Dank jullie wel voor de snelle reacties! Al vaker met Arke gevlogen en op zich altijd prima bevallen dus hopen dat het nu ook weer zo is.
We hebben er in ieder geval zin in! Nog maar 91 dagen;)
Afdrukvoorbeeld
Dank jullie wel voor de snelle reacties! Al vaker met Arke gevlogen en op zich altijd prima bevallen dus hopen dat het nu ook weer zo is.
We hebben er in ieder geval zin in! Nog maar 91 dagen;)
Wij vertrekken op 05/09/15 naar Miami dus als ik het goed heb b767-300er kan het zijn dat de dreamliner dan in onderhoud staat? :(
Bij het reserveren van de plaatsen in de dreamliner worden de plaatsen op de 1ste rij (rij 10) in het geel aangegeven, is hier ook meer beenruimte of is dit niet het geval?
Ja. Er zit op die rij geen schot. Wel wachtenden voor het toilet daar. Das een nadeel!
Ik heb er reeds al een behoorlijk aantal vluchten met de 787 opzitten.
Ik kan je zeggen, dit is echt een huzarenstukje. Alles is echt hypermodern, van de cockpit tot de wc.
Al beweren sommige passagiers dat ze geen verschil zien, mijn mening is toch echt totaal anders.
Wij vliegen op 22 september met Jetairfly van Brussel naar Miami en dus met de Dreamliner als ik het goed begrepen heb. Nu willen wij graag onze stoelen reserveren en dat kan pas 6 weken voor vertrek. Wij willen echter een upgrade naar Economy Comfort voor meer beenruimte. Normaal kijken wij dan op Seatguru wat de beste plaatsen zijn maar de vliegtuigen van Jetairfly staan daar niet op. Hoe kan ik er nu achter komen welke plaatsen ik moet nemen? Ik heb namelijk al eens een comfort stoel gehad met wachtrij voor de plee voor mijn neus en dat wil ik niet nog eens meemaken.
De economy comfort van jetairfly is hetzelfde als de premium club van Thomson
De afbeelding van de Thomson 787-8 staat wel op seatguru.
Gewoon voor de heenreis een HJ stoel reserveren en terug een AC stoel. Geen zon op je ramen, met zijn 2-en bij elkaar gen verder niets vermijd rij 7AB en 6GH ivm toiletten op rij 7/8 aan de linkerzijde vanhet toestel.
Vanaf 1 november vliegt de PHOYJ (TYPE: B767-300ER) de MIA-SFB routes voor JetAirFly.
Wij vliegen op 12 september met vlucht JAF623 en hebben stoel 31A en 31B
Op 21 september vliegen we terug met vlucht JAF108 en hebben dan stoel 30B en 30A.
Zijn dit goede plaatsen of moet ik ze nog wijzigen? Kom op Seatguru niet echt verder. Kan namelijk Jetairfly daar niet vinden als maatschappij.
Wat versta je onder goede plaatsen?
Wat de een goed vind hoeft de ander niet goed te vinden en vv.
