Zelf kan ik nog niet zeggen of ik het balen vind, wil dit eerst ervaren, want wij vliegen eind maar met Arkefly.
Afdrukvoorbeeld
Zelf kan ik nog niet zeggen of ik het balen vind, wil dit eerst ervaren, want wij vliegen eind maar met Arkefly.
Onze ervaring was iig erg goed ;) Vandaar volgende week weer ;)
Dit `reisbureaumeisje`heeft nog niks gehoord hoor....over het eventueel stoppen van de Arkefly vluchten op Florida....
Ik heb zelf ook een klein beetje mijn vraagtekens over dit bericht, maar we wachten met spanning af.
Ik heb overigens op een ander forum ook nog niks vernomen.
Of ze wel of niet stoppen is mij (nog) niet bekend. Zover ik weet start eerdaags de ticketverkoop voor de winter 2015.
Het verhaal van de rechten klopt niet. Als je eenmaal landingsrechten hebt, raak je deze niet meer kwijt. Je kan ze wel teruggeven, of op luchthavens waar deze rechten schaars zijn, verkopen aan een andere airline. voor de rechten moet je inderdaad wel betalen. Maar als je ze hebt, raak je ze niet kwijt. Behalve als je ze hebt en niet gebrukikt.
Maar als rechten verkrijgen zo lastig is, hoe komt JAF dan aan zijn rechten voor deze zomer en waarom gaat arkefly in de drukke maanden 3 keer per week vliegen. Kennelijk valt dat dus wel mee.
Ik zou het ook erg jammer vinden, vooral vanwege de prijs, hoewel ik wel het idee heb dat Arkefly er heen wel erg lang over deed. Of is een vliegtijd van 11 uur naar Orlando normaal?
Hoe lang doen andere maatschappijen erover die rechtstreeks vanuit Europa vliegen?
Verder vond ik het entertainmentsysteem echt prut, zowel heen als terug hadden wij haperende systemen en de koptelefoontjes hebben we direct vervangen door onze eigen koptelefoons.
Vorig jaar hebben wij er echt maar 9 over gevlogen naar Sanford... Gelukkig niet zeg 11 uur.. pff
Met de entertainment schermpjes hebben wij geen last gehad.. werkte prima. Maar ook zoals hier zal iedereen zijn eigen ervaring hebben ;)
Dan hadden wij vast een sterke tegenwind, want we hebben er echt 11 uur overgedaan. Terug daarentegen maar 8 uur en een kwartier.
Hier een liefhebber van Arke, ben er erg tevreden over, vlieg liever met Arke dan United, dus hoop dat dit verhaal niet waar is.
Ik heb wel het idee dat Arke een beetje omvliegt, wat noordelijker dan anderen, je vliegt een stukje over Groenland.
Heen heb ik er 10,5 uur over gedaan, en terug 7.45 uur vanaf Miami. Toen flinke meewind terug.
ArkeFly vliegt niet 'om'. Iedere dag opnieuw wordt de snelste weg berekend, dat houdt normaliter in op de heenweg de route met de minste tegenwind en op de terugweg de route met de meest meewind. Simpel gezegd dan hè. Vliegtijden heen en terug kunnen enorm verschillen, vooral in de winter wanneer de straalstromen op z'n hardst zijn (tot zo'n 300 km/u) . Zo ga je de ene keer via Groenland en de andere keer 'recht' over zee.
Vwb betreft het stoppen van routes, wordt daar niet enkel de westkust bedoeld?