Vorig jaar waren we binnen 30 minuten door Immigrations, dus je moet het ook net treffen, nu in september 1,5 uur overstaptijd in Detroit, terug via Memphis maar 30 minuten overstap, die wordt spannender ;-)
Greetz, Remco
Afdrukvoorbeeld
Vorig jaar waren we binnen 30 minuten door Immigrations, dus je moet het ook net treffen, nu in september 1,5 uur overstaptijd in Detroit, terug via Memphis maar 30 minuten overstap, die wordt spannender ;-)
Greetz, Remco
...........terug via Memphis maar 30 minuten overstap, die wordt spannender :wink:
2 jaar geleden heen en terug via Memphis met toen nog NWA.
Memphis internationaal maar heel klein.
Alles ging vlot.
Je kwam toen aan het kopeind van de terminal aan, waren maar 2 of 3 plaatsen voor internationaal verkeer.
Knaapje
Ik heb nu ervaring met United en Continental, maar hoe is Delta?
Is dat een beetje een goede maatschappij?? Dit topic is vrij groot, maar ik kon niet echt ervaringen eruit halen. Het ging vooral over overstaptijd en dat geloof ik wel. Wij hebben zelf ook overstapproblemen gehad en dit was met United!!
Maar hoe is het dus om met Delta te vliegen?
Ik heb ook met United en Continental gevlogen (en meerdere maatschappijen), en over het algemeen staat bij mij Delta bovenaan. Mijn voorkeursmaatschappij dus (maar vind Continental ook een goede maatschappij) ;).
Je zal merken dat het erg persoonlijk is. Delta is de grootste maatschappij van de US volgens mij (omdat ze al zijn samengegaan met NWA), maar United/Continental zullen na het officiele samengaan onder 1 naam, ook erg groot zijn. Alle grote maatschappijen zijn prima om mee te vliegen ;)
Ik ben gisteren met Delta teruggekomen uit Orlando via Detroit. 10 dagen geleden deze vlucht heen ook Delta.
Na mijn ervaringen met NWA en United vind ik het een beetje als 13 in een dozijn.
Stoelen goed en met leer bekleed. Af en toe een (alcoholvrij) gratis drankje. Voor bier, wijn enz. betaal je de hoofdprijs, 5 tot 7 $ of EUR. Eten, een hapje. (Bijv. ontbijt bij de terugvlucht, die om 11.55 uur aankwam: koffie en/of sap, een klein broodje met iets onbestendigs wat een omelet moest voorstellen, 3 mm dik en precies op het broodje passend en een banaan) Er was een Nederlands sprekende stewardess aan boord. Bemanning, zowel cockpit als cabine was routinematig vriendelijk.
Mijn ervaringen met de andere airlines zijn gelijk.
Ik denk dan maar bij dit alles, het is gewoon een buslijn in de lucht, die een beetje lang duurt. Het zijn voor de bemanning net zo goed routinevluchten als de ritten voor een lijnbus chauffeur en voor wat je betaalt kan je toch ook niet meer verlangen. De nettoprijs voor taxes enz., dus wat voor de airline is was zo'n EUR 300 en daar vlieg je dan 15,700 km !!!! voor. Vele malen goedkoper dan de Nederlandse bus per km.
Gewoon lekker vliegen en voor goed eten en een drankje ga je naar een restaurant of doe je thuis weer.
Maar dat is mijn persoonlijke insteek, velen zullen er anders over denken.
Knaapje
Nog even terugkomen op de overstap op Detroit.
Ging inderdaad supersnel (maar je weet: resultaten uit het verleden....)
Op de heenweg stond ik na immigration en customs binnen 3/4 uur op mijn gemak bij de andere gate.Bij Immigrations had ik er 2 voor mij en werd zelf correct en snel geholpen. Vragen wat ik kwam doen, doorvliegen naar Orl, ga je golfen, nee naar WDW en Daytona, oh.. bikes?? ..Yeh... vingerafdrukkken..stempel...have a nice trip....wegwezen..volgende..
Customs kon ik zo doorlopen.
Terugweg 500 mtr lopen van de ene na de andere gate. That's all...
Je kunt ook de tram nemen, maar omdat ik nog 9 uur moest zitten even de benen bewogen.
Knaapje
Ook ik dit jaar heen en terug via Detroit gevlogen en het zelfde verhaal als Knaapje, vind het een erg prettig vliegveld en lekker even lopen voor de volgende vlucht, handig dat de volgende gate op dezelfde pier is.
Ben eigelijk altijd via Atalta gevlogen en vond dit ook geen vervelend vliegveld, maar denk dat Detroit in het vervolg onze voorkeur heeft.
Toos
Is het mogelijk om van te voren de stoelnummers te reserveren?Normaal gesproken kan dit 90 dagen voor vertrek,maar kan dit ook al eerder??Bij united is dit wel het geval
Bij Delta kan het gelijk bij het boeken .
En later door in te loggen op hun site.
Wanneer je je ticket bij de KLM heb geboekt dan heb je die mogelijkheid niet om direct je stoel te kiezen. Wat je dan doet is naar de website van Delta te gaan waar je met je bevestigingscode inlogt en dan kan je wel een stoel kiezen. Als je direct op de site bij Delta hebt geboekt dan kan dat inderdaad direct zoals ook bij United en Continental.
Bedankt voor de informatie, ik ga meteen proberen de stoelen vast te leggen.
Ik heb een een vlucht geboekt
miami detroit - detroit amsterdam
nou heb ik al een paar keer andere vluchten door gekregen.
veranderde niets in de tijden, dus was goed
vandaag weer het zelfde, maar deze keer is mijn vlucht 6 uur vroeger
kan en mag dit zomaar???:cry:
heb nu best wel een strak schema zou eerst om 18.00 vliegen,
nu 12.30 uur
en ik heb die nacht nog overnachting op Key-west
groet robert
Dit gebeurd bij alle maatschappijen met de regelmaat, alleen is nu het tijdsverschil wel erg groot.
Je kan kijken of er wel latere vluchten zijn en dan eventueel een poging wagen door Delta te bellen dat je de huidige vlucht niet kan halen vanwege andere verplichtingen. Maar dan loop je natuurlijk ook risico dat je een dag later reist.
Maar niet geschoten is altijd mis.
De Airline heeft bij vluchtwijzingen altijd het laatste woord.
Zijn de tickets al uitgegeven???
Zo ja, dan hangt het van de ticketvoorwaarden af of je deze nog kunt laten wijzigen.
Probleem kan worden, dat de vlucht van 18.00 uur nog op de vlucht naat A'dam aansluit en een latere niet meer.
Op Delta.com komt deze vlucht (toch op 8/1/11?) niet meer tevoorschijn, wel een vlucht via Parijs. Misschien kan je omboeken.
Trouwens op de site van Delta kan je even kijken welke vluchten er gaan en waar nog plaats is.
Knaapje
Ik heb vandaag contact gehad met Delta
en die zeggen je kunt het accepteren, of niet...
Dus ja wat moet je dan?
Als ik niet accepteer gaan ze kijken voor een andere vlucht,
is die er niet hebben ze het recht alles te annuleren zeiden ze
groet robert
Dit lijkt mij toch wel erg kort door de bocht.
Heb je rechtstreeks bij Delta geboekt?
Zo niet, kan je tussenpersoon misschien iets betekenen.
Wellicht gewoon nog een keer met Delta bellen en de situatie uitleggen.
Misschien tref je iemand, die iets klantvriendelijker is.
Knaapje
Regelmatig lees ik dat er mensen zijn die gratis een upgrade krijgen naar de comfort classe ,hoe doen ze dat toch.Ons is het nog nooit aangeboden,en als we er om vragen kijken ze alsof ze water zien branden.Wie vertelt ons hoe dit voor elkaar te krijgen.Wij vliegen met delta vanaf amsterdam,in maart 2011
Volgens mij heeft Delta geen Comfort Class of Economy plus. Bij Delta heb je Economy en First/Business. Wat Delta wel heeft is dat de eerste rijen van de Economy worden gereserveerd voor de deelnemers aan hun frequent flyer program en dat van hun partners in het Sky Team. Deze rijen hebben soms 1 of 2 inch meer beenruimte maar het is niet zoveel als bij Economy plus.
De KLM heeft nu wel een aparte economy plus klasse en deze heet Economy Comfort.
Eric
Puur geluk. Heb het een keer gehad (bij Iberia). Heel simpel: economy was vol.
Niet dat ik de extra beenruimte echt nodig heb: ik ben niet al te lang en vanwege mijn gammele rug moet ik altijd kaarsrecht in mijn stoel zitten; onderuitgezakt, wat meer beenruimte vereist, is er voor mij niet bij, en evengoed zat een boomlange vent achter me met zijn knieën in mijn rug te porren.
Mijn zwager kon een keer first class voor $100 upgraden omdat ze zijn stoel in overvolle economy class graag wilden hebben voor de waitlist, en de first class plek was onverkocht. Ook niet verkeerd natuurlijk.
Maar op verzoek krijg je weinig gratis, ze verkopen het je liever.
Het is me wat bij delta,90 dagen voor vertrek hebben we onze stoelen vastgelegd,helemaal blij,want het waren de plaatsen die we graag wilde hebben.Gisteren kijken we een en ander na en...wat blijkt,zijn onze stoelen ineens niet beschikbaar.Meteen gebeld met delta,en het klopt.Onze geboekte stoelen blijken voor delta leden te zijn,en dat terwijl een klm medewerker onze stoelnrs voor ons had vastgelegd.Er zijn nu voor ons geen raamplaatsen beschikbaar,en we zitten achterin het vliegtuig,balen,maar wat kun je er aan doen??We hebben wel een klachtenbrief geschreven,ik ben benieuwd.Heeft iemand dit ook eens gehad?
wij hebben na heel veel gezeur eindelijk stoelen naast elkaar,tenminste er zit 1 persoon tussen ons in. Wij zijn een gezin met een baby en een peuter en hebben bij klm geboekt. Nu vliegen we alleen terug van New York naar Amsterdam met klm en de rest met Delta. Bij klm hebben we netjes 3 stoelen met een babybasket, maar bij Delta kregen we eerst (met kleine kindjes bepalen zij jouw stoelen) op 3 verschillende rijen 3 stoelen, dus zou onze peuter alleen zitten.... Na heel veel heen en weer gebel en gemail, hebben we nu 3 stoelen op de 2e rij achter de babybasket met 1 stoel tussen ons in, hopelijk wil die gene met ons ruilen. Of we een babybasket hebben is nog niet zeker, eerst moet de baby nog gewogen en gemeten worden! Ben benieuwd hoe het gaat.....
Waarom heb je niet direct op de Delta site je stoelen vastgezet? BIj vluchten van Delta hoef je niet te wachten tot 90 dagen voor vertrek maar kan je dat direct doen na het boeken. Dit geldt alleen als de vlucht door Delta wordt uitgevoerd. Wordt de vlucht door de KLM uitgevoerd dan moet je wel wachten tot 90 dagen voor vertrek.
Met je boekingscode en achternaam kan je de vluchtgegevens ophalen en je stoelen reserveren. Het klopt inderdaad dat bij Delta de eerste rijen in Economy gereserveerd worden voor hun elite deelnemers aan hun frequent flying programma en dat van hun partners. Zijn de eerste rijen niet vol dan kan je bij het inchecken altijd proberen om daar nog stoelen te krijgen.
Succes
@debbus;
Ik heb nog nooit meegemaakt dat iemand niet wil ruilen als je daar met 2 kleine kinderen aankomt. Verder kan je met je boekingscode op de site van Delta nog kijken of je nog iets aan je plaatsen kan doen.
Verder kan je met je boekingscode op de site van Delta nog kijken of je nog iets aan je plaatsen kan doen.
Ebelix, we kunnen dat niet doen, want we hebben bij klm geboekt
@debbus
Kun je op de Delta site niet inloggen met je eticketnummer en achternaam?
Volgens mij kun je kiezen tussen boekingsnummer en eticketnummer.
Wij hadden vorig jaar dezelfde vlucht 3x delta en 1x klm, maar ik kon op beide sites kijken (klm en delta).
@debbus,advies,blijven bellen en een klachtenbrief sturen.Wij hebben na uren bellen zojuist de plaatsen gekregen die we aanvankelijk hadden besproken.Een zeer aardige heer heeft dit met delta amerika kunnen regelen,aldus delta prima geregeld.
En nieuws van het Delta front qua de miles, nu de rest van de maatschappijen nog.
Citaat:
Hello Mr. ...,
http://f.e.delta.com/i/19/2068312564/110110_1x2.gif http://f.e.delta.com/i/19/2068312564/110110_1x2.gif
You now can earn miles without worrying if and when they will expire as we have eliminated our mileage expiration policy - no asterisk, no fine print, no ifs, ands or buts.
So regardless of your future SkyMiles activity, redeem your miles whenever you want for travel to 350+ worldwide Award Travel destinations, car rentals, and hotel stays.
We are proud to be the only major U.S. carrier without mileage expiration.
Visit delta.com to learn more about your SkyMiles benefits and explore the many ways you can earn and use your miles.
You're the reason we fly,
J. W. Robertson
Vice President - SkyMiles
Ik vind het zo mooi dat elke keer weer hiermee gespeeld wordt. Bij aanvang van alle spaarprogramma's bleef alles altijd eeuwig geldig. Dat ging erg in de papieren lopen en werden alle programma's versoberd. Nu gaan ze de programma's weer upgraden. Let wel op of de voorwaardes om een hogere statusniveau te halen hetzelfde blijven en of het aantal miles voor een gratis ticket niet hoger worden.
In totaal vliegen wij met 3 verschillende Delta vliegtuigen naar/van Florida...
Nu was ik benieuwd of hun vliegtuigen ook van die schermpjes in elke rugleuning hebben?
We vliegen met een Delta Boeing 757-jet, Delta Boeing 767-jet en een Mcdonnell Douglas MD-88 jet...
Kon er op i-net niet iets heeeeel duidelijks over vinden, en misschien hebben jullie er al eens mee gevlogen?
De 767 voor de lange vlucht waarschijnlijk wel,bij de korte vluchten is het verschillend.
Op alle intercontinentale vluchten heeft Delta inmiddels schermpjes. Op binnelandse vluchten niet!
de 757 van Delta....
benauwd en propvol!
We hebben deze gehad van Detroit naar Orlando, zal het niet gauw weer doen.
De 330-300 was prima!
Gelukkig alleen de 757 van Atlanta naar Orlando! :)
Ohh, fijn om te horen dat op die 767 ook schermpjes zitten als we terug gaan naar A'dam! Heb best schrik van vliegen en die schermpjes kunnen mij wel wat afleiding geven :wink:
Kom er vandaag achter dat als je flying blue silver (klm en air france) bent en vliegt met Delta met betaalde tickets (dus niet award tickets) je bij Delta 2 koffers per persoon mag meenemen van max. 32 kg elk.!!!!!!!.
Heeft het flying blue silver lid de tickets gekocht en de rest van het gezelschap staat op dezelfde reservering mag elk persoon (max. 9) 2 X 32kg. per persoon mee nemen.
Dit is los van de handbagage waar geen gewichtmarge(alleen 115 cm.afmeting) aan zit bij Delta.
Wij gaan met zijn vieren dat wordt dus 8 x 32 kg wat we mee mogen nemen,los van de handbagage.
Ander vraagje heb de maaltijden vastgelegd ikzelf ben vegetarisch maar nu kun je kiezen uit dairy vegetarian en non diary vegetarian.
De ene is met de ander zonder zuivel maar ik weet dus niet welke,betekent non dairy vegetarian (niet zuivel vegetarisch) nou dat je wel of niet zuivel wil.
Kom er even niet uit en krijg ook geen duidelijke omschrijving gevonden op internet.
non dairy vegatarian is dus zonder zuivel producten.
Non dairy is zonder zuivelproducten, dus dan wil je m.i. geen zuivel, als je dat aangeeft.
Kijk daar kan ik dus iets mee,dank je voor het snelle antwoord heb ik meteen weer een andere vraag.
Ik heb nog een paar koffers staan deze zijn wat groter als is toegestaan(158 cm. is toeggestaan)
De mijne zijn dus totaal 10 cm. groter wordt hier moeilijk om gedaan of kijkt men meer naar het gewicht.
Heb hier in het verleden nooit problemen mee gehad maar toen mocht je ook nog 2 x 23kg. meenemen vraag me af of ze nu wel moeilijk gaan doen
Hoor verschillende verhalen,men zegt dat het aan de persoon achter de balie ligt,of ze goeie zin heeft of niet en of je gezicht hen aanstaat of niet.;)
De meeste koffers zullen goed gevuld even groter zijn dan de maatvoering is die aangegeven wordt, ik heb zelf nog nooit ervaren dat er naar afmetingen gekeken wordt, wel naar de gewichten. Elk pondje teveel is een probleem.