Als je een paar posts boven je kijkt zie je waar je moet kijken om het toestel van JAF te vinden
Pffff...... blijkt dat de informatievoorziening van JAF toch niet helemaal helder is geweest, of ik ben natuurlijk zo'n leek of heb het niet goed begrepen. Vannacht om 12 uur achter de pc gezeten want vandaag gaan onze 60 dagen voor vertrek in. Zoals ik het van de medewerker van JAF begreep, kon ik pas 60 dagen voor vertrek een upgrade naar de premium comfort regelen en dat deze stoelen ok pas dan beschikbaar zouden komen. Dus vannacht om 24.00 uur achter de pc, blijkt dat ik daar aleen de mogelijkheid had om een stoel te kiezen in de Economy Class en dat alle stoelen in de Premium op grijs stonden. Kon ook alleen de heenvlucht regelen. Grrrrrr!!!!! Uiteindelijk toch maar twee stoelen gereserveerd waarmee ik in ieder geval wat meer beenruimte had. En natuurlijk 40 euro afgerekend voor deze reservering. Vanochtend telefonisch contact gezocht met JAF en de allervriendelijkste mevrouw heeft mij toen uitgelegd dat een upgrade naar de Premium Comfort alleen telefonisch kon en dat ik dat al veeeeeeel eerder had kunnen doen. Grrrrr...... Uiteindelijk om 09.00 uur gebeld met JAF en voor de terugvlucht nog de Premium Comfort geregeld. Momentje meneer, ik verbind u even door naar een collega waar u de stoelen kunt reserveren. In de wachtrij en dan een bandje krijgen dat ze pas vanaf 09.30 bereikbaar zijn. Grrrr..... Om 09.30 uur teruggebeld en dan te horen gekregen dat de stoelreservering nu nog niet kan. Grrrrrr........! Afijn, nu even wat irritaties maar daar laat ik mijn vakantiegevoel niet door vergallen. Maar voor de mede-forummers denk ik wel handige info.
Volgens mij is die 60 dagen exact 60 dagen. Dus rekening houden met de vertrektijd ter plaatse... (En omrekenen naar NL tijd)
Althans zo is het bij Arke
Onze vertrektijd vanuit Brussels is 13.30 uur, maar ik kom gewoon om 24.00 uur al inloggen en plaatsen reserveren in Economy. Een voordeel aan dit hele gedoe is dat we gelukkig op de terugweg Economy Comfort terug vliegen die standaard 30 kilo bagage en 10 kilo handbagage heeft. We hadden bij de boeking al 5 kilo extra geboekt in Economy en daarmee komt het totaal op 35 kilo ruimbagage PP. Duss........ we hoeven ons niet in te houden daar hahaha ;););)
Vraagje - weet iemand wanneer JetAirFly de tarieven voor na maart 2016 bekend maakt? Of wanneer dat meestal gebeurt voor het komende jaar?
Zon beetje rond oktober/november
@Nimie;
Zo zijn wij al maanden bezig om geld los te peuteren bij JetairFly vanwege 3.5 uur vertraging bij ons laatste vlucht d.d. febuari 2015. Euroclaim heeft al meerdere brieven geschreven maar tot op heden helaas geen succes. Wel heb ik gehoord dat andere passagiers op die vlucht reeds een schadevergoeding hebben ontvangen via Euroclaim dus we wachten met spanning
@Bullyleo;
Da`s knap waardeloos idd.
@Sniper;
Ook de passagiers van de februari vlucht die ik heb geholpen hier van het forum hebben het geld al een paar maanden (lees: April) op hun rekening staan, na het sturen van 1 brief en alle extra bewijzen.
Ik ken het bedrijf EuroClaim niet (bedoel je soms EU Claim?) maar ik zou een ander bedrijf of individu zoeken die dat voor je kan en wil doen.
Als je inderdaad EU claim bedoeld, bespaart dat je ook nog eens een hoop centjes. Want het verdienmodel van EU claim is op zijn zachts gezegd "niet goedkoop". (het staat een bedrijf uiteraard vrij zijn eigen verdienmodel te hanteren, maar toch, 26% en 29,95 pffff)
@Bullyleo;
Ik had 60 dagen voor vertrek om 5:00 ´s ochtends geprobeerd om te reserveren, geen succes. Paar uur later kon ik probleemloos inloggen en een stoel reserveren. Ik had premium comfort voor de terugreis wel al enkele maanden op voorhand geregeld, dus daar kan ik niks over zeggen.
Wij zaten op de vertraagde vlucht van 23 februari (waarmee we met bussen naar Brussel zijn gegaan) en hebben ondertussen een schadevergoeding ontvangen.
Okay, dan zullen wij ook wel binnenkort bericht krijgen. En ik bedoel natuurlijk idd EU Claim.
