-
Re: Opladen van apparaten
Of je provider ook Roaming heeft in het buitenland. En wat daar dan de tarieven zijn.
Ik weet niet of je ook een data-abonnement bij je N97 hebt maar die kun je beter niet gebruiken in het buitenland. Dit is in het algemeen heel duur.
Citaat:
Roaming (Engels voor
rondzwerven) is een algemene term in de draadloze
telecommunicatie waarbij een bepaalde dienst wordt voortgezet hoewel de gebruiker zich niet in het netwerk bevindt waarin deze geregistreerd staat.
Dankzij roaming kan men met een
GSM-abonnement ook in het buitenland bellen.
Om een mobiel apparaat bij een andere netwerk te laten roamen tussen verschillende netwerken, moet een aantal stappen worden uitgevoerd. Allereerst wordt gecontroleerd of er een afspraak (
roaming agreement) bestaat tussen de aanbieder van het thuisnetwerk en de aanbieder van het vreemde netwerk waarop aangemeld wordt. Is dit niet het geval, dan is roaming niet mogelijk.
In detail verschillen de manieren van roaming per draadloos netwerk, maar in het algemeen verloopt het roaming proces als volgt:
- Zodra een mobiele telefoon wordt aangezet in, of wordt verplaatst naar het dekkingsgebied van een niet-eigen aanbieder, wordt dit opgemerkt door deze aanbieder. Die ziet dat het toestel niet bekend is binnen het netwerk en probeert de eigen aanbieder ervan te achterhalen. Als er geen afspraak bestaat tussen de eigen aanbieder en de niet-eigen aanbieder wordt toegang geweigerd op het niet-eigen netwerk.
- De niet-eigen aanbieder zoekt contact met de eigen aanbieder en verzoekt om informatie over het bezoekende toestel. De eigen aanbieder verstrekt deze informatie die onder meer het IMSI nummer van de simkaart bevat, de geregistreerde diensten en toestemming voor dit specifieke toestel om te roamen bij de niet-eigen aanbieder.
- Als de informatie is verstrekt, krijgt het toestel een tijdelijk telefoonnummer (MSRN) bij de niet-eigen aanbieder. Daarnaast geeft de eigen aanbieder door hoe het eigen netwerk kan worden benaderd via het niet-eigen netwerk.
-
Martijn,
Gaat dit automatisch of moet je dat instellen dat je dit niet wil.
Zoals bij een i-phone dat je niet automatisch op internet gaat als je naar Belgie gaat.
Grz
Ton
-
Bedoel je specifiek voor die Nokia? Even wat geGoogled:
Citaat:
De N97 biedt in alle instellingen aan om in te stellen 'alleen eigen netwerk' of 'niet bij roaming'. Dat zou moeten werken. En anders alle toegangspunten verwijderen en deze later weer toevoegen.
-
-
Re: Telefoneren in/naar/vanuit Florida
Wij gebruiken buiten de deur als er geen internet beschikbaar is (inderdaad mc donalds, starbucks (zet de app free wi-fi op je ipod/ipad) een mobieltje van net10, online of bij de walmart te koop. Dit toestel hebben we internationaal geactiveerd en werkt fantastisch.
Is er wel internet beschikbaar dan kan je gebruik maken van voipbuster of skype (mijn ipod touch heb ik er al vele malen uit)
Thuis bel ik met de vaste telefoonaansluiting met www.belkaart.nl voor 4 ct per gesprek onbeperkt naar Nederland. Werkt helemaal super en zo kunnen we ook door het NL thuisfront goedkoop gebeld worden.
-
Ik heb een iPhone... dus heb ik Skype daarop geinstalleerd...
Werkt als een speer en kost me niets... (uiteraard gratis door gebruik van WiFi Netwerk)
-
Ik heb een iPod. Die heeft geen ingebouwde microfoon en in de standaard bijgeleverde hoofdtelefoon zit deze ook niet. Originele dopjes mét microfoon kosten rond de 30 euro. Ik heb een stel nepperts gekocht voor een stuk minder (met kortingscode iHyve24 10% korting). Deze in-ear dopjes zitten ook lekkerder dan de originelen en doen het prima met Skype.
