-
Re: Vliegen met United Airlines / TED
Hallo mensen
wij gaan op 15 juli vliegen met united airlines,wij hebben nu onze stoelplaatsen gekregen en blijkt dat we allemaal achter elkaar zitten.Wij hebben 2 kinderen ,dus wij zien dat niet zo zitten.Wij hadden in november geboekt met de zekerheid dat wij plaatsen bij elkaar hadden,nu blijkt dat dat niet zo is.Nu heeft het reisbureau gezegd dat wij moeten proberen 24 uur van te voren online te regelen om bij elkaar te zitten of bij het inchecken.Hoeveel kans hebben wij om te slagen,we zien het niet zitten om niet bij elkaar te zitten,of zijn er nog andere mogelijkheden..........
gr diana
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
metendiana
Hoeveel kans hebben wij om te slagen,we zien het niet zitten om niet bij elkaar te zitten,of zijn er nog andere mogelijkheden..........
Tsja, je reist in een drukke tijd en dan zijn de vliegtuigen vol. Pech, ongezellig en sneu als je niet naast elkaar zit, maar je kunt namelijk geen aanspraak maken op een bepaalde plek. Zekerheid heb je nooit, tot je je boardingpas hebt. En dan nog kan de stewardes je verzoeken om te verkassen. En aan de verzoeken van het personeel moet, zonder tegensputteren worden voldaan. Dus ik weet niet wie je stoelen bij elkaar heeft gegarandeerd.....Zit je overigens op alle vluchten niet naast elkaar?
Heb je zelf al op de site van United gekeken met je reserveringsnummer? In principe kan je dan je stoelnummers aanpassen en speciale maaltijden opgeven. Je moet dan wel eerst lid van de club worden, maar dat is een kleine moeite.
Als je 24 uur van te voren incheckt kan je ook nog een stoel kiezen, maar velen zijn je dan al voorgegaan en dan moet je het toch met de leftovers doen. Ten slotte kan je bij het inchecken nog overleggen en bij het instappen. In hoeverre dat succesvol is, blijft afhankelijk van de mogelijkheden. In een vol vliegtuig zijn die beperkt. Tijdens onze laatste vlucht waren er nog plaatsen in de Economy plus klasse. Het was niet toegestaan voor Economy reizigers om deze te bezetten en er werd scherp toezicht opgehouden.
-
Hoi Diana,
Wij hebben hetzelfde, ik heb hierover gebeld met UA en daar vertelde ze dat ze altijd proberen de kinderen naast een van hun ouders te plaatsen, ze bekijken dat ter plaatsen bij het inchecken, dus misschien dat andere mensen (die al online hebben ingechecht) hun stoel voor jullie moeten afgeven.Dus ik hoop dat wij ook als nog bij elkaar komen te zitten.
-
Wij hadden het ook op de terugweg van de meivakantie. Ik ben bij de gate in Washington naar de balie gegaan en heb andere plaatsen gevraagd en ook gekregen. Was geen probleem.
-
Allemaal bedankt voor de snelle respons,nu maar hopen dat we wat kunnen regelen .We zullen alles proberen om het te kunnen veranderen,zie mij kinderen niet bij andere mensen zitten.En teleton hoe kunnen we lid worden van de club,mischien kunnen we wel upgraden met bij betaling......
gr diana
-
Citaat:
metendiana
hoe kunnen we lid worden van de club,mischien kunnen we wel upgraden met bij betaling......
Klik, op de site van UA, op "Mileage plus" en vul het formulier in. Daarna krijg je je mileage plusnummer naar je mailadres gestuurd waarmee je kunt inloggen. Ga daarna naar "my iternaries". Hier kan je, behalve gratis je stoelen "reserveren" ook upgraden naar Economy plus en ook weer je eigen stoelnummers vastleggen. Voor de intercontinentale vluchten kost je dit ongeveer 77 euro. Heel simpel, wijst de weg vanzelf. Kijk voor je de stoelnummers vastlegt, ook even op www.seatguru.com voor opmerkingen m.b.t. bepaalde stoelnummers in het vliegtuig.
-
Ook even een vraag over de beenruimte bij United.
Wij vliegen in November voor eerst met United,nu is mijn vraag of de been ruimte bij United economy ongeveer hetzelfde is als bij de gewone stoelen van Delta.
Theo
-
Citaat:
theovg
Ook even een vraag over de beenruimte bij United.
Yip, ik vind de beenruimte vergelijkbaar, alleen heeft United geen lederen stoelen, zoals Delta. Voor de juiste maten kan je ook op www.seatguru.com kijken. Ik zou overigens zeker nu al de stoelen bij United vastleggen, Theo. Als je te lang wacht en het vliegtuig raakt vol, moet je maar afwachten waar je terecht komt. Voor onze intercontinentale vluchten hebben we plus geboekt, voor de vluchten over land één aisle seat en de middenstoel; kunnen we gemakkelijk even opstaan als we dat willen. Hoewel deze vluchten meestal tot de laatste stoel bezet zijn, kan je ook geluk hebben en dan heb je de rij voor z'n tweetjes. De window seats naast twee bezette stoelen, blijven lang onbezet. Niemand zal ze immers zelf kiezen en als je ze toegewezen krijgt, verander je ze.
Succes met de keuze van de stoelen.
-
Voor de lange vluchten heb ik de stoelen al vast, rij 31 aan de zijkant gewoon economy toestel is een 777 ik twijfel nog om plus te nemen ik vond het bij Delta redelijk zitten we zijn niet zo groot.
Voor de korte vluchten hebben we ook een gangpadstoel en een in de midden van de drie.
-
Hallo teleton,harstikke bedankt het is ons gelukt om onze plaatsen te upgraden.Dus geen slapeloze nachten meer......\\:D/
gr diana
-
Citaat:
metendiana
het is ons gelukt
Mooi! Ik neem aan dat jullie nu lekker bij elkaar zitten. Voor nog meer beenruimte in deze klasse nog een Tip van Ton: de Plusstoelen op rij 21 ( alleen H & J) bieden eerste klas beenruimte. Als je nog met de hele bups kunt schuiven, zodat je deze stoelen er bij "hebt", zou ik dat zeker doen. Je zit dan achter de "tent" waar het personeel op de nachtvlucht in slaapt en je hebt schermpjes in de armleuning. Dit staat niet op Seatguru vermeld.
-
Citaat:
Teleton
Voor nog meer beenruimte in deze klasse nog een Tip van Ton: de Plusstoelen op rij 21 ( alleen H & J) bieden eerste klas beenruimte. Als je nog met de hele bups kunt schuiven, zodat je deze stoelen er bij "hebt", zou ik dat zeker doen. Je zit dan achter de "tent" waar het personeel op de nachtvlucht in slaapt en je hebt schermpjes in de armleuning. Dit staat niet op Seatguru vermeld.
Ik weet niet of dit nou zo'n goede tip is Ton. De situatie waar jij naar verwijst geldt voor de 777, terwijl United momenteel alleen met 767's op Nederland vliegt. Als ze jouw tip opvolgen dan zitten ze weer uit elkaar. De stoelen 21 H en J zijn namelijk de gangpadstoelen aan de rechterzijde van het vliegtuig. Overigens hebben de stoelen waar jij naar verwijst ook wat nadelen. Vanwege het feit dat de monitor en tray table in de armleuning zijn verwerkt zit je als het ware tussen twee schotten. Hierdoor kun je minder gemakkelijk zijdelings gaan zitten. Maar goed, dat laatste is natuurlijk heel persoonlijk. Daarnaast gaan de ‘vliegtuigwandelaars’ nogal eens voor je neus staan omdat ze daar zoveel ruimte hebben.
-
Citaat:
Guus
Ik weet niet of dit nou zo'n goede tip is Ton. Daarnaast gaan de ‘vliegtuigwandelaars’ nogal eens voor je neus staan omdat ze daar zoveel ruimte hebben.
Ha Guus, je hebt groot gelijk, ik had er wel bij moeten zeggen dat het om de 777 gaat...:oops:. En als je graag de armleuning op wil klappen, moet je ook niet op deze rij zijn. Doordat wij de laatste tijd ''Brusselaars'' zijn, waar wel met 777 gevlogen wordt, had ik dit even over het hoofd gezien. Van de ''Wandelaars'' hebben wij overigens op deze rij in de 777 nog nooit last gehad, in tegenstelling tot wanneer we exitseats hebben, waar ze wel dikwijls komen vergaderen.....
-
Wij zijn heel erg aan het twijfelen of we een upgrade naar Economy Plus moeten doen. We zijn beide rond de 1.80 m en het is nogal een lange zit naar Washington. De reden waarom we nog twijfelen is het bedrag wat je ongeveer moet betalen voor EC+. Ik las hier dat het ongeveer € 75,- per persoon voor een enkele reis A'dam - Washington zal zijn. Komt dus neer op € 150,- of € 300,- voor retour. Hier kan ik ook wel een andere leuke bestemming voor verzinnen...
Drie weken geleden nog gevlogen met Transavia en United heeft 10 cm meer beenruimte dan zij bieden. Ik kan moeilijk inschatten of dit genoeg is. Daarom vertrouw ik op de uitgebreide expert reviews hier op het forum :-) Bedankt alvast!
-
Citaat:
USAnneke
Daarom vertrouw ik op de uitgebreide expert reviews hier op het forum :-)
Blijft lastig hoor. De expertise bestaat uit het kennen van de maten. Of je met 180 centimeter comfortabel is zit is erg persoonlijk. Persoonlijk denk ik dat het de investering waard is, maar we reizen in het laagseizoen en hebben altijd erg voordelige tickets. Waarom probeer je het niet eens voor één keertje? Boek EC+ voor de terugreis.......wedden dat je daarna nooit meer anders wilt?
-
Wij hebben Economy+ gevlogen op het korte stuk (Washington-Orlando) en Economy op het traject Amsterdam-Washington. Zelf vonden we Economy+ heerlijk ruim maar geen reden om het op de terugweg nog bij te boeken. Dat geld hebben we uitgegeven aan shopppen :)
-
Ik vlieg in september voor de 3e keer met United en heb vorige keer op de terugreis met enig geluk een gratis upgrade naar eco+ gekregen. Had ik eigenlijk beter niet kunnen krijgen want ik wil nu niets anders met mijn lengte van 193cm. Dat kost dan inderdaad 150 eu pp retour (korte verbindingsvluchten hou ik wel vol) maarja dan reis je wel een heel stuk lekkerder...ik kan mijn benen strekken onder de stoel voor mij en kan de (iets luxere) rugleuning naar achter klappen zonder dat ik de mensen achter mij tot last ben.
-
Vorig jaar vlogen wij met Delta naar de US. Dit jaar met United. Bij Delta hadden ze van die kleine schermpjes in de stoelen zodat ieder zijn eigen film/tv serie/spel etc. kon uitzoeken. Voor de kids was dit perfect. Weet iemand of dit ook bij United in de Economy zo is???
Bij voorbaat dank voor je reactie!
Chris
-
Jep... wel schermpjes maar je kunt de films niet zelf starten/stoppen. Ze komen ca. 3x op een vlucht voorbij dus daardoor kun je toch nog wat afwisselen. Er is ook Disney Channel.
-
Ik ben nog maar kort ervaringsdeskundige bij United. En eerlijk is eerlijk, alleen nog maar Economy+ gevlogen, op stuk Brussel - Washington, en Washington - Seattle. Ik vond het wel heerlijk, lekker ruim. Maar ik weet niet hoe het dus is in de 'gewone' Economy. Als ik vergelijk met Delta en Continental, dat vond ik de ruimte in Economy daar altijd op zich wel prima. Is wel lekker om die extra ruimte te hebben, maar ik zat (met 1.93m) op zich prima.
Ik had met name altijd 'problemen' op de binnenlandse vluchten, daar zat ik bij Delta en Continental echt wel krap met mijn knieën en daar is Economy+ dus wel erg lekker. Maar hoe dus de reguliere Economy met United zich vergelijkt met Delta / Continental, zou je even moeten bekijken .... Of ik dergelijke grote bedragen zou overhebben voor de upgrade ... ik denk het niet ... Maar nogmaals, heb pas sinds kort ervaring.
De schermpjes zaten op de vlucht vanaf Brussel er wel bij United (de 777), vanaf Adam vliegen ze met ander toestel, dus moeten anderen even op reageren. Ik vond het systeem overigens wel redelijk summier, zeker in vergelijking met Delta (die hebben meest uitgebreide systeem volgens mij richting de US). Dus geen spelletjes, niet handmatig film aan/uitzetten, kleine schermpjes, etc bij United (zie mijn reisverslag van paar dagen terug over Economy Plus en entertainment systeem).