@b767-300er;
Was mij bekend. Het ea is al in gang gezet dus ik zit deze rit uit. Dat dit me wellicht wat meer geld gaat kosten is duidelijk, het zij zo.
Even een vraagje, volgens mij is het al eerder behandeld maar kan het niet precies een goed antwoord vinden.
Wij vliegen eind van de maand met Jetairfly van Brussel naar Miami, maar deze vlucht wordt uitgevoerd door Arke. (thanks Niels voor de info).
Met Jetairfly hebben wij geboekt met eten en drinken aan boord, alleen is het bij Arke een stuk beperkter.
Hoe zit dit nu precies moeten we nu voor ons drinken gaan betalen, en voor de tweede maaltijd?
Vorig jaar bij Arke geboekt en met Jetair gevlogen, dit was dus wel full service.
En even voor de kenners vliegen we (26-6) met de PH-TFM Driemliner?
de vlucht wordt uitgeveoerd door Arke maar onder JAF nummer
je hebt dus ook de JAF service. Niet de Arke service.
je vliegt met 1 van de 3 dreamliners. Of het de PHTFM is weet ik niet. Kan ik pas een paar dagen voor vertrek zien. Ik neem aan dat je overigens 26 -9 bedoeld?
Welke maakt overigens naar mijn idee niet uit, vanaf half september zijn ze van binnen alle 3 hetzelfde. (47 premium, 93 comfort en 160 economyseats) de PHTFK en de PHTFL worden komende 2 weken van binnen omgebouwd zodat ze hetzelfde zijn als dat de PHTFM nu is.
oeps idd 26-9
Thanks voor de info. Het maakt dus niet uit welk toestel, ze zijn dan dus allemaal gelijk.
Ik had trouwens in de online taxfree shop voor mijn zoontje een model dreamliner van JAF gekocht.
Deze zou op de terug reis geleverd worden. Nu is mijn bestelling weg en mijn geld terug, zonder mededelingen. Echt balen.
Kan alleen nog op de heenreis, maar die doos is best groot. (de terugreis staat niet eens meer in het systeem van de shop, hopelijk kunnen we nog terug vliegen:confused:)
Dus dat wordt even met België bellen......
Dat modeldoosje is niet langer dan een cm of 25 en breder dan een cm of 5. Zoveel ruimte is dat niet hoor ;-)
Waarom je hem terug krijgt is omdat je terug met een Arke toestel vliegt waarbij de taxfree in Amsterdam wordt geladen. Uiteraard gaan er dan Arke miniaturen aan boord en geen JAF miniaturen. Zelfde zal gelden voor de terugreis voor de Nederlanders naar Amsterdam. Deze wordt tenslotte in Brussel geladen. Je kan dus alleen op de heenreis pre order taxfree kopen in dit soort gevallen.
Voor de mail zal ik je spmbox eens nakijken.
De toestellen zijn ten tijde van jouw vlucht aan de binnenkant dan inderdaad allemaal gelijk.
Ik ben het inderdaad al een tijdje de tijden in de gaten aan het houden.
De vlucht gaat elke keer te laat weg, maar komt elke keer (ongeveer) op tijd aan.
Waarschijnlijk kunnen ze niet eerder landen op Miami, daarom gaan ze maar later weg.
Dat is correct en al eerder door mij hier uitgelegd :)
overigens is op tijd een ruim begrip Bij een aankomsttijd van 1420 is alles tussen 1405 en 1435 "op tijd" (volgens de luchtvaartwet)
na 1435 is vertraagd en voor 1405 is te vroeg in deze.
Op Miami is te vroeg "not done". Je staat dan een behoorlijke tijd te wachten op een vrije gate. Kan je beter de pax in Brussel een uurtje later laten instappen. Scheelt ook weer peut.
Maar je krijgt wel een slechte naam. Altijd vertraging.
En ga dat mensen maar eens uitleggen.
Hoezo? je komt toch gewoon op tijd aan?
