County = Osceola :D
Afdrukvoorbeeld
County = Osceola :D
Alle kortingen en verschillen met toll by plate staan ook keurig vermeldt op de door mij al eerder genoemde wikipagina. Just for the fun of it :-D
Dit hebben we meegekregen bij Dollar in Ft Myers
http://www.floridasturnpike.com/all-...ling/index.cfm
Handige site hoor!!! Ik heb het gelijk bij de favorieten gezet.
Dus eigenlijk is de Toll-By-Plate nog makkelijker dan de Sunpass.
Gelukkig hebben we beiden nog niet nodig in Orlando-Kissimmee. We hebben nog genoeg kwartjes over van de vorige keer om van en naar MCO te komen.
Maar Toll-By-Plate kan je niet gebruiken met een huurauto. Er zijn meerdere opties, lees de voorwaarden voor de huurauto. Het kenteken staat toch niet op jouw naam? Dan ben je overgeleverd aan de voorwaarden van de verhuurder. En daar zit nogal wat verschil in.
Toll-by-plate is handig en vrij voordelig met een huurauto van Alamo. Je betaalt dan de tolkosten en de fee.Gebruik je Toll-by-plate met een huurauto van Dollar dan liggen de zaken wel even wat anders. En zonder vooraf afgesloten overeenkomst ben je nog slechter af.Citaat:
$2.00 fee per rental day (24 hr. interval) that customer incurs tolls, plus tolls(at posted cash/Toll by Plate rates. $6.00 maximum fee per rental period plus tolls(at posted cash/Toll by Plate rates)
Citaat:
$36.99 maximum weekly fee Pass 24® must be sold for the length of the rental contract. It cannot be purchased only on certain days. Pass 24 ® is a duration-based model and provides unlimited toll road access for a low daily fee per the length of the rental agreement
Dit staat bij het hoofdstukje Rental cars:
You may establish a TOLL-BY-PLATE prepaid account by calling 1-888-TAG-TOLL (888-824-8655) from 7 a.m. to 7 p.m. Monday through Friday. When speaking with a customer representative, provide a major credit card or debit card, the license plate number of the rental car, and the start and end dates of the rental period. It’s like being a SunPass customer, but without a transponder. Soon, you will be able to sign up for TOLL-BY-PLATE online.
The TOLL-BY-PLATE invoice option is not available for customers in rental cars; invoices are sent to the registered owner of the vehicle, not the driver
Wat ik hieruit opmaak is dat het prepaid betalen WEL met een huurauto kan maar de betaling met een maandelijkse rekening NIET.
Of begrijp ik het dan niet goed?!
Ja hoor, je begrijpt het wel goed. Maar uit je eerste bericht begreep ik niet dat je voor de prepaid-optie zou gaan. "Gewoon" TBP is niet weggelegd voor huurders. En de prepaid optie is toch nu nog niet beschikbaar voor huurders?TBP met een prepaid account is straks bijvoorbeeld voor Dollarhuurders een alternatief. Maar (op de transponder na) is er verder nauwelijks verschil met de SunPass Ministicker waar je immers ook je saldo moet storten en aanvullen. 't is dus maar net wat je prettig vind.Citaat:
Soon, you will be able to sign up for TOLL-BY-PLATE online.
Jawel hoor, maar dan wel telefonisch:Dus de mogelijkheid om je online aan te melden komt binnenkort.Citaat:
You may establish a TOLL-BY-PLATE prepaid account by calling 1-888-TAG-TOLL (888-824-8655) from 7 a.m. to 7 p.m. Monday through Friday.
Soon, you will be able to sign up for TOLL-BY-PLATE online.
OOps......
Naar aanleiding van deze ontwikkelingen wordt de informatie in de FAQ over Tolwegen in Florida en SunPass binnenkort aangevuld met informatie over Toll-By-Plate.
Het 'gedoe' met de Minitransponder behoort met dit systeem tot het verleden. Toch is het nog lang geen rozengeur en maneschijn:
Als SunPass klant heb je een goed inzicht in de administratieve gang van zaken en zij zijn 24 uur per dag online bereikbaar om je kenteken door te geven.
Bij Toll-By-Plate moet je je voor 19:00 uur aanmelden. De site van Toll-By-Plate biedt over de voorwaarden in de kleine lettertjes nog niet zoveel duidelijkheid. Zodra ze het online aanmelden op orde hebben, zullen de voorwaarden ook wel duidelijker worden.
Wanneer uit vragen en reacties op het forum blijkt dat de FAQ moet worden aangepast/uitgebreid, dan zullen we dat doen.
Mooie extra info, trouwens de faq van Teleton is ook duidelijk. Echter voor mij een klein onduidelijk dingetje, ik heb email contact gehad met alamo over de vraag of een auto gehuurd in Atlanta ook gebruik kan maken van de sunpass (dus foto van kenteken.) ik kreeg daarop een mailtje waarin verschillende staten waren genoemd die dit ondersteunde. Naderhand zag ik pas dat Georgia er niet bij stond. Dus ik weer een mailtje gestuurd, krijg je weer een heel ander antwoord, dat je een kastje moet huren???
Ik ga er maar van uit dat het callcenter niet helemaal weet hoe het zit.
Ik kan het altijd nog vragen bij het ophalen van de auto of bellen als ik ter plaatse ben.
Ik zal mijn ervaring hier posten.
Volgens mij werkt SunPass uitsluitend in Florida! :
Kan, mag! Maar heb je er dan wel vertrouwen in dat de baliemedewerker het weet? Vertrouwen is goed, controle is beter!
Is je vraag of je met een auto uit Atlanta GA in Florida gebruik kunt maken van de SUnPass-lanes? Dan is het antwoord: Ja!
Of is je vraag misschien of je met een Alamo auto over alle tolwegen in de verschillende staten van de VS kunt rijden?
Tja echt duidelijk zijn de geleerde daar niet over
Antwoord Alamo:Naar aanleiding van bovenstaande een email naar HTAC gestuurd met als antwoord;Citaat:
Dear Mr,
Thank you for contacting Alamo Rent A Car. Unfortunately, the Tollpass can only be rent in the states that have toll-ways. Georgia is not one of those states. Thank you for your question and if you have other concerns please contact us again.
Regards, Brenda
Dus zeg het maar beiden instanties spreken elkaar dus tegen.Citaat:
Dear Mr, I apologize, let me clarify our Sunpass program. All of Alamo's cars are registered with Sunpass, to activate the service all you need to do drive through the Sunpass Only lanes (the service doesn't work in the cash lanes). Around two weeks after you return the vehicle you will be charged for the tolls plus a convenience fee, which is 2.00 per day of use and up to 6.00 per rental.
If you have any questions feel free to email me back.
Thank you
David Wiesel
Highway Toll Administration
Office: (516) 684-9584 ext 837
Fax: (516) 570-0408
FQA rental cars:
http://www.floridasturnpike.com/all-...cfm?RentalCars
What if I rented a car out of state?
It is no different than renting a car in Florida. If renting from a participating company, the Turnpike will bill the company for the tolls
Lijkt mij duidelijk
Knaapje
@Calypso; ik heb dezelfde ervaring, hier wat quotes naar aanleiding van de vraag of je met een huurauto van Alamo vanuit Atlanta gebruik mag maken van de tolwegen in Florida met „hun systeem":
Alamo op 19 april 2011;Antwoord van HTALC op 21 april 2011;Citaat:
Our locations in Colorado, Texas, and Florida have the Toll Pass Service automatically processed to all rental vehicles if you go through a video toll way. You will be charged directly for any toll roads that are traveled on during the rental. This is more convenient and less costly to our customer's because you are not issued a citation or ticket if you forget to pay a toll. If you travel to avoid these toll ways, you will not be billed for the Toll Pass Service or any tolls. Please visit the website http://www.htallc.com/tollpass to view the toll receipts after your rental.
De eerste twee waren best duidelijk maar omdat er in het antwoord van Alamo niet werd gesproken over een huurauto uit Georgia stelde ik de vraag nogmaals aan Alamo.Citaat:
If you were to drive a car from Alamo to Florida, you would be able to go through the Sunpass lanes. There is nothing you need to do to activate the service other than drive through the Sunpass Only lanes. A picture of your license plate is taken and that is how the toll is picked up.
Please keep in mind that there is a convenience fee of $2.00 per toll usage day, not to exceed $6.00 for the entire rental period. The convenience fee remains inactive on the days that you do not use the toll roads.
Hiero antwoorden Alamo op 25 juni 2011;Dit vond ik wel een heel raar antwoord dus heb ik geantwoord dat ik andere informatie had, hierop kreeg ik het volgende antwoord op 26 juni 2011:Citaat:
Thank you for your email. Alamo does not have a agreement with any states toll system, your information is incorrect. Alamo offers a toll pass "unit" that registers the toll fees as you drive through. It sends a signal to charged the credit card you left on file when you pick up your rental. You will see those toll fees listed on your receipt when you turn in the rental.
If we can be of further assistance, please feel free to contact our reservations department at 1-800-GO-ALAMO (1-800-462-5266).
Ik dacht nu snap ik het dus ik vraag voor de zekerheid het volgende:Citaat:
Regarding the "Agreement". A number of states have agreed to let Alamo rental cars with the "toll pass unit installed" pass through the tolls without having to stop. You then pay the toll fees that have accumulated and will then be added to your balance to Alamo when you return the rental.
Hierop krijg ik op 27 juni 2011 het volgende antwoord;Citaat:
Thanks again for your quick answer.
So just to be sure; when I pick up my rental car at Atlanta airport in August, I can drive through Florida and pass all the sunpass express lanes. The toll costs will be charged to my creditcard by Alamo?
Best grappig grote bedrijven en callcenters :-))Citaat:
You have to purchase the toll pass from Alamo or instead of having toll charges added to your balance you will have citations waiting for you.
Ach, het zijn net Nederlandse energie-, telecom- of internetbedrijven.
Misschien bel/mail je wel met hetzelfde callcenter in India of zo.
Knaapje
Help: ik weet nu niet meer hoe het allemaal werkt.
Voorheen betaalden we gewoon contant bij de poortjes. Nu begrijp ik dat er bij veel tolwegen geen mogelijkheid meer is om contant te betalen.
Van de reisorganisatie hoorde ik dat je beter bij Alamo een auto kan huren dan bij Dollar. Ze legden uit dat je bij beiden een soort van creditcard moet kopen om op die manier je tol te kunnen betalen. Bij Alamo schijnt dat een paar euro te zijn en bij Dollar richting de 70 euro?? Klopt dit verschil??
En wat houdt zo'n sunpass sticker dan in?
Dus met andere woorden: wat heb ik nodig om de tolwegen te kunnen betalen?
De meest simpele manier is nog steeds de "Alamo optie"
Bij het afhalen van de auto neem je de zogezegde "SunPass" optie.
Alamo rekent hiervoor US$ 6,- voor de gehele huurperiode.
Daarna reken je iedere onderdoorgang van een tolpoort automatisch af.
Dit bedrag wordt dan gewoon van je credit card af gehaald, (vaak gebeurt dit pas als je al weer thuis bent).
Je kunt nu vanaf het moment van verlaten van de luchthaven meteen gelijk door iedere tolpoort heen...
Niets aan te melden... eigenlijk hoef je helemaal niets te doen...
En die 3 x US$ 2,- dan???
Die incasseren ze dan achteraf ook automatisch??
Aar joe suur???
Ja, dat gebeurde bij ons ook achteraf. Wij hebben in april met een auto van Alamo rondgereden. Na thuiskomst werd de cc belast met de usd6 en het tolverbruik.
Ik vraag me alleen af of men nu geen probleem krijgt als je (nét als ik) een mobile transponder hebt... Ik ga toch écht niet dubbel netalen...
Nee hoor, no problemo. Wij plakken de transponder er op airport in en melden hem "thuis" aan, en hebben nog nooit een extra rekening gehad.
Ik had dat ook al een keer aan Sunpass gevraagd; transponder trumps toll by plate.
Kan je deze optie van zo'n sunpass dan niet bij Dollar nemen? Of is die inderdaad veel duurder?
Als je van plan bent een heleboel tolwegen te gaan rijden is Dollar zeker een goede keuze. echter deze is duurder maar daar betaal je 1 bedrag en geen tolgeld meer achteraf...
De verhuurders bieden geen van allen een SunPass transponder aan. Wel is het mogelijk om de tolgelden electronisch te laten innen. Registratie vindt dan plaats via het kenteken.
Dollar heeft weer een andere variant bedacht; je koopt de tolgelden als het ware af. Voor een bepaald bedrag per dag mag je zo vaak je wil over de tolwegen rijden. Je sluit hiervoor vooraf een overeenkomst met Dollar af voor de gehele huurperiode.
De kosten bij Dollar zijn hoog. Daarom kopen veel forumleden die bij Dollar huren, zelf een SunPass. In de FAQ over de tol via de verhuurder en via een SunPass (mini)transponder vind je alle info en de nieuwste ontwikkelingen over dit onderwerp.
Voor de actuele prijzen wordt altijd naar de betreffende sites verwezen.
Weet iemand dan hoe hoog de bedragen bij Dollar zijn? De autohuur is namelijk wel goedkoper.
Mijn ervaring is dat je over het algemeen erg weinig tolwegen rijdt als je gewoon in Orlando verblijft en af en toe naar het strand gaat.
Dollar
Dollar en Thrifty bieden een andere optie. Voor een vast bedrag van $ 6,99 per dag (
juni2011) mag je tijdens de gehele huurperiode onbeperkt gebruik van de tolwegen maken.
De maximale fee bedraagt $ 36,99 per week. Je sluit hiervoor vooraf een overeenkomst met
de verhuurder af die voor de totale huurperiode geldt. Kijk voor actuele info op de sites van
Dollar en SunPass .
Ik heb 57.95$ betaald voor 17 dagen voor 17 dagen alles inclusief bij dollar, ik heb wel veel gebruik gemaakt van tolwegen. Als ik gewoon de tolls had betaald aan de poortjes was ik zeker veel meer kwijt dan wanneer ik nu die pass24 van dollar heb genomen.
We zijn nu een tijdje onderweg en hebben onderweg van Miami naar Key West op een stuk tolweg gereden. Hier stond te lezen dat de tol op kenteken wordt afgerekend. Dat betekend dat de verhuurmaatschappij deze moet betalen. Ik neem aan dat wij deze rekening ook gepresenteerd krijgen. Wanneer worden deze bedragen door de verhuurmaatschappij geint?
Groeten Piet
Ik kan dat bijna niet geloven. Wij hebben 3 weken vakantie gevierd in Florida en 2000 mijl gereden en in totaal $9 uitgegeven aan toll via de Sunpass. Wij huurden ook bij Dollar en zelf een Sunpass Ministicker geregeld. De meeste toll varieerde maar van 0,25 tot 0,50 $.
Kan ik mijn account en het resterende bedrag gewoon laten staan en volgend jaar weer een nieuwe ministicker toevoegen??
Je kan je account gewoon laten staan en volgend jaar vragen om overboeking van je saldo of kijken of je je nieuwe sunpass aan je oude account kan koppelen.
Dit zegt meer iets over het gebruik van tolwegen dan over het gebruik van een ministicker t.o.v. een all-in regeling met dollar...
Ja hoor dat is mogelijk... vergeet alleen niet dat je minimum saldo US$ 10,- moet zijn...Citaat:
Kan ik mijn account en het resterende bedrag gewoon laten staan en volgend jaar weer een nieuwe ministicker toevoegen??
@cloggie68;
Hansuitkoekelare reed veel over tolbruggen (elke dag), en ja, dan tikt het wel aan. Sanibel is al 6 dollar.
Ok, dat wist ik niet... onze hoogste toll was $2 bij Miami. Maar dat verklaart inderdaad een hoop.