Ik heb geen aandelen in deze winkel :)
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
car66
Thuis bel ik met de vaste telefoonaansluiting met
www.belkaart.nl voor 4 ct per gesprek onbeperkt naar Nederland. Werkt helemaal super en zo kunnen we ook door het NL thuisfront goedkoop gebeld worden.
Ik heb net op de website gekeken, maar ik lees dat je eerst een 020- nummer moet bellen. Er staat idd dat het bellen naar Amerika alleen het starttarief kost (4ct), maar je moet toch eerst bellen met dat 020- nummer? Welke kosten worden voor dat bellen met een Nederlands nummer berekend?
-
Staat op de site zelf:
Citaat:
- Wat kost het om naar het toegangsnummer 020-7113737 te bellen?
- Het nummer 020-7113737 is een vast lokaal nummer. De kosten voor het bellen naar dit nummer worden in rekening gebracht door uw eigen provider.
Hoe hoog de kosten zijn kunnen wij onmogelijk zeggen. Belt u vanaf een vast toestel van huis, dan zal het veelal gratis zijn. Belt u vanaf een mobiel toestel, dan is het afhankelijk of u binnen uw bundel blijft, een postpaid of prepaid abonnement heeft, etc.
Wij adviseren u goed te kijken wat u betaald en wat voor abonnement u heeft. Er zijn vele sites, waaronder Bellen.com, waar u het voor u voordeligste abonnement kunt vinden.
De kosten voor het bellen naar het buitenland via Belkaart.nl worden alleen van uw belkaart tegoed afgeboekt.
-
Citaat:
Mostertjes
Ik heb net op de website gekeken, maar ik lees dat je eerst een 020- nummer moet bellen. Er staat idd dat het bellen naar Amerika alleen het starttarief kost (4ct), maar je moet toch eerst bellen met dat 020- nummer? Welke kosten worden voor dat bellen met een Nederlands nummer berekend?
Het is mij niet duidelijk:
Bedoel je nu vanuit de US naar NL bellen of vanuit NL naar US?
De belkaart gaat uit van NL naar elders.
Car66 woont in JAX en zal dus wel US naar elders bedoelen.
Overigens vind je hier de buitenlandse (veelal toll-free) inbelnummers :
http://www.belkaart.nl/buitenlandse-inbelnummers
Knaapje
-
@Mostertjes
Ik zou eerst een nakijken of het niet all-in is bij je Villa of accomodatie.
Wij hebben bijvoorbeeld een Hi speed internet incl. internationaal bellen abonnement.... bellen kost dus 'niets'.
Greetz, Remco
-
Re: [Gezocht] Prepaid usa gsm voor Florida (voor Nov.)
Je zou even de tarieven kunnen vergelijken om naar Nederland te bellen.
Misschien zit er verschil tussen en is de prepaid van Walmart ook geschikt om naar Ned. te bellen?
Ook mogelijk, dat je ondanks prepaid, toch een maandelijkse fee moet betalen in de USA.
Succes
Knaapje
-
-
Kan ik 'n prepaid SIM kaart aanschaffen in de USA voor 'n Simlockvrije telefoon?
Beste Forumgebruikers,
Het volgende: ik bezit een simlock vrije Iphone en wil deze meenemen naar florida om aldaar te gebruiken. Is het mogelijk om een prepaid abonnement te kopen voor de periode dat ik in Florida ben? Zo, ja welke aanbieder zouden jullie mij aanraden. Bij voorbaat mijn dank voor de reacties.
-
Re: Kan ik 'n prepaid SIM kaart aanschaffen in de USA voor 'n Simlockvrije telefoon?
