toch ook op Las Vegas en Los Angeles? -ER, waar ben je?
Miami en Sanford zijn op de website nog gewoon te boeken.
De westkust zijn ze inderdaad pas dit zomerseizoen mee gestopt! Uiteindelijk hebben ze geloof ik maar 1 of 2 seizoenen op LAS-LAX en SFO gevlogen hoor....
Twee keer met ArkeFly gevlogen en naar volle tevredenheid dus mei voor de derde keer. Hoop ook niet dat ze ermee stoppen, baalde ook al zo dat ze niet meer op Las Vegas vliegen.
Hier ben ik ;-)
Tot afgelopen oktober werd de westkust aangevlogen en daarna gestaakt.
De oostkust blijft zover ik weet gewoon bestaan.
Over het omvliegen, heb niets aan het verhaal van 76-er toe te voegen. 11 uur is idd lang, meestal zit je dan al in Cancun. Ruim 10 uur klopt aardig. Maar dit doen andere maatschappijen er ook over als ze non-stop naar Orlando zouden vliegen.
Air Berlin rekent voor DUS-MIA 10h30m. Arkefly 10h15 voor AMS-SFO
Er zit zon 400 kilometer verschil in vliegafstand. Lijkt me dus aardig overeenkomen.
Sinds een lange tijd ben ik "lid" van Flightaware, en volg vele maatshappijen, waaronder sinds kort ook Arkefly.
Als ik naar de gemiddelde vluchttijd kijk van OR317 op vrijdag, dan ligt deze op 9 uur en 55 minuten, er zijn uitschieters naar boven en naar beneden, gebaseerd op data tot vorig jaar oktober.
Vaak rechtstreeks met Martinair gevlogen naar Orlando en meestal duurde de vlucht zo rond de 9 uur.
Daarom was ik ook zo verbaasd toen de piloot omriep dat de verwachte vliegtijd naar Orlando 11 uur was. Maar er stond vast enorm veel tegenwind, want op het stuk naar Miami werd gezegd dat de verwachte terugreis naar AMS 7 uur en 40 minuten zou zijn, dus die gingen als een speer terug.
Is de vlucht van Arke vandaag soms uitgevallen, ik zie alleen het onderstaande i.p.v. OR 317:
http://e0.flightcdn.com/images/airli...s/24px/ICE.pngIcelandair ICE503 B753 [COLOR=#7AC143 !important]Onderweg[/COLOR] vr 01:20PM CET AMS ► KEF Keflavik IS ICE689 B752 Gepland KEF ► SFB 08:05PM EST vr 1 uur 40 minuten