Dank je wel, duidelijk!
Afdrukvoorbeeld
Dank je wel, duidelijk!
Er zijn 24 stoelen in World Traveler Plus (Premium Economy) en de raamrijen zijn 2 stuks...
en 4 stoelen in de middenrij.
Deze stoelen hebben een pitch van 38 inch t.o.v. de gewone Economy (World Traveler) die 31 inch heeft. ook zijn ze een inch dan de standaard stoelen.
Een ander pluspunt is dat je in de World Traveler Plus klasse ook andere maaltijden krijgt, wat bij de andere airlines beslist niet het geval is.
Bij British Airways is de World Traveler Plus een echte boekingsklasse, bij de andere airlines een stoel optie.
Wij vliegen weer met BA.
Nu hebben wij dit ook een paar jaar geleden gedaan: Amsterdam -> Gatwick -> Orlando.
Wat wij raar vonden was, dat we in Orlando alleen nog maar immigratiedienst hadden, en daarna onze koffers al konden ophalen, dus geen verkleedpartij (schoenen uit e.d.) bij de douane.
Is dat normaal ??
fijn toch!! wij denken er ook over om met BA te vliegen dit jaar. Wij hebben nog geen tickets maar dat komt.
Dat lijkt me wel normaal. Als Orlando je POE is in de US en je verlaat daar het vliegveld is er geen controle meer nodig. Als je ergens anders aankomt (Washington/Chicago/Newark etc.) en je vliegt nog weer door naar bijv. Orlando, dan verlaat je na Immigrations & Customs als het ware het vliegveld en moet je voor je verdere vlucht het vliegveld weer betreden, dus langs de security, en de hele procedure van schoenen, riem, laptop enzovoorts ondergaan. Of je moet een TSA precheck hebben, dan is het wat minder streng.
Het is eigenlijk hetzelfde als dat je in Orlando weer vertrekt, dan krijg je ook diezelfde controle, maar in Amsterdam mag je na paspoort en douane zo doorlopen.
Dank je wel Ta2 Gerrit, duidelijk verhaal.
Maar vorig jaar op SFB met rechtstreeks Arke hadden we wel security
Bij AANKOMST op SFB?
Was SFB je eindbestemming of ging je door naar MIA
Geen idee, mijn eindbestemming was SFB
Dus bij AANKOMST op SFB moest jij door de veiligheidscheck (schoenen uit ect) op SFB?
Kijk ik niet van op. Hebben wij op onze eindbestemming MCO ook al twee keer meegemaakt. Stomverbaasd natuurlijk, maar gewoon slaafs meewerken en dan loopt het vanzelf. Was volgens mij nog toen Martinair op Orlando vloog.
Wij vliegen in Mei met BA vanuit Dusseldorf --> Londen Heathrow -->Orlando en in juni terug vanuit Miami --> Londen Gatwick --> Dusseldorf. Nog nooit mee gevlogen, dus ben benieuwd hoe BA alles verzorgt :-)
Vraagje die ik niet kan terugvinden. Alle vluchten die we geboekt hebben zijn met BA, moet je je koffer in de tussenstop ophalen en weer inleveren of gaat dit automatisch en is het in Londen alleen jezelf in het volgende vliegtuig krijgen ;-)??
Worden doorgelabeld.
Wij vliegen binnenkort met BA naar Orlando, via Londen, altijd een hele fijne vlucht vind ik. Maar nu is onze terugvlucht omgeboekt via Philadelphia en ik begreep van vrienden dat we dan in een oud US airways toestel komen zonder schermpjes, 2x3 en zelfs asbakken erin. Zoeken op de vlucht toont dat inderdaad aan. Wie heeft dit al meegemaakt?
Ik heb een paar keer AMS PHL v.v. met US airways gevlogen.
Toestellen zijn wat kleiner, 1 gangpad.
Service als bij alle maatschappijen, voldoende drinken en eten van redelijke kwaliteit.
Personeel vriendelijk.
Toestellen niet de modernste maar netjes.
Zie geen verschil met bijv. Delta of United.
Zou er zo weer mee vliegen.
Ik zit dagelijks op diverse sites om tickets te zoeken, maar dat ik ook kan zien of ze asbakken aan boord hebben, dat wist ik niet...
Anyway, hebben ook een keer AMS PHL MCO vv met US Airways gevlogen, was niets mis mee. Moet er wel bij zeggen dat wij op alle vluchten de enige 2-seat rij (exit-row) aan boord hadden, en dat zit wel net iets beter. Service aan boord was prima overigens, en dan die schermpjes dat is voor mij niet van belang want ik slaap altijd de hele vlucht ;-)
Ook wij zouden er zo weer mee vliegen
Wij vliegen van dusseldorf naar londen heathrow en van LHR naar Miami, wie weet hoelang je van te voren op DUS moet inchecken en bagage afgeven (dit is de eerste keer dat we niet rechtstreeks vliegen).
Net zo lang als dat je wel rechtstreeks zou vliegen, dat maakt geen enkel verschil
Ik had vorige maand het zelfde, ik heb geweigerd en vlieg nu mat BA van Amsterdam naar Heathrow en vervolgens met BA van Gatwick naar Tampa in plaats via Philadelphia met US Airways. Btw. Alle bijkomende kosten (zoals vervoer tussen vliegvelden) worden vergoed door BA.
Waar staat, dat hij i.p.v. naar Orlando naar Tampa vliegt??
Even ter verduidelijking, onze bestemming was zo wie zo Tampa. Knaapje je bent scherp :) Feit was dat wij bijna 8 uur in Philadelphia hadden moeten wachten om door te vliegen naar Tampa. Nu dus wel eerst naar Heathrow en dan naar Gatwick, maar dat is geen onoverkomelijk probleem. Welterusten.... over 4 uur staat de taxi voor de deur, richting Schiphol!
Wij gaan ook met BA vliegen.
ik heb gekozen om op Miami te vliegen vanplaats op Orlando omdat we terug dan alleen met US airways konden.
En zover ik op de site kon zien hebben niet alle vliegtuigen van US airways een eigen schermpje en dat is iets wij graag wel willen. De prijs was ook gunstiger vanaf Miami.
Wie heeft er ervaring of het mogelijk is (zonder kosten) om te boeken van heen DUS - LHR - MIA en terug MIA - LHR - DUS naar AMS (Amsterdam, zowel heen als terug van amsterdam) waarbij de vlucht van lhr naar mia en van mia naar lhr gelijk blijft?
Om boeken kan heel problematisch zijn. Dat ligt er maar aan waar je geboekt hebt.
Ik denk dat je een beste kans maakt als je rechtstreeks bij B.A. hebt geboekt.
Zo niet dan zul je contact moeten opnemen waar je wel heb geboekt.
Ik heb een paar maal een vlucht veranderd en dat lukte prima als ik direct bij de airliner had geboekt.
Maar er zitten ook behoorlijke verschillen in de airliners.
De laatste keer (vorig jaar) heb ik een behoorlijke verandering gehad met Etihad en ben meer dan prima geholpen.
Succes.
Wij hebben verleden week onze vlucht van Dus-madrid-mia kostenloos kunnen omboeken naar dus-LHR-mia. We hebben rechtstreeks bij BA geboekt en kregen een vluchtwijziging voor de heen weg waardoor we 4uur moesten overbruggen in Madrid. We hebben toen gebeld met BA en zelf mogen aangeven welke vlucht we wilden hebben.
Wij hebben onze terugvlucht vanaf Miami ook gewijzigd. We zouden terug vliegen met Iberia, maar die hadden de vlucht van Madrid naar dusseldorf gecanceld en ons op een latere vlucht gezet.
We zouden 8 uur moeten wachten op Madrid en dat zagen wij niet zitten, ook wij hadden rechtstreeks geboekt bij BA. Daar heen gebeld en toen hebben ze ons overgeboekt via LHR naar Dusseldorf.
Aan omboeken van een vlucht als de maatschappij zelf in 1e instantie een wijziging in zijn schema heeft is denk ik iets heel anders dan dat je zelf opeens wijzigingen wilt aanbrengen. Ik ben wel benieuwd hoe dit afloopt. Zou graag een vlucht eerder naar NY vertrekken, maar die eerdere vlucht was bij het boeken destijds een stuk duurder.
Heb een mail gestuurd met de vraag (heb wel als reden dat de vluchttijden veranderd zijn) kreeg het advies te bellen met het service centre (ma-vr) laat het weten als ik een update hebt.
@mblokland, waar heb je deze reis geboekt?
Direct bij British Airways.
En aangezien je een vluchtwijziging hebt gekregen geef ik je een heel goede kans.
Ik ben benieuwd en wacht je bericht af.
Succes. :up:
Wat ik zie is dat alle wijzigingen die probleemloos door de airline zijn doorgevoerd allemaal wijzigingen in vluchttijden en of overstaphaven betreft.
Ik zie nergens dat de begin of eindbestemming van een vlucht gewijzigd mag worden. Ik denk dat dat nog wel eens een essentieel verschil kan maken.
B767-300, daar heb je een heel sterk punt. Ik ben benieuwd hoe dit afloopt
Ik probeer een vliegticket bij BA te boeken. Gaat om een bedrag van €2683 voor 4 personen. Nu zie ik dat je op de site van BA alleen met een credit card kan betalen. Die heb ik wel, maar mijn limiet is niet hoog genoeg. Hoe hebben jullie je BA vlucht geboekt? Weten jullie of je dit ook ergens met Ideal kan betalen?
Kun je je limiet niet tijdelijk verhogen?
Wij vliegen deze keer ook met BA. Tot nu toe vindt ik het een fijne maatschappij maar kan nog niet oordelen over de vlucht van gatwick naar Orlando.
Het enige "achterhaalde" vindt ik dat je nog steeds moet betalen voor stoelkeuze wanneer je dit meer dan 24 uur voor de vlucht wilt doen.
Wij zijn een paar jaar geleden via Gatwick gevlogen en dit beviel prima. Vinden BA de fijnste maatschappij om mee te vliegen en gaan in zomer wederom met BA naar Miami. Vliegveld Gatwick vonden wij overzichtelijk en niet te groot.