Zover ik weet wordt overal ter wereld vertraging gemeten in aankomstvertraging.
In dit geval is er dus geen sprake van vertraging. Je hebt ook nog eens een snelle vlucht door de gunstige meewind van vandaag.. Ik zou er juist blij mee zijn. Hoe minder tijd in de kist hoe beter :)
overigens speelt dit maar op enkele vliegvelden dat te vroeg binnenkomen zeer vervelend is.
op Amsterdam maakt het bijvoorbeeld nooit zo heel veel uit. Miami is juist weer de andere kant. Andere maatschappijen welke op Miami vliegen ervaren precies hetzelfde.
De door mij hierboven genoemde ombouw van de 2 oudste Arke dreamliners (welke de vluchten tot eind oktober van Jetair uitvoeren) van Star Class naar Premium Comfort Class is voorlopig uitgesteld. Nadere info volgt later.
De PHTFM "driemliner" (47 premium seats) staat voorlopig dedicated op de Florida vluchten, dus waarschijnlijk heeft dit geen gevolgen voor de Florida passagiers.
Wel een tip van mij, vlieg je premium, boek dan een stoel op rij 2 of 3. Bij een aircraft change blijf je dan gegarandeerd op in de premiumclasse zitte.
Vanaf eind oktober vliegt de 767 deze route weer voor JAF
Ik heb nog even nagevraagd waarom mijn bestelling (zonder mijn weten) voor de terugreis was geannuleerd.
Nou gewoon omdat de terugvlucht vertrekt uit Miami. :confused:
Waarschijnlijk wisten ze dat vorige maand nog niet toen ik bestelde.
Hhahahahahahahahaha
echt weer zon callcenter antwoord. Of was het aan boord?
Callcenter.....
Hopelijk kan ik op de terugreis in het vliegtuig het de dreamliner van Arke kopen.
Maar ja dan is het oktober en wordt het TUI, misschien dan wel een uitverkoopje:D
Zowel een zalige heen- als terugvlucht gehad met de dreamliner op 05/09 en 21/09. Geen enkele opmerking :o:up:
Ben ik het helemaal mee eens. Wij zijn vorige week zaterdag (19 sept) gevlogen van Brussel naar Miami. We hadden de laatste rij in het toestel geboekt.
De enige rij waar je met z'n tweeen naast elkaar zit. De zgn.raamstoel is er niet daar is dus een gat. Hoegenaamd geen last van de pantry en toilet. Ook kan de leuning gewoon naar achter. Ik vind dat de Dreamliner echt wat toevoegt. Prachtig toestel en prettige vlucht.
weet er iemand of je kan online inchecken voor de vlucht Miami Brussel?
kan dit nergens vinden.
Volgens de site van Jetairfly kan je 24 uur voor de vlucht inchecken.
Maar toe wij dat probeerde lukte het niet.
Maar ik vermoed dat het komt omdat wij geen ESTA hebben
Volgens mij kan je op de Florida route zowiezo niet online inchecken...
Ik heb juist nog is geprobeerd maar inderdaad dit gaat niet vanuit Miami.
bedankt voor de reacties.
Ai, ik dacht dat de vraag was inchecken op de heenweg van Brussel naar Florida.
Op de terugweg lukt het inderdaad niet.
Online check-in is possible for all Jetairfly flights* departing from: • Brussels, Charleroi, Liège, Antwerp, Ostend, Amsterdam, Rotterdam, Tel Aviv, Heraklion, Rhodes, Kos, Athens, Casablanca, Marrakech, Agadir and Tangiers.
* with the exception of flights that are performed by Freebird (FHY flight number).
Flights with destination:
- USA, Cancun, Varadero: between 24 and 1 h before departure
- Other destinations: between 30 and 1 h before departure
Gisteren EINDELIJK bericht gehad van EU Claim dat JetAirFly overgaat tot uitbetaling van de schadeclaim. :cool: