dichtbij een mall dus :) zeker s'avonds (weekends) stikt het daar van de jeugd mits een naastliggende AMC :)
Afdrukvoorbeeld
dichtbij een mall dus :) zeker s'avonds (weekends) stikt het daar van de jeugd mits een naastliggende AMC :)
Hoe oud zijn de pubers, want uitgaan in Amerika vereist een rijbewijs en dat je minimaal 18 jaar oud bent om uit te kunnen gaan....
Ik zou gaan voor een villa in een community waar je ook een clubhuis bij zit zoals de eerder aangeraade Windsor Hills, maar ook Windsor Palms heeft er 1 en er zijn er meerdere.
Maar het uitgaan en stappen is in Amerika erg anders dan in Nederland....
We zitten erover te denken om in maart weer naar Florida te gaan.
(jaja we zijn net terug, ik weet het haha)
Nu zit ik te zoeken op villa's en kwam ik Corner Hill tegen. Ze staan op Dreizen en hebben een vernieuwing ondergaan zeggen ze met nieuwe meubels en tv.
www.floridafun.nl is hun site.
Heeft iemand hier toevallig ervaring mee? Ik zie namelijk dat er zo goed als niemand nog bij hen geboekt heeft, terwijl er heel veel villa's al wel volzitten in maart.
Verder heb ik ook gekeken naar Four Corners Serengeti, http://www.orlandovillas.com/florida...ental-901.aspx
Een zeer luxe en mooie villa, maar ja, het scheelt op 11 dagen ong 120 euro pp (we gaan met zn 4en) met de Corner Hill. Die kost 65 euro per nacht, en de Serengeti ong 100 euro. Scheelt nogal.
Hopelijk kan iemand me wat meer vertellen :D
Even een edit: ik zag volgens mij dat de eigenaar, Cees, van Corner Hill, hier een lid is... Kent iemand hem, of Cees, ben je er zelf?
Heeft iemand wel eens iets gehuurd via www.holiday-rentals.co.uk? En wat zijn de ervaringen? Ben voornemens om er eind december (ja, we zijn net het nieuwe jaar in...) een bungalow te huren.
Iemand voors en tegens om het daar te huren? Ben benieuwd!
Hoi Svenehans,
De villas die zij aanbieden worden o.a. ook aangeboden op www.vrbo.com dus dat zal allemaal wel in orde zijn.
Ik heb deze villa in september even bekeken : http://www.holiday-rentals.co.uk/p130219 toen we een avondje op bezoek waren bij mede-forummers en dat was inderdaad een hele mooie villa.
In juni gaan wij ook naar een villa op Sandy Ridge overigens.
Groetjes,
Petra & Pieter
Hoi,
Die villa's worden inderdaad ook vaak op andere sites aangeboden.
Ook wij hebben voor de volgende keer een villa via één van die sites gehuurd, tenminste, contact met de eigenaar opgenomen via één van die sites.
Over 2 weken gaan we naar Lanzarote en die villa hebben wij wel via holiday-rentals gehuurd. Tot nu toe gaat alles perfect, lage Pond en een heel fijn e-mail contact met de eigenaren. Maar ja, dat op zich zegt natuurlijk niks over de site holiday-rentals.
Tip : als je de naam of namen van de eigenaar kopieert en plakt in google met daarbij de plaatsnaam van de villa kom je negen van de tien keer uit op andere sites van dezelfde villa. Zo kun je zien of ze op meer sites ingeschreven staan. Soms vind ik op die manier hun eigen site met meer info en foto's.
;) dat trucje heb ik inderdaad de laatste weken veel toegepast, en dan zag ik ook vaak dat de prijs van dezelfde villa per site ook nog een verschilde.
Veel eigenaren bieden ook een 'special rate by renting 3 weeks or more' maar daar moet je goed mee oppassen.
Ik heb veel eigenaren die zo'n aanbieding hadden een mail gestuurd en kreeg per kerende mail de prijs door
en die was niet bepaald goedkoop, zeg maar rustig heel duur. Ondanks dat de weekprijs $750 was.