Misschien kun je iets met deze post? Te koop prepaid SIM AT&T
-
Njit, bedankt voor de tip. Maar voor mij geld hetzelfde als voor de afzender. Wij gaan pas eind oktober naar Florida. Maar ik kan nu natuurlijk wel online ff zoeken naar een simonly van AT&T. Dus nogmaals bedankt voor het zetten in de goede zoekrichting.
Groet,
Ni
-
Mobile bellen
Hallo,
Ik wilde wat vragen betreft het mobile bellen vanuit Florida naar Nederland. Ik heb al gezocht maar kan niet echt een antwoord vinden.
Ik had ergens ooit op een site gelezen dat je beter een prepaid mobile telefoon in amerika kan kopen en daar mee naar nederland bellen. Als met je eigen mobile telefoon (abonnement). Er wordt gezegd dat dat veel goedkoper is.
Is dat waar? En zo ja, wat kan je dan het beste (provider) kopen?
Wie kan me daarmee helpen?
Vast bedankt.
Groetjes,
Astrid
<<Vraag toegevoegd aan bestaand onderwerp over bellen.>>
-
Re: Mobile bellen
Niet helemaal een antwoord, maar als je EN een smartphone hebt, EN internet beschikbaar, is Skype de goedkoopste oplossing.
Ik heb het op mijn iphone geinstalleerd, en 10 euro opgestort. Uitgebreid gebeld met thuis (ook vanuit Dennys en anderen die internet gratis aanbieden).
Nu heb ik nog 7,92 over....
-
Re: Mobile bellen
Hoi Weimar,
Ik heb een Nokia XpressMusic. En ik denk niet dat ik Skype hierop kan installeren. Het gaat ons alleen om het bellen en smsen.
Dank je wel.
-
Wij hebben bij CVS een "prepaid long distance phone card" (Verizon) gekocht. Eentje van 30 dollar. Hiermee konden we ongeveer 400 min. van vast toestel naar vast toestel bellen (internationaal). Indien van GSM of naar GSM werden het aantal minuten minder. Uiteraard is Skype de beste oplossing om met het thuisfront contact te houden....
-
Dat is natuurlijk ook een goed idee.
Maar ik zit dan toch nog met het smsen.
Misschien heeft iemand nog een idee?
-
Heb je al eens gekeken wat een SMS van je eigen telefoon vanuit de VS kost?
Knaapje
-
Ja, dat kost 75 cent per sms.
Dat vind ik nou niet echt goedkoop.
-
SMS via Skype voor 10,4 cent. Bellen: 1,9 cent. Skype2skype: gratis.
-
Ik denk dat ik dan maar beter zo'n soort van telefoonkaart ga kopen.
En dan via WiFi maar mailen en niet smsen.
Er is dus geen optie om daar een prepaid mobieltje te kopen.......
(ik neem namelijk geen laptop mee. voor wat betreft Skype)
-
Ik heb vorig jaar bij Walmart een AT&T telefoonkaart gekocht voor $10. Een keer of 6 naar NL gebeld, en nog een restant van $5 op de kaart staan. Voorafgaand aan het gesprek hoor je je saldo. Geen verborgen kosten, op=op.
-
Citaat:
AstridV
(ik neem namelijk geen laptop mee. voor wat betreft Skype)
Voor Skype heb je toch geen laptop nodig ? Heb je al op hun site gekeken of jouw toestel niet gewoon met skype uit de voeten kan? Kijk ook eens voor een Skype-to-go nummer.
-
Citaat:
A.Hofman
Ik heb vorig jaar bij Walmart een AT&T telefoonkaart gekocht voor $10. Een keer of 6 naar NL gebeld, en nog een restant van $5 op de kaart staan. Voorafgaand aan het gesprek hoor je je saldo. Geen verborgen kosten, op=op.
Dat is helemaal goedkoop. Maar hoe gebruik je zo'n een kaart dan?
Citaat:
Teleton
Voor Skype heb je toch geen laptop nodig ? Heb je al op
hun site gekeken of jouw toestel niet gewoon met skype uit de voeten kan? Kijk ook eens voor een Skype-to-go nummer.
Ik moet dan maar eens vanavond op die site kijken.
Ik heb een Nokia expressmusic.
Hier kan ik de site niet bezoeken.
-
Citaat:
AstridV
Dat is helemaal goedkoop. Maar hoe gebruik je zo'n een kaart dan?
Je koopt de kaart bij Walmart/ supermarkt/postkantoor.
Je belt met de telefoon op je hotelkamer/telefooncel/villa etc naar het 1800- nr op de kaart.
Je geeft het kaartnummer in, gevolgd door het tel.nr
Piece of cake :)
-
Ook wij hebben zo'n kaart gekocht. Heel handig en heel goedkoop.
-
Je hoeft de kaart geen eens te gaan halen.
Je kunt ze gewoon via internet bestellen.
Je zoekt de kaart uit die je wilt, bestelt en betaalt en je krijgt via een mailtje alle gegevens.
Je kunt je tegoed via je account in de gaten houden.
Ik gebruik zelf die van Bison, voor $5 kan je uren naar Europa bellen.
http://www.all-phonecards.com/
Knaapje
-
Helemaal geweldig.
Bedankt voor de tip.:-)
-
Citaat:
knaapje
Ik zag er een aantal staan op de website; is er nog een rede dat je voor bison gaat...er staan nl. nog iets goedkopere of heb je daar geen/ geen goede ervaringen mee?? :-)
-
Ik heb hem al een paar jaar en destijds was een van de voordelen van deze kaart, dat je geen maandelijkse fee hoefde te betalen.
Eerlijk gezegd heb ik hem gewoon met $ 5 per jaar opgehoogd zonder verder te kijken.
Ik hoefde dan de 1-800 en lokale nummers niet steeds opnieuw te noteren en ook de code van de kaart bleef hetzelfde.
Ik heb me gewoon voor die $ 5 niet druk gemaakt, dus misschien kan je goedkoper terecht. (zonder maandelijkse fee)
Knaapje
-
Kan iemand me uitleggen hoe de "local access" nummers werken.
Local Access number
Most of our phone cards have Local Access numbers in addition to Toll Free Access numbers.
Using Local Access numbers gives you more minutes on the calling card and they are free of charge if they are local in your area.
Het zal aan mij liggen, maar ik versta dit niet. Moet je een ander nummer bellen?
-
Plaatselijk toegangsnummer
In plaats van een 800# kun je een plaatselijk nummer bellen om te besparen
-
@6foot6;
thanks.
je moet dus dat plaatselijk nummer kennen en weten waar je bent
-
Meestal kwestie van even op de telefoon waarvan je belt kijken naar de area code, die erop staat en dan kijken naar het lijstje van de "provider"
Knaapje
-
@knaapje: ik had nog even een vraag over die bizon kaart, er staat dat hij tot 6 telefoonnummers kan onthouden zodat je geen pin hoeft te gebruiken maar wij zullen bellen vanaf het hotel of telefooncel ? Is dat geen probleem dan? Of raad je aan een goedkoop prepaid mobieltje te kopen? Ik hoorde van een kennis dat er bijna geen telefooncellen meer zijn en we zullen rekening houdend met het tijdverschil met nl misschien niet altijd vanuit het hotel kunnen bellen (waar we denk ik alleen savonds en sochtends zullen zijn)....ik ben nog even aan het twijfelen wat het beste gaat zijn dus tips van de ervaren florummers hoor ik graag :-)
-
Geeft niets. Je zult alleen je pin iedere keer moeten invoeren.
In parken en malls hangen nog overal telefoons.
Tenminste vorig jaar oktober.
Prepaid mobiel is naar mijn schatting gewoon minstens 10 tot 20 keer zo duur, dus zal je zelf moeten afwegen.
Knaapje