-
Navigatie: Garmin CityNav SD kaart USA
Hallo,
Bij Bol.com zag ik de Garmin CityNav SD kaart USA staan.
Nu heb ik er helemaal geen verstand van, maar weet iemand of we deze kaart gewoon in onze Garmin 255 wt kunnen stoppen?
De prijs van deze kaart is nl € 159 en als we een auto met navigatiehuren dan komt de prijs voor de gps € 162
Ik weet dus alleen niet of bovenstaande ook werkt....
Groetjes, Ingrid
-
Re: Garmin CityNav SD kaart USA
Als je op www.garmin.com de geleverde kaart opzoekt kan je bij "products" zien met welke apparaten hij werkt.
Omgekeerd kan je via je 255W (dat type wordt genoemd) opzoeken welke kaarten je moet hebben.
Als ik het goed zie kost een kaart $ 99,99 misschien is het goedkoper hem te laten opsturen.
Knaapje
-
Als alternatief kun je natuurlijk ook een nieuwe Tomtom One kopen voor rond de $130,- bij de Walmart, inclusief USA kaart.
-
Ik zie net dat je bij de Walmart ook online kan shoppen!
Er staan verschillende Tom tom's en Garmins op. Heeft iemand enig idee welke ik moet hebben?
-
De goedkoopste die je kunt vinden. Heb er 2 weken plezier van en verkoop 'm dan eventueel hier of op marktplaats, of je bewaart 'm voor je volgende trip.
-
Ik ben er ondertussen achter dat ik 'm niet online kan kopen..... ze verzenden niet naar Europa.
-
Dan maar gewoon de eerste dag dat je daar bent even bij de dichtstbijzijnde Walmart binnenlopen.
-
Of je doet, als je vermoedt dat ze 'm niet in de winkel op voorraad hebben liggen, een bestelling met store-pickup. Je betaalt geen verzendkosten en je bent er zeker van dat het artikel er op tijd is. Ik heb dat al een paar keer gedaan (o.a. met een autostoeltje); het enige addertje is dat je een Amerikaans adres moet invullen als je je creditcard gegevens invult. Ik heb toen het adres van mijn hotel ingevuld en dat ging prima.
-
Nou, we zijn er uit hoor! Ik heb contact gehad met Garmin, en we kunnen in ons navigatiesysteem een sd kaart doen van Noord Amerika, en rijden maar! Dat scheelt toch een hoop in de huurprijs van de auto...!!!
-
En die kaart wordt je aangeboden door Garmin ? Of zijn er kosten aan verbonden ? ;-)
Ik verwacht namelijk niet dat Garmin zou zeggen; "Koop maar een Tomtom in de US, dat is veel goedkoper dan een kaart voor ons systeem" :-)
-
Nee, de kaart kost € 69 maar dat is altijd nog goedkoper dan een nieuwe Tom Tom kopen.....!!!
-
Dat is beduidend goedkoper dan de bedragen in je eerste bericht.
Zeker doen :-) !
-
Re: Navigatiesysteem meenemen naar Florida?
een vraagje.
heb al gezocht maar de forumvraag over POI was gesloten.
Ik heb de kaart van florida gedownload op mijn tomtom.
Hoe moet ik de poi er nu op krijgen...
iemand tips??
Badankt alvast
-
Ik heb ze gewoon gedownload. Volgens mij had iemand van dit forum of het andere floridaforum dit toen gepost.
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Corry
Ik heb ze gewoon gedownload. Volgens mij had iemand van dit forum of het andere floridaforum dit toen gepost.
Dank je, ik heb de poi's wel gevonden op het forum.
Ik heb alleen een tom tom zonder sd kaart met een intern geheugen dus.
Ben er nog niet uit hoe ik ze er daarbij op krijg....?
-
Bij mijn weten kan het dan niet. Ik dacht dat je wel een SD kaartje erin moet kunnen stoppen maar dat weten anderen misschien beter dan ik.
-
Citaat:
neophyte
Dank je, ik heb de poi's wel gevonden op het forum.
Ik heb alleen een tom tom zonder sd kaart met een intern geheugen dus.
Ben er nog niet uit hoe ik ze er daarbij op krijg....?
Je TT met een USB kabeltje op je computer aansluiten en de POI's in de betreffende landen-map dumpen...
-
Maar kan dat dan als je geen SD kaartje erin doet?
-
Ik heb een TT910, die heeft geen SD card, maar een harddisk.
-
Ah, okay. Die is dus blijkbaar groot genoeg om het er allemaal bij te zetten. Cool!
-
Hallo,
Ik wil graag hier in Nederland een navigatiesysteem aanschaffen waarmee ik ook in Florida terecht kan. Ik heb me laten "voorlichten" en de verkoper kwam aan met een Tom Tom (typenr weet ik niet meer) van 499 euro, inclusief Amerikakaartje. Is er misschien een iets goedkopere oplossing en welk merk/typenummer navigatie raden jullie me dan aan?
Karinn
-
Hallo Karinn,
Ik heb een Garmin nuvi 270 gekocht à 225 euro.
Perfect toestel voor gans Europa + V.S. en Canada.
Heb hem reeds 3x gebruikt in Florida en tich keren hier, gewoonweg fantastisch toestel.\\:D/
Zie net dat 270 is vervangen geworden door de 275T en kost nu 253 euro...
In de doos:
- Autohouder met zuignap
- Autolader met TMC-ontvanger
- Schijf voor montage op het dashboard
- USB-kabel
- Gebruiksaanwijzing
<<Moderator Michael66: niet werkende hotlink eruit>>
Nuvi 275T Europe & VS features:
- Lichtgewicht en zakformaat
- Kaarten van Europa, VS en Canada geïnstalleerd
- Verkeersinformatie via TMC
- Stereo bluetooth om handsfree te bellen
- Kraakhelder 3,5 inch TFT-aanraakscherm
- Voorgeïnstalleerde flitslocaties
- Automatische instelling tijdzone
- Garmin Lock anti-diefstalsysteem
- Keuze uit 2D- of 3D-kaartbeeld
- Stevige autohouder
-
Moet je daar dan nog een Amerika kaartje bijkopen of zit dat dan bij de aankoop van 225 euro?
Bedankt voor de snelle info, ik weet genoeg,
-
Zit er allemaal inbegrepen!
-
Citaat:
karinn
........de verkoper kwam aan met een Tom Tom (typenr weet ik niet meer) van 499 euro, inclusief Amerikakaartje. Is er misschien een iets goedkopere oplossing ......
Karinn
Wij hebben 2 weken geleden de TomTom go 930 gekocht. Deze is inclusief de Noord Amerika kaart. Deze TomTom staat op dit moment nog te koop bij Dixons voor 299 euro (voordeel van deze TomTom is dat er ook nog een slot voor een SD-kaart in zit).
Bij de TomTom zit:
- Raam houder
- auto lader (is tevens de HD-traffic receiver)
- garantie op meest recente kaart (heel europa, Verenigde Staten + Canada)
- Bluetooth carkit
- Bluetooth afstandsbediening
- Dockingstation (aan te sluiten op pc, is tevens lader)
- geavanceerde rijstrookaanwijzingen (op "lastige" verkeerspunten geeft de tomtom precies aan welke rijbaan je moet hebben)
Ik heb hem nu een paar keer gebruikt en het werkt erg goed
-
Citaat:
disney-golf
Ik heb een Garmin nuvi 270 gekocht à 225 euro.
Perfect toestel voor gans Europa + V.S. en Canada.
Waar gekocht?? Zeker in België...
En daar kom ik écht nooit... :D
-
Ah ja natuurlijk Corrus.
Wanneer zou ik eens naar Nederland gaan... LOL
ff serieus, kost ie dan in Nederland meer?
-
Volgens mij is de Garmin Nuvi 275 in Nederland niet (meer) te koop. Kan hem tenminste nergens vinden.
-
Het is wel Garmin 275 T, ff google-en en je zal het wel vinden!:-D
-
Ik zag een TomTom op de Target site voor $119,95 (hier) en bij Walmart voor $99,98 (hier).... is het niet voordeliger om er daar één te kopen (en dan evt. voor Europa hier een losse kaart aanschaffen). Is maar een ideetje.
-
Je kan een auto huren, in de auto slapen, een BBQ meenemen om te koken en een jerrycan water om je te wassen OF een camper huren waar alles inzit. Zo zie ik het ook met een GPS, alles in 1 toestel is mijn voorkeur.
Maar ieder z'n ding natuurlijk...;)
-
Even los van Florida, ik heb van de week een GPS-houder gekocht bij de Walmart, om bijv m'n telefoon of m'n PDA in te stoppen (kunnen beiden navigeren), maar in de beschrijving van de houder stond dat je in California niets op je raam mag plakken zoals dat soort dingen... wat is dat nou weer voor rare wet!! Mag de passagier de hele dag de navigatie zeker vasthouden...
Die TomTom V3 bij de walmart is ook een leuke optie inderdaad, het is alleen dat ik dus al én een GSM heb die het kan én een PDA... dan kan ik ze beiden weggooien en een simepel Nokia 1600 ofzo aanschaffen om te bellen. :mrgreen:
-
Ik heb net een tom tom one bij Walmart gekocht voor 99 dollar
Deze werkt perfect en is Nederlands instelbaar
groetjes Peer
-
Peer, kan je 'm ook nog instellen in kilometers ipv mijlen? Vind ik nog wel eens makkelijk om een schatting te maken voor de laatste paar honderd meters ;)
-
Citaat:
JKG
Even los van Florida, ik heb van de week een GPS-houder gekocht bij de Walmart, om bijv m'n telefoon of m'n PDA in te stoppen (kunnen beiden navigeren), maar in de beschrijving van de houder stond dat je in California niets op je raam mag plakken zoals dat soort dingen... wat is dat nou weer voor rare wet!! Mag de passagier de hele dag de navigatie zeker vasthouden...
Dit klopt volledig JKG en is volgens mij ook van toepassing in Florida.
De éérste keer dat ik een GPS gehuurd had was deze uitgerust met een beanpad. Dit is een platform dat met anti slip op het dashboard geplaatst word en dus niet met een zuignap tegen de ruit.
Bij navraag zeiden ze mij dat het de wet was en zou te maken hebben met de airco die tegen de voorruit blaast.
Warm buiten en koud binnen zorgt voor spanningen in de voorruit en door de zuignap zou deze kunnen springen.
De meeste auto's die in Florida met GPS rijden hebben die trouwens niet tegen de voorruit maar gebruiken hem met een beanpad.
Je moet er maar eens op letten...
-
Is trouwens ook veel beter...
-
Citaat:
disney-golf
De meeste auto's die in Florida met GPS rijden hebben die trouwens niet tegen de voorruit maar gebruiken hem met een beanpad.
Je moet er maar eens op letten...
Je mag in florida dus je tomtom niet aan de voorruit hangen?
Hoeveel kost zo'n beanpad en waar kan je die kopen?
-
Ik heb er eentje gekocht à 15 euro.
Handig ding trouwens, zeker als je je GPS uit het zicht wil leggen wanneer je ergens parkeert.
Trouwens, waar laat je je GPS als je je auto verlaat? Juist in de auto, uit het zicht. Dat weten dieven ook als er diverse rondjes van de zuignap je voorruit sieren...:-\"
Diverse GPS shops verkopen dit, ff google-en en je zal wel een winkel vinden.
Garmin heeft het als accesoire, weet het niet van Tom Tom.
-
Jammer, heb ik bijna voor niets die houder gekocht, anders kocht ik een beanpad. In NL gebruik ik TomTom nauwelijks en wilde 'm o.a. voor Florida gebruiken.
Nouja, hij komt hier vast nog in NL nog wel eens van pas als ik naar een of ander gehucht moet. :mrgreen:
Wel grappig dat ze in Florida die zuignaphouders dan wel verkopen bij de Wal-Mart...
-
Het viel mij inderdaad ook al op dat ze de zuignappen gewoon verkopen. Je zou toch denken dat ze die niet zouden verkopen als ze niet gebruikt mogen worden.
Wij hebben ook een TomTom (de Go 930) gekocht voor gebruik in Florida.