-
Plannen van reis naar Orlando
Joehoe!! we hebben besloten om in 2011 weer de oceaan over te steken, dit keer niet naar het Zuidwesten, maar naar Orlando.
Ondanks alle informatie op deze site heb ik toch nog wat vraagjes (wat ik niet kon terugvinden)
1) Wanneer zijn de vliegtickets en villa's te koop voor 2011? (zie tot nu toe tot augustus 2010)
2) Is het verstandig om een avond/nacht vlucht te boeken of gewoon een vlucht overdag? ivm het slapen van de kleine (hij is dan 2,5 jaar) en het tijdsverschil.
3) Welke (Disney)parken zijn geschikt voor een 2,5-jarige?
Alvast bij voorbaat dank voor het beantwoorden.
-
Re: Plannen van reis naar Orlando
De tickets zijn te boeken 330 dagen voor de datum dat je terugkeert, dus je moet nog ff wachten voor de tickets van 2011. Elke dag schuift ook de mogelijkheid van de tickets boeken dus 1 dag op naar de toekomst.
Het vliegen maakt voor de kleine niet zoveel uit, die vallen vaak toch in slaap tijdens de vlucht en pakken over het algemeen het andere ritme snel op, tenminste wel onze zoon die ook 3,5 was toen hij voor het eerst meeging naar Florida.
De Disney parken zijn allemaal geschikt voor de kleine, echter niet alle attracties zal hij/zij in mogen, hiervoor kan je het beste even bij disney world zelf op de site kijken naar de park plattegronden, volgens mij staan daar ook de vereisten bij als die er zijn voor de attracties.
Veel attracties zijn gelukkig geschikt en toegankelijk voor jong en oud.
-
Vliegtickets zijn 330 dagen voor je terugreisdatum beschikbaar.
Villa's afhankelijk van de verhuurder. Sommige hebben al een availability kalender voor 2011, anderen wachten er wat langer ermee.
Van al dat andere heb ik geen verstand.
-
Avond/nacht vlucht?? Meestal is de heenreis overdag (en dan blijft het ook de hele tijd licht ivm tijdverschil) en de terugreis zou ik wel zo laat mogelijk plannen want ik vind persoonlijk dat als je vroeg vliegt en vroeg terug in NL aankomt niet zo prettig. Je hebt dan een hele kort nacht in het vliegtuig maar een hééle lange dag om te overbruggen als je zo snel mogelijk over je jetlag heen wilt komen. Is persoonlijk hoor maar ik vlieg dus liever zo laat mogelijk terug vanuit MCO.
Als je een leuk huis ziet (van een particulier) kun je alvast gewoon contact opnemen om te vragen of ze het voor je willen reserveren. Ervaringen met reisorganisaties heb ik niet maar ik neem aan dat die huizen pas korter van te voren beschikbaar komen.
Wij hebben 3 parken gedaan met onze jongens (5 en 6 afgelopen meivakantie), Animal Kingdom, Hollywood Studios en Magic Kingdom. Alledrie leuk... maar vergeet ook Seaworld niet op je lijstje te zetten!
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
verwijderd
De tickets zijn te boeken 330 dagen voor de datum dat je terugkeert, dus je moet nog ff wachten voor de tickets van 2011. Elke dag schuift ook de mogelijkheid van de tickets boeken dus 1 dag op naar de toekomst.
En hier kun je eenvoudig uitrekenen wanneer dat is:
http://www.timeanddate.com/date/dateadd.html
- Vul de gewenste retourdatum in
- Kies voor Substract en vul 330 dagen in
- Klik op Calculate New Date
-
Citaat:
cloggie68
Avond/nacht vlucht?? Meestal is de heenreis overdag (en dan blijft het ook de hele tijd licht ivm tijdverschil) en de terugreis zou ik wel zo laat mogelijk plannen want ik vind persoonlijk dat als je vroeg vliegt en vroeg terug in NL aankomt niet zo prettig. Je hebt dan een hele kort nacht in het vliegtuig maar een hééle lange dag om te overbruggen als je zo snel mogelijk over je jetlag heen wilt komen. Is persoonlijk hoor maar ik vlieg dus liever zo laat mogelijk terug vanuit MCO.
Okay dan zal het wel een dagvlucht worden ;)
De terugreis zal inderdaad zo laat mogelijk worden, weet nog van de vorige keer dat vroeg vliegen niet handig was, veel te lang om te overbruggen :)
Citaat:
maar vergeet ook Seaworld niet op je lijstje te zetten!
Nee die staat ook bovenaan het lijstje, was 1 van mijn favoriete parken in California, dus die slaan we zeker niet over :)
-
Citaat:
daydreamy
Is het verstandig om een avond/nacht vlucht te boeken of gewoon een vlucht overdag? ivm het slapen van de kleine (hij is dan 2,5 jaar) en het tijdsverschil.
Er bestaan geen nachtvluchten naar de USA. :D
-
Er is wel een tijd geweest dat de KLM een avondvlucht had naar New York en wellicht is die vlucht er nog steeds. Vertrek was rond 20.00 uur en aankomst op JFK was rond 22.00 uur. Ik ben zelf een keer met deze vlucht meegeweest. Vanaf Heathrow en Parijs zijn er volgens mij wel meer avondvluchten naar de States. Het probleem is dat je bij aankomst niet verder kan vliegen naar Florida.
-
Villa's zijn zelfs al voor 2012 te boeken. Wij zijn ook al aan het informeren en er zelden een eigenaar die zegt dat ie nog geen boeking voor 2012 aanneemt. Heel belangrijk in deze tijd is echter dat je niet te vroeg moet boeken nu, het kan nl. zo maar gebeuren dat je villa dan verkocht is. Zelfs villa-eigenaren waarschuwen om in deze economische tijd niet te vroeg te boeken.
Maar het kan dus wel.
Als je nu informeert en je krijgt een prijs voor 2011 dan heb je dat in elk geval wel vast liggen.
-
In 2004 vlogen we met Martinair om 17.30. Heb begrepen dat martinair weer rechtstreeks op orlando vliegt, maar ik weet geen vluchttijden.
-
wij vliegen 19 november 2009 met Martinair naar Orlando, vertrekken om 13.30
vanaf Schiphol en zijn dan om 17.45 in Orlando, en we vertrekken 5 december 2009 vanaf Orlando weer naar Schiphol om 19.45 en komen dan om 10.05 op Schiphol aan.
weet natuurlijk niet of ze in 2011 nog rechtstreeks om Orlando zullen vliegen.
-
Bedankt voor alle antwoorden.
Hopelijk vliegen ze in 2011 nog rechtstreeks, zou wel prettig zijn :)
-
Mineke, zou je je ervaringen met Martinair naderhand op dit forum willen vermelden? Ik denk dat veel mensen (waaronder ik ;)) daar nieuwsgierig naar zijn.
Bedankt alvast!
-
Wij vliegen ook met Martinair,
Heen: 14.30 - 18.30 aan in Orlando (lokale tijd)
terug : 20.30 - 11.35 aan in A'dam (lokale tijd).
Ik vind dat persoonlijk lekker gunstige tijden.
-
wij hebben in 2005, 2006 en 2007 ook al met Martinair gevlogen, omdat wij graag rechtstreeks op Orlando wilden vliegen(ik moet zeggen dat wij die keren een goede vlucht hebben gehad op tijd vertrokken en zo en de verzorging aan boord was ook goed), maar in 2008 vloog Martinair niet meer op Orlando en zijn wij zowel in 2008 als in 2009 met Delta Airlines gevlogen via Atlanta naar Orlando
Omdat het met Delta Airlines in de periode dat wij willen gaan toch een stuk duurder was en ik zag dat Martinair weer op Orlando vloog hebben we besloten om weer met Martinair te vliegen.
Ik zal zeker mijn bevindingen, als we weer terug zijn op het forum plaatsen
-
Citaat:
cloggie68
Wij vliegen ook met Martinair,
Heen: 14.30 - 18.30 aan in Orlando (lokale tijd)
terug : 20.30 - 11.35 aan in A'dam (lokale tijd).
Ik vind dat persoonlijk lekker gunstige tijden.
Zijn inderdaad wel goede tijden, het is dan weer bedtijd voor de kleine als we daar aankomen, dat is wel handig :)
-
Zou kunnen dat het dan bedtijd is ... het is dan hier natuurlijk al 6 uurtjes later én je moet nog door de douane heen (wat je met een overstap al gedaan zou hebben). Ook moet je nog je auto ophalen. Dus het is toch te hopen dat ze onderweg wat uurtjes meepakken qua slaap, peuters bedoel ik!
-
Gewoon al je riem losdoen in het vliegtuig terwijl je nog aan het landen bent, snel je handbagage pakken en iedereen wegbeukend naar de douane rennen. Als eerste in de rij, daarna rennen naar de autoverhuur (ondertussen natuurlijk wederom mensen wegbeukend), daar ook als eerste in de rij. Met gierende banden wegrijden, vooral niet minder dan 20 mijl per uur boven de maximale snelheid rijden en binnen een uurtje ben je 'thuis'. Hoezo lang wachten? ;)
-
Re: Eerste keer Orlando: Vragen en Tips!
Lea,
Wij hebben vorig jaar enkele negatieve ervaringen gehad met Martinair tijdens onze heenreis naar Florida. Onze vlucht werd op het laatste moment geannuleerd, we hebben uren moeten wachten op informatie, erg slecht georganiseerd. Voorheen altijd gevlogen met United Airlines en nooit iets te klagen gehad.
Met Delta heb ik geen ervaring, als de prijzen dicht bij elkaar liggen zou ik United aanraden. Uitstekende service en comfort. Verder is het verstandig om niet direct je tickets te boeken maar eerst de prijzen even in de gaten te houden aangezien deze erg vaak gewijzigd worden. Dit kan je aardig wat geld schelen.
Succes met de voorbereidingen!!
-
Nou dat probleem met Martinair is weg want we vliegen met United dus zal hopelijk wel beter gaan.
maar toch bedankt voor de tip hoor.
-
Lijkt me een goed tactiek =D>, ga hem zeker proberen in November, hopen dat ik de uitgang zonder kleerscheuren haal.
Maar villa's zijn er genoeg te vinden voor die periode, Wij huren altijd particulier via een kennis. Wordt niet gewerkt met een uiterlijke boekingsdatum dus kunnen we altijd al vroeg ons plekje reserveren.
-
@Flufjuh: Hahaha dat is ook een manier :P
Ik heb al wat emailtjes ontvangen van mensen die een villa verhuren en eventueel een optie erop willen zetten, we zullen binnenkort even om de tafel gaan zitten om het een en ander te bespreken :)
-
Alles om maar zo snel mogelijk uit het vliegtuig te zijn, toch? :)
-
Een aantal vragen!!
Hey hallo allemaal,
Mijn naam is Marlene en ik ga samen met mijn ouders, zus, zwager, broer en vriend naar Orlando amerika en daar plakken wij natuurlijk nog een aantal dagen disney aan vast! Alleen nu heb ik een paar vragen en deze zijn:
- Wij gaan in februari 2011 is het dan druk in de parken of valt dit wel mee?
- Hoe is ongeveer het weer in Orlando?
- Hoeveel dagen is het beste om uit te trekken voor disney? (Ik ben er al 3x eerder geweest maar dit was toen ik nog wat kleiner was dus er zal uiteraard wel het één en het ander veranderd zijn)
- Wanneer zijn de vluchten ongeveer te boeken? Ik heb al even gezocht op het topic en ik vond daar wel een "omrekener" maar ik snap ondanks de uitleg nog niet helemaal hoe dit werkt.
Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp! =D>
Groetjes,
Marlene
-
Re: Een aantal vragen!!
Drukte. Disney zegt er het volgende over:
Citaat:
A. Although special events and promotions may influence Theme Park attendance levels, the following list highlights historic attendance trends throughout the year:
Lowest Attendance: January (except New Year's Day) until just prior to Presidents' week in February
The week following Labor Day until just prior to Thanksgiving week
The week following Thanksgiving until the week prior to Christmas
Moderate Attendance: After Presidents' week in February through early March
Late April through early June (except Memorial Day weekend)
The first part of Thanksgiving week
Highest Attendance: Presidents' week in February
Mid-March through Late April ("Spring Break")
Memorial Day weekend
Mid-June through Labor Day
Thanksgiving Day and weekend
Christmas week through New Year's Day
During regular attendance periods the Theme Parks tend to be the busiest on the following days:
Magic Kingdom® Park: Monday, Thursday, and Saturday
Epcot®: Tuesday and Friday
Disney's Hollywood Studios™: Sunday and Wednesday
Disney's Animal Kingdom® Theme Park: Monday, Tuesday and Wednesday
- Het weer. Bekijk de gemiddelde eens op Weather.com: http://www.weather.com/weather/wxcli...graph/USFL0372
- Aantal dagen Disney? Je hebt 4 Disney parken, twee waterparken, een winkelgebied, een uitgaansgebied. Je kan je er dus zo een week vermaken :)
- Vluchten zijn 330 dagen voor de retourdatum te boeken. Dus als je op 20 februari terugvliegt dan kun je op 27 maart 2010 je tickets boeken. Zie http://www.timeanddate.com/date/date...am=&ad=330&aw=
ps, veel uitroeptekens achter elkaar wordt op Forums opgevat als schreeuwen om aandacht. En dat is hier niet nodig. In het algemeen krijg je snel antwoord.
-
Hey,
alvast bedankt voor de snelle reactie. Sorry voor de uitroeptekens maar het waren er maar 2 :s dus ik snap het probleem even niet maargoed toch bedankt :)
Groetjes,
Marlene
-
Voor disney zou ik zeker dag uittrekken per park . Als je al in disneyland parijs bent geweest kan je een paar dingen overslaan . Als je met allemaal volwassen gaat zou ik zeker voor universal studios kiezen .
-
1e keer naar Orlando
Wij willen in de periode van 24 april t/m 14 mei 2010 met z'n vieren (2 volw en 2 kinderen) naar Orlando om daar alle pretparken te bezoeken. De bedoeling is om een vlucht te boeken en een villa + een auto te huren. Hebben jullie tips hoe wij dit het beste kunnen regelen? Via een reisorganisatie (en zo ja welke) of zelf regelen? Is het verstandig om de tickets voor de pretparken ter plaatse te kopen of vooraf te bestellen (en waar?)? We hebben iets gelezen over een fun in the sun pas. Bestaat die nog?
Jullie tips en reactie zie ik graag tegemoet.
Groeten,
Leo
-
Re: 1e keer naar Orlando
Allereerst, als je nog wilt vliegen boek dan nu!!!!!!!!!!!!!!
De vluchten zijn heel erg gevuld voor deze periode.
Okay, dat is alvast gezegd en gedaan.
Dan , welkom op dit leuke en gezellige forum waar je heel veel tips en info vandaan kunt halen.
Zoals je al hebt begrepen inmiddels is het regelen van een vliegticket nu je eerste prioritiet om nog te kunnen gaan.
De vluchten zijn al aardig volgeboekt en het is dus belangrijk dit z.s.m. te gaan regelen.
http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=9833
Lees vooral veel rond op dit forum, hier worden alle vragen die je hebt gesteld uitvoerig besproken.
Om even kort samen te vatten:
Het beste is om lekker alles los te boeken en niet via iets georganiseerd te gaan. Los boeken verhoogt de voorpret en spaart vaak ook geld uit.
Auto kun je het beste regelen via usareisen.de
http://www.floridaforum.nl/showthrea...ight=usareisen
Bestel de tickets lekker vooraf er is een heel topic over tickets voor Sea World en ook voor Disneytickets.
http://www.floridaforum.nl/showthrea...ighlight=world
http://www.floridaforum.nl/showthrea...=disneytickets
De fun in the Sun Pass is er (helaas) niet meer.
Hopelijk heb je iets aan deze antwoorden.
Als je vragen hebt, gebruik eerst even de zoekfunctie hier kun je bijna alles terug vinden.
Mocht het antwoord er niet bijstaan stel je vraag dan gerust op het forum, gaan wij onze best doen deze vraag te beantwoorden.
-
Hallo Leo, ja ik ga toch een beetje tegen het advies van Yvet in. Normaal gesproken ben ik heel erg voor alles los boeken, maar nu gaan wij eind oktober naar Orlando en we combineren dit met een autohuur, 1x hotelovernachting, 3 nachten cruise naar de Bahamas en 6 nachten villa. Ik heb met suf gezocht en vergeleken maar uiteindelijk kwam ik het goedkoopst uit bij America Estates uit Apeldoorn.
Ik moet natuurlijk nog even uitvinden of het ook allemaal goed geregeld is en of het de villa er prima uitziet. Maar het is zeker de moeite waard om ook eens een offerte bij AE op te vragen.
Veel plezier met de voorpret.
Groet Tammy
-
Ben ik weer.....
Het kan idd goedkoper te zijn alles in 1x te regelen bij een reisorganisatie.
Dit vergt idd veel vergelijken en uitzoeken, maar dat doet los boeken ook.
Het is dus zeker van belang dat je beide opties bekijkt.
Mijn reactie van los boeken komt ook voort uit dat ik absoluut nooit en te nimmer zou boeken via een reisburo zoals we die kennen in de winkelcentra. Dus zo'n reiburo waar je dus boekt en dan met TUI of Arke of iets dergelijks weg gaat.
Daar zul je nooit goedkoper uitkomen alleen maar veel en veel duurder.
De tip om bv 1 van de veel genoemde reisburo's online te gebruiken is wel een heel goede (bv AE, AV, USA Fun Vacations), hierdoor kan de prijs van een totaal pakket goedkoper uitvallen.
Vaak is het goedkoper het los te regelen, maar zeker niet altijd.
-
Hallo!!
Ik ga 2 november voor het eerst naar Orlando.\\:D/
Wij verblijven in een huisje in Inverness.
De mensen waar ik mee ga, zijn allemaal al eerder daar geweest, maar zij gaan alleen maar om golf te spelen..:-&
Maar ik wil ook graag wat zien..
Een ding dat ik zeker wil doen is een dag naar een pretpark..
Ik ben een achtbanen fan.. Als ik het juist heb zou ik dan naar Adventure Island moeten.. Klopt dit?
Als iemand verder nog tips heeft waar ik echt heen moet, dan hoor ik die heeeeeel graag...
Alvast bedankt voor jullie hulp.
-
In Disney's Animal Kingdom staat de Expedition Everest is ook erg leuk om te doen.
Maarja om nou alleen voor de ene achtbaan naar dat park te gaan...
Weet niet of je de mogelijkheid hebt om naar Tampa de rijden daar heb je Busch Gardens staan ook enkele banen en in Seaworld staat Kraken en Manta.
-
Citaat:
Desire
Een ding dat ik zeker wil doen is een dag naar een pretpark..Ik ben een achtbanen fan.. Als ik het juist heb zou ik dan naar Adventure Island moeten.. Klopt dit?
Nou, bijna goed; Islands of Adventure is een prima adresje, maar er zijn natuurlijk veel meer themaparken. Een dag is daarom veel te weinig voor Orlando, zeker omdat je er vrij ver vandaan zit. Vanuit Inverness schat ik al snel dat je anderhalf uur onderweg bent.
-
hotel orlando
Hallo Florida genieters, wij, gezin met 2 kinderen van 4 en 11 jaar, gaan in juli/aug. voor de eerste keer naar Florida. Ik heb een vraag mbt het boeken van een hotel in Orlando. Wat is de beste plek om een hotel te boeken, rekening houdend met restaurants, de juiste wallmarkten enz. Wij willen zo'n 12 dagen in Orlando verblijven en met name de pretparken bezoeken. In ieder geval de Disney parken en Universal Studio's (met name Island of Adventure en nog een waterpark). Is het dan verstandig om 2 verschillende hotels te boeken of zijn beide parken goed te doen qua afstand/reistijd. We beschikken de hele vakantie over een auto. Graag jullie advies! En zijn er ook goede 4sterren hotels die beschikken over appartementen? Misschien ook wel kostendrukkend om zoiets te boeken zodat je in ieder geval zelf wat boodschappen kan doen zodat je niet 3 x per dag uit eten moet. Waarschijnlijk heb je dan ook wat meer ruimte en verschillende ruimtes. Of scheelt dat niet veel? En zijn de prijzen voor ontbijt en diner in restaurants hoog? Ik lees graag jullie reacties! Groeten, Marjan
-
Re: hotel orlando
Citaat:
marjan
Ik lees graag jullie reacties!
Nou vooruit, hier zijn er een paar. Eerste vraag die bij mij opkomt is waarom jullie niet direct voor een villa of condo kiezen i.p.v. een hotel. 't Is maar een idee......Ik zou zeker op één lokatie blijven. De Orlando area is vrij groot en heeft een aantal 'centra' zoals de 192, de International Drive, Lake Buena Vista. Villa's en condo's vind je op een kwartier tot 40 minuten rijden van WDW. Als je op het terrein van WDW bent, ben je overigens nog niet in een themapark.
Prijzen van ontbijt, lunch en diner...er is voor iedere beurs een keuze. Veel mensen maken een mix en eten zich de ene dag klem aan een (pizza)buffet voor de bekende sch.... en drie knikkers en kiezen daarna weer een wat duurder restaurant zoals the Outback, TGF, Tony Roma en ga zo maar door. En wat duurder is voor onze begrippen altijd nog spotgoedkoop.
Wist je overigens dat deze onderwerpen ook allemaal apart op dit vrolijke vakantieforum worden behandeld. Ze zijn handig gerubriceerd zodat je e.e.a nog een gemakkelijk kunt teruglezen in de topics over villahuur, restaurants, supermarkten. Voor afstanden en overzichten van de verschillende communities is Google Earth je vriend. Mocht je over de verschilende onderwerpen nog vragen hebben, stel ze dan gerust. Er is hier altijd wel iemand die je verder helpt.
-
Wel Marjan
als ik in je schoenen zou staan.... lekker voor een villa gaan!! waarom:
- de kinderen hebben een eigen slaapkamer
- als de kinderen moe zijn na een drukke dag kunnen zij lekker slapen en jullie hebben
een keuken voor iets lekkers klaar te maken en een zitkamer om gezellig nog wat na
te kletsen of tv te kijken
- ook heb je een prive zwembad waar je lekker met z'n allen een plons in kan nemen
- zelf wat boodschappen doen bij de wallmart voldoende ruimte om op te slaan
- zijn er kleren vies, geen probleem je hebt een wasmachine en een droger... dus
lekker snel weer schoon
- de kinderen hebben ook heel wat ruimte om lekker te kunnen bewegen, spelen.
Bij een condo heb je een gemeenschappelijk zwembad, maar verder ook zo goed als dezelfde voordelen.
Met een villa of condo zit je voor alles binnen acceptabele rijafstand (ik bedoel de attractieparken, supermarkten, shopping centers)
-
Re: hotel orlando
Citaat:
marjan
Hallo Florida genieters, wij, gezin met 2 kinderen van 4 en 11 jaar, gaan in juli/aug. voor de eerste keer naar Florida.
Citaat:
senkermens
Bij een condo heb je een gemeenschappelijk zwembad, maar verder ook zo goed als dezelfde voordelen.
Met een villa of condo zit je voor alles binnen acceptabele rijafstand (ik bedoel de attractieparken, supermarkten, shopping centers)
Een voordeel van een gemeenschappelijk zwembad kan zijn dat de kinderen ook makkelijker vrienden kunnen maken, dat heb je in een villa minder. Zeker gezien de leeftijd van de kinderen van marjan kan een Cane Island of Blue Herron Beach resort o.i.d best leuk zijn. Een andere invals hoek ... maar één om mee te nemen.
-
Ik wil volgend jaar zomer naar Orlando in een huisje, ben al een beetje aan het rondkijken en heb wel veel gevonden op onder andere Toprentals, heeft iemand ervaring met een huisje huren en ook via deze sites om mij daar dan wat meer informatie over te kunnen geven?
-
Kijk dit topic maar eens door; http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=6901
De beide door jou genoemde sites ken ik niet, en zijn hier ook nog nooit voorbij gekomen.
Wij hebben al erg veel ervaring met huizen huren in Florida, zowel via de hier bekende reisagenten, als via particulier (de laatste jaren), beiden altijd tot volle tevredenheid.
Veel plezier met je voorbereiding.