-
Citaat:
mattrob
Of ik dergelijke grote bedragen zou overhebben voor de upgrade ... ik denk het niet ...
Hoeft ook niet. Gewoon nog twee keer met United vliegen en je krijgt standaard Economy Plus.
-
Citaat:
Guus
Hoeft ook niet. Gewoon nog twee keer met United vliegen en je krijgt standaard Economy Plus.
Verklaar je nader?? Klinkt interessant. Is hier een speciale procedure voor ofzo? Wij hebben wel zo'n mileage plus pas. Maar ik heb wat jij zegt nooit iets over gelezen, dus ben zeer benieuwd :)
-
Citaat:
Guus
Hoe kom je aan die wijsheid???
Normaal gesproken gebeurt dit pas wanneer je de Premier Status hebt.
Dit gebeurd pas indien je meer dan 25.000 miles per jaar vliegt...
-
Citaat:
desteijntjes
Verklaar je nader?? Klinkt interessant. Is hier een speciale procedure voor ofzo? Wij hebben wel zo'n mileage plus pas. Maar ik heb wat jij zegt nooit iets over gelezen, dus ben zeer benieuwd :)
Indien je 25.000 qualifying miles bij elkaar hebt gesprokkeld krijg je automatisch de Premier status (75.000: Premier Executive en 100.000 of meer: Premier Executive 1K). Vanaf Premier en hoger kun je zelf een stoel in de economy plus zone selecteren. Een enkeltje AMS-MCO levert je minimaal 4625 qualifying miles. Met drie retourtjes kom je dus ruim aan het aantal miles dat benodigd is voor de Premier status.
-
Citaat:
corrus
Hoe kom je aan die wijsheid???
Heb ik van jou geleerd!
-
Citaat:
Guus
Heb ik van jou geleerd!
LOL :lol: LOL
-
Hoe gaat het met de de stoelen selecteren als je besluit van economy naar economy plus te gaan .
Want je kan van tevoren niet zien welke plaatsen er nog vrij zijn in economy plus teminste volgens mij.
Ik zit er ook wel aan te denken om het te doen maar als ik twee stoelen in de middenrij krijg doordat alles aan de zijkant bezet is dan baal ik wel.
Of is er een manier om dat te weten te komen.
Groeten Theo
-
Citaat:
theovg
Hoe gaat het met de de stoelen selecteren als je besluit van economy naar economy plus te gaan. Want je kan van tevoren niet zien welke plaatsen er nog vrij zijn in economy plus teminste volgens mij.
Voor Premier members en hoger zijn de Economy Plus stoelen wel zichtbaar. Het is dus gewoon een kwestie van de stoelen die je wilt hebben aanklikken. Kind kan de was doen.
-
Citaat:
Guus
Voor Premier members en hoger zijn de Economy Plus stoelen wel zichtbaar. Het is dus gewoon een kwestie van de stoelen die je wilt hebben aanklikken. Kind kan de was doen.
PLUS nog een beetje bijbetalen, uiteraard :mrgreen:.
-
Citaat:
Ta2 Gerrit
PLUS nog een beetje bijbetalen...
...vandaar Economy PLUS...#-oMaar dat tientje per uur heb ik er voor d'n oversteek graag voor over....
-
Re: United Airlines: Economy Plus
Same here ;-), maar dat was even voor de duidelijkheid, snappu :-)
-
Citaat:
Ta2 Gerrit
PLUS nog een beetje bijbetalen, uiteraard :mrgreen:.
Bijbetalen? Voor Premier members en hoger is dit vooralsnog gratis.
-
Nu heb ik hier op het forum iets gelezen dat in de 777 de plaatsen op rij 21 h-j in de economy plus de beste plekken zijn,[volgens mij zijn het geen exitplaatsen] weet iemand of dat klopt want die plaatsen zijn nog open op de datum dat wij vliegen.
Ik kan het op het forum niet terug vinden.
-
Citaat:
theovg
Nu heb ik hier op het forum iets gelezen dat in de 777 de plaatsen op rij 21 h-j in de economy plus de beste plekken zijn,[volgens mij zijn het geen exitplaatsen] weet iemand of dat klopt want die plaatsen zijn nog open op de datum dat wij vliegen.
Ik kan het op het forum niet terug vinden.