En dat waren ook nog low-season prijzen. Deze kwam op $3000 voor 3 weken begin juni : http://www.mickeys-sunrise-villa.com/
Goed rondshoppen dus, maar wij zijn inmiddels geslaagd :-P
Groetjes,
Petra & Pieter
Hartelijk dank voor jullie reacties en tips! Het oog is gevallen op Palm Key aan de US 27, maar dan een bungalow. Heb gegoogled en inderdaad vaker gevonden, maar (helaas) geen eigen website. Aangezien we met 3 personen gaan, is een bungalow ruimschoots voldoende. We zijn afgelopen oktober ook daar geweest. OK, het is misschien ietwat overal vandaan, maar alles is wel goed bereikbaar. De bungalow is me aangeboden voor 800$ voor 2 weken (kerst/ oud&nieuw)of € 588; lijkt mij overigens een gunstige koers.
Bij de meeste verhuurders komt de prijs voor de huur van 5 dagen uit op hetzelfde bedrag als voor 7 dagen. Je zou dus ook gewoon kunnen overwegen om een week te huren, en gewoon later te koemn of eerder weg te gaan. 't Is maar een optie.
En als je dan toch 5 dagen huurt en het zou per dag gerekend worden, komen er extra kosten bij voor schoonmaken, zodat je al weer dicht bij de weekprijs (waar geen extra schoonmaakkosten bijkomen) zit.
Kwestie van even rekenen, dus.
Geven ze het geheel in Dollars???
Dan moet je er nog 13% taxes bijtellen. (da's sales tax en een soort toeristentax)
Palm Key zit al in Polk county dus 7% sales tax, de rest is dan die andere tax.
Nou, volgens mij zit het er bij in... vanwege het volgende "It is €588 or $800 for the 2 weeks. This is the full price you would pay, there are no added extras." Maar een mail voor de zekerheid vragen kan natuurlijk nooit kwaad... meteen maar even doen.
Ik heb inderdaad ook door een aantal eigenaren hun prijs nogmaals laten bevestigen per e-mail.
Heb reactie terug... volgens mij wel een logische verklaring? Of moet ik toch nog ergens anders rekening mee houden...
This is the full price - as long as the payment is made directly to us in the UK it is not subject to US tax. Florida state tax would only become payable if you made the payment through our agents in the USA, as it would then be an American transaction.
Hoi svenehans,
Inforrmeer dan ook nog even of het echt een vaste prijs is, en dus niet kan wijzigen door een stijging van de GBP :-k
Groetjes,
Pieter
De site is heel bekend. Een kennis boekt daar al sinds jaar en dag z'n huis/villa/appartement in Spanje. Vorig jaar ook voor het eerst gedaan en het was prachtig. Goed geregeld en een nette communicatie via email. Eigenlijk niks op aan te merken.
Maar goed.. de ene aanbieder is de andere natuurlijk niet, maar ik denk wel dat als je er een potje van maakt, je snel van zo'n site wordt afgeknikkerd.
Ik ben nu zelf ook bezig met een townhouse op een resort. Prijs $833 per week incl. tax. Lijkt me een mooie prijs.
Wij hebben inmiddels ook geboekt bij Killervilla. Wij hebben de villa in Chatham Park gekozen. Gratis internet, gameroom, jacuzzi en mooi vrij gelegen. Heb het inmiddels al opgezocht ook via Google Earth. De correspondentie gaat vlekkeloos want als je mailt krijg je meestal dezelfde dag nog antwoord middels een heel vriendelijk mailtje. Ik ben benieuwd Paula hoe het jullie bevalt in maart. Wij moeten nog even wachten tot augustus. De prijzen zijn op dit moment trouwens ook heel aantrekkelijk ivm de lage pond. Wij vonden het vorig jaar niet prettig dat we van te voren niet wisten waar we terecht kwamen. We hadden geen internet en de villa was ook niet zo geweldig. Nu kun je thuis al rustig rondneuzen waar je in de buurt zit en je hoeft ook niet eerst langs een welkomstcenter. Ook dat vond ik een nadeel. Hopelijk bevalt hij. Ik heb trouwens gevraagd naar de naam Killervilla maar schijnbaar betekent killer ook zoiets als geweldig.
Groetjes Monique
Wij hebben aan de 192 geboekt (Royal palm bay) via een site home away.nl. we hebben een 3 kamer condo met internet geboekt via een engelse mevrouw die daar in florida haar huis verhuurd. En aangezien we in ponden konden betalen,waren we ook nog voordelig uit! de 192 ligt voor ons het gunstigste gezien de walmart, disney etc. vorig jaar zaten we in de villa's of somerset.
De site home away.nl waar wij geboekt hebben maakt ook onderdeel uit van holiday rentals uk. We hebben nadat we de email voor informatie verstuurd hadden, direkt de zelfde avond van de eigenaresse van het huis bericht terug gehad. We konden in ponden betalen (335 pond per week= ongeveer 365 euro per week in hoogseizoen ) zijn vaste prijzen en tax en eindschoonmaak inbegrepen.
Daar (RPB) hebben wij ook al eens verbleven. Qua grootte en inrichting net een villa, maar dan zonder zwembad en garage.
En de lokatie (Poinciana Blvd) is ook gunstig qua ligging.
Ben al weken/maanden bezig om het juiste huis te kunnen vinden. Omdat ik er intussen zoooooveel gezien heb (op sites) ben ik denk ik ff de weg kwijt. Even een opsomming:
gezin met 3 kinderen (1 jongen van 7, een jongen die wordt daar 5 en een meisje van 3) en mijn ouders (tevens de trouwdag van hen van ook van mijn man en mij).
Er valt dus nogal wat te vieren. Eerst een week aan de westkust (ook nog geen huis voor....tips...?) en een week Orlando.
Nu heb ik een optie op de villa van Storytime Orlando. Lokatie: Windsor Hills. Heel dichtbij dus en mooie villa met hele mooie kamers. Nadeel is dat het veel duurder is als een andere villa en zeker wanneer die verder weg ligt. Een ander nadeel vind ik de geringe privacy. De buurman ligt nog net niet bij me in het zwembad, zo lijkt het. Maar begreep intussen dat het overal zo is.
Ook heb ik een optie op een andere villa van de Stanton villa. Veeeel goedkoper, ook themed bedrooms maar veeeel verder weg.
De hoofdvraag is eigenlijk aan jullie: hoe belangrijk is afstand van en naar de parken? Is het extra geld waard om in de avond bij ons huis het vuurwerk te kunnen zien en bv 2 x op een dag op een neer te rijden met de kleine kinderen? Of is de afstand van Davenport ook te doen? Ik ben bang dat je niet 2x op een neer gaat rijden als je er meer dan een half uur over doet? En misschien met de kleintjes is het toch even makelijk om naar huis te gaan. Het scheelt echter zo veel geld dat ik niet meer weet wat ik moet doen: Aftstand, budget, mooie kamers, meer privacy........ik weet het niet meer!! Ik ben bijna bereid om iemand van jullie het te laten boeken. Surprise me, zou ik zeggen.......
Dus....... graag jullie meningen. Ik ben ergens het spoor bijster geraakt met al die villa's.:-k:???:
Hoi Kim,
Wat de privacy betreft, de huizen liggen meestal vrij dicht naast elkaar, meestal zit er iets van 4-6 meter tussen. Ook heb je wel dat er ook villa's aan de achter kant liggen en dan heb je minder privacy inderdaad.
Het afgelopen jaar hebben we 2x een villa gehad zonder achterburen en dat is toch wel fijn. Ook dit jaar krijgen we een villa zonder achterburen.
Wat de rijtijd naar Disney betreft, dat is altijd gokken. het is mij nog nooit gelukt om vanaf een villa in de aangegeven tijd ( soms gaven ze 10 minuten op ) naar Disney te rijden. 15-20 min is in de praktijk al gauw een half uur.
Dus vanaf een villa die halverwege of verder (Davenport) aan de Hwy 27 is gelegen gaat het je zeker niet lukken in 20 minuten. Vooral smorgens sta je op de 192 al in de file richting Disney, de file wordt hoofdzakelijk veroorzaakt door een slechte afstelling van 'de groene golf'.
Ik betwijfel ook of je vanaf die lokaties het vuurwerk goed kan zien ( horen doe je het in ieder geval wel )
:-k overigens ligt de Storytime-villa in Clermont ( wel langs Hwy27 ) en ik weet ook dat meerdere mensen uit het forum daar gezeten hebben.
Ik heb ook wel gehoord van mensen hier uit het forum, die gingen dan overdag naar Disney, dan in de loop vd middag terug naar de villa om lekker te zwemmen en de kinderen nog even konden slapen, en dan aan het begin vd avond terugreden voor het vuurwerk.
Groetjes,
Petra & Pieter
Ik zou me niet helemaal laten leiden door afstand. Windsor Hills ligt weliswaar het dichtste bij Disney,maar 5 tot 10 minuten zit je wel in de auto tot de dichtbijzijnde Disney attractie (wss AK) en het vuurwerk zien vanuit het huis is ons niet gelukt.
Davenport ligt een stukje verder weg, dat wel, maar het rijdt wel vlot over de 192, maar het maakt natuurlijk wel uit hoe ver je links of rechts de 27 af moet rijden.
Er zijn in de buurt van Windsor Hills (dat wel een hel mooie community is, met een evenzo mooi Clubhouse, om het even moeilijker te maken ;-)) nog meer villaparken, met aantrekkelijkere prijzen, zoals o.a Indian Creek, Indian Ridge, Indian Ridge Oaks en Rolling Hills. 2 Minuten verder van Disney, met ook heel fraaie villa's.
Of aan de andere kant van de I4, rondom Poinciana Blvd, in de buurt van de Wal*mart aan de 192, altijd nog een stuk dichter bij WDW dan vanuit Davenport, met ook heel aantrekkelijke huurtarieven, en al veel genoemd op het forum.
Kortom, van mij wordt je ook niet wijzer:-)
Stanton villa ver weg? Het zijn echt slechts 10a 15 (auto)minuten van de Disney parken, dat scheelt nogal met Davenport. Zo nu en dan even een paar uur terug naar je villa voor een paar uurtjes is dus goed te doen. Wij hebben goede ervaringen met de Stantonvilla in Cleremont, veel waar voor je geld :)
Voor ons was het ook een gok welke villa we moesten boeken voor 4 . 2 volw. 2 kids 9/7 jaar. Laten adviseren door kenners welke er al een paar keer geweest zijn en veel lezen op het forum. Eén van die tips was kijk op google hoe je villa ligt. die info krijg je door je verhuurder direct te mailen en vragen om info. Somige zijn soms wat terughouden daar ze bang zijn (eig wonen vaak in engeland) dat er dan wordt ingebroken. Maar over het algemeen zijn ze vrijgevig in het verstrekken van info..
gewoon blijven vragen wat je wilt weten. Naar mijn idee zijn de afstanden waar de meeste villa's liggen binnen het half uur aan te rijden. Dit kun je gemakkelijk ook checken met google earth..
Gewoon voor je zelf een lijst maken met waar je het meeste prioriteit aangeeft. Ook daar probeert men op je gevoel in te werken. Is die themed bedroom zo belangrijk als je het meeste deel van de dag weg bent en 's nachts je ogen dicht hebt..
susces met je keuze maar neem gewoon een beslissing......
Groet Chester
Hallo Kim,
Het is en blijft moeilijk plannen met kinderen. Ik zou zeker niet het vuurwerk vanuit een huisje bekijken. Je zal het idd alleen maar horen. Eigenlijk mag je dat gewoon niet missen aangezien het niet alleen maar vuurwerk is. De shows met de lazers zijn eveneens waanzinnig, en die zie je al helemaal niet van een afstand.
Probeer gewoon een villa te vinden zo dicht mogelijk bij de parken. Ik geef je 1 een tip. Stop op een gegeven moment met zoeken want je blijft bezig. Je ziet altijd een mooiere en grotere met meer luxe.
Wij gaan eind april ook weer 3 weken naar florida. Wij hebben een villa geboekt in Kissimmee. Is ongeveer 25 min rijden naar de parken. Je zou misschien ook later op de dag kunnen gaan dat kinderen het misschien wat langer volhouden. Je hoeft natuurlijk niet altijd 's morgens vroeg al voor de deur te liggen. Parkeerruimte is er zat, er rijdt een shuttle naar de ingang en disney by night is trouwens ook waanzinnig om te zien. Met de hopperpassen heb je tegenwoordig zoveel mogelijkheden.
Succes
Wij hebben voor de komende zomer de Sunrise villa van Stanton gehuurd en de afstanden zijn echt niet zo groot. De vorige keren hebben we er ook nog geen 20 min over gedaan om bij Disney te komen en ook nu zal dat niet echt anders zijn. Overigens zijn de ritten dar leuker dan hier een halfuur in de auto te zitten.
De toenhouse van Storytime hadden wij eerst gehuurd maar dt werd zo duur dat we overgestapt zijn
Welke westkust bedoel je, die van Florida of die van Amerika?
Als je die van Amerika bedoeld, dan kan ik je dat afraden. Wij hebben dit zelf tijdens onze eerste Amerika bezoek gedaan en dat is niet goed bevallen. Wij hadden zelfs een totaal van 3 weken vakantie.
De westkust van Florida heb je in Naples villa's, maar die zijn volgens mij duurder als in Orlando. Het ligt er een beetje aan wat je wil gaan doen aan de Westkust. Misschien is het een idee om een dagje heen te rijden en 2 weken in Orlando te zitten. Wij hebben zelf hele goede ervaringen met de community Highlands Reserve. Ligt aan de 27, dichtbij Publix en Walmart en ongeveer 20 minuten rijden vanaf de ingang van Disney. Maar verder zit je ook zo op de I 4, de snelweg die door het gebied loopt en ben je dus ook snel bij bijvoorbeeld Sea World en de International Drive.
En als laatste: Wat is 5 minuten als je met vakantie bent........!
Groetjes,
Sjon, Bianca en Romy
Wij zaten afgelopen jaar in davenport met 3 kinderen en dat is ons prima bevallen, de afstand naar de parken valt reuze mee er is genoeg te zien onderweg dus de tijd gaat snel, alle auto`s hebben airco dus van de warmte heb je geen last.
Het park waar wij zaten was heerlijk rustig en ondanks dat de huizen dicht bij elkaar liggen merk je daar weinig van, het is in florida geen vakantie op dat moment dus veel mensen zijn overdag naar hun werk, de kinderen naar school, en als ze thuis zijn zie je ze niet veel buiten. pricvacy genoeg
I k zou liever 2 keer per dag op en neer rijden naar een pret park ipv zo veel extra geld te betalen voor een huis dichterbij, en laat je niet te veel af lijden door die mooie thema slaapkamers ziet er leuk uit maar je moet jezelf afvragen of het daadwerkelijk dat geld waard is.
hoi.,
mijn advies, bel henk van webholiday die kan je goed adviseren, zeker als je met kinderen gaat. Kijk eens op www.webholiday.nl
Groetjes
Gabrielle
Wij gaan 25 april naar Storytime, voor jullie waarschijnlijk te laat om jullie advies hierover te geven. Hebben jullie een optie op een van de townhomes of 1 van de 2 villa's? Het contact met de eigenaren is heel efficiënt verlopen en wij zijn blij met onze reservering maar hebben inderdaad niet heel veel verder gezocht dan dit townhome. Hoe verder je zoekt, hoe moeilijker het volgens mij wordt! Succes met je keuze!
bedankt voor de reacties. Ga waarschijnlijk toch voor de stanton villa. Scheelt inderdaad een hoop geld en dan maar geen princessenkamer. we hebben onze ogen immers dicht s'nachts. Door jullie reacties heb ik ze weer een beetje op een rijtje....... thanx!
Nu nog een villa aan de westkust van Florida. Heeft iemand hier een leuk adresje van? Bradenton, clearwater, Charlotte. Ik zat te denken aan 2 of 2,5 rijden van Orlando. Hier verblijven we de eerste week en willen we gewoon relaxen; naar het strand, golfen, winkelen, zwemmen, met de boot mee om dolfijnen te spotten en verder zien we wel.
Is Cape Coral nog iets? Of wordt dat te ver? Mocht er iemand tips hebben hoor ik het graag en anders bedankt nogmaals voor de reacties.
Misschien heb je hier iets aan:
VBRO.com
ownersdirect.co.uk
holiday-rentals.co.uk
Succes met zoeken!
Wij zitten eind april in een villa van Nederlanders (splinternieuw) waar golf op 4 banen (81 holes) inclusief is voor 2 volwassenen en 2 kinderen. WIj gaan daar ook golfen, strand, zwemmen en winkelen. Dat klinkt hetzelfde als waar jij naar op zoek bent, dus wie weet is het wat voor jullie ?
http://www.golfvilla-in-florida.com
Misschien is dit iets in Cape Coral:
http://florida-usa.nl/index.html
@kimvaarle.
Buiten alle twijfel zijn de villa's in Kissimmee het dichtste bij de parken.
Echt wel binnen de 15 minuten rijden te bereiken en dus perfect om ff heen en weer te rijden tussen de middag.
Ikzelf heb een villa in Indian Oaks Ridge en heb dit in alle seizoenen kunnen doen.
Waar je WEL moet op letten is dat deze villa's postcode 34747 Kissimmee hebben!
Anders zit je bijna even ver dan Davenport, clermont of Haines.
Hopelijk heb je er wat aan...
Klinkt allemaal goed! Eerst eens zien of we tickets kunnen krijgen voor eind december; dan wordt het daarna een bungalow regelen! Bedankt allemaal voor de reactie!