Normaal gesproken zijn de stoelen 21 H en J inderdaad stoelen met extra beenruimte. Dit komt omdat de rijen 17 t/m 20 (H + J stoelen) zijn gereserveerd voor de 'crew tent'. Dit is echter geen wet van Meden en Perzen. Ik heb het namelijk ook wel eens meegemaakt dat deze tent op een ander locatie in de cabine stond. In dat geval zijn de stoelen 21 H + J normale Economy Plus stoelen. Nog steeds niet verkeerd voor wat de beenruimte betreft, maar wel minder dan in het eerste geval.
-
Citaat:
Guus
Wel binnen een jaar volgens mij, is denk ik nog wel een nuttige toevoeging :wink: ! Ik weet niet hoeveel mensen dat halen.
En ik ben idd Premier Executive, dus ik hoef ook niet te betalen. Maar als ik dat niet was, zou ik het geld er alleen niet voor over hebben. Dat was mijn statement :mrgreen:
-
Citaat:
Guus
Bijbetalen? Voor Premier members en hoger is dit vooralsnog gratis.
Wij hebben inmiddels wel de Premier status, maar niet in één jaar bereikt (1 jaar en 1 maand :-&) en krijgen bij de boeking wel de E-Plus zichtbaar en boekbaar, maar moesten de laatste boeking gewoon bijbetalen, $380,-.
Vandaar dus, of het heeft met je oorspronkelijke boekingsklasse (de goedkoopste) te maken. Daar zit ook nog wel wat verschil in, met redeemen (kan zo gauw geen Ned. term bedenken ;))
-
Citaat:
Ta2 Gerrit
Wij krijgen bij de boeking wel de E-Plus zichtbaar en boekbaar, maar moesten de laatste boeking gewoon bijbetalen, $380. Vandaar dus, of het heeft met je oorspronkelijke boekingsklasse (de goedkoopste) te maken.
Geen idee, ik heb tot op heden nog nooit iets extra voor deze stoelen betaald. Ook niet voor de persoon waarmee ik samen reis.
Citaat:
mattrob
En ik ben idd Premier Executive, dus ik hoef ook niet te betalen. Maar als ik dat niet was, zou ik het geld er alleen niet voor over hebben. Dat was mijn statement.
Ik reageerde op een stukje wat jij (dacht ik) had geschreven, waarin je aangaf voor het eerst met United te hebben gevlogen. Vandaar mijn opmerking. Ik zal het wel verkeerd hebben gelezen. En ja, de vluchten moeten inderdaad binnen één jaar worden gemaakt. Op zich inderdaad een belangrijk gegeven. Wat sommige wellicht wat heeft geholpen is het feit dat United van 19 maart tot 15 juni dubbele qualifying miles gaf. Op deze manier volstaan twee retourtjes al om jezelf voor dit en volgende jaar voor premier te kwalificeren.
-
Citaat:
mattrob
Wel binnen een jaar volgens mij, is denk ik nog wel een nuttige toevoeging :wink: ! Ik weet niet hoeveel mensen dat halen.
En ik ben idd Premier Executive, dus ik hoef ook niet te betalen. Maar als ik dat niet was, zou ik het geld er alleen niet voor over hebben. Dat was mijn statement :mrgreen:
Hoe kan jij jezelf zo snel Premier Executive maken?
Je had dit jaar toch één keer met US Airways gevolgen (Star Alliance) en nu met United (Star Alliance) maar ben je al zo snel Premier Executive??
Bij Continental moet ik minimaal één keer naar LAX en één keer naar East Coast wil ik Silver status halen....
-
Ik heb al erg vaak met United gevlogen, eigenlijk was het elke keer een prettige vlucht. Prima stoelen, bij de intercontinentale vluchten een videoschermpje voor leuke films en series en over het eten was ik zelfs te spreken. De warme maaltijd vind ik nooit lekker, dus ook niet bij united. Maar de snackbox was erg lekker (zakje chips, een kitkat chuncky, een ijsje).
De economy plus stoelen waren vooral erg prettig, al moet je daar wel geluk mee hebben.
Dit jaar vliegen we met Delta. Ik ben benieuwd!
-
Re: Ervaring met United Airlines
We zijn in 2005 en dit jaar met United naar Orlando (via Washington) gereisd. Prima maatschappij, geen vertragingen meegemaakt. In 2007 met Delta gegaan, idem dito.
